市場調査レポート
商品コード
1209894
航空機内装品の世界市場:2028年までの予測 - 製品別、クラス別、航空機別、フィット別、エンドユーザー別(相手先ブランド製造、アフターマーケット、メンテナンス・修理・オーバーホール)、地域別分析Aircraft Cabin Interiors Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, By Class, By Aircraft, By Fit, By End User (Original Equipment Manufacturer, Aftermarket and Maintenance, Repair, & Overhaul ) and Geography |
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航空機内装品の世界市場:2028年までの予測 - 製品別、クラス別、航空機別、フィット別、エンドユーザー別(相手先ブランド製造、アフターマーケット、メンテナンス・修理・オーバーホール)、地域別分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空機客室内装品市場は2022年に398億米ドルを占め、2028年には866億米ドルに達し、予測期間中にCAGR13.8%で成長すると予測されています。
航空機の客室は、乗客が移動するエリアです。現代の民間航空機の大半は、巡航高度が非常に高く、周囲の大気が薄すぎて乗客や乗務員が呼吸できないため、与圧されています。航空機の内装の大部分を占める客室は、現代のさまざまなプラスチック材料で構成されています。照明器具、座席、機内エンターテインメントシステム、通信システム、フロントガラス、ギャレー、化粧室など、機内にはさまざまな設備があります。
国際民間航空機関(ICAO)によると、格安航空会社の参入は世界の航空旅行のダイナミクスを大きく変え、2018年には格安航空会社が13億人の乗客を運ぶと推定されています。この市場の拡大には、格安航空会社や地域航空会社による航空機内装の改修や空間の最適化に対する需要の増加が寄与しています。
市場力学
促進要因
航空旅行に対する消費者の嗜好の高まり
国際航空運送協会(IATA)の報告書、2015年によると、航空機で旅行する乗客数は2014年の33億人から2015年には34億人に増加し、3%の成長を記録しました。さらに、人々が他の交通手段ではなく空の旅を選ぶ要因として、観光産業の急成長、海外旅行の増加、可処分所得の増加、チケット価格の競合、移動時間の大幅な短縮などが挙げられます。その結果、航空会社は新しい航空機の導入に影響を受け、世界の航空機客室内装市場の拡大に拍車をかけています。
抑制要因
世界の大型機需要の減少
複数の通路やダブルデッキを持つ大型航空機は、機内インテリアに多くの製品を必要とします。当然、頭上の荷物入れやトイレ、ギャレー、照明装置など、ナローボディ機よりも目印となるものが多くあります。このギャレーやトイレのスペースを活用することで、ナローボディ機主体の航空会社では、1便あたりの搭乗者数を増やすことができるのが一般的です。ギャレー1台は座席1列分よりはるかに高価なため、需要の減少が予想され、市場拡大の妨げになると考えられています。
機会
短距離路線とリージョナル航空輸送の需要拡大
ボーイング社のCommercial Market Outlookやエアバス社のMarket Forecastによると、今後10年以内に航空輸送の需要が大幅に増加することが予測されています。世界的に約2億人が中産階級の仲間入りをすると予測されており、こうした機内インテリアの市場拡大を後押しするものと思われます。特に先進国、中東、アジア太平洋地域では、旅客キロ(RPK)の増加が国内総生産(GDP)の伸びを上回ると予想されています。また、航空機の保有機数の減少に伴い、世界的に新造航空機の需要が高まっており、航空機内装品市場は今後ますます拡大していくものと思われます。
脅威
厳しい航空規制と認証の遅れ
航空機の内装システムや部品を設計する際、重量と安全性の2つは非常に重要な考慮事項です。このシステムの開発において、従来の材料や部品を使用することにより、航空機の重量が増加する可能性があります。そこで、事故防止と乗客の安全性向上のために、頭部保護性能を向上させる16Gシート規格が国際公認機関によって制定されました。厳しい航空規制により、これらの内装品メーカーの生産コストは上昇します。生産コストや原材料の高騰が市場拡大の妨げになることが予想されます。
COVID-19の影響
COVID-19の流行により、航空機の製造部門は生産レベルを維持することが難しくなり、航空機の客室内装品市場にマイナスの影響を及ぼしました。また、政府の旅行規制による需要減退もあり、未曾有の事態に市場は大きな影響を受けました。また、旅行客の減少により、市場全体の拡大にも悪影響を及ぼしました。国連の統計によると、COVID-19の感染拡大により、2020年の航空旅客数は60%減少し、航空機の客室内インテリアの市場価値にも影響を及ぼしました。また、さらに安価な航空券の台頭は、航空会社の利益率に問題を生じさせ、需要にさらなる影響を与えました。COVID-19の流行後、飛行機を選ぶ人が増えて市場は回復しつつあり、航空機を作る業界は納入残に追いつくためにスピードアップしています。
予測期間中、ビジネスジェット機分野のCAGRが最も高くなると予想される
世界中でビジネス航空機の需要が高まっていることから、ビジネスジェット機分野は予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されています。ビジネス航空機は、美観を追求した客室用家具の需要が高いと予想されます。また、ビジネス観光の増加や世界のビジネス旅行者の増加が、この分野の成長の主な原動力になると思われます。さらに、最近の進歩により、機敏さに欠ける乗客の飛行体験が向上すると予想され、これがセグメントの拡大にさらに拍車をかけると思われます。
予測期間中、アフターマーケットセグメントが最大となる見込み
予測期間中は、アフターマーケットセグメントが最大になると予想されます。現在の民間航空機は世界的に見ても非常に大型であるため、迅速なメンテナンス、修理、オーバーホールが必要とされています。アフターマーケット業界は、最も高い収益シェアを記録しました。航空機の内装のアップグレードは、アフターマーケットに含まれます。例えば、エミレーツ航空は最近、同社のA320とB777の全120機余りの内装をアップグレードすることを決定しました。また、多くの業界関係者がエキゾチックな機内インテリアデザインを導入しており、これがアフターマーケット・サービスの需要を高めています。
最もシェアの高い地域
予測期間中、航空機の客室内装品市場では北米が最大のシェアを占めると予想されます。この地域の航空宇宙産業と航空産業は一貫して拡大しています。その結果、航空機の客室内装品に対する需要が大きく伸びています。また、ボーイング社(米国)やボンバルディア社(カナダ)をはじめとする多くの多国籍企業が北米に本社を構えていることも、機内インテリアの需要を高めています。また、航空会社による旅客需要に対応した航空機の利用が増加していること、航空機の保有台数が多いこと、大手OEM企業の存在などが、同地域の航空機内装品市場の成長を促す要因の一つとなっています。
CAGRが最も高い地域
予測期間中、アジア太平洋地域は最も速いCAGRで成長すると予想されています。中国やインドなどの発展途上国における民間航空機の納入が大幅に増加していることが、この成長の原因となっています。また、中国は航空技術の発展にとって望ましい場所であり、客室内装品プロバイダーを含む航空機部品の導入を容易にしています。エアバス社やボーイング社を筆頭に、いくつかの大手航空会社がこの地域に組立工場を持っているからです。さらに、この地域の堅調な経済、多数の大都市、大規模な人口基盤は、航空機の客室内装品市場に豊かな成長の見通しをもたらすと思われます。
主な発展
2021年7月、HAECO Cabin solutions,はDiehl Aviationと戦略的商業協定を締結しました。この共同契約により、サイドウォール、収納、照明、ギャレー、ラバトリー、座席、再構成エンジニアリング、認証、設置など、すべての航空機内装部品をシームレスに提供することが可能になります。
2021年5月、コリンズ・エアロスペースは、Venue Cabin Management Systemの新しい外観を発表しました。新しく改良されたVenueグラフィカル・ユーザー・インターフェース(GUI)は、機内コントロールを簡素化し、機内のタッチパネル&システムのモバイル機器アプリで同じ外観を実現しています。
2021年4月、株式会社ジャムコは、航空機内装の最新クリーンソリューション「Venture Pristine」の発売を発表しました。民間航空機向けビジネスクラスシート「Venture」には、最新の抗菌・抗ウィルス素材仕上げソリューションが搭載される予定です。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Cabin Interiors Market is accounted for $39.8 billion in 2022 and is expected to reach $86.6 billion by 2028 growing at a CAGR of 13.8% during the forecast period. The aircraft cabin is the area of the aircraft where passengers travel. The majority of modern commercial aircraft are pressurised because cruising altitudes are so high that the surrounding atmosphere is too thin for passengers and crew to breathe. A significant portion of an airplane's interior is the cabin, which is constructed of a variety of contemporary plastic materials. Lighting systems, seats, in-flight entertainment systems, communication systems, windscreens, galleys, and restrooms are just a few of the interior cabin components.
According to the International Civil Aviation Organization (ICAO) the entry of low-cost airlines has significantly changed the dynamics of global air travel, with low-cost carriers estimated to carry 1.3 billion passengers in 2018. The expansion of this market is being aided by a rise in the demand from low-cost carriers and regional airlines for aircraft interior renovation and space optimization.
Market Dynamics:
Driver:
Increasing consumer preference for air travel
The number of passengers travelling by air increased to 3.4 billion passengers in 2015 from 3.3 billion passengers in 2014, registering a growth of 3%, according to the International Air Transport Association (IATA) report, 2015. Additionally, factors driving people to choose air travel over other forms of transportation include the tourism industry's rapid growth, an increase in international travel, higher disposable income, competitive ticket prices, and a significant decrease in travel time. As a result, airline carriers are being influenced to deploy new aircraft, which is fueling the expansion of the global aircraft cabin interior market.
Restraint:
Reducing demand for large body aircraft across the globe
Large aircrafts with multiple aisles and double decks require more products for the aircraft cabin interior. Naturally, there are many more landmarks like overhead bins, restrooms, galleys, and lighting systems than there are in narrow-body aircraft. By making use of the space that these galleys and restrooms occupy, airline carriers with fleets primarily made up of narrow-body aircraft typically increase the number of passengers that can board each flight. Because a single galley costs much more than a row of seats, demand for these galleys is therefore predicted to decline, which is predicted to impede market expansion.
Opportunity:
Growing demand for short-haul flights and regional aviation transport
The Boeing Commercial Market Outlook and Airbus Market Forecast, predict that by the end of the next ten years, there will be a significant increase in the demand for air travel. Around 200 million people are predicted to join the middle class globally, which will encourage the expansion of the market for these cabin interiors. Particularly in developed nations, the Middle East, and the Asia Pacific region, an increase in revenue passenger kilometres (RPK) will eventually surpass the annual expansion of gross domestic product (GDP). Additionally, as the number of aircraft currently in service declines, there will be a global demand for new aircraft, which will fuel the expansion of the aircraft cabin interior market over the ensuing years.
Threat:
Stringent aviation regulations and Delay in Certifications
When designing the interior system and components of an aircraft, weight and safety are two crucial considerations. The weight of the aircraft may be increased by the use of conventional materials and components in the development of this system. Therefore, the 16G seat standards that improve the protection against head injuries were established by the international authorised bodies in order to prevent accidents and improve passenger safety. The production costs of these interiors manufacturers rise as a result of strict aviation regulations. It is anticipated that rising production and raw material costs will impede market expansion.
COVID-19 Impact
The COVID-19 pandemic made it difficult for the aircraft manufacturing sector to maintain production levels, which had a negative effect on the market for aircraft cabin interiors. As a result of the decline in demand brought on by travel-related government restrictions, the market was negatively impacted during this unprecedented event. Due to fewer passengers travelling, this has also had a negative impact on the expansion of the market as a whole. The COVID-19 infection spread, according to UN statistics, caused a 60% decrease in air travel in 2020, which had an effect on the market value of the interior of aircraft cabins. Additionally, the rise in even more affordable air travel created problems for airlines with profit margins which further impacted demand. Following the COVID-19 pandemic, the market is rebounding as more people choose to fly, and the industry for making aircraft is speeding up to keep up with the backlog of deliveries.
The Business Jets segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Due to the increased demand for business aircrafts around the world, the business jets segment is anticipated to have the highest CAGR during the forecast period. Business aircraft are expected to have high demand for aesthetically pleasing cabin furnishings. Moreover, the rising business tourism and an increase in business travellers around the world would be the main drivers of sector growth. Additionally, recent advancements are anticipated to enhance the experience of flying for passengers with limited agility, which will further fuel the segment expansion.
The Aftermarket segment is expected to be the largest during the forecast period
The Aftermarket segment is anticipated to be the largest during the projection period. Due to enormous size of the current fleet of commercial aircraft worldwide also necessitates prompt maintenance, repair, and overhaul. The aftermarket industry recorded the highest revenue share. Upgrades to aircraft interiors are included in the aftermarket segment. For instance, recently, Emirates decided to upgrade the interiors of all 120 or so of their A320 and B777 aircraft. Additionally, a number of industry participants have introduced exotic cabin interior designs, which has increased demand for aftermarket services.
Region with largest share:
During the forecast period, North America is anticipated to hold the largest share for aircraft cabin interiors market. The aerospace and aviation industries in the area are expanding consistently. As a result, there is now a sizable demand for aircraft cabin interior components. Additionally, many multinational corporations, including Boeing (US) and Bombardier (Canada), have their headquarters in North America has increased demand for goods used in aeroplane cabin interiors. The increased use of aircraft by airlines to meet the demand for passengers, the largest aircraft fleet size, and the presence of major OEMs are some of the factors driving the growth of the aircraft cabin interiors market in this region.
Region with highest CAGR:
During the forecast period, Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest CAGR. The significant increase in commercial aircraft deliveries in developing nations like China and India is to blame for this growth. In addition, China is a desirable location for the development of aviation technology and facilitates the introduction of aircraft components, including cabin interior providers, into the region. This is because several leading aviation companies, most notably Airbus and Boeing, have assembly factories in this region. Additionally, the region's robust economy, numerous sizable cities, and large population base will produce abundant growth prospects for the aircraft cabin interior market.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Aircraft Cabin Interiors Market include Astronics Corporation, Cobham PLC, Panasonic Corporation, RECARO Holding GmbH, Collins Aerospace, United Technologies Corporation, Zodiac Aerospace S.A., HAECO Group, Bucher Group, Panasonic Avionics Corporation, Turkish Cabin Interior Inc., SCI Cabin Interiors, Diehl Stiftung & Co. Kg, Honeywell International Inc., Jamco Corporation, Safran, Thales Group, Aviointeriors S.p.A. and Geven S.p.A.
Key Developments:
In July 2021, HAECO Cabin solutions, has entered into a strategic commercial agreement with Diehl Aviation. The joint agreement will allow them to seamlessly offer all aircraft interior components including sidewalls, stowage, lighting, galleys, lavatories, seating, reconfiguration engineering, certification, and installation.
In May 2021, Collins Aerospace unveiled a new look for its Venue Cabin Management System. A new and improved Venue graphical user interface (GUI) simplifies cabin controls and has the same look on the cabin's touch panels & the system's mobile device app.
In April 2021, JAMCO Corporation announced the launch of its newest Venture Pristine clean solution for the aircraft interior. The Venture business class seat for commercial aircraft will incorporate the latest antimicrobial and antiviral material finish solutions.
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