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市場調査レポート
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1209870

ビジネスインテリジェンスの世界市場:2028年までの予測 - コンポーネント、導入形態、組織規模(中小企業、大企業)、データ型、ビジネス機能、テクノロジー、アプリケーション、エンドユーザー、地域別の世界の分析

Business Intelligence Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component, Deployment Mode, Organization Size (Small and Medium-Sized Enterprises, Large Enterprises), Data Type, Business Function, Technology, Application, End User and Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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ビジネスインテリジェンスの世界市場:2028年までの予測 - コンポーネント、導入形態、組織規模(中小企業、大企業)、データ型、ビジネス機能、テクノロジー、アプリケーション、エンドユーザー、地域別の世界の分析
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のビジネスインテリジェンス市場は2022年に272億7000万米ドルを記録し、2028年には502億米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR10.7%で成長しています。

ビジネスインテリジェンス(BI)は、データを分析し、従業員、マネージャー、リーダーがより良いビジネス上の意思決定を行えるよう、有用な情報を提供するための技術です。BIプロセスの一環として、企業はさまざまなITシステムからデータを収集し、分析のためにデータを準備し、データに対してクエリーを実行し、データの可視化、BIプレゼンテーション、レポートを作成して、分析結果を企業顧客に提示し、戦術的・戦略的意思決定を行っています。

NCRBレポートによると、2021年のオンラインバンキング詐欺の件数は4,047件で、1,384兆ルピーに相当するとのことです。

市場力学

促進要因

データ可視化のためのダッシュボードに対する需要の高まり

多くの企業では、大量のデータの検索、収集、管理、発信を伴う合理的な方法を使用しています。このデータに対して、迅速かつ容易なビジネス上の意思決定プロセスを実現するために、BIソリューションが採用されています。顧客の好みや傾向を把握し、戦略的洞察を得て、新規および既存の商品やサービスの需要と供給のバランスを維持するためには、標準的な可視化機能でデータを利用できるようにする必要があります。あらゆる業界の企業が、データの可視化ツールを使用して、簡単にデータを分析し、価値あるビジネスインサイトを獲得しています。クラウドベースのデータ可視化ツールは、データを分析するためのスケーラブルで手頃なアプローチを企業に提供します。BIソリューションを通じて、データの可視化機能は、ビジネス促進要因と主要業績評価指標(KPI)の特定を支援します。余計なデータを削除することで、市場の成長を加速させるために利用できるパターン、洞察、動向、利用戦術を容易に見つけることができます。

制約

BIのROIを正当化することが難しい

ビジネスインテリジェンスを導入することには多くの利点がありますが、適切なビジネスインテリジェンスプラットフォームやソフトウェアを見つけ、組織に導入し、それを維持し、スタッフに使い方を教えるには、まだ大きな初期費用がかかります。全社的なビジネスアプリケーションには、埋め込み型分析、予測型分析、処方型分析が含まれていません。BIツールはまだ成熟サイクルの初期段階にあるため、すぐに時代遅れになることはないでしょう。企業が新しいツールやテクノロジーに投資する際に考慮される主な要因は予算です。中小企業がビジネス・インテリジェンスを利用する際の最大の懸念は、コストです。必要なソフトウェアを入手するための法外な費用が、中小企業の足を引っ張ります。また、リソースが不足しているため、データサイエンス、ITインフラ、コンサルティング分析の経験豊富な専門家を雇うことは困難であり、危険でもあります。ビジネスインテリジェンスツールの導入に必要な高いインフラコストへの懸念が、こうした障壁に拍車をかけています。

機会

クラウドコンピューティングとビッグデータがBIソリューションに与える影響は大きい

近年、急速な技術革新により、ビッグデータ解析とクラウドコンピューティングが発展しています。クラウドコンピューティングは、構造化データと非構造化データの両方のストレージとして機能するため、BIアプリケーションの理想的なプラットフォームと見なされています。同様に、ビッグデータ技術によって、これらのツールは膨大な量のデータを評価することが可能になり、組織に実用的な洞察を提供して、機会の把握とマーケティング戦略の強化に役立っています。

脅威

データの統合

ソフトウェアの顧客とユーザーは、多くの要因によって定義され、統合はその一つです。プロフェッショナルは、エンドツーエンドの統合により、統合されたシステム内のすべてのデータにアクセスすることができます。しかし、ビジネスインテリジェンスと分析を行う企業は、統合に関して大きな問題に直面しています。クラウドベースのビジネスインテリジェンスソリューションは、その大きなメリットから高い需要がありますが、クラウドのインストールには、セキュリティやオンプレミスデータとのデータ統合の問題など、多くの困難が伴います。この分野では、異なる分析ソフトウェア、ビジネスインテリジェンス、マスターデータ管理(MDM)、ビッグデータ、分析ツールの統合が困難な場合があります。

COVID-19の影響

新型コロナウイルスが拡散した結果、数多くの業界が困難に見舞われています。世界の健康危機がもたらした経済不況とサプライチェーンの混乱は、ビジネス投資に深刻な影響を及ぼしました。しかし、この危機は、最先端のアナリティクスを利用して意思決定を改善するチャンスを与えてくれました。市場参入企業は、コロナウイルスの現状を知るために、ユーザーを支援する洗練された可視化ダッシュボードを提供しています。例えば、Dundas BIを使って、Dundas Data Visualization, Inc.はリアルタイムのダッシュボードを作成しました。これと同様に、マイクロソフトのPower BIは、USA Factsと協力して、ユーザーがCOVID-19のデータセットを操作して見ることができるようにしています。その結果、近い将来、データ可視化ダッシュボードの需要は過去最高に達すると予想されます。

予測期間中はクラウドセグメントが最大となる見込み

クラウドセグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。すでにオンプレミスでアプリを導入している企業は、クラウド上に展開することで、ストレージ、ネットワーク、ツールの利用や分析能力を高めることができます。クラウドの導入により、BIインフラをアウトソーシングしてアプリを管理するオプションが提供されます。この要素は、生産性の向上、導入スケジュールの合理化、諸経費の削減を支援します。その結果、クラウド導入の急速な拡大が予想されます。

予測期間中、人材分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

人材管理のニーズが高まっていることから、人材分野のCAGRが予測期間中に最も高くなると予想されます。多くの企業がビジネスインテリジェンスツールを導入し、人事担当者がリアルタイムで従業員に関する意思決定を行えるようにしています。これにより、企業は人材の可用性、人材不足、従業員のライフサイクル、離職率などを効果的に把握し、予見することができるようになります。企業は、新入社員の採用、定着率や退職金制度の管理、安全性や学習状況の監視、業績評価などにアナリティクスを活用します。また、ビジネスインテリジェンスソリューションによって、人事担当者は世界の労働力のコスト、供給力、効果、能力に関する情報に即座にアクセスすることができます。従業員のエンゲージメントと離職率の把握、経験や潜在能力、スキルセットに基づく昇進数の予測など、昇進や評価活動に重要な要素を把握するために、企業はビジネスインテリジェンスソリューションを既存の人事ソフトウェアに統合しています。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、IoT技術の商業化、中国、日本、インドなどにおける最先端技術の利用拡大により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測され、ビジネスインテリジェンスソリューションとサービスに対するニーズが高まっています。さらに、ビジネスインテリジェンス業界は現在、IoTとビッグデータの市場とニーズの拡大により、より正確で信頼性の高い優位性を獲得しています。

CAGRが最も高い地域

北米は、新技術の急速な発展と採用により、予測期間中のCAGRが最も高いと予測され、マイクロソフト株式会社、IBM株式会社、オラクル株式会社、Tableau Software, LLCなどの主要企業が地域の成長を促進します。北米で洗練されたアナリティクス、データガバナンス、データインテリジェンスソフトウェアの作成に注力している企業として、The Business Intelligence Institute, SC(メキシコ)という企業があります。同社は、機械学習、AI、IoT、クラウドコンピューティングを、国家安全保障、銀行、小売など、さまざまな分野で活用しています。こうしたダイナミックなグループによって、これらのソリューションの認知度が高まることが予想されます。

主な発展

2022年8月、データ分析を注入するAI駆動型プラットフォームのリーディングカンパニーであるSisenseは、高齢者介護市場に対応する多職種の電子医療記録(EMR)企業であるGerimedicaと提携し、ビッグデータの力で患者ケアを変革します。Sisenseの導入後、Gerimedicaは患者あたりの入院日数が平均6%減少し、患者あたりのコストが540ユーロ削減されたとのことです。

2022年5月、Analytics Automation CompanyであるAlteryx Incは、クラウド分析の実現、インサイトの民主化、データガバナンスの確保など、企業を強化する新たなアドバンスメントを発表しました。Alteryxは、クラウドにおけるインテリジェントなデータ変換とインサイトを大規模に提供することで、これらのニーズを実現します。

2020年6月、マイクロソフト株式会社とSAS Institute Inc.は、SAS AnalyticsとMicrosoft Azureクラウドの成長を加速させるために提携しました。両社は、Dynamics 365Azure、Microsoft 365、Powerツールなど、マイクロソフトの完全なクラウドポートフォリオとSASアナリティクスソリューションの統合を目指します。

2019年10月、SAP SEは、SAP HANA Cloud、SAP Data Warehouse Cloudソリューション、SAP analytics cloudからなるビジネステクノロジープラットフォームの機能強化を発表しました。SAP Business Objects Business Intelligenceスイートの新しい4.3リリースは、SAP analytics cloudを統合することでオンプレミスのソリューションをサポートすることを目的としています。

本レポートの内容

  • 地域および国レベルのセグメントにおける市場シェアの評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、提言)
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界ビジネスインテリジェンス市場:コンポーネント別

  • サービス
    • コンサルティング
    • 展開と統合
    • サポートとメンテナンス
  • ソリューション
    • データ統合とETL
    • ダッシュボードとスコアカード
    • クエリと分析
    • レポートと可視化
  • その他のコンポーネント

第6章 世界ビジネスインテリジェンス市場:展開モード別

  • オンプレミス
  • クラウド

第7章 世界ビジネスインテリジェンス市場:組織規模別

  • 中小企業(SME)
  • 大企業

第8章 世界ビジネスインテリジェンス市場:データタイプ別

  • 半構造化データ
  • 非構造化データ
  • 構造化データ

第9章 世界ビジネスインテリジェンス市場:ビジネス機能別

  • ファイナンス
  • 人事
  • オペレーション
  • セールスとマーケティング

第10章 世界ビジネスインテリジェンス市場:テクノロジー別

  • クラウド BI
  • モバイルBI
  • ソーシャルBI

第11章 世界ビジネスインテリジェンス市場:アプリケーション別

  • CRM分析業務
  • 生産計画分析業務
  • サプライチェーン分析アプリケーション
  • 財務実績と戦略管理
  • 予知保全
  • 不正検出とセキュリティ管理
  • ネットワークの管理と最適化
  • 要員管理
  • 販売およびマーケティング管理
  • 業務管理
  • その他のアプリケーション

第12章 世界ビジネスインテリジェンス市場:エンドユーザー別

  • 政府および公共サービス
  • 小売り
  • メディアとエンターテイメント
  • テレコムとIT
  • 観光とホスピタリティ
  • 製造業
  • 運輸・物流
  • ヘルスケアとライフサイエンス
  • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
  • その他のエンドユーザー

第13章 世界ビジネスインテリジェンス市場:地域

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第14章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第15章 企業プロファイル

  • Tableau Software, LLC
  • Oracle Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Sisense Inc.
  • SAP SE
  • Domo, Inc.
  • Yellowfin International Pty Ltd
  • SAS Institute Inc.
  • Infor
  • IBM Corporation
  • Alphabet Inc.
  • International Business Machines Corp.
  • Panorama Software Inc.
  • TIBCO Software Inc.
  • ScienceSoft USA Corp.
  • Amazon.com Inc.
  • QlikTech international AB
  • Alteryx Inc
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Business Intelligence Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Business Intelligence Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Business Intelligence Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Business Intelligence Market Outlook, By Consulting (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Business Intelligence Market Outlook, By Deployment and Integration (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Business Intelligence Market Outlook, By Support and Maintenance (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Business Intelligence Market Outlook, By Solutions (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Business Intelligence Market Outlook, By Data Integration and ETL (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Business Intelligence Market Outlook, By Dashboards and Scorecards (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Business Intelligence Market Outlook, By Query and Analysis (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Business Intelligence Market Outlook, By Reporting and Visualization (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Business Intelligence Market Outlook, By Other Components (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Business Intelligence Market Outlook, By Deployment Mode (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Business Intelligence Market Outlook, By On- Premises (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Business Intelligence Market Outlook, By Cloud (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Business Intelligence Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Business Intelligence Market Outlook, By Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Business Intelligence Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Business Intelligence Market Outlook, By Data Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Business Intelligence Market Outlook, By Semi-Structured Data (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Business Intelligence Market Outlook, By Unstructured Data (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Business Intelligence Market Outlook, By Structured Data (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Business Intelligence Market Outlook, By Business Function (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Business Intelligence Market Outlook, By Finance (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Business Intelligence Market Outlook, By Human Resource (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Business Intelligence Market Outlook, By Operations (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Business Intelligence Market Outlook, By Sales and Marketing (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Business Intelligence Market Outlook, By Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Business Intelligence Market Outlook, By Cloud BI (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Business Intelligence Market Outlook, By Mobile BI (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Business Intelligence Market Outlook, By Social BI (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Business Intelligence Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Business Intelligence Market Outlook, By CRM Analytic Operations (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Business Intelligence Market Outlook, By Production Planning Analytic Operations (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Business Intelligence Market Outlook, By Supply Chain Analytic Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Business Intelligence Market Outlook, By Financial Performance and Strategy Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Business Intelligence Market Outlook, By Predictive Asset Maintenance (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Business Intelligence Market Outlook, By Fraud Detection and Security Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Business Intelligence Market Outlook, By Network Management and Optimization (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Business Intelligence Market Outlook, By Workforce Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Business Intelligence Market Outlook, By Sales and Marketing Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Business Intelligence Market Outlook, By Operations Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Business Intelligence Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Business Intelligence Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Business Intelligence Market Outlook, By Government and Public Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Business Intelligence Market Outlook, By Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Business Intelligence Market Outlook, By Media and Entertainment (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Business Intelligence Market Outlook, By Telecom and IT (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Global Business Intelligence Market Outlook, By Tourism and Hospitality (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Global Business Intelligence Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Global Business Intelligence Market Outlook, By Transportation and Logistics (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Global Business Intelligence Market Outlook, By Healthcare and Life Sciences (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Global Business Intelligence Market Outlook, By Banking, Financial Services and Insurance (BFSI) (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Global Business Intelligence Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22292

According to Stratistics MRC, the Global Business Intelligence Market is accounted for $27.27 billion in 2022 and is expected to reach $50.20 billion by 2028 growing at a CAGR of 10.7% during the forecast period. Business intelligence (BI) is a technique for analysing data and providing employees, managers, and leaders with useful information so they can make better business decisions. As part of the BI process, businesses gather data from a variety of IT systems, prepare it for analysis, run queries on the data, and create data visualisations, BI presentations, and reports to present the analytical findings to corporate clients for tactical and strategic decision-making.

According to NCRB Report, There have been 4,047 online banking fraud cases in 2021, which amounts to 1,384 trillion rupees.

Market Dynamics:

Driver:

Rising demand for dash boards for data visualization

The majority of businesses use a streamlined method that entails locating, gathering, keeping up with, and disseminating a lot of data. For this data, BI solutions are employed in order to have a quick and easy business decision-making process. In order to discover client preferences and tendencies, extract strategic insights, and help maintain a balance between the demand and supply of new and existing goods and services, the data should be made available with a standard visualisation capability. Businesses from all industries use data visualisation tools to easily analyse their data and gain valuable business insights. Cloud-based data visualisation tools give businesses a scalable and affordable approach to analyse their data. Through BI solutions, the data visualisation capabilities aids businesses in identifying business drivers and key performance indicators (KPIs). By removing extraneous data, it makes it easier to find patterns, insights, trends, and utilisation tactics that may be used to accelerate the market's growth.

Restraint:

Hard to justify the ROI of BI

Even though there are many advantages to deploying business intelligence, there are still significant upfront costs associated with finding the right business intelligence platform or software, putting it in place in organisations, and then maintaining it and teaching staff how to use it. Enterprise-wide business applications do not include embedded analytics, predictive analytics, or prescriptive analytics. BI tools won't become obsolete anytime soon because they are still in the early phases of their maturation cycle. Budget is the main factor taken into account when businesses invest in new tools and technologies. SMEs' top concern when using business intelligence is the cost. The exorbitant expenses of acquiring the necessary software deter SMEs. Additionally, a lack of resources makes it difficult and dangerous to hire experienced experts in data science, IT infrastructure, and consultancy analysis. Worries about the high infrastructure costs required for the deployment of business intelligence tools add to these barriers.

Opportunity:

Cloud computing and big data to have a greater impact on BI solutions

Rapid technical breakthroughs have led to the growth of big data analytics and cloud computing in recent years. Given that it acts as a storage facility for both structured and unstructured data, cloud computing is regarded as the ideal platform for BI applications. Similar to this, big data technology has made it possible for these tools to evaluate a significant quantity of data and provide organisations with actionable insights that aid them in understanding opportunities and enhancing marketing strategies.

Threat:

Data integration

Software's customers and users are defined by a number of factors, integration being one of them. Professionals may access all the data in an integrated system thanks to end-to-end integration. However, business intelligence and analytics companies confront a significant issue with integration. Due to the significant benefits offered, cloud-based business intelligence solutions are in high demand; however, cloud installations present a number of difficulties, including security and data integration problems with on-premises data. In this sector, it can be difficult to integrate different analytics software, business intelligence, Master Data Management (MDM), big data, and analytics tools.

COVID-19 Impact

Numerous industries have experienced difficulties as a result of the new corona virus's proliferation. Economic downturns and supply chain disruptions brought on by the global health crisis have severely impacted business investments. But the crisis has given us a chance to use cutting-edge analytics to improve decision-making. Market participants are providing sophisticated visualisation dashboards to assist users in learning the current state of the Coronavirus. For instance, using Dundas BI, Dundas Data Visualization, Inc. created real-time dashboards. Similar to this, Microsoft's Power BI is collaborating with USA Facts to enable users to interact with and see the COVID-19 dataset. Consequently, it is anticipated that in the near future, demand for data visualisation dashboards will reach an all-time high.

The Cloud segment is expected to be the largest during the forecast period

The Cloud segment is estimated to have a lucrative growth. Businesses that have already implemented apps on-premises can increase their use of storage, networking, and tools as well as analytical capabilities by deploying them on the cloud. Cloud deployments give the company the option to manage its apps by outsourcing the BI infrastructure. This element aids the company in boosting output, streamlining implementation schedules, and lowering overhead expenses. Consequently, it is anticipated that cloud deployment would experience rapid expansion.

The human resource segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The human resource segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, as a result of the expanding requirement for workforce management. Many businesses are implementing business intelligence tools to allow their HR managers to make decisions about their staff in real-time. It enables businesses to effectively comprehend and foresee talent availability, talent shortage, employee lifecycles, and attrition rates. Companies utilise analytics for hiring new employees to manage retention and retirement plans, monitor safety and learning, and evaluate performance. Business intelligence solutions also give HR managers immediate access to information about the cost, availability, effectiveness, and calibre of the world's labour force. To better understand employee engagement and attrition, anticipate the number of promotions based on experience, potential, skill set, and other important elements for promotion and appraisal activities, businesses are integrating business intelligence solutions with their existing HR software.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to of the IoT technology's commercialization and the rising use of cutting-edge technologies in nations like China, Japan, and India, which are boosting the need for business intelligence solutions and services. Additionally, the business intelligence industry now has a more precise and trustworthy advantage thanks to the growing market and need for IOT and big data.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rapid development and adoption of new technologies and key players like Microsoft Corporation, IBM Corporation, Oracle Corporation, Tableau Software, LLC, and others will fuel regional growth. A company in North America with a focus on the creation of sophisticated analytics, data governance, and data intelligence software is called The Business Intelligence Institute, SC (Mexico). The company uses machine learning, AI, IoT, and cloud computing in a variety of sectors, including national security, banking, and retail, among others. It is predicted that these dynamic groups will raise awareness of these solutions.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Business Intelligence Market include Tableau Software, LLC, Oracle Corporation, Microsoft Corporation, Sisense Inc., SAP SE, Domo, Inc., Yellowfin International Pty Ltd, SAS Institute Inc., Infor, IBM Corporation, Alphabet Inc., International Business Machines Corp., Panorama Software Inc., TIBCO Software Inc., ScienceSoft USA Corp., Amazon.com Inc., QlikTech international AB and Alteryx Inc.

Key Developments:

In August 2022, Sisense, the leading AI-driven platform for infusing data analytics, partners with Gerimedica, a multi-disciplinary electronic medical record (EMR) company that serves the aged-care market, to transform patient care with the power of big data. After deploying Sisense, Gerimedica has seen an average decline of 6% in admission days per patient, resulting in €540 reduced cost per patient.

In May 2022, Alteryx Inc, the Analytics Automation Company, unveiled new advancements that empower enterprises to enable cloud analytics, democratize insights, and ensure data governance. Alteryx delivers on these needs by offering intelligent data transformation and insights in the cloud at scale.

In June 2020, Microsoft Corporation and SAS Institute Inc. partnered to accelerate the growth of SAS Analytics and Microsoft Azure cloud. The companies aim to integrate SAS analytics solutions with Microsoft's complete cloud portfolio, including Dynamics 365Azure, Microsoft 365, and Power tool.

In October 2019, SAP SE announced enhancements to its business technology platform comprising SAP HANA Cloud, SAP Data Warehouse Cloud solution, and SAP analytics cloud. The new 4.3 release of SAP Business Objects Business Intelligence suite aims to support on-premise solutions by integrating SAP analytics cloud.

Components Covered:

  • Services
  • Solutions
  • Other Components

Deployment Modes Covered:

  • On- Premises
  • Cloud

Organization Sizes Covered:

  • Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs)
  • Large Enterprises

Data Types Covered:

  • Semi-Structured Data
  • Unstructured Data
  • Structured Data

Business Functions Covered:

  • Finance
  • Human Resource
  • Operations
  • Sales and Marketing

Technologies Covered:

  • Cloud BI
  • Mobile BI
  • Social BI

Applications Covered:

  • CRM Analytic Operations
  • Production Planning Analytic Operations
  • Supply Chain Analytic Applications
  • Financial Performance and Strategy Management
  • Predictive Asset Maintenance
  • Fraud Detection and Security Management
  • Network Management and Optimization
  • Workforce Management
  • Sales and Marketing Management
  • Operations Management
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Government and Public Services
  • Retail
  • Media and Entertainment
  • Telecom and IT
  • Tourism and Hospitality
  • Manufacturing
  • Transportation and Logistics
  • Healthcare and Life Sciences
  • Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Business Intelligence Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Services
    • 5.2.1 Consulting
    • 5.2.2 Deployment and Integration
    • 5.2.3 Support and Maintenance
  • 5.3 Solutions
    • 5.3.1 Data Integration and ETL
    • 5.3.2 Dashboards and Scorecards
    • 5.3.3 Query and Analysis
    • 5.3.4 Reporting and Visualization
  • 5.4 Other Components

6 Global Business Intelligence Market, By Deployment Mode

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 On- Premises
  • 6.3 Cloud

7 Global Business Intelligence Market, By Organization Size

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs)
  • 7.3 Large Enterprises

8 Global Business Intelligence Market, By Data Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Semi-Structured Data
  • 8.3 Unstructured Data
  • 8.4 Structured Data

9 Global Business Intelligence Market, By Business Function

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Finance
  • 9.3 Human Resource
  • 9.4 Operations
  • 9.5 Sales and Marketing

10 Global Business Intelligence Market, By Technology

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Cloud BI
  • 10.3 Mobile BI
  • 10.4 Social BI

11 Global Business Intelligence Market, By Application

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 CRM Analytic Operations
  • 11.3 Production Planning Analytic Operations
  • 11.4 Supply Chain Analytic Applications
  • 11.5 Financial Performance and Strategy Management
  • 11.6 Predictive Asset Maintenance
  • 11.7 Fraud Detection and Security Management
  • 11.8 Network Management and Optimization
  • 11.9 Workforce Management
  • 11.10 Sales and Marketing Management
  • 11.11 Operations Management
  • 11.12 Other Applications

12 Global Business Intelligence Market, By End User

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 Government and Public Services
  • 12.3 Retail
  • 12.4 Media and Entertainment
  • 12.5 Telecom and IT
  • 12.6 Tourism and Hospitality
  • 12.7 Manufacturing
  • 12.8 Transportation and Logistics
  • 12.9 Healthcare and Life Sciences
  • 12.10 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • 12.12 Other End Users

13 Global Business Intelligence Market, By Geography

  • 13.1 Introduction
  • 13.2 North America
    • 13.2.1 US
    • 13.2.2 Canada
    • 13.2.3 Mexico
  • 13.3 Europe
    • 13.3.1 Germany
    • 13.3.2 UK
    • 13.3.3 Italy
    • 13.3.4 France
    • 13.3.5 Spain
    • 13.3.6 Rest of Europe
  • 13.4 Asia Pacific
    • 13.4.1 Japan
    • 13.4.2 China
    • 13.4.3 India
    • 13.4.4 Australia
    • 13.4.5 New Zealand
    • 13.4.6 South Korea
    • 13.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 13.5 South America
    • 13.5.1 Argentina
    • 13.5.2 Brazil
    • 13.5.3 Chile
    • 13.5.4 Rest of South America
  • 13.6 Middle East & Africa
    • 13.6.1 Saudi Arabia
    • 13.6.2 UAE
    • 13.6.3 Qatar
    • 13.6.4 South Africa
    • 13.6.5 Rest of Middle East & Africa

14 Key Developments

  • 14.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 14.2 Acquisitions & Mergers
  • 14.3 New Product Launch
  • 14.4 Expansions
  • 14.5 Other Key Strategies

15 Company Profiling

  • 15.1 Tableau Software, LLC
  • 15.2 Oracle Corporation
  • 15.3 Microsoft Corporation
  • 15.4 Sisense Inc.
  • 15.5 SAP SE
  • 15.6 Domo, Inc.
  • 15.7 Yellowfin International Pty Ltd
  • 15.8 SAS Institute Inc.
  • 15.9 Infor
  • 15.10 IBM Corporation
  • 15.11 Alphabet Inc.
  • 15.12 International Business Machines Corp.
  • 15.13 Panorama Software Inc.
  • 15.14 TIBCO Software Inc.
  • 15.15 ScienceSoft USA Corp.
  • 15.16 Amazon.com Inc.
  • 15.17 QlikTech international AB
  • 15.18 Alteryx Inc