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企業レポート

H&Mのプロファイル:「エコ・シック」のリーダー

Profile of H&M: a leader in eco chic

発行 Textiles Intelligence 商品コード 268464
出版日 ページ情報 英文 33 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
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H&Mのプロファイル:「エコ・シック」のリーダー Profile of H&M: a leader in eco chic
出版日: 2013年04月08日 ページ情報: 英文 33 Pages
概要

1947年に創業したH&M (Hennes & Mauritz)は、現在では世界48カ国に2,800以上の店舗を展開する巨大企業に成長しました。同社は、世界でもっとも環境に配慮したアパレル企業としての活動や、有名デザイナー・セレブとのコラボレーションなどにより他社との差別化を図っています。また、活発な販売活動により、世界各国への積極的な進出を賄うだけの資金を獲得しています。

当レポートでは、H&Mのこれまでの発展や企業構造・戦略組織、製品、ブランドプロモーション、財務業績について分析すると共に、製品調達・流通構造、CSR活動、市場動向、将来展望などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

サマリー

イントロダクション

企業の発展

企業構造と戦略組織

  • 組織
  • 経営・所有構造
  • 戦略と目標

企業の社会的責任(CSR)

  • CSRへの取り組み
  • 水源保護
  • エコフレンドリーとみなされる綿花や他の繊維・生地の使用
  • アパレルのリサイクル
  • 危険な化学物質の使用の削減
  • 適正賃金の支払いに向けたロビー活動
  • 「持続可能なアパレル連合」(Sustainable Apparel Coalition)での主導的な役割

製品

  • 製品の概要
  • 製品の方針
  • ブランド
  • 製品の位置づけ
  • 製品のデザイン

製品調達

  • 衣料品の調達とサプライヤー
  • 品質・安全性の検査
  • 製品のリコール過程
  • 購買とロジスティクス
  • リードタイム

市場

流通チャネル

  • 店舗
  • 店舗の立地
  • 店舗の拡張
  • メールオーダー
  • オンライン小売

ブランドのプロモーション

  • デザイナーとのコラボレーションや、著名人(セレブ)による推奨
  • デザイナーとのコラボレーション
  • 著名人による推奨
  • ファッションショー(Runway shows)

財務業績

将来展望

図表一覧

目次
Product Code: 978-1-849783-06-4

H&M (Hennes & Mauritz) has evolved since its origins in 1947 into a vast and expanding fashion retailing empire with more than 2,800 stores in 48 countries and a staff of over 104,000 employees worldwide. H&M's success is based on its ability to create good quality fashionable apparel and accessories collections, and to sell them to style conscious men and women at affordable prices. H&M has set itself apart from competitors by being one of the most environmentally responsible players in the global apparel industry and collaborating with high profile fashion designers and celebrities to create collections with "must have" status. Such collaborations have given the company publicity and fashion credibility. They have also provided a strong impetus to sales which has helped to finance the company's ambitious growth plans and expansion of its geographical presence. Today the company ranks second -- behind the Spain based company Inditex, the owner of the Zara brand -- in a global apparel market which is estimated to be worth over US$1 trillion in terms of retail sales. The report highlights the company's development, corporate structure and strategy organisation, products, brand promotion and financial performance. It also looks at product sourcing, distribution channels, corporate social responsibility (CSR) activities and markets, and provides an outlook for the future. This report serves as an indispensable case study for those who want a comprehensive analysis of an apparel leader.

Table of Contents

  • SUMMARY
  • INTRODUCTION
  • COMPANY DEVELOPMENT
  • CORPORATE STRUCTURE AND STRATEGY ORGANISATION
  • Organisation
  • Management and ownership
  • Strategy and goals
  • CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY (CSR)
  • CSR initiatives
  • Water conservation
  • Use of cotton and other fibres and fabrics which are considered to be environmentally
  • friendly
  • Apparel recycling
  • Reductions in the use of hazardous chemicals
  • Lobbying for the payment of fair wages
  • Playing an active role in the Sustainable Apparel Coalition
  • PRODUCTS
  • Product overview
  • Product policy
  • Brands
  • Product positioning
  • Product design
  • PRODUCT SOURCING
  • Garment sourcing and suppliers
  • Quality and safety testing
  • Product recall procedures
  • Purchasing and logistics
  • Lead times
  • MARKETS
  • DISTRIBUTION CHANNELS
  • Stores
  • Location of stores
  • Store expansion
  • Mail order
  • Online retailing
  • BRAND PROMOTION
  • Designer collaborations and celebrity endorsements
  • Designer collaborations
  • Celebrity endorsements
  • Runway shows
  • FINANCIAL PERFORMANCE
  • OUTLOOK

List of tables

  • Table 1: H&M: entry into new markets, 1992-2012
  • Table 2: H&M: corporate social responsibility (CSR) facts and figures, 2011
  • Table 3: H&M: key fashion brands and sub brands, 2013
  • Table 4: The world's top 25 brands in terms of popularity, 2012
  • Table 5: Value of the global apparel retail market by country and region, 2006-10
  • Table 6: H&M: sales by country, 2011/12
  • Table 7: H&M: number of stores, 2011/12
  • Table 8: Productivity of apparel retailers in the UK, 2010
  • Table 9: H&M: establishment of online stores by country, 1998-2010
  • Table 10: H&M: collaborations with fashion designers and celebrities, 2004-12
  • Table 11: H&M: key financial data, 2004/05-2011/12

List of figures

  • Figure 1: H&M: women's outfit, spring 2013 collection
  • Figure 2: H&M: men's outfit, summer 2013 collection
  • Figure 3: Product positioning of major fashion retailers
  • Figure 4: Clothing expenditure in the EU, 2007-12
  • Figure 5: H&M: geographical distribution of sales, 2011/12
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