表紙
市場調査レポート

OLED技術:9つの観点からの評価

OLED Technology - 9 Dimensional Assessment

発行 Technical Insights (Frost & Sullivan) 商品コード 322733
出版日 ページ情報 英文 59 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
OLED技術:9つの観点からの評価 OLED Technology - 9 Dimensional Assessment
出版日: 2014年12月30日 ページ情報: 英文 59 Pages
概要

当レポートでは、OLED(有機EL、有機発酵ダイオード(LED))技術の基本的特性や、ディスプレイ・照明機器としての利点や欠点、今後の技術・市場への影響力について、9通りの観点から考察すると共に、技術・産業の概要や、産業全体の促進・阻害要因、主なメガトレンドと技術面での影響力などを調査しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 調査概要
  • OLED技術に関する、9つの観点からの評価
  • 調査手法
  • 調査範囲
  • 主な調査結果

第2章 技術概要

  • 技術の現状
  • 技術の分類
  • 活用状況
  • ディスプレイとしてのOLED技術の主な利点
  • 照明用途としてのOLEDの主な利点
  • 導入に対する影響要因
  • 導入推進につながる主な技術革新

第3章 影響力の持続年数

第4章 市場潜在性

  • 導入促進につながる、市場の潜在性と傾向
  • 導入推進につながる市場の傾向

第5章 世界各地への進出状況

  • 世界的な技術開発シナリオ

第6章 知的所有権(IP)活動

  • 特許情勢:開発促進につながる傾向

第7章 資金調達

  • 資金調達シナリオ
  • 資金調達動向

第8章 産業の広がり

  • 主な活用方法の市場への影響

第9章 メガトレンドの影響

  • 主なメガトレンドの影響度

第10章 将来的な業界再編のポイント

  • 技術のコンバージェンスのシナリオ

第11章 イノベーション・エコシステムの規模

  • イノベーションのエコシステム

第12章 結論

  • 戦略的観点

第13章 主要な特許

  • 主要な特許
  • 免責事項

第14章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: D62E-TI

Move Towards Better and Efficient Display Technology

The research service offers insights primarily on nine dimensions of Organic Light Emitting diode (OLED) technology. The key benefits and challenges faced in the implementation of OLED in display and lighting applications have been covered. The market potential and the year of impact of the technology in various applications have also been discussed. The various applications of OLED across industries and the size of the innovation ecosystem have been captured in the report. The report also discusses about the potential points of convergence of OLED technology with other technologies. Patent trends and funding activities with regard to research and development in the field of OLED are also captured in the report. The study also provides information on the impact of the technology on the megatrends.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Research Outline
  • 2. Nine Dimensional Assessment of OLED Technology
  • 3. Research Methodology
  • 4. Research Scope
  • 5. Key Findings
  • 6. Key Findings (continued)

2. TECHNOLOGY OVERVIEW

Technology Overview

  • 1. Technology Snapshot
  • 2. Technology Categorization
  • 3. Technology Categorization (continued)
  • 4. Applications Landscape
  • 5. Key Benefits of OLED Technology in Displays
  • 6. Key Benefits of OLED in Lighting Applications
  • 7. Factors Influencing Adoption
  • 8. Key Technology Innovations Driving Adoption
  • 9. Key Technology Innovations Driving Adoption (continued)
  • 10. Key Technology Innovations Driving Adoption (continued)

3. YEAR OF IMPACT

Year of Impact

  • 1. Year of Impact
  • 2. Year of Impact (continued)
  • 3. Year of Impact (continued)
  • 4. Year of Impact (continued)

4. MARKET POTENTIAL

Market Potential

  • 1. Market Potential and Trends Driving Adoption
  • 2. Market Trends Driving Adoption

5. GLOBAL FOOTPRINT

Global Footprint

  • 1. Global Technology Development Scenario

6. IP ACTIVITY

IP Activity

  • 1. Patent Landscape - Trends Driving Development
  • 2. Patent Landscape - Trends Driving Development (continued)
  • 3. Patent Landscape - Trends Driving Development (continued)

7. FUNDING

Funding

  • 1. Funding Scenario
  • 2. Funding Trends
  • 3. Funding Trends

8. BREADTH OF INDUSTRIES

Breadth of Industries

  • 1. Market Impact of Key Applications

9. IMPACT OF MEGATRENDS

Impact of Megatrends

  • 1. Impact of Key Megatrends

10. POTENTIAL POINTS OF CONVERGENCE

Potential Points of Convergence

  • 1. Technology Convergence Scenario
  • 2. Technology Convergence Scenario (continued)

11. SIZE OF INNOVATION ECOSYSTEM

Size of Innovation Ecosystem

  • 1. Innovation Ecosystem

12. CONCLUSION

Conclusion

  • 1. Strategic Perspectives

13. KEY PATENTS

Key Patents

  • 1. Key Patents
  • 2. Key Patents (continued)
  • 3. Key Patents (continued)
  • 4. Legal Disclaimer

14. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. Who is Frost & Sullivan
  • 2. What Makes Us Unique
  • 3. TEAM Methodology
  • 4. Our Global Footprint 40+ Offices
Back to Top