市場調査レポート
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1258921
電気商用車市場の2028年までの予測- 推進力、コンポーネント、車両タイプ、バッテリータイプ、エンドユーザー、地域別の世界分析Electric Commercial Vehicle Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Propulsion, Component, Vehicle Type, Battery Type, End User and By Geography |
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電気商用車市場の2028年までの予測- 推進力、コンポーネント、車両タイプ、バッテリータイプ、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電気商用車市場は、2022年に689億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 38.2%で成長し、2028年には4,801億米ドルに達すると予想されています。
商用電気自動車は、ガソリン車の代替となる環境に配慮した車両として、非常に高い人気を誇っています。ビジネス分野では、これらの車両は操作上の利点と低いメンテナンスコストを提供します。物流、鉱業、建設などのいくつかの分野では、電気商用車が大きく受け入れられています。電気商用車は、1つまたは複数の電気モーターで推進することができる自動車です。道路や列車で使うだけでなく、水上・水中の水上バイク、電動飛行機、電動宇宙船用に作られた車両です。
デリー政府によると、同市の既存の電気バス100台に、さらに300台の電気バスが追加される予定です。さらに、同州では今後数年間でさらに2,000台のEバスを購入する予定です。
持続可能な成長を支えるには、代替燃料の創出と活用が必要です。ディーゼルやガソリンの価格が高騰した結果、燃費の良いバスのニーズが高まっています。化石燃料の枯渇と、石油資源から最大限の利益を得ようとする企業体質の高まりが、その原因となっています。これらの要素が、複雑な燃料節約装置の必要性を高め、市場の需要を高めています。
EV充電インフラが不十分なため、充電密度が低い国が多く、それが障壁となっています。電気バスや電気自動車の日常的な充電には、パンタグラフや特殊な充電接続も必要です。事業者の保有台数が少ないと利用率が悪くなるため、サードパーティ事業者の設置率が低いことが主な原因となっています。市場の拡大は、いくつかの問題によって制約されています。
世界中の政府が、ディーゼル燃料の燃焼によるCO2排出量を削減するよう、メーカーに圧力をかけています。豊かな国と発展途上国の両方の政府は、世界規模で減税やその他のインセンティブを提供することで購買を後押ししています。政府のプログラムおよびイニシアチブは、電気自動車製造のためのインセンティブを提供しており、これは業界の拡大を促進すると予想されます。
自動車産業が電動化へ移行し、最先端技術を自動車に取り入れる中で、高い製造コストと最新のシステムの複雑な仕組みが市場の拡大を制限する可能性があります。自動車の製造に関連するコストは、最終的に価格の高いリチウムイオン電池によって上昇します。したがって、これらのシステムの高い交換・メンテナンスコストが市場拡大の妨げになることが予想されます。
COVID-19の流行による世界の封鎖の実行とサプライチェーンの中断は、電気商用車の世界市場に悪影響を及ぼしました。また、政府がバスメーカーにガソリン車ではなく電気バスを生産するよう説得するため、いくつかの補助金やインセンティブを提供した結果、この業界は今後数年間で拡大すると予想されることがわかっています。疫病が流行した際には、物流業務とともにサプライチェーンにも支障をきたしました。しかし、規制が解除されたことで、電気商用車市場は、流行後の環境下で加速すると予想されます。
バッテリー電気自動車(BEV)分野は、従来のモーターに比べて可動部品が少なく、効率が高いため、電気モーターのメンテナンスコストが大幅に削減されることから、有利な成長が見込まれます。バスの運行コストをさらに削減するのは、車両の動力源として使用されるエネルギーがディーゼル燃料よりも安価であるという事実です。また、電池技術の向上と電池価格の安定的な下落により、全体的なコストは低下すると予想されています。
プラグインハイブリッド車(PHEV)セグメントは、蓄電能力の向上による需要の高まりから、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれています。内燃機関と電気モーターを併用して加速するタイプの車両です。このタイプの車両のバッテリーは、エネルギーの貯蔵容量が大きいため、通常の運転状態での燃料消費を抑えることができます。このような各要因により、この分野は増加すると予想されます。
電気商用車、特に電気バスの販売台数が多いことから、予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。電気バスの需要増加、電気商用車を支持する法律、急速に成長する物流産業が市場拡大を後押しすると予測されます。この地域の生産は、燃費の良い車への需要の高まりと、電気商用車プログラムに対する政府の支援の結果、増加しています。
北米は、技術革新、大幅な研究開発、技術の進歩により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。低排出ガス、高性能、低燃費のバスに対する需要の高まりと、電気自動車用バッテリーの価格下落により、市場は拡大しています。さらに、消費者の需要の高まりと化石燃料汚染に対する社会的意識の高まりが、この市場の収益を押し上げると予想されます。
2022年1月、ABボルボは、航続距離を最大85%向上させ、充電を高速化したボルボVNRエレクトリックの強化版を発表しました。
2021年12月、BYDは50.3 kWhのNMCバッテリーを搭載し、航続距離269 kmの電気バンモデルETP3を発売しました。この新しい電気バンは、全長4.46メートル、積載量720キロです。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Commercial Vehicle Market is accounted for $68.9 billion in 2022 and is expected to reach $480.1 billion by 2028 growing at a CAGR of 38.2% during the forecast period. Commercial electric vehicles are extremely popular as an environmentally beneficial substitute for gasoline-powered vehicles. In the business sector, these vehicles offer operating advantages and low maintenance costs. Several sectors, including logistics, mining, and construction, have embraced electric commercial vehicles to a large extent. The electric commercial vehicle is a car that can be propelled by one or more electric motors. These vehicles are made for surface and underwater watercraft, electric aeroplanes, and electric spacecraft, not just for use on roads and on trains.
According to the Delhi Government, an additional 300 electric buses will be added to the city's existing fleet of 100 e-buses. Furthermore, the state plans to buy 2,000 more e-buses over the next few years.
Supporting sustainable growth requires the creation and utilisation of alternate fuel sources. The need for fuel-efficient buses has increased as a result of the rising cost of diesel and petrol. The depletion of fossil fuel reserves and rising corporate predisposition to maximise profit from these oil reserves are to blame for this. These elements boost the requirement for complex fuel-saving devices, which raises market demand.
Low charging densities in most nations brought on by inadequate EV charging infrastructure will operate as a barrier. Pantographs and particular charging connections are also required for daily charging of electric buses and vehicles. Since usage is poor if a provider lacks a fleet, this is mostly caused by the low setup rate by third-party providers. The market's expansion is being constrained by several issues.
Governments all across the world are putting pressure on manufacturers to reduce CO2 emissions from burning diesel fuel. Governments from both rich and developing nations boost purchases by providing tax breaks and other incentives on a global scale. Government programmes and initiatives have offered incentives for the production of electric battery vehicles, which is anticipated to propel industry expansion.
High production costs and complicated mechanics of modern systems may limit market expansion as the automobile industry transitions to electrification and incorporates cutting-edge technologies into vehicles. Costs associated with manufacturing vehicles are ultimately raised by the pricey lithium-ion batteries. Hence, it is anticipated that the high replacement and maintenance costs of these systems will hamper market expansion.
The execution of the global lockdown and supply chain interruptions caused by the COVID-19 epidemic had a detrimental effect on the global market for electric commercial vehicles. The study also discovered that the industry is anticipated to expand in the upcoming years as a result of the government's provision of several subsidies and incentives to persuade bus makers to produce electric buses rather than gasoline-powered ones. During the epidemic, the supply chain was impeded along with logistics operations. Yet, because of the lifting of the restrictions, it is anticipated that the market for electric commercial vehicles will pick up speed in the post-pandemic environment.
The battery electric vehicle (BEV) segment is estimated to have a lucrative growth, due to the maintenance costs for electric motors are much lower because they have far fewer moving parts than conventional motors and are far more efficient. Further reducing the operating costs for buses is the fact that the energy used to power the vehicles is less expensive than diesel fuel. The overall costs are anticipated to decline because to improvements in battery technology and a steady decline in battery prices.
The plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to rising demand because of its enhanced electricity storage capacity. Both an internal combustion engine and an electric motor were used to accelerate these vehicles. This type of vehicle's battery has a large capacity for energy storage, which reduces fuel consumption under normal driving conditions. This segment is anticipated to increase as a result of each of these factors.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to large sales volumes for electric commercial vehicles, especially electric buses. Increasing demand for electric buses, laws in favour of electric commercial vehicles, and a rapidly growing logistics industry are projected to boost market expansion. Production in the area is rising as a result of rising demand for fuel-efficient vehicles and government support for electric commercial vehicle programmes.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to innovations, significant research & development, and technological progress. The market is expanding as a result of rising demand for buses that are low-emission, high-performance, and fuel-efficient as well as falling prices for electric vehicle batteries. Additionally, it is anticipated that increasing consumer demand and public awareness of fossil fuel pollution would boost market revenue for this market.
Some of the key players profiled in the Electric Commercial Vehicle Market include: Daimler AG, AB Volvo, SAIC Motor Corporation Limited, AUDI AG, Tesla, Inc., Nikola Corporation, Proterra, Inc., General Motors, Workhorse Group Incorporated, Rivian Automotive, Inc., Isuzu Motors Ltd., Kia Motors Corporation, Hino Motors Ltd., Ford Motor Company, Groupe Renault, Hyundai Motor Company, Volkswagen AG, Continental AG, Toyota Motor Corporation and Honda Motor Co.,Ltd.
In January 2022, AB Volvo launched the enhanced version of Volvo VNR Electric with up to 85% increased range and faster charging.
In December 2021, BYD launched an electric van model ETP3 with a 50.3 kWh NMC battery and a range of 269 km. The new electric van is 4.46-meter-long and has a payload capacity of 720 kg.
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