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表紙:リチウムイオン電池 (LIB) の世界市場:LIBライン拡張の見通し(~2030年)
市場調査レポート
商品コード
939766

リチウムイオン電池 (LIB) の世界市場:LIBライン拡張の見通し(~2030年)

<2020> Global LIB Line Expansion Outlook (~2030)

出版日: | 発行: SNE Research | ページ情報: 英文 264 Pages | 納期: お問合せ

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ご注意:当報告書は原文が韓国語のため、英訳が必要となる場合があります。納期については、当社までお問合せ下さい。

リチウムイオン電池 (LIB) の世界市場:LIBライン拡張の見通し(~2030年)
出版日: 2020年05月07日
発行: SNE Research
ページ情報: 英文 264 Pages
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概要

当レポートは、世界のLIB メーカー(2015~2030)の生産能力の状況と拡張の見通しを詳細に説明し、自動車のOEMバッテリーの内面化/パイロットラインの傾向と国別の電気自動車/バッテリーの生産拡大の推進同向を含んでいます。また、LIB の製造国、生産地域、種類別の供給見通しを説明し、最後に、予想される供給シナリオによる電気自動車の需要に基づいて、LIBの中長期的な供給見通しを予測しています。

世界の電気自動車市場は急速に成長しており、バッテリー業界、素材産業、部品など、電気自動車に関連するさまざまな産業で需要が爆発的に伸びており、電気自動車の成長に比例して成長しています。電気自動車市場は、電気自動車を供給するという各国の政策に基づいて成長を続けており、特に中国は、政府の強力なサポートと政策に支えられて国ごとに市場をリードしており、これは世界の全体の約半分以上です。最近、二酸化炭素(CO2)削減政策により、欧州の電気自動車市場は引き続き成長すると予測されています。 世界の自動車会社は、新しい欧州の販売モデルからディーゼル車を除外し、電気自動車の割合を増やすことによって準備を強化しています。これに伴い、国内の3つのバッテリー会社と伝統的な強力なプレーヤー(中国のCATL、BYD、日本のパナソニックなど)は、バッテリーの供給を獲得するための注文を獲得するためにますます競争し、リーダーシップを確保できなかった一部の中国企業は破産しました。 CATLをはじめとするトップは積極的な生産能力拡大計画を掲げており、電池業界は需要が高まっている欧州などでの新たな製造会社の出現に注目を集めています。

COVID-19による需要の縮小と国際原油価格の急落により中国と世界の電気自動車バッテリー市場が低迷している中で、韓国のバッテリーメーカーは積極的な投資を行っています。これは、COVID-19の状況がやや緩和されれば、特に欧州市場や中国市場において、電気自動車の需要が下半期から急速に回復すると見込まれるためです。中国のCATLとBYDは主に国内需要の供給に重点を置いていますが、日本のパナソニックはテスラに大きく依存しています。LGC、SDI、SKIなどの国内3社は、積極的な拡張と投資を行った結果、欧州のOEMおよび世界の OEMからの注文。さらに、中国、 米国 、欧州などの主要世界のハブによって工場ラインを拡大することにより、顧客への供給戦略を積極的に推進しています。

将来的には、電気自動車のバッテリー市場は、市場のリーダーシップの戦い、韓国、中国、日本の主要なバッテリー企業の市場シェアを守るための積極的な拡大計画の成功、欧州を中心とした新規参加企業の新規受注・供給能力の安全確保の鍵となることが期待されます。

目次

第1章 LIBメーカー別生産能力の現状と拡大見通し

  • 世界の LIBプロダクション機能のステータス(使用、タイプ別)
  • 韓国メーカーの拠点別・タイプ別生産計画
    • Samsung SDI
    • LG Chem
    • SK Innovation
    • その他
  • 日系メーカーの拠点別・タイプ別生産計画
    • パナソニック
    • AESC
    • 村田(ソニー)
    • PEVE
    • LEJ
    • BEC
    • HVE
    • その他
  • 欧州メーカーの拠点別・タイプ別生産計画
    • Northvolt
    • VW-Northvolt Joint Venture
    • Leclanche
    • SAFT
    • BMZ(Terra E)
    • Freyr
    • Litec(Accumotive)
    • Batscap
    • InoBat
    • その他
  • 南北アメリカメーカーの拠点別・タイプ別生産計画
    • Tesla
    • A123
    • Microvast
    • Johnson Controls
    • Wildcat
  • 中国メーカーの拠点別・タイプ別生産計画
    • CATL
    • BYD
    • Guoxuan
    • Lishen
    • EVE
    • CALB
    • Farasis
    • BAK
    • Sunwoda
    • Car ENE
    • Great Power
    • Dfdxny
    • Soundon
    • JEVE
    • TAFEL
    • Yinlong
    • MGL
    • Wanxiang
    • Guoneng
    • Svolt
    • First Battery
    • SHIH
    • Camel
    • WINA
    • Dynavolt
    • Tianneng
    • CNM Power
    • Xingheng
    • Coslight
    • ATL
    • その他

第2章 自動車OEMの電池内蔵化/パイロットラインの動向

  • VW
  • Daimler
  • BMW
  • Tesla
  • PSA
  • Hyundai-Kia
  • トヨタ自動車

第3章 xEV /バッテリー生産の拡大の傾向

  • 地域別動向(政策)
    • 中国
    • 欧州
    • 米国
  • 国別の傾向
    • ノルウェー
    • スウェーデン
    • フランス
    • ドイツ
    • 英国
    • インド
    • フィリピン
    • インドネシア
目次

The global electric motor vehicle market is growing rapidly, and demand is exploding in various industries related to electric motor vehicles such as battery industry, material industry and part etc., and is growing together in proportion to the growth of electric motor vehicles. The electric vehicle market is continuing to grow based on each country's policies to supply electric motor vehicles, in particular, China is leading the market by country on the back of the government's strong support and policies, which is roughly more than half of the global total volume. Recently, it is predicted that European electric motor vehicle markets will continue to grow due to carbon dioxide (CO2) reduction policy. Global automobile companies exclude diesel vehicles from new European-selling models and are stepping up its preparations by increasing the proportion of electric motor vehicles. In line with this, three domestic battery companies and traditional strong players - China's CATL, BYD and Japan's Panasonic etc. - are increasingly competing to win orders to supply batteries, and some Chinese companies that failed to secure leadership have gone bankrupt, while others at the top, including CATL, are showing aggressive production capability expansion plans, and the battery industry is paying keen attention to the emergence of new manufacturing companies in Europe etc. where demand is increasing.

Amid some tumbling Chinese and global electric motor vehicle battery market due to shrinking demand caused by COVID-19 and plunging international oil prices, South Korean battery makers are making aggressive investments. This is because it is widely expected that demand for electric motor vehicles will quickly recover from the second half of the year, especially in European and Chinese markets, if the COVID-19 situation subsides somewhat. Compare to China's CATL and BYD, which are mainly focused on supplying domestic demand, and Japan's Panasonic, which is heavily dependent on Tesla, The three domestic companies, LGC, SDI, SKI, etc., carried out aggressive expansion and investment, resulting in orders from European OEMs and global OEMs. In addition, they are actively promoting strategies to supply customers by expanding their factory lines by major global hubs such as China, the United States and Europe.

In the future, the electric motor vehicle battery market is expected to be to be the key to the market leadership battle, success of an aggressive expansion plan to defend the market share of major battery companies in Korea, China and Japan, and the securing of new orders and supply capacity of new participating companies centered on Europe.

This report described Production capability status and expansion outlook by LIB Maker(2015~2030) in detail, and contains Trend of Automobile OEM battery internalization /Pilot line and Propulsion trend of electric motor vehicle/ battery production expansion by country. In addition, it described Supply outlook by LIB Maker by manufacturing country, production region, and type, and lastly, it predicted LIB medium-and long-term supply outlook based on demand for electric motor vehicles by expected supply scenarios. Major research companies for LIB Maker are three in Korea, seven in Japan, ten in Europe, five in USA, and thirty in China.

Strong point of this report:

  • It is possible to see at a glance the production base and production capability trend of global battery company between 2015 and 2030.
  • It is possible to know each company's battery production capability expansion plan due to the expansion of the battery market for electric motor vehicles.
  • It is possible to know the number of production line and production capability trend by battery type and production capability of battery company.
  • It is possible to know expansion plan by base of battery company, cooperative relationship of automobile OEM, and recent trend.
  • It is possible to obtain the details on major battery company in Korea, China, Japan, USA and Europe.
  • It is possible to know the medium-and long-term production capability supply and demand outlook of battery company by market scenario (COVID-19 impact).
  • It is possible to know battery internalization of major automobile OEM and production expansion plan by country.

Table of Contents

1. Production capability status and expansion outlook by LIB Maker

  • 1.1. Global LIB Production capability status (by use, type)
  • 1.2. Production plan of Korean makers by base and type
    • 1.2.1. Samsung SDI
    • 1.2.2. LG Chem
    • 1.2.3. SK Innovation
    • 1.2.4. Others
  • 1.3. Production plan of Japanese makers by base and type
    • 1.3.1. Panasonic
    • 1.3.2. AESC
    • 1.3.3. Murata(Sony)
    • 1.3.4. PEVE
    • 1.3.5. LEJ
    • 1.3.6. BEC
    • 1.3.7. HVE
    • 1.3.8. Others
  • 1.4. Production plan of European makers by base and type
    • 1.4.1. Northvolt
    • 1.4.2. VW-Northvolt Joint Venture
    • 1.4.3. Leclanche
    • 1.4.4. SAFT
    • 1.4.5. BMZ(Terra E)
    • 1.4.6. Freyr
    • 1.4.7. Litec(Accumotive)
    • 1.4.8. Batscap
    • 1.4.9. InoBat
    • 1.4.10. Others
  • 1.5. Production plan of USA makers by base and type
    • 1.5.1. Tesla
    • 1.5.2. A123
    • 1.5.3. Microvast
    • 1.5.4. Johnson Controls
    • 1.5.5. Wildcat
  • 1.6. Production plan of Chinese makers by base and type
    • 1.6.1. CATL
    • 1.6.2. BYD
    • 1.6.3. Guoxuan
    • 1.6.4. Lishen
    • 1.6.5. EVE
    • 1.6.6. CALB
    • 1.6.7. Farasis
    • 1.6.8. BAK
    • 1.6.9. Sunwoda
    • 1.6.10. Car ENE
    • 1.6.11. Great Power
    • 1.6.12. Dfdxny
    • 1.6.13. Soundon
    • 1.6.14. JEVE
    • 1.6.15. TAFEL
    • 1.6.16. Yinlong
    • 1.6.17. MGL
    • 1.6.18. Wanxiang
    • 1.6.19. Guoneng
    • 1.6.20. Svolt
    • 1.6.21. First Battery
    • 1.6.22. SHIH
    • 1.6.23. Camel
    • 1.6.24. WINA
    • 1.6.25. Dynavolt
    • 1.6.26. Tianneng
    • 1.6.27. CNM Power
    • 1.6.28. Xingheng
    • 1.6.29. Coslight
    • 1.6.30. ATL
    • 1.6.31. Others

2. Trend of Automobile OEM battery internalization/Pilot line

  • 2.1. VW
  • 2.2. Daimler
  • 2.3. BMW
  • 2.4. Tesla
  • 2.5. PSA
  • 2.6. Hyundai-Kia
  • 2.7. Toyota

3. Trends in the Expansion of xEV/Battery Production

  • 3.1. Trends by region (policy)
    • 3.1.1. China
    • 3.1.2. Europe
    • 3.1.3. USA
  • 3.2. Trends by country
    • 3.2.1. Norway
    • 3.2.2. Sweden
    • 3.2.3. France
    • 3.2.4. Germany
    • 3.2.5. United Kingdom
    • 3.2.6. India
    • 3.2.7. Philippines
    • 3.2.8. Indonesia
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