表紙
市場調査レポート

MVNOの成功するマーケティング戦略

MVNOs Successful Marketing Strategies

発行 Tariff Consultancy Ltd. 商品コード 330752
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
Back to Top
MVNOの成功するマーケティング戦略 MVNOs Successful Marketing Strategies
出版日: 2015年05月05日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、世界の主要MVNO 20社を取り上げ、各社の基本的なサービス、MNOに対する料金ポジショニング、破壊的な事業戦略などを詳細に調査し、MVNOの成功するマーケティング戦略を検証しています。

調査対象地域

  • 欧州
  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • アジア太平洋地域
  • 中東

MVNO 20社のプロファイル

  • サマリーおよびMVNOとしての成功レベル、国内におけるオペレーション
  • 基本サービスの概要
  • MNOに対する料金ポジショニング
  • 破壊的な事業戦略
  • 基本サービスの提供にまつわる柔軟性の構築
  • 顧客エクスペリエンスの強化
  • セルフケアアプリケーション

結論

調査対象のMVNO 20社

  • 欧州
    • Telenet - ベルギー
    • Sosh - フランス
    • Ay Yildiz - ドイツ
    • Cyta - ギリシャ
    • Dekatel - オランダ
    • Poste Mobile - イタリア
    • Jazztel - スペイン
    • Tuenti Movil - スペイン
    • giffgaff - 英国
    • Lebara Mobile - 英国
    • Lycamobile - 英国
    • Tesco Mobile - 英国
    • Truphone - 英国
    • Virgin Mobile - 英国
  • 中東
    • Friendi Mobile - オマーン
  • 南北アメリカ
    • Porto Seguro Conecta - ブラジル
    • Uff Movil - コロンビア
    • Boost Mobile - 米国
  • アジア太平洋地域
    • Amaysim - オーストラリア
    • Tune Talk - マレーシア
目次

Following TCL's MVNO report published in 2007 looking at the future of MVNOs, this new report looks beyond Europe and covers the 'Successful Marketing Strategies Of MVNOs' across all regions.

The aim of the research was to establish the 'Successful Marketing Strategies of MVNOs'. Each in-depth profile is built upon topics such as overview of basic service offers, price positioning vis-à-vis MNOs, disruptive business strategy, building flexibility around the basic service offer, enriching customer experience and self care apps.

The research discovers a range of different approaches and trends that are now driving the market, for example, companies active in the insurance and financial services looking to enhance their services to their customer base and develop new distribution channels by offering mobile services.

Geographical Coverage

20 MVNOs (see list below) operating in fourteen markets of Europe, North America, Latin America, Asia Pacific and the Middle East.

Scope for each of the 20 profiles

To identify successful marketing strategies of MVNOs through the creation of research profiles that are built upon below topics:

  • 1. Summary and level of success as an MVNO and in the country of operation
  • 2. Overview of basic offers
  • 3. Price positioning vis-à-vis MNOs
  • 4. Disruptive business strategy
  • 5. Building flexibility around the basic service offer
  • 6. Enriching customer experience
  • 7. Self-care app

Plus provision of some key shots of the providers' website.

Conclusion

The report is accompanied by an Excel tracker that looks at MVNOs price positioning vis-à-vis MNOs and provides a summary of core services offered by the MVNOs in question.

MVNO coverage - 20 profiles in total

Europe:

  • Telenet - Belgium
  • Sosh - France
  • Ay Yildiz - Germany
  • Cyta - Greece
  • Dekatel - Netherlands
  • Poste Mobile - Italy
  • Jazztel - Spain
  • Tuenti Movil - Spain
  • giffgaff - UK
  • Lebara Mobile - UK
  • Lycamobile - UK
  • Tesco Mobile - UK
  • Truphone - UK
  • Virgin Mobile - UK

Middle East

  • Friendi Mobile - Oman

Americas

  • Porto Seguro Conecta - Brazil
  • Uff Movil - Colombia
  • Boost Mobile - USA

Asia-Pacific

  • Amaysim - Australia
  • Tune Talk - Malaysia
Back to Top