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市場調査レポート
商品コード
935824

電気自動車 (xEV) の世界市場および電池供給 & 需要 - 2030年までの展望 (新型コロナウイルスが及ぼす影響)

<2020> Global xEV market and Battery supply & demand outlook (~2030) - COVID 19

出版日: | 発行: SNE Research | ページ情報: 英文 218 Pages | 納期: お問合せ

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ご注意:当報告書は原文が韓国語のため、英訳が必要となる場合があります。納期については、当社までお問合せ下さい。

電気自動車 (xEV) の世界市場および電池供給 & 需要 - 2030年までの展望 (新型コロナウイルスが及ぼす影響)
出版日: 2020年04月03日
発行: SNE Research
ページ情報: 英文 218 Pages
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  • 目次
概要

COVID-19が世界経済の時間を止めました。多くの企業が従業員に在宅勤務をさせなければならなかった韓国をはじめ、世界全体が政府レベルで国民の外出を抑制しました。そのため、自然と消費が止まり、交通手段の利用も著しく減少しました。これに加えて、自動車工場などでは、自動車そのものの生産を停止するなどの極端な措置がとられました。そのため、韓国だけでなく、米国などの主要政府もCOVID-19の緊急資金提供を急いでいます。

当レポートでは、世界における電動自動車 (xEV) 向け電池の供給・需要展望について、COVID-19のパンデミックが与える影響を調査し、生産能力の拡張計画および世界の主要な2次電池サプライヤーの将来の計画、自動車市場の中・長期的展望、電動乗用車市場の中・長期的展望、地域別およびセグメント別による電気乗用車市場の展望、メーカーの供給展望などについて分析しています。

第1章 COVID-19の世界的影響とシナリオ

  • COVID-19の電気自動車への影響

第2章 電気乗用車 (BEV・PHEV) 市場の中期的・長期的展望

  • 電気乗用車市場の展望
  • 電気自動車メーカーの展望
  • トップ10メーカーの詳細展望
    • VW
    • トヨタ自動車
    • Renault-Nissan (ルノー・日産)
    • TESLA
    • HKMC
    • GM
    • 本田技研工業
    • PSA
    • Geely
    • FCA
    • Ford
    • Daimler
    • BMW

第3章 電気乗用車市場の展望:地域別

  • 米国
  • 北米 (米国除く)
  • 欧州
  • 中国
  • 日本
  • 韓国
  • その他

第4章 電気バス市場の展望

  • 電気バス市場の展望
  • 電気バス市場の展望:地域別

第5章 電気トラック市場の展望

  • 電気トラック市場の展望

第6章 リチウムイオン電池市場および販売価格の展望

  • 電気自動車の平均電池容量の展望
  • 電気自動車用電池の販売価格の展望
  • 電気自動車用電池の市場規模の展望

第7章 電気自動車用電池市場の展望

  • xEVの電池需要の展望
  • xEV乗用車の電池需要の展望
  • xEV商用車の電池需要の展望
  • xEVバスの電池需要の展望
  • xEVトラックの電池需要の展望
  • 電池需要の展望:xEVメーカー別 (PV)
  • 電池需要の展望 (PV):世界のOEMメーカー別
  • 電池需要の展望 (PV):中国メーカー別
  • 電池需要の展望:世界のトップ10メーカー別 (PV)

第8章 電池需要の展望:自動車メーカー別

  • 電池需要の展望:世界のOEMメーカー(乗用車)
  • 電池需要の展望:中国のOEMメーカー(乗用車)

第9章 供給展望:リチウムイオン電池メーカー別

  • 電池の供給展望:製造国別
  • 電池の供給展望:製造地域別
  • 韓国メーカーの展望
  • 日本メーカーの展望
  • 中国メーカーの展望
  • 欧州・その他メーカーの展望

第9章 中期的・長期的な電池供給・需要の展望

  • 世界における中・長期的な供給・需要の展望
  • 中国における中・長期的な供給・需要の展望
  • 世界における (中国除く) 中・長期的な供給・需要の展望
  • 欧州における中・長期的な供給・需要の展望
  • 北米における中・長期的な供給・需要の展望
目次

COVID-19, known as 'Wuhan Pneumonia', has stopped the time of the world economy. Starting with the Republic of Korea where many companies had to have their employees work from home, the entire world dissuaded the people from going out at the government level. Due to this cause, consumption naturally ceased, and the use of transportation means was also noticeably reduced. In addition to those, extreme measures were also taken, including the suspension of producing vehicles itself at automobile plants and the like. Accordingly, major governments, including the United States and other countries, as well as Korea, are rushing to provide emergency funding for COVID-19.

SNE Research conducted an urgent update to this report in response to the demand of the market to newly predict fluctuations of market outlook related to this. Based on the confrontational policies of major automakers as of March this year, it is expected that supply chains of parts will be stopped for 3 months in major markets, such as Europe and the US, where the pandemic of COVID-19 is serious, and that recovery efforts will be made on this. Even in the demand side, other than the supply one, the market outlook values had to be adjusted in anticipation of a scenario that it would take some time to restore the market.

This report updated the market outlook by combining the aforementioned scenario with the existing forecasted mid- & long-term values. In addition, unlike in the past case where the growth of the energy amount per unit of secondary batteries for EVs was supported only with the overall average, it provided more specific growth data on the secondary battery market size by supporting with the average for each major automobile manufacturer.

We hope this report will be helpful to those concerned in the secondary battery and EV industries, research and securities business circles, academia, etc. Furthermore, we also hope that COVID-19 will end soon and that you will take care of your health.

Table of Contents

1. Global Impacts of COVID-19 and Scenarios

  • 1.1. The Impact of COVID-19 on EV

2. Mid-to-Long Term Market Outlook for Electric PVs (BEV+PHEV)

  • 2.1. Market Outlook for Electric PVs
  • 2.2. Outlook by Electric PV Maker
  • 2.3. Detailed Outlook by Top Maker
    • VW, Toyota, Renault-Nissan, TESLA,HKMC,GM,HONDA
    • PSA, Geely, FCA, FORD, Daimler, BMW

3. Electric PV Market Outlook by Region

  • 3.1. Outlook for EV Market in USA
  • 3.2. Outlook for EV Market in North American (except USA)
  • 3.3. Outlook for EV Market in Europe
  • 3.4. Outlook for EV Market in China
  • 3.5. Outlook for EV Market in Japan
  • 3.6. Outlook for EV Market in Korea
  • 3.7. Outlook for Other EV Markets

4. Outlook for Electric BUS Market

  • 4.1. Outlook for Electric BUS Market
  • 4.2. Outlook for Electric BUS Market by Region

5. Outlook for Electric TRUCK Market

  • 5.1. Outlook for Electric TRUCK Market
  • 5.2. Outlook for Electric TRUCK Market by Region

6. Outlook for LiB Market and Selling Price---

  • 6.1. Outlook for Average Battery Capacity of EVs
  • 6.2. Outlook for Selling Price of EV Battery
  • 6.3. Outlook for Market Size of EV Battery

7. Outlook for Battery Market for EVs

  • 7.1. Demand Outlook for xEV Battery
  • 7.2. Demand Outlook for xEV PV Battery
  • 7.3. Demand Outlook for xEV CV Battery
  • 7.4. Demand Outlook for xEV BUS Battery
  • 7.5. Demand Outlook for xEV Truck Battery
  • 7.6. Outlook for Battery Demand by xEV Maker (PV)

8. Outlook for Battery Demand by Car Maker-

  • 8.1. Outlook for Battery Demand by Global OEM Maker (PV)
  • 8.2. Outlook for Battery Demand by Chinese Maker (PV)

9. Supply Outlook by LiB Maker

  • 9.1. Battery Supply Outlook by Country of Manufacture
  • 9.2. Battery Supply Outlook by Production Region
  • 9.3. Outlook for Korean Makers
  • 9.4. Outlook for Japanese Makers
  • 9.5. Outlook for Chinese Makers
  • 9.6. Outlook for European and other Makers

10. Mid-to-Long Term Outlook for Battery Supply and Demand

  • 10.1. Outlook for Global Mid-to-Long Term Supply and Demand
  • 10.2. Outlook for Mid-to-Long Term Supply and Demand in China
  • 10.3. Outlook for Global Mid-to-Long Term Supply and Demand (except China)
  • 10.4. Outlook for Mid-to-Long Term Supply and Demand in Europe
  • 10.5. Outlook for Mid-to-Long Term Supply and Demand in North America

Appendix

1. Global Automobile Regulation and EV Promotion Policy

  • 1.1. Supply Target of EVs by Leading Country
  • 1.2. Declaration of Exit of Internal-Combustion Vehicles in Major Cities
  • 1.3. Automobile Regulation and EV Promotion Policy by Leading Country
    • 1.3.1. Automobile Regulation and Business Status in USA
    • 1.3.2. Automobile Regulation and Business Status in Europe
    • 1.3.3. Automobile Regulation and Subsidy Policy in China

2. Sales Targets of Major Car Makers for EVs

3. Trend of Major Automobile Makers--

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