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市場調査レポート

インドの携帯電話端末の出荷台数・市場シェア・企業戦略・主要動向(2011年第3四半期)

India Handset Shipments, Vendor Market Share, Strategies and Key Trends Q3'2011

発行 Signals and Systems Telecom 商品コード 229351
出版日 ページ情報 英文 40 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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インドの携帯電話端末の出荷台数・市場シェア・企業戦略・主要動向(2011年第3四半期) India Handset Shipments, Vendor Market Share, Strategies and Key Trends Q3'2011
出版日: 2012年01月03日 ページ情報: 英文 40 Pages
概要

インド国内の携帯電話端末の出荷台数は、2011年第3四半期には1億2532万台に達し、2011年通年では1億6000万台になると予想されています。インドはアジア太平洋地域の携帯電話端末市場の中核的存在であり、同地域の市場シェアの20%以上を占めています。

当レポートでは、インドにおける携帯電話端末市場の動向を分析し、携帯電話端末の現在までの出荷台数実績値や市場シェア、各企業の戦略、2011年第3四半期までの主な市場動向といった情報を取りまとめ、概略以下の構成でお届けします。

第1章 イントロダクション

  • 分析範囲
  • エグゼクティブ・サマリー

第2章 インドおよびアジア地域の現在までの動向

  • 現在までの市場規模・市場シェア:インドおよびアジア地域
    • 出荷台数実績値
    • 四半期間データ成長率
  • 携帯電話の出荷台数:インドおよびアジア地域(2011年第1〜第3四半期)
    • 現在までの出荷台数

第3章 インド国内の動向

  • インド国内の携帯電話出荷動向
    • 現在までの出荷台数
    • 出荷台数(2011年第1〜第3四半期)
    • 出荷台数比較:2011年第1〜第3四半期と2009年・2010年の同時期との比較
    • アジア地域における、インドの出荷台数のシェア

第4章 ベンダー別動向

  • 現在までのベンダー別動向
    • ベンダー別出荷台数
    • ベンダー別市場シェア
  • インド国内の出荷動向(2011年第1〜第3四半期)
    • ベンダー別市場シェア(2011年第1〜第3四半期)
    • ベンダー別出荷台数(2011年第1〜第3四半期)
    • 各ベンダーの戦略
      • Nokia
      • Samsung
      • Micromax
      • Spice
      • Maxx Mobile
      • Karbonn
      • LG
      • Videocon
      • Sony Ericsson
      • ZTE
      • RIM

分析対象企業:計14社

  • Nokia
  • Samsung
  • Micromax
  • Maxx Mobile
  • Spice
  • Videocon
  • Karbonn
  • Intex
  • Lava Mobile
  • ZTE
  • Sony Ericsson
  • Huawei
  • RIM
  • LG
目次
Product Code: 23

Abstract

This report provides an in-depth assessment of handset shipments, vendor market share, strategies and key trends in Q3'2011 for the mobile handsets industry in India. Mobile handset shipments in India have been increasing and they were highest in 2010 with 146.93 million units. The shipments in 2011 are expected to reach all time high as the shipment for 3 quarters in 2011 is 125.32 million units. By the end of Q4'2011, a yearly figure of 162 million units is expected. India has been one of the major players in the Asia Pacific handset shipments and since 2009 India has been able to capture more than 20% of the overall Asia Pacific shipments, with a market share of over There has been quarter on quarter growth in the handset shipments in India barring a few exceptions in two quarters. Local manufacturing has been very beneficial for mobile handset makers in India and many Indian players are manufacturing the product locally. All the other players, who do not have the local manufacturing, are planning to start the manufacturing to get away with the problems of currency exchange rates and supply side spikes. Nokia has been the top player in the Indian mobile handset market and it has achieved a market share of 29.44% in 2011 for all the three quarters. Nokia has been losing its share to new entrants and local players in the Indian market. Samsung is coming strongly and it is in the second place with 14.34% market share. The share of Samsung is up by 14.63% from 2010. Though all the players are trying to gain market share but still Nokia is way above all of them and it will take a long time before anyone else can take the lead position. Local players Micromax, Maxx, Lava and Videocon are gaining market share and most of them have launched low cost phones with features such as dual-SIM, long battery life etc. Local players also have the advantage of local manufacturing.

Companies Mentioned

Nokia, Samsung, Micromax, Maxx Mobile, Spice, Videocon, Karbonn, Intex, Lava Mobile, ZTE, Sony Ericsson, Huawei, RIM, LG

Countries Covered

India

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 Coverage
  • 1.2 Executive Summary

2 Section 1: India and Asia Historical Regional Trends

  • 2.1 Historical Market Size and Share for Asia and India
    • 2.1.1 Historical Handset Shipments
    • 2.1.2 Historical Quarter on Quarter Growth
  • 2.2 Asia and India Shipment : 2011 Quarter 1-3
    • 2.2.1 Handset Shipment 2011 to Date

3 Section 2: India Trends

  • 3.1. Trends in Handset Shipment to India
    • 3.1.1 Historical Handset Shipment
    • 3.1.2 Handset Shipment 2011 Quarter 1-3
    • 3.1.3 India Handset Shipment 2011 Quarter 1-3, compared to 2010 and 2009
    • 3.1.4 India Share of Handset Shipments in Asia

4 Section 3: India Trends by Vendor

  • 4.1 Historical Trends by Vendor
    • 4.1.1 Historical Handset Shipment Vendors by Volume
    • 4.1.2 Historical Handset Shipment Vendors Market Share
  • 4.2 2011 Quarters 1-3 Shipment to India
    • 4.2.1 2011 Quarters 1-3 Handset Shipment Vendors Market Share
    • 4.2.2 2011 Quarter 1 Handset Shipment Vendors
    • 4.2.3 2011 Quarter 2 Handset Shipment Vendors
    • 4.2.4 2011 Quarter 3 Handset Shipment Vendors
    • 4.2.5 Vendor Strategies
      • 4.2.5.1 Nokia
      • 4.2.5.2 Samsung
      • 4.2.5.3 Micromax
      • 4.2.5.4 Spice
      • 4.2.5.5 Maxx Mobile
      • 4.2.5.6 Karbonn
      • 4.2.5.7 LG
      • 4.2.5.8 Videocon
      • 4.2.5.9 Sony Ericsson
      • 4.2.5.10 ZTE
      • 4.2.5.11 RIM
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