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市場調査レポート

リチウムイオン二次電池 (LIB)の主要製造業者の詳細戦略分析

Strategy Analysis on Leading LIB Manufactures

発行 SNE Research 商品コード 324966
出版日 ページ情報 英文 205 Pages
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ご注意:当報告書は原文が韓国語のため、英訳が必要となる場合があります。納期については、当社までお問合せ下さい。

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リチウムイオン二次電池 (LIB)の主要製造業者の詳細戦略分析 Strategy Analysis on Leading LIB Manufactures
出版日: 2015年02月04日 ページ情報: 英文 205 Pages
担当者のコメント
LIB市場の2018年までの予測、及び2020までのコスト予測を図表を交えながら記述しております。またLIBメーカーの戦略についても、図表でわかり易く記載しております。
概要

リチウムイオン二次電池 (LIB)の市場ではLG ChemおよびSamsung SDIが既存の大容量バッテリー事業への大規模な投資を行い、市場における独占的位置付けの維持に努めていますが、日本のパナソニックやソニー、また中国のATLおよびLishenも大容量バッテリー部門への参入を成功させています。

当レポートでは、リチウムイオン二次電池 (LIB)の主要製造業者について調査し、LIB市場の成長の推移と予測に加え、主要メーカーのクライアント、製品、製造戦略、調達戦略、ロードマップ、市場戦略などについて詳細にまとめています。

第1章 LIB市場

  • LIBの用途の拡大
    • 開発ターゲット
  • LIB市場の予測:容量
  • LIB市場の予測:収益
  • LIB市場の予測:IT部門 (セルカウント)
    • LIB市場の予測:IT部門 (用途別)
  • xEV市場の予測:(車両カウント)
    • 世界のEV市場の予測:(用途別)
    • 世界のEV市場の予測:(国別)
  • 世界のESS市場の予測
    • 世界のESS市場の予測:用途別
    • LIB ESS市場のシェアの予測
  • LIBコストの予測 (セル・材料)
    • LIBコストの予測 (セル)
    • LIBコストの予測 (材料)
  • LIBの主要4コンポーネント:市場予測

第2章 主要LIBメーカー:戦略分析

  • 世界のLIB M/Sの分析
  • 世界のLIB市場の分析
  • 世界のLIBメーカーの分析:企業別
    • SDI
      • クライアントポートフォリオ
      • 製品ポートフォリオ
      • 製造戦略
      • 調達戦略 (主要4コンポーネント)
      • ロードマップ
      • 市場戦略
    • LGC
      • クライアントポートフォリオ
      • 製品ポートフォリオ
      • 製造戦略
      • 調達戦略 (主要4コンポーネント)
      • ロードマップ
      • 市場戦略
    • SKI
      • クライアントポートフォリオ
      • 製品ポートフォリオ
      • 製造戦略
      • 調達戦略 (主要4コンポーネント)
      • ロードマップ
      • 市場戦略
    • パナソニック
      • クライアントポートフォリオ
      • 製品ポートフォリオ
      • 製造戦略
      • 調達戦略 (主要4コンポーネント)
      • ロードマップ
      • 市場戦略
    • ソニー
      • クライアントポートフォリオ
      • 製品ポートフォリオ
      • 製造戦略
      • 調達戦略 (主要4コンポーネント)
      • ロードマップ
      • 市場戦略
    • ATL
      • クライアントポートフォリオ
      • 製品ポートフォリオ
      • 製造戦略
      • 調達戦略 (主要4コンポーネント)
      • ロードマップ
      • 市場戦略
    • Lishen
      • クライアントポートフォリオ
      • 製品ポートフォリオ
      • 製造戦略
      • 調達戦略 (主要4コンポーネント)
      • ロードマップ
      • 市場戦略

第3章 総論

  • 総論
  • 意義
  • 付録
目次

Trends in global leading LIB makers

Recently, the global rechargeable battery market is becoming an arena for competition among Top 3 companies - Korea, China and Japan. Medium to large applications such as ESSs and xEVs are expected to be the dividing line between victory and defeat. Lithium rechargeable battery and EV markets are emerging as new growth engines, boosting the growth of related parts and materials industries.

LG Chem and Samsung SDI which make large investment and focus their capabilities in existing large battery businesses are trying to maintain their dominance in the emerging market, while Japan's Panasonic and Sony and China's ATL and Lishen are endeavoring to make a successful entry into the large capacity battery business.

LG Chem and Samsung SDI are in competition for R&D for high capacity, high density new materials. Although both companies have suffered losses in the large capacity rechargeable battery business due to excessive initial investment and development expenses , LG Chem is expected to begin to see profits from 2017; and Samsung SDI from 2018 along with the growth of EV and ESS markets. In addition, both companies are endeavoring to diversify suppliers for the 4 key components to achieve both cost reduction and safety.

This report is largely divided into two sectors: introduction to the global li-ion rechargeable battery industry; and analyses of strategies of major li-ion rechargeable battery makers in Korea, China and Japan.

In the introduction part, prospects for global and domestic markets of key LIB components are provided as well as prospects for the global LIB market including small IT and medium-to-large applications (xEVs and ESSs). In the strategy part, the history and current status of LIB business, product line, business strategies, line expansion, parts and component sourcing, and roadmap strategies of leading LIB makers as well as company profiles. Detailed analyses for a total of 7 major Korean/Chinese/Japanese companies are provided: 3 Korean companies (Samsung SDI, LG Chem, SK Innovation), 2 Japanese companies (Panasonic, Sony), 2 Chinese companies (ATL, Lishen).

Strong points of this report include:

  • Market-Oriented Analysis
  • M/S and Market Forecast in Global LIB Rechargeable Battery Domain
  • Market Strategies of Leading LIB Makers
  • Leading LIB Makers' Sourcing Strategies for Parts and Components

Table of Contents

1. LIB Market

  • 1.1. Expanding LIB Applications
    • 1.2.4. Development Targets in LIB Industry
  • 1.3. LIB Market Forecast-General [2011-2020, Capacity]
  • 1.4. LIB Market Forecast-General [2011-2020, Revenue]
  • 1.5. LIB Market Forecast- IT Sector [2011-2018, Cell Count]
    • LIB Market Forecast- IT Sector [Application]
  • 1.6. xEV Market Forecast [2011-2020, Vehicle Count]
    • Global EV Market Forecast [Application]
    • Global EV Market Forecast [Country]
  • 1.7. Global ESS Market Forecast [2011-2020]
    • Global ESS Market Forecast [Application]
    • LIB ESS Market Forecast [Share]
  • 1.8. LIB Cost Forecast [Cell, Material]
    • LIB Cost Forecast [Cell]
    • LIB Cost Forecast [Material]
  • 1.9. LIB 4 Key Components-Market Forecast

2. Leading LIB Makers: Strategy Analysis

  • 2.1. Global LIB M/S Analysis
  • 2.2. Global LIB Market Analysis
  • 2.3. Global LIB Maker Analysis by Company
    • 2.3.1. SDI Strategy
      • Client Portfolio
      • Product Portfolio
      • Manufacturing Strategy
      • Sourcing Strategy (4 Key Components)
      • Roadmap
      • Market Strategy
    • 2.3.2. LGC Strategy
      • Client Portfolio
      • Product Portfolio
      • Manufacturing Strategy
      • Sourcing Strategy (4 Key Components)
      • Roadmap
      • Market Strategy
    • 2.3.3. SKI Strategy
      • Client Portfolio
      • Product Portfolio
      • Manufacturing Strategy
      • Sourcing Strategy (4 Key Components)
      • Roadmap
      • Market Strategy
    • 2.3.4. Panasonic Strategy
      • Client Portfolio
      • Product Portfolio
      • Manufacturing Strategy
      • Sourcing Strategy (4 Key Components)
      • Roadmap
      • Market Strategy
    • 2.3.5. Sony Strategy
      • Client Portfolio
      • Product Portfolio
      • Manufacturing Strategy
      • Sourcing Strategy (4 Key Components)
      • Roadmap
      • Market Strategy
    • 2.3.6. ATL Strategy
      • Client Portfolio
      • Product Portfolio
      • Manufacturing Strategy
      • Sourcing Strategy (4 Key Components)
      • Roadmap
      • Market Strategy
    • 2.3.7. Lishen Strategy
      • Client Portfolio
      • Product Portfolio
      • Manufacturing Strategy
      • Sourcing Strategy (4 Key Components)
      • Roadmap
      • Market Strategy

3. Conclusion and Implication

  • Conclusion
  • Implication
  • Appendix
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