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市場調査レポート

世界各国の移動体通信事業者による値引きプロモーション

Pricing Promotions by Mobile Operators Worldwide

発行 Tariff Consultancy Ltd. 商品コード 144323
出版日 ページ情報 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
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世界各国の移動体通信事業者による値引きプロモーション Pricing Promotions by Mobile Operators Worldwide
出版日: 2011年01月19日 ページ情報: 英文 110 Pages
概要

移動体通信事業者は、一般的な値引きプロモーションに加え、SMSやモバイルデータサービス、USBフラッシュモデムを使用したモバイルブロードバンドサービスなどさまざまなサービスと連動した値引きプロモーションを展開することで加入者を確保しようとしており、最近では新型スマートフォンや高付加価値サービスの投入に合わせたプロモーションを重視する傾向が強まっています。

当レポートは、世界80ヶ国にあるおよそ150社の移動体通信事業者が実施した300種類のプロモーションを調査し、主なトレンドを分析したもので、各種の追加機能やアプリケーション、サービスの提供など料金以外の手法についても取り上げ、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 イントロダクション

  • 移動体通信事業者による料金値引きキャンペーンの定義
  • プロモーションのタイプと値引きプロモーションの額
  • 値引きプロモーションの制約と規制
  • 一般的な値引きプロモーションの例
  • 要点のサマリー

第2章 一般的なプロモーション料金プランの詳細

  • イントロダクション
  • 値引きプロモーションの実施期間
  • プロモーションの値引率
  • 特定のイベントに合わせた値引きプロモーション
  • 新料金プランの製品投入に合わせたプロモーション
  • 新型携帯端末の投入に合わせたプロモーション
  • 値引きプロモーションのトレンド
  • 要点のサマリー

第3章 移動体通信事業者が提供するプロモーションのタイプ

  • イントロダクション
  • 追加機能と組み合わせた値引きプロモーション
  • 特定の顧客集団を対象にした値引きプロモーション
  • プリペイド携帯電話の値引きプロモーション
  • 月額料金制プランの値引きプロモーション
  • 要点のサマリー

第4章 モバイルアプリケーションタイプ別の値引きプロモーション

  • イントロダクション
  • SMSと組み合わせた値引きプロモーション
  • 国内通話料金の値引きプロモーション
  • 国際通話料金の値引きプロモーション
  • モバイルデータ通信サービスの値引きプロモーション
  • モバイルブロードバンドサービスの値引きプロモーション
  • 要点のサマリー

第5章 世界各国で行われている値引きプロモーションの主なトレンド

  • イントロダクション
  • 世界各国で実施されている値引きプロモーションについての調査
    • 欧州地域
    • 中東/アフリカ地域
    • アジア太平洋地域
    • 南米地域
    • 北米地域
  • 要点のサマリー

第6章 世界各国で行われている値引きプロモーションの最も一般的なタイプ

  • イントロダクション
  • プロモーションの主なタイプ
    • 欧州地域で行われているプロモーションの主なタイプ
    • 中東地域で行われているプロモーションの主なタイプ
    • アジア太平洋地域で行われているプロモーションの主なタイプ
    • 南米地域で行われているプロモーションの主なタイプ
    • 北米地域で行われているプロモーションの主なタイプ
    • アフリカ地域で行われているプロモーションの主なタイプ
  • 値引きプロモーションサービスの新たなトレンド
  • 値引きプロモーションの分析
  • プロモーションを行う理由
  • プロモーションの結果
  • 要点のサマリー

付録

目次

The report entitled “Pricing Promotions by Mobile Operators Worldwide - 2011” is a survey of the main trends taking place for mobile pricing promotions around the globe.

The survey includes just under 300 promotions offered by some 150 mobile operators across 80 countries.

The aim of this report is to provide as comprehensive overview of the main trends in the promotion of mobile services in both mature and so-called developing markets. In the report the emphasis is on price-based mobile promotions, but TCL also examines the role of non-priced based functions such as the provision of additional features, applications or services by the mobile operator.

This report considers both PrePay and Pay Monthly service promotions and the different types of offer that are evolving for calls, SMS, mobile data (for smartphone use) and mobile broadband using a USB flash modem.

Furthermore, a brief overview features main trends in promotion based on the introduction of new services. In particular the focus is on promotions geared around the introduction of new types of smartphone handset and new value added services such as Mobile Broadband services.

Te report includes a commentary on the main trends that are taking place in the market for mobile promotions and identifies the most common and the most innovative forms of promotion that are now appearing.

Table of Contents

  • A list of Tables & Charts
  • Methodology
  • Executive Summary
  • Key highlights of the report

Part One - Introduction to mobile pricing promotions

  • 1.1. Introduction
  • 1.2. Definitions of pricing promotions in a mobile phone context
  • 1.3. Promotion types & the value of mobile pricing promotions
  • 1.4. Restrictions & regulation of mobile pricing promotions
  • 1.5. Examples of generic mobile pricing promotions
  • 1.6. Key Point Summary

Part Two - Generic mobile promotional pricing plan details

  • 2.1. Introduction
  • 2.2. Promotional lengths of mobile pricing promotions
  • 2.3. Percentage discounts of mobile pricing promotions
  • 2.4. Event specific mobile pricing promotions
  • 2.5. New mobile pricing product launch promotions
  • 2.6. New handset pricing launch promotions
  • 2.7. Trends in mobile pricing promotions
  • 2.8. Key Point Summary

Part Three - Types of promotional features offered by mobile operators

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Additional mobile feature pricing promotions
  • 3.3. Particular customer group mobile pricing promotions
  • 3.4. PrePay mobile pricing promotions
  • 3.5. Pay Monthly mobile pricing promotions
  • 3.6. Key Point Summary

Part Four - Detailed pricing promotions by mobile application type

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. SMS mobile pricing promotions
  • 4.3. Domestic mobile call pricing promotions
  • 4.4. International mobile call pricing promotions
  • 4.5. Mobile data pricing promotions
  • 4.6. Mobile broadband pricing promotions
  • 4.7. Key Point Summary

Part Five - The main trends in mobile pricing promotions worldwide

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Survey of mobile pricing promotions worldwide
    • 5.2.1. European region mobile pricing promotions
    • 5.2.2. Middle East & Africa region mobile pricing promotions
    • 5.2.3. Asia Pacific regional mobile pricing promotions
    • 5.2.4. South American regional mobile pricing promotions
    • 5.2.5. North American regional mobile pricing promotions
  • 5.3. Key Point Summary

Part Six - The most common types of mobile pricing promotions worldwide

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. The main types of mobile promotion worldwide
    • 6.2.1. The main types of mobile promotion in Europe
    • 6.2.2. The main types of mobile promotion in the Middle East region
    • 6.2.3. The main types of mobile promotion in the Asia Pacific region
    • 6.2.4. The main types of mobile promotion in the South American region
    • 6.2.5. The main types of mobile promotion in the North American region
    • 6.2.6. The main types of mobile promotion in the African region
  • 6.3. New trends in mobile pricing promotion services
  • 6.4. Analysis of mobile pricing promotions
  • 6.5. The reasons for a mobile promotion
  • 6.6. The results of a mobile promotion
  • 6.6. Key Point Summary

Appendices I, II and III

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