株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

北米の清掃車/同車体の製造業:市場の規模・シェア・区分・競合企業・チャネル・動向・将来展望

Sweeper Truck/Body Manufacturing in North America: Size, Shares, Segmentation, Competitors, Channels, Trends, and Outlook Underlying the Manufacture of Sweeper Truck/Bodies, 2017-2022 Analysis & Outlook

発行 SpecialtyResearch.net 商品コード 675290
出版日 ページ情報 英文 47 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.53円で換算しております。
Back to Top
北米の清掃車/同車体の製造業:市場の規模・シェア・区分・競合企業・チャネル・動向・将来展望 Sweeper Truck/Body Manufacturing in North America: Size, Shares, Segmentation, Competitors, Channels, Trends, and Outlook Underlying the Manufacture of Sweeper Truck/Bodies, 2017-2022 Analysis & Outlook
出版日: 2018年06月13日 ページ情報: 英文 47 Pages
概要

当レポートでは、北米諸国における路面清掃車およびその車体の製造業について分析し、全体的な市場動向の実績値・予測値や、車体の種類別の詳細動向、地域別の生産台数、市場の動向と主な影響要因、主要メーカーのプロファイルと市場シェアなどを調査しております。

第1章 分析範囲

第2章 製品の種類

  • 機械式/ブラシ式清掃車
  • 空気式清掃車

第3章 市場規模の推計 (数量・金額ベース)

  • 市場規模:シャーシのクラス別
  • 市場規模の推定値 (過去5年間分)

第4章 市場シェア:競争分析 (数量・金額ベース)

  • メーカーの分類:種類別
  • メーカー各社の製品ミックス
  • 市場シェア:全製品
  • 市場シェア:車体の種類別
  • 市場シェア:車体の種類別・シャーシのクラス別

第5章 市場シェア:種類別・技術別

  • 清掃車の種類別:路面用
    • シャーシのクラス別
  • 清掃車の種類別:駐車場用
  • 清掃技術別
  • 清掃車の種類別・技術別
    • 機械式清掃車
    • 空気循環・吸引式清掃車
    • 真空式清掃車

第6章 市場分析

  • 平均価格
  • 流通チャネル

第7章 市場のダイナミクスと需要要因

  • 業界の再編
  • 製品のデザイン
  • 自己推進型清掃車
    • メーカー各社の製品ミックス
    • 市場シェア

第8章 将来展望 (今後5年間分)

第9章 地域別の生産動向

第10章 主要メーカーの関連データ

  • 社名のABC順
  • 市場ランキング順

第11章 メーカーのプロファイル

目次

15 manufacturers analyzed and aggregated into an analytical framework to define a $313 million business in North America.

Now includes Excel data tables!

This report details the truck-mounted street sweeper and parking lot sweeper manufacturing business in the United States and Canada. Also included is an overview of the unibody, self-propelled sweeper category, mostly used in parking lot sweeping and in road construction.

The sweepers included in this report are of two principal types-street sweepers and parking lot sweepers. All sweepers use either one of two primary sweeping techniques: mechanical broom-assisted or air-assisted. The air-assisted sweeper type in turn includes two types-vacuum sweepers which exhaust dust into the air, and regenerative air sweepers, which do not expel dust into the atmosphere. Street sweepers use mechanical, regenerative air and vacuum air technology, while most parking lot sweepers are vacuum sweepers.

Most manufacturers offer either street sweepers or parking lot sweepers. The three leading manufacturers in the street sweeper category accounted for 82% of units manufactured and dollar value of sales in 2017. In the parking lot sweeper category, the three leading manufacturers accounted for 68% of unit shipments and 73% of dollar value of sales.

Replacement demand is the key demand driver. Leading manufacturers supply equipment worldwide.

These and other topics are the subject of this report from SpecialtyTransportation.net (“STN”). The report can be put to immediate use for sales and market planning, M&A identification, competitive share analysis, alliances and technology transfer considerations.

Table of Contents

1. Scope

2. Product Types

  • 2.1. Mechanical Broom Sweepers
  • 2.2. Air Sweepers

3. Market Size Estimates - Units & Dollars 2017

  • 3.1. Market Size: by Chassis Class
  • 3.2. Market Size Estimates: Historical - 2012 - 2016

4. Market Shares: Competitive Analysis in Units & Dollars

  • 4.1. Manufacturers by Type
  • 4.2. Manufacturers' Product Mix
  • 4.3. Market Shares: All
  • 4.4. Market Shares: By Body Type
  • 4.5. Market Shares: By Body Type & Chassis Class

5. Market Shares: By Sweeper Type & Technology

  • 5.1. By Sweeper Type: Street
    • 5.1.1. Street Sweepers by Chassis Class
  • 5.2. By Sweeper Type: Parking Lot
    • 5.2.1. Parking Lot Sweepers by Chassis Class
  • 5.3. By Sweeping Technology
  • 5.4. By Sweeping Technology & Type
    • 5.4.1. Mechanical Sweepers
    • 5.4.2. Regenerative Air Sweepers
    • 5.4.3. Vacuum Air Sweepers

6. Market Analysis

  • 6.1. Average Price
  • 6.2. Distribution Channels

7. Market Dynamics & Demand Factors

  • 7.1. Consolidation & Realignments
  • 7.2. Product Design
  • 7.3. Self-propelled Sweepers
    • 7.3.1. Self-propelled Sweepers: Manufacturers Product Mix
    • 7.3.2. Self-propelled Sweepers: Market Shares

8. Outlook 2018 - 2022

9. Production by Region

10. Key Manufacturer Data

  • 10.1. Key Manufacturer Data: Alphabetical Order
  • 10.2. Key Manufacturer Data: Rank Order - Units

11. Manufacturer Profiles (15 companies profiled)

Back to Top