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市場調査レポート

パブリックセーフティ向けLTE&5G市場:機会・課題・戦略・予測 2020-2030年

The Public Safety LTE & 5G Market: 2020 - 2030 Opportunities, Challenges, Strategies & Forecasts

発行 SNS Telecom & IT 商品コード 939591
出版日 ページ情報 英文 1682 Pages; 218 Tables & Figures
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.59円で換算しております。
パブリックセーフティ向けLTE&5G市場:機会・課題・戦略・予測 2020-2030年 The Public Safety LTE & 5G Market: 2020 - 2030 Opportunities, Challenges, Strategies & Forecasts
出版日: 2020年05月31日 ページ情報: 英文 1682 Pages; 218 Tables & Figures
概要

3GPPによるMCX(ミッションクリティカルなPTT、ビデオおよびデータ)、IOPS(公共安全のための隔離された操作)、HPUE(ハイパワーユーザー機器)およびその他の重要な通信機能の標準化により、3GPP、LTE、および5G NR(New Radio)ネットワークは、MCPTT (Mission-Critical PTT) 音声および従来のLMR (Land Mobile Radio) システムが提供するナローバンドデータサービスと同様に、リアルタイムビデオ、高解像度画像、マルチメディアメッセージング、モバイルオフィス/フィールドデータアプリケーション、位置情報サービス&マッピング、状況認識、無人資産管理およびその他のブロードバンドを配信するための包括的なパブリックセーフティプラットフォームとして認識されています。重要な通信用の安全なMVNOネットワークに加えて、急速に拡大する公衆安全グレードのLTE / 5Gデバイスのエコシステムによって補完されるこの市場は、2020年から2023年の間にCAGRが約10%でさらに成長し、最終的には2023年末までに30億米ドル以上を占めます。 SNS Telecom&ITは、パブリックセーフティ向けLTE / 5G対応インフラストラクチャへの年間投資額が2020年末までに20億米ドルを超えると予測しています。これは、主に新規のネットワーク構築と、さまざまな分野における既存の専用・ハイブリッドの商用/民間ネットワークの拡大に牽引されています。急速に拡大するパブリックセーフティグレードのLTE / 5Gデバイスのエコシステムによって補完されるこの市場は、2020年から2023年の間にCAGRが約10%で成長し、最終的には2023年末までに30億米ドル以上になると見込まれています。

当レポートでは、世界のパブリックセーフティ向けLTE&5G市場について調査し、市場の概要、市場の促進要因と課題、イネーブリング技術、アプリケーションのシナリオ、利用例、運用モデル、および主な動向などについて分析し標準化の動向、規制状況、将来のロードマップ、などを示しています。

第1章 イントロダクション

第2章 パブリックセーフティLTEおよび5G市場の概要

  • パブリックセーフティ分野におけるナローバンドLMR(陸上移動無線)システム
  • 商用モバイルブロードバンド技術の採用
  • LTEと5Gを選ぶ理由
  • パブリックセーフティLTEおよび5Gの運用モデル
  • パブリックセーフティLTEおよび5G専用ネットワークの資金調達と提供
  • 市場成長要因
  • 市場の障壁

第3章 パブリックセーフティLTEおよび5Gネットワークのシステムアーキテクチャと技術

  • パブリックセーフティLTEおよび5Gネットワークのアーキテクチャコンポーネント
  • 主なイネーブリング技術とコンセプト

第4章 パブリックセーフティLTE / 5Gアプリケーションのシナリオと使用例

  • ミッションクリティカルなHD音声とグループ通信
  • リアルタイムビデオと高解像度画像
  • メッセージング、ファイル転送、プレゼンスサービス
  • 安全でシームレスなモバイルブロードバンドアクセス
  • 位置情報サービスとマッピング
  • コマンド&コントロール
  • 5Gおよび高度パブリックセーフティブロードバンドアプリケーション

第5章 世界におけるパブリックセーフティLTEおよび5Gの取り組みのレビュー

  • 北米
  • アジア太平洋
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • 中南米

第6章 パブリックセーフティLTEおよび5Gのケーススタディ

  • 全国的なパブリックセーフティLTE / 5Gプロジェクト
  • パブリックセーフティLTE / 5Gネットワークおよびサービス展開のその他のケーススタディ

第7章 パブリックセーフティLTE / 5Gスペクトルの可用性、割り当て、および使用法

  • パブリックセーフティLTEおよび5Gネットワークの周波数帯域
  • 北米
  • アジア太平洋
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • 中南米

第8章 標準化、規制、および共同イニシアチブ

  • 3GPP (Third Generation Partnership Project)
  • 450 MHz Alliance
  • APCO (Association of Public-Safety Communications Officials) International
  • ASTRID
  • ATIS (Alliance for Telecommunications Industry Solutions)
  • BDBOS (Federal Agency for Public Safety Digital Radio, Germany)
  • BMWi (Federal Ministry for Economic Affairs and Energy, Germany)
  • B-TrunC (Broadband Trunking Communication) Industry Alliance
  • CATA (Canadian Advanced Technology Alliance)
  • CBRS Alliance
  • CITIG (Canadian Interoperability Technology Interest Group)
  • Department of Home Affairs, Australia
  • DRDC (Defence Research and Development Canada)
  • DSA (Dynamic Spectrum Alliance)
  • DSB (Directorate for Civil Protection, Norway)
  • Erillisverkot (State Security Networks Group, Finland)/Suomen Virveverkko
  • ETSI (European Telecommunications Standards Institute)
  • EWA (Enterprise Wireless Alliance)
  • FirstNet (First Responder Network) Authority
  • French Ministry of Interior
  • GCF (Global Certification Forum)
  • Home Office, United Kingdom
  • ICCRA (International Critical Control Rooms Alliance)
  • IETF (Internet Engineering Task Force)
  • IGOF (International Governmental Operators' Forum)
  • ISED (Innovation, Science and Economic Development Canada)
  • ITU (International Telecommunication Union)
  • MCOP (Mission-Critical Open Platform)
  • MCS-TaaSting (Mission-Critical Services - Testing-as-a-Service)
  • MOIS (Ministry of the Interior and Safety, South Korea)
  • MulteFire Alliance
  • National Police of the Netherlands
  • Nkom (Norwegian Communications Authority)
  • NSW (New South Wales) Telco Authority
  • OMA (Open Mobile Alliance)
  • Productivity Commission, Australia
  • PSBTA (Public Safety Broadband Technology Association)
  • PSCE (Public Safety Communications Europe)
  • PSTA (Public Safety Technology Alliance)
  • Public Safety Canada
  • Safe-Net Forum
  • TCCA (The Critical Communications Association)
  • TIA (Telecommunications Industry Association)
  • TTA (Telecommunications Technology Association, South Korea)
  • U.S. DHS (Department of Homeland Security)
  • U.S. FCC (Federal Communications Commission)
  • U.S. NIST (National Institute of Standards and Technology)
  • U.S. NPSTC (National Public Safety Telecommunications Council)
  • U.S. NTIA (National Telecommunications and Information Administration)
  • WInnForum (Wireless Innovation Forum)
  • ベンダー主導の提携
  • その他

第9章 将来のロードマップとバリューチェーン

  • 将来のロードマップ
  • バリューチェーン

第10章 主要なエコシステム企業

第11章 市場規模と予測

  • パブリックセーフティLTE&5Gの世界の展望
  • パブリックセーフティLTE&5Gネットワークインフラストラクチャ
  • RAN
  • モバイルコア
  • バックホールパブリックセーフティ輸送
  • パブリックセーフティLTE&5G端末機器
  • パブリックセーフティLTE&5Gサブスクリプション/サービス収益
  • パブリックセーフティLTE&5Gシステム統合および管理ソリューション
  • パブリックセーフティブロードバンドアプリケーション
  • 地域の見通し
  • 北米
  • アジア太平洋
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • 中南米

第12章 結論と戦略的推奨事項

  • 市場が成長の態勢にある理由とは?
  • 業界の競合情勢:買収、提携、統合
  • 主要なイネーブリング技術の標準化と商用利用
  • オフネットワーク通信の暫定ソリューション
  • 専用のハイブリッド商用/プライベートおよびMVNOブロードバンドネットワークへの継続的な投資
  • 発展途上国:LTEベースの重要な通信ネットワークへダイレクトに跳躍
  • 先進国でのデジタル無線システムの継続的な使用
  • 展開可能なLTEおよび5G対応システムの採用の拡大
  • 市場で優勢を占める周波数帯とは?
  • 国境を越えた警察活動と緊急対応のための国際ローミング
  • 商用モバイル事業者の役割
  • 重要な通信サービスプロバイダー:安全なMVNOになる
  • TCOの比較:独立したパブリックセーフティブロードバンドネットワークとPPP(官民パートナーシップ)の比較
  • パブリックセーフティブロードバンドネットワークの経済的実行可能性の確保
  • パブリックセーフティ通信における5Gの利点
  • インシデントシーン管理のための4.9 GHz 5G NRシステム
  • パブリックセーフティアプリケーション部門の動向
  • 戦略的推奨事項
目次

Synopsis

With the standardization of MCX (Mission-Critical PTT, Video & Data), IOPS (Isolated Operation for Public Safety), HPUE (High-Power User Equipment) and other critical communications features by the 3GPP, LTE and 5G NR (New Radio) networks are increasingly gaining recognition as an all-inclusive public safety communications platform for the delivery of real-time video, high-resolution imagery, multimedia messaging, mobile office/field data applications, location services and mapping, situational awareness, unmanned asset control and other broadband capabilities, as well as MCPTT (Mission-Critical PTT) voice and narrowband data services provided by traditional LMR (Land Mobile Radio) systems.

A myriad of dedicated, hybrid commercial-private and MVNO-based public safety LTE and 5G-ready networks are operational or in the process of being rolled out throughout the globe. In addition to the high-profile FirstNet, South Korea's Safe-Net and Britain's ESN nationwide public safety broadband projects, many additional national-level engagements have recently come to light - most notably, the Royal Thai Police's LTE network which is already operational in the greater Bangkok region, Finland's VIRVE 2.0 mission-critical mobile broadband service, France's PCSTORM critical communications broadband project, and Russia's secure 450 MHz LTE network for police forces, emergency services and the national guard.

Other operational and pilot deployments range from nationwide systems in the oil-rich GCC (Gulf Cooperation Council) region to local and city-level private LTE networks for first responders in markets as diverse as Canada, China, Laos, Indonesia, the Philippines, Pakistan, Lebanon, Egypt, Kenya, Ghana, Cote D'Ivoire, Cameroon, Mali, Madagascar, Mauritius, Canary Islands, Spain, Italy, Serbia, Argentina, Brazil, Colombia, Venezuela, Bolivia, Ecuador and Trinidad & Tobago, as well as multi-domain critical communications broadband networks such as Nordic Telecom in the Czech Republic and MRC's (Mobile Radio Center) LTE-based advanced MCA digital radio system in Japan, and secure MVNO platforms in countries including but not limited to Mexico, Belgium, Switzerland, the Netherlands, Sweden, Slovenia and Estonia.

In addition, even though critical public safety-related 5G NR capabilities are yet to be standardized as part of the 3GPP's Release 17 specifications, public safety agencies have already begun experimenting with 5G for applications that can benefit from the technology's high-bandwidth and low-latency characteristics. For example, New Zealand Police are utilizing mobile operator Vodafone's 5G NR network to share real-time UHD (Ultra High Definition) video feeds from cellular-equipped drones and police cruisers with officers on the ground and command posts. In the near future, we also expect to see rollouts of localized 5G NR systems for incident scene management and related use cases, potentially using up to 50 MHz of Band n79 spectrum in the 4.9 GHz frequency range (4,940-4,990 MHz) which has been designated for public safety use in multiple countries including but not limited to the United States, Canada, Australia, Malaysia and Qatar.

SNS Telecom & IT estimates that annual investments in public safety LTE/5G-ready infrastructure will surpass $2 Billion by the end of 2020, predominantly driven by new build-outs and the expansion of existing dedicated and hybrid commercial-private networks in a variety of licensed bands across 420/450 MHz, 700 MHz, 800 MHz, 1.4 GHz and higher frequencies, in addition to secure MVNO networks for critical communications. Complemented by a rapidly expanding ecosystem of public safety-grade LTE/5G devices, the market will further grow at a CAGR of approximately 10% between 2020 and 2023, eventually accounting for more than $3 Billion by the end of 2023.

The "Public Safety LTE & 5G Market: 2020 - 2030 - Opportunities, Challenges, Strategies & Forecasts" report presents an in-depth assessment of the public safety LTE/5G market including market drivers, challenges, enabling technologies, application scenarios, use cases, operational models, key trends, standardization, spectrum availability/allocation, regulatory landscape, case studies, opportunities, future roadmap, value chain, ecosystem player profiles and strategies. The report also presents global and regional market size forecasts from 2020 till 2030, covering public safety LTE/5G infrastructure, terminal equipment, applications, systems integration and management solutions, as well as subscriptions and service revenue.

The report comes with an associated Excel datasheet suite covering quantitative data from all numeric forecasts presented in the report, as well as a list and associated details of over 500 global public safety LTE/5G engagements - as of Q2'2020.

Table of Contents

Chapter 1: Introduction

  • 1.1 Executive Summary
  • 1.2 Topics Covered
  • 1.3 Forecast Segmentation
  • 1.4 Key Questions Answered
  • 1.5 Key Findings
  • 1.6 Methodology
  • 1.7 Target Audience
  • 1.8 Companies & Organizations Mentioned

Chapter 2: An Overview of the Public Safety LTE & 5G Market

  • 2.1 Narrowband LMR (Land Mobile Radio) Systems in the Public Safety Sector
  • 2.2 Adoption of Commercial Mobile Broadband Technologies
  • 2.3 Why LTE & 5G?
  • 2.4 Public Safety LTE & 5G Operational Models
  • 2.5 Financing & Delivering Dedicated Public Safety LTE & 5G Networks
  • 2.6 Market Drivers
  • 2.7 Market Barriers

Chapter 3: System Architecture & Technologies for Public Safety LTE & 5G Networks

  • 3.1 Architectural Components of Public Safety LTE & 5G Networks
  • 3.2 Key Enabling Technologies & Concepts

Chapter 4: Public Safety LTE/5G Application Scenarios & Use Cases

  • 4.1 Mission-Critical HD Voice & Group Communications
  • 4.2 Real-Time Video & High-Resolution Imagery
  • 4.3 Messaging, File Transfer & Presence Services
  • 4.4 Secure & Seamless Mobile Broadband Access
  • 4.5 Location Services & Mapping
  • 4.6 Command & Control
  • 4.7 5G & Advanced Public Safety Broadband Applications

Chapter 5: Review of Public Safety LTE & 5G Engagements Worldwide

  • 5.1 North America
  • 5.2 Asia Pacific
  • 5.3 Europe
  • 5.4 Middle East & Africa
  • 5.5 Latin & Central America

Chapter 6: Public Safety LTE & 5G Case Studies

  • 6.1 Nationwide Public Safety LTE/5G Projects
  • 6.2 Additional Case Studies of Public Safety LTE/5G Network & Service Rollouts

Chapter 7: Public Safety LTE/5G Spectrum Availability, Allocation & Usage

  • 7.1 Frequency Bands for Public Safety LTE & 5G Networks
  • 7.2 North America
  • 7.3 Asia Pacific
  • 7.4 Europe
  • 7.5 Middle East & Africa
  • 7.6 Latin & Central America

Chapter 8: Standardization, Regulatory & Collaborative Initiatives

  • 8.1 3GPP (Third Generation Partnership Project)
  • 8.2 450 MHz Alliance
  • 8.3 APCO (Association of Public-Safety Communications Officials) International
  • 8.4 ASTRID
  • 8.5 ATIS (Alliance for Telecommunications Industry Solutions)
  • 8.6 BDBOS (Federal Agency for Public Safety Digital Radio, Germany)
  • 8.7 BMWi (Federal Ministry for Economic Affairs and Energy, Germany)
  • 8.8 B-TrunC (Broadband Trunking Communication) Industry Alliance
  • 8.9 CATA (Canadian Advanced Technology Alliance)
  • 8.10 CBRS Alliance
  • 8.11 CITIG (Canadian Interoperability Technology Interest Group)
  • 8.12 Department of Home Affairs, Australia
  • 8.13 DRDC (Defence Research and Development Canada)
  • 8.14 DSA (Dynamic Spectrum Alliance)
  • 8.15 DSB (Directorate for Civil Protection, Norway)
  • 8.16 Erillisverkot (State Security Networks Group, Finland)/Suomen Virveverkko
  • 8.17 ETSI (European Telecommunications Standards Institute)
  • 8.18 EWA (Enterprise Wireless Alliance)
  • 8.19 FirstNet (First Responder Network) Authority
  • 8.20 French Ministry of Interior
  • 8.21 GCF (Global Certification Forum)
  • 8.22 Home Office, United Kingdom
  • 8.23 ICCRA (International Critical Control Rooms Alliance)
  • 8.24 IETF (Internet Engineering Task Force)
  • 8.25 IGOF (International Governmental Operators' Forum)
  • 8.26 ISED (Innovation, Science and Economic Development Canada)
  • 8.27 ITU (International Telecommunication Union)
  • 8.28 MCOP (Mission-Critical Open Platform)
  • 8.29 MCS-TaaSting (Mission-Critical Services - Testing-as-a-Service)
  • 8.30 MOIS (Ministry of the Interior and Safety, South Korea)
  • 8.31 MulteFire Alliance
  • 8.32 National Police of the Netherlands
  • 8.33 Nkom (Norwegian Communications Authority)
  • 8.34 NSW (New South Wales) Telco Authority
  • 8.35 OMA (Open Mobile Alliance)
  • 8.36 Productivity Commission, Australia
  • 8.37 PSBTA (Public Safety Broadband Technology Association)
  • 8.38 PSCE (Public Safety Communications Europe)
  • 8.39 PSTA (Public Safety Technology Alliance)
  • 8.40 Public Safety Canada
  • 8.41 Safe-Net Forum
  • 8.42 TCCA (The Critical Communications Association)
  • 8.43 TIA (Telecommunications Industry Association)
  • 8.44 TTA (Telecommunications Technology Association, South Korea)
  • 8.45 U.S. DHS (Department of Homeland Security)
  • 8.46 U.S. FCC (Federal Communications Commission)
  • 8.47 U.S. NIST (National Institute of Standards and Technology)
  • 8.48 U.S. NPSTC (National Public Safety Telecommunications Council)
  • 8.49 U.S. NTIA (National Telecommunications and Information Administration)
  • 8.50 WInnForum (Wireless Innovation Forum)
  • 8.51 Vendor-Led Alliances
  • 8.52 Others

Chapter 9: Future Roadmap & Value Chain

  • 9.1 Future Roadmap
  • 9.2 Value Chain

Chapter 10: Key Ecosystem Players

Chapter 11: Market Sizing & Forecasts

  • 11.1 Global Outlook for Public Safety LTE & 5G
  • 11.2 Public Safety LTE & 5G Network Infrastructure
  • 11.3 RAN
  • 11.4 Mobile Core
  • 11.5 Backhaul & Transport
  • 11.6 Public Safety LTE & 5G Terminal Equipment
  • 11.7 Public Safety LTE & 5G Subscriptions/Service Revenue
  • 11.8 Public Safety LTE & 5G Systems Integration & Management Solutions
  • 11.9 Public Safety Broadband Applications
  • 11.10 Regional Outlook
  • 11.11 North America
  • 11.12 Asia Pacific
  • 11.13 Europe
  • 11.14 Middle East & Africa
  • 11.15 Latin & Central America

Chapter 12: Conclusion & Strategic Recommendations

  • 12.1 Why is the Market Poised to Grow?
  • 12.2 Competitive Industry Landscape: Acquisitions, Alliances & Consolidation
  • 12.3 Standardization & Commercial Availability of Key Enabling Technologies
  • 12.4 Interim Solutions for Off-Network Communications
  • 12.5 Continued Investments in Dedicated, Hybrid Commercial-Private & MVNO Broadband Networks
  • 12.6 Developing Countries: Leapfrogging Directly to LTE-Based Critical Communications Networks
  • 12.7 Continued Use of Digital Radio Systems in the Developed World
  • 12.8 Growing Adoption of Deployable LTE & 5G-Ready Systems
  • 12.9 Which Frequency Bands Dominate the Market?
  • 12.10 International Roaming for Cross-Border Policing & Emergency Response
  • 12.11 The Role of Commercial Mobile Operators
  • 12.12 Critical Communications Service Providers: Becoming Secure MVNOs
  • 12.13 TCO Comparison: Independent Public Safety Broadband Networks vs. PPPs (Public-Private Partnerships)
  • 12.14 Ensuring the Economic Viability of Public Safety Broadband Networks
  • 12.15 The Benefits of 5G for Public Safety Communications
  • 12.16 4.9 GHz 5G NR Systems for Incident Scene Management
  • 12.17 Public Safety Application Sector Trends
  • 12.18 Strategic Recommendations