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表紙:LIBセル、モジュール、パックのコスト分析と2030年までの予測(2020年)
市場調査レポート
商品コード
952494

LIBセル、モジュール、パックのコスト分析と2030年までの予測(2020年)

<2020> LIB Cell, Module, Pack Cost Analysis and Forecast (~2030)

出版日: | 発行: SNE Research | ページ情報: 英文 214 Pages | 納期: お問合せ

価格
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ご注意:当報告書は原文が韓国語のため、英訳が必要となる場合があります。納期については、当社までお問合せ下さい。

LIBセル、モジュール、パックのコスト分析と2030年までの予測(2020年)
出版日: 2020年07月08日
発行: SNE Research
ページ情報: 英文 214 Pages
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  • 概要
  • 目次
概要

電気自動車市場の成長には、二次電池のコストという大きな問題があります。電気自動車の生産コストの30~50%は、コストや販売価格を含めた二次電池にかかると言われています。業界は、電気自動車市場を成長させるために、二次電池の価格を総製造コストの3分の1に引き下げる必要があると考えており、実際、二次電池業界と自動車業界はコスト削減に懸命に取り組んでいます。二次電池業界は、より効率的な機器を利用することで、高価なコバルトの使用を最小限に抑えながら、セルあたりのエネルギー密度を高め、製造コストを削減しようとしています。

当レポートは、LIBセル、モジュール、パックのコストについて調査しており、主要コンポーネント、バッテリータイプ・国(日本・韓国・中国)別のコスト構造および予測などの情報を提供しています。

目次

第1章 LIBのコスト構造

  • 基本的なコスト構造
  • LIBコストの主要コンポーネント
    • LIBマテリアルコスト構成
    • 電気自動車の構成とコスト構造
  • LIBセル/モジュール/パックの主要なコストコンポーネント
    • バッテリー業界のバリューチェーン図
    • xEV用LIBのコスト構造
  • LIBバッテリータイプの主要コンポーネント
    • LIBセル
    • 円筒型、角型、パウチ型
    • LIBモジュール
    • LIBパック

第2章 コスト構造分析:IT

  • 円筒セル
    • 韓国-18650
    • 韓国-21700
    • 日本-18650
    • 日本-21700
    • 中国LIB-18650/21700
    • 中国LFP-18650/21700
  • プリズマティックセル
    • 韓国-スマートフォン用
    • 韓国-ノートブック用
    • 日本-スマートフォン用
    • 日本-ノートブック用
    • 中国LIB-スマートフォン用
    • 中国LFP-スマートフォン用
  • ポーチセル
    • 韓国-スマートフォン用
    • 韓国-ノートブック用
    • 日本-スマートフォン用
    • 日本-ノートブック用
    • 中国LIB-スマートフォン用
    • 中国LFP-スマートフォン用
  • IT向けLIBバッテリータイプの比較分析
    • 円筒タイプvsプリズムタイプvsポーチタイプ
    • 韓国vs日本vs中国
  • IT向けLIBバッテリーケミカルの比較分析
    • LIB vs LFP
    • 韓国vs日本vs中国

第3章 コスト構造分析:xEV

  • 円筒セル/モジュール/パック(18650/21700)
    • 韓国-BEV / PHEV / HEV
    • 日本-BEV / PHEV / HEV
    • 中国LIB-BEV / PHEV
    • 中国LFP-BEV / PHEV
    • 中国の商用車(バス)
  • プリズマティックセル/モジュール/パック
  • ポーチセル/モジュール/パック
  • xEVのLIBバッテリータイプ別比較分析
    • 円筒型vsプリズム型vsポーチ型
    • 韓国vs日本vs中国
  • xEV向けLIBバッテリーケミカルの比較分析
    • LIB vs LFP

第4章 コスト構造分析:ESS

  • プリズマティックセル/モジュール/パック
    • 韓国LIB
    • 日本LIB
    • 中国LFP
  • ポーチ型セル/モジュール/パック
  • ESSのLIBバッテリータイプの比較分析
    • 円筒型vsプリズム型vsポーチ型
    • 韓国vs日本vs中国
  • ESS向けLIBバッテリーケミカルの比較分析
    • LIB vs LFP

第5章 LIBバッテリーセル/モジュール/パックのコスト予測

  • バッテリーセル(円筒/プリズム/ポーチタイプ)
    • IT
    • xEV
    • ESS
    • 価格動向と予測('11~'30)
  • バッテリーモジュール
  • バッテリーパック
目次

There is one big problem with the growth of the electric car market: the cost of secondary batteries. 30~50% of production costs of electric vehicles are said to be on secondary battery including cost and selling price. The industry believes that in order to grow the electric vehicle market, secondary battery prices should be reduced to 1/3 of the total manufacturing costs.

In fact, the secondary battery industry and automotive industry are working hard to reduce the cost of secondary batteries. By utilizing more efficient equipment, the secondary battery industry is trying to minimize the use of the expensive cobalt, while increasing energy density per cell and reducing manufacturing costs. In the automotive industry, the company sought to draw standardization policies for secondary batteries through modular platforms, as well as establish economies of scale to lower prices. With the work of the automotive industry, it is predicted that prices of secondary battery packs for electric vehicles are expected to decrease by 6 times in 2020 compared to 2013 based on $ per kWh.

This report subdivided secondary batteries into key components of cell/module/pack, which are important in solving the problem of how to cost down the price of secondary batteries. The price was estimated by selecting the main components and material that make up secondary batteries, from top tier companies in Korea, China, and Japan.

In the case of cells, there are differences in parts and price structures depending on the configuration of the cell, which are divided into cylindrical/prismatic/pouch types. In addition, there is an in-depth analysis on the material cost of battery cells and cathode materials, which account for the largest portion of secondary battery cells (this was also analyzed in comparison by type NCM, NCA, LFP, LCO, etc.). Adding on, there is a cost outlook per kWh of each type, taking into account the development speed of secondary battery technology for electric vehicles.

There is also an analysis of the price structure of secondary batteries for IT and energy storage systems (ESS) in order to provide more comprehensive information on the sources of future major secondary batteries.

I hope this report will be helpful to any industry insiders who are looking for this report.

Table of Contents

1. LIB Cost Structure

  • 1.1 Basic Cost Structure
    • Direct Cost, Operation Cost, SG&A, Others, Operating Profit
  • 1.2 Major Components of LIB Cost
    • 1.2.1 LIB Material Cost Composition
    • 1.2.2 Electric Vehicle Configuration and Cost Structure
  • 1.3 Major Cost Components of LIB Cell/Module/Pack
    • 1.3.1 Battery Industry Value Chain Diagram
    • 1.3.2 Cost Structure of LIB for xEV
  • 1.4 Major Components of LIB Battery Type
    • 1.4.1 Components of LIB Cell Cost
    • . Cylindrical, Prismatic, Pouch Type
    • 1.4.2 Components of LIB Module Cost
    • 1.4.3 Components of LIB Pack Cost

2. Cost Structure Analysis of LIBs for Global IT

  • 2.1. Cylindrical Cell
    • 2.1.1. Korea - 18650
    • 2.1.2. Korea - 21700
    • 2.1.3. Japan - 18650
    • 2.1.4. Japan - 21700
    • 2.1.5. China LIB - 18650/21700
    • 2.1.6. China LFP - 18650/21700
  • 2.2. Prismatic Cell
    • 2.2.1. Korea ? For Smartphones
    • 2.2.2. Korea ? For Notebooks
    • 2.2.3. Japan ? For Smartphones
    • 2.2.4. Japan ? For Notebooks
    • 2.2.5. China LIB - For Smartphones
    • 2.2.6. China LFP ? For Smartphones
  • 2.3. Pouch Cell
    • 2.3.1. Korea - For Smartphones
    • 2.3.2. Korea ? For Notebooks
    • 2.3.3. Japan - For Smartphones
    • 2.3.4. Japan ? For Notebooks
    • 2.3.5. China LIB - For Smartphones
    • 2.3.6. China LFP - For Smartphones
  • 2.4 Comparative Analysis of LIB Battery Types for IT
    • 2.4.1. Cylindrical vs Prismatic vs Pouch Type
    • 2.4.2. Korea vs Japan vs China
  • 2.5 Comparative Analysis of LIB Battery Chemical for IT
    • 2.5.1. LIB vs LFP
    • 2.5.2. Korea vs Japan vs China

3. Cost Structure Analysis of LIBs for Global xEVs

  • 3.1. Cylindrical Cell/Module/Pack (18650/21700)
    • 3.1.1. Korea - BEV/PHEV/HEV
    • 3.1.2. Japan - BEV/PHEV/HEV
    • 3.1.3. China LIB - BEV/PHEV
    • 3.1.4. China LFP - BEV/PHEV
    • 3.1.5. Chinese Commercial Vehicle (Bus)
  • 3.2. Prismatic Cell/Module/Pack
    • 3.2.1. Korea - BEV/PHEV/HEV
    • 3.2.2. Japan - BEV/PHEV/HEV
    • 3.2.3. China LIB - BEV/PHEV
    • 3.2.4. China LFP - BEV/PHEV
    • 3.2.5. Chinese Commercial Vehicle (Bus)
  • 3.3. Pouch Cell/Module/Pack
    • 3.3.1. Korea - BEV/PHEV/HEV
    • 3.3.2. Japan - BEV/PHEV/HEV
    • 3.3.3. China LIB - BEV/PHEV
    • 3.3.4. China LFP - BEV/PHEV
    • 3.3.5. Chinese Commercial Vehicle (Bus)
  • 3.4 Comparative Analysis by LIB Battery Type for xEV
    • 3.4.1. Cylindrical vs Prismatic vs Pouch Type
    • 3.4.2. Korea vs Japan vs China
  • 3.5 Comparative Analysis of LIB Battery Chemical for xEV
    • 3.5.1. LIB vs LFP

4. Cost Structure Analysis of LIBs for Global ESS

  • 4.1. Prismatic Cell/Module/Pack
    • 4.1.1. Korea LIB
    • 4.1.2. Japan LIB
    • 4.1.3. China LFP
  • 4.2. Pouch Type Cell/Module/Pack
    • 4.2.1. Korea LIB
    • 4.2.2. Japan LIB
    • 4.2.3. China LFP
  • 4.3 Comparative Analysis of LIB Battery Types for ESS
    • 4.3.1. Cylindrical vs Prismatic vs Pouch Type
    • 4.3.2. Korea vs Japan vs China
  • 4.4 Comparative Analysis of LIB Battery Chemical for ESS
    • 4.4.1. LIB vs LFP

5. LIB Battery Cell/Module/Pack Cost Forecast

  • 5.1. Battery Cell
    • 5.1.1. IT (Cylindrical/Prismatic/Pouch Type)
    • 5.1.2. xEV (Cylindrical/Prismatic/Pouch Type)
    • 5.1.3. ESS (Cylindrical/Prismatic/Pouch Type)
    • 5.1.4. Price Trend and Forecast ('11~'30)
  • 5.2. Battery Module
    • 5.2.1. xEV (Cylindrical/Prismatic/Pouch Type)
    • 5.2.2. ESS (Cylindrical/Prismatic/Pouch Type)
    • 5.2.3. Price Trend and Forecast ('11~'30)
  • 5.3. Battery Pack
    • 5.3.1. IT (Cylindrical/Prismatic/Pouch Type)
    • 5.3.2. xEV (Cylindrical/Prismatic/Pouch Type)
    • 5.3.3. ESS (Cylindrical/Prismatic/Pouch Type)
    • 5.3.4. Price Trend and Forecast ('11~'30)
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