市場調査レポート

SMAC(ソーシャル、モバイル、分析、クラウド)向けITサービスおよびデジタルエンタープライズ

IT Services for SMAC (Social, Mobile, Analytics, Cloud) and the Digital Enterprise

発行 The Business Research Company 商品コード 304825
出版日 ページ情報 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
SMAC(ソーシャル、モバイル、分析、クラウド)向けITサービスおよびデジタルエンタープライズ IT Services for SMAC (Social, Mobile, Analytics, Cloud) and the Digital Enterprise
出版日: 2014年06月01日 ページ情報: 英文 48 Pages
概要

当レポートでは、SMAC(ソーシャル、モバイル、分析、クラウド)ITサービス市場について調査し、市場規模、収益予測、市場成長の促進・阻害因子の分析、競合企業のベンチマーキングおよび主要企業のプロファイルなどを提供しています。

エグゼクティブサマリー

調査概要

図表リスト

第1章 イントロダクション:デジタルエンタープライズ

  • 概要
  • SMAC(ソーシャル、モバイル、分析、クラウド)
  • SMAC ITサービス市場の規模
  • SMAC のメリット

第2章 世界のSMAC IT市場サマリー

  • SMAC ITサービス市場の世界市場規模
  • 世界のITサービスにおけるSMAC収益の予測
  • 主要サービスプロバイダーのSMAC収益予測

第3章 市場成長促進因子:SMAC ITサービス

  • 政府プロジェクトの増加
  • より統合されたプロジェクト
  • カスタマイズ能力の増大
  • シングルプラットフォームソリューション/分析

第4章 市場成長阻害因子:SMAC ITサービス

  • クラウドデータセキュリティ
  • 高い初期費用

第5章 競合企業のベンチマーキング

  • パラメーターのスコア
  • パラメーターのウェイティング
  • ベンチマークパラメータースコアおよび企業の全体的なSMAC強度ランキング

第6章 概要:主要なSMAC ITアウトソーシング企業

  • IBM
  • Accenture
  • SCS
  • TCS
  • Cognizant
  • Infosys
  • Tech Mahindra

第7章 SMAC ITサービスの動向

  • 研究開発における莫大な投資
  • 非従来型マーケットにおけるITベンダーのプレゼンス
  • 産業によって着手はさまざま
  • 小規模サービス企業はSMACに対するその場しのぎのアプローチを採用
  • 特許・知的財産保護の利用の増加
  • イノベーションセンターは米国を超えて広がる
  • 完全に統合されたSMACソリューションのパイプライン

第8章 M&A(SMACアウトソーシング)

  • IBMの買収
  • Accentureの買収
  • Infosysの買収
  • Cognizantの買収
  • TCSの買収
  • Tech Mahindraの買収
  • Wiproの買収

第9章 付録

目次

The Business Research Company's report ‘IT Services for SMAC (Social, Mobile, Analytics, Cloud) and the Digital Enterprise’ is designed to give companies an understanding of the offerings, strengths and weaknesses of the different IT Services providers in the SMAC and Digital enterprise space. Many corporates are currently investing in improving their digital communications, with the aim of integrating different channels to enhance their relationship with their customers. Many are turning to IT service companies, or outsourcers, to help them with development. This report examines the top competitors in this area, including sizing and forecasting the overall market for SMAC IT services, the estimated revenues of different IT Services companies from SMAC and a qualitative assessment of the various competitor's strengths. This report is based on extensive primary research with industry participants and extensive secondary research using proprietary data sources and inputs from TBRC's team of industry experts.

Scope

  • Profiles of the SMAC offerings of Tech Mahindra, Infosys, Tata Consultancy Services (TCS), Accenture, Cognizant, Wipro and others.
  • Estimated annualized market revenues from SMAC IT Services for 2013, forecast to 2018, split by Social, Mobile, Analytics, Cloud.
  • Estimated annualized market revenues from SMAC IT Services for competitors in the market.
  • Competitor rankings of IT services companies' SMAC offerings.
  • Financial Deals for SMAC IT Services companies from 2012-2014.
  • Analysis of key market trends, upcoming products, drivers and restraints in SMAC IT Services.
  • The report is global in scope.

Reasons to Buy

Companies planning to improve their digital enterprise architecture can:

  • Develop a comprehensive understanding of IT services in the SMAC segment.
  • Choose the correct vendor for their SMAC software investment.
  • Understand the strengths, unique solutions, and key verticals of each IT provider in this space.

IT services companies can:

  • Compare and benchmark their SMAC offerings.
  • Identify the fastest growing industry sectors (like transportation, financial services) for SMAC spend.

Table of Contents

Executive Summary

Report Outline

List of Figures

1. Introduction - Digital Enterprises

  • 1.1. Overview
  • 1.2. SMAC (Social, Mobility, Analytics, and Cloud)
  • SMAC IT Services Market size
    • 1.3.1. Social Media
    • Social media can help companies:
    • 1.3.2. Mobility
    • 1.3.3. Analytics
    • 1.3.4. Cloud
  • 1.4. The Advantages of SMAC

2. Global SMAC IT Services Market Summary

  • 2.1. Global Market Size of SMAC IT Services Market
  • 2.2. Estimated Global IT Services SMAC Revenues ($ billion): 2013-2018
  • 2.3. Forecast SMAC Revenue of Top Service Providers

3. Market Drivers - SMAC IT Services

  • 3.1. Increasing Government Projects
  • 3.2. More Integrated Projects
  • 3.3. Increased Customization Capabilities
  • 3.4. Single Platform Solutions/Analytics

4. Market Restraints - SMAC IT Services

  • 4.1. Cloud Data Security
  • 4.2. Higher Initial Costs

5. Competitor Benchmarking

  • 5.1. Parameter Scores
  • 5.2. Parameter Weightings
  • 5.3. Benchmark Parameter Scores and Companies' Overall SMAC Strength Ranks

6. Overview - Major SMAC IT Outsourcing Players

  • 6.1. IBM's SMAC Service Offering
    • 6.1.1. Key Vertical Solutions
    • 6.1.2. SMAC
  • 6.2. Accenture's SMAC Service Offering
    • 6.2.1. Key Vertical Solutions
    • 6.2.2. SMAC
  • 6.3. CSC's SMAC Service Offering
    • 6.3.1. Key Vertical Solutions
    • 6.3.2. SMAC
  • 6.4. TCS's SMAC Service Offering
    • 6.4.1. Key Vertical Solutions
    • 6.4.2. SMAC
  • 6.5. Cognizant's SMAC Service Offering
    • 6.5.1. Key Vertical Solutions
    • 6.5.2. SMAC
  • 6.6. Infosys's SMAC Service Offering
    • 6.6.1. Key Vertical Solutions
    • 6.6.2. SMAC
  • 6.7. Tech Mahindra's SMAC Service Offering
    • 6.7.1. Key Vertical Solutions
    • 6.7.2. SMAC

7. Trends in SMAC IT Services

  • Heavy Investment In Research and Development
  • IT Vendors' Presence in Non-traditional Markets
  • Varied Take-Up By Industry
  • Small Service Companies Adopt Ad Hoc Approaches to SMAC
  • Increased Use of Patents and Intellectual Property Protection
  • Innovation Centers Expanding Beyond the US
  • Pipeline of Fully Integrated SMAC Solutions

8. M & A (SMAC Outsourcing)32

  • IBM's Acquisitions
  • Accenture's Acquisitions
  • Infosys' Acquisitions
  • Cognizant's Acquisitions
  • TCS's Acquisitions
  • Tech Mahindra's Acquisitions
  • Wipro's Acquisitions

9. Appendix

Back to Top