市場調査レポート
商品コード
1218821
食用フレークの世界市場:2028年までの予測- 製品別(ライスフレーク、コーンフレーク、小麦フレーク、フレーク状オーツ、その他)、性質別(在来種、有機種)、流通チャネル別、地域別の分析Edible Flakes Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product (Rice Flakes, Corn Flakes, Wheat Flakes, Flakey Oats and Other Products), Nature (Conventional and Organic), Distribution Channel and By Geography |
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食用フレークの世界市場:2028年までの予測- 製品別(ライスフレーク、コーンフレーク、小麦フレーク、フレーク状オーツ、その他)、性質別(在来種、有機種)、流通チャネル別、地域別の分析 |
出版日: 2023年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、食用フレークの世界市場は2022年に228億米ドルを占め、2028年には353億米ドルに達し、予測期間中にCAGR7.5%で成長すると予測されています。
食用フレークは、色、テクスチャーを改善し、適用される製品の全体的な味を変更しながら、商品に強化された魅力を提供するために、多くの食品用途で利用される追加のベーカリー成分です。これらのフレークは、基本的に着色され、焼き菓子の魅力と風味にさらなる次元を加えるものです。
国連によると、人口は2013年に71億2,000万に達し、2050年末には96億人に達すると予想されています。国際労働機関(ILO)が発表した「World Employment and Social Outlook」レポートによると、2018年の世界の労働人口は、15歳以上の人々からなる33億人となっています。
市場力学
促進要因
健康食品に対する意識の高まり
消費者は、食品選択に関する知識を持つようになりました。彼らは、合成化学物質を含まない食品を好みます。そのため、消費者は加工食品に使用されている成分やその潜在的な健康影響に振り回されています。栄養価の高い朝食や、食べられるフレークでできたスナックを食べたいというニーズが常にあり、消費者の間で人気が高まっています。食用フレークの消費に関連する健康上の利点についての意識の高まりは、予測期間中に市場の成長に影響を与えると予想されます。
抑制要因
代替品の入手しやすさ
エネルギードリンク、ヨガバー、ヨーグルト、卵、新鮮な果物などの代替食品が大量に入手可能であり、極東諸国における高い乳糖不耐症は、成長の妨げになると予想されます。また、食用に必要な原材料の調達コストが上昇していることも、市場全体の成長を阻害する要因となっています。
機会
都市化の進展
都市化の進展と購買力の向上により、顧客は調理済み、加工済み、調理済みの食品により多く支出するようになっています。人口の増加に伴い、多忙なライフスタイルを送るようになり、すぐに食べられる、簡単に調理できる食事のニーズが高まっています。さらに、消費者は簡単に入手でき、高い栄養価を持つ製品の消費に切り替えています。このような要因が市場拡大に影響を与えています。
脅威
食品規制
食品規制により、様々な食品の糖度に関する検査が継続的に行われています。食用フレーク市場の利害関係者は、厳しい規制により自社製品の糖度抑制に注力し始めており、高糖度消費の悪影響に関する消費者意識の高まりが市場成長を阻害する主要因となっています。
COVID-19の影響
コロナウイルスの世界の大流行により、医療上の緊急事態が発生しています。そのため、食品、衛生用品、医療用品の需要が増加しています。パンデミックは、伝統的で健康的な主食となる食品の売上を伸ばしました。しかし、パッケージ食品やベーカリー製品は、食用フレークの需要もかなりのレベルに抑制されているため、その販売で減少を経験しています。主要企業は、回復のための強固な販売計画を立て、ブランドコンテンツや認知度向上キャンペーンを実施してリードを獲得する必要があります。また、サプライチェーンにeコマースプラットフォームやオムニチャネルを導入する必要があるかもしれません。
コーンフレーク部門は予測期間中、最大になると予想される
コーンフレーク分野は、栄養価の高い食品の採用が進んでいるため、有利な成長を遂げると推定されます。若者や労働者階級からの需要の増加、原材料の入手可能性、栄養価が高くタンパク質が豊富な食用製品の消費量の急増が市場の成長に寄与しています。若い世代の健康食品に対する需要の高まりが、このセグメントの需要を加速させている要因です。
予測期間中、オンライン小売業者セグメントのCAGRが最も高くなると予想される
インターネットやスマートフォンの普及が進んでいることから、オンライン小売業セグメントは予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予測されます。さらに、ドアステップデリバリー、便利なアクセス、大幅な割引、豊富な製品オプションなどの利点が、レディ・トゥ・イート製品の売上を促進しています。さらに、これらの市場動向は需要を促進させると予想されます。
最大のシェアを占める地域
アジア太平洋地域は、人口が多いこと、健康に対する意識が高まっていること、健康的なコンビニエンス・フードに対する消費者の支出が増加していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。世帯収入の増加、健康に良い製品に対する意識の高まり、製品の入手のしやすさ、労働人口の増加などが成長の要因として予測されます。
CAGRが最も高い地域
欧州は、同地域の消費者の間で調理済み製品に対する需要が高まっていることから、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されます。健康食品に対する意識の高まりが市場の成長を後押ししています。また、高い所得水準と高い消費意欲が市場の成長を加速させています。
主な発展
2021年7月、北米最大のオーガニック朝食用シリアルおよびスナック食品会社であるネイチャーズパスは、新しいNo Added Sugarグラノーラを発表しました。No Added Sugarグラノーラは、卓越した風味、100%認定オーガニック素材、そしてNature's Pathの信頼できるすべての栄養価を、砂糖を使わずにお届けします。
2020年12月、北米最大のオーガニック認証朝食・スナック食品会社であるネイチャーズパスは、毎日の壮大な朝食を刺激する、初のグレインフリーホットシリアルの発売を発表しました。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Edible Flakes Market is accounted for $22.8 billion in 2022 and is expected to reach $35.3 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.5% during the forecast period. Edible flakes are additional bakery ingredients utilized in numerous food applications to provide enhanced appeal to the goods, while improving the colour, texture and modifying the overall taste of the product they are applied in. These flakes are basically coloured, flavoured adding an extra dimension to the baked goods' appeal and flavouring.
According to United Nation, the population is growing significantly reaching up to 7.12 billion in 2013 and likely to reach 9.6 billion by the end of 2050. According to the World Employment and Social Outlook report released by the International Labor Organization (ILO), in 2018, the global working population was 3.3 billion comprising people aged 15 years and above.
Market Dynamics:
Driver:
Rising awareness of healthy foods
Consumers have become more educated about food selection. They prefer foods that are free from synthetic chemicals. Thus, consumers are manipulated by ingredients used in processed foods and their potential health effects. The constant need for eating nutritious breakfast and snacks made of edible flakes are gaining popularity among consumers. The rising awareness about the health benefits associated with the consumption of edible flakes is expected to influence the market growth during the forecast period.
Restraint:
Accessibility of substitutes
The large availability of substitute food products like energy drinks, yoga bars, yoghurt, eggs, fresh fruits etc and high lactose intolerance in the Far East countries is expected to hinder the growth. Moreover, the increasing procurement cost of raw materials required for edible is the potential restraint hampering the overall growth of the market.
Opportunity:
Growing urbanization
With growing urbanization and increase in purchasing power, customers are spending more on prepared, processed, and ready-to-eat food. The expanding population is treading towards a busy lifestyle owing to which the need for ready-to-eat and easy-to-prepare meals has risen. Moreover, consumers are switching towards the consumption of products that are easily available and contain a high level of nutrition. Hence, these factors are influencing the expansion of the market.
Threat:
Food regulations
Food regulations continue to inspect the sugar levels in different food products. Stakeholders in the edible flakes market have started to focus on repressing the sugar levels of their products due to stringent regulations, and rising the consumer awareness about the ill effects of high sugar consumption are key factors that hampering the market growth.
COVID-19 Impact
The corona virus pandemic across the globe has created medical emergency. Owing to which there is an increase in the demand for food items, hygiene products, and medical products in the market. The pandemic has growth in the sales of traditional, healthy, and staple food items. However, packaged food and bakery products have experienced a decreased in its sale owing to which the demand for edible flakes has also suppressed to a significant level. Key players have to build robust sales plan for recovery and create branded content and awareness campaigns to gain leads. They might have to acquire e-commerce platform and Omni-channel in their supply chain.
The corn flakes segment is expected to be the largest during the forecast period
The corn flakes segment is estimated to have a lucrative growth, due to the rising adoption of nutritious food products. Increasing demand from youth and working-class people and availability of raw material, surge in consumption of nutritious and protein rich edible products help to grow the market. The factors that can be attributed to the increasing demand for healthy food among the young generation are accelerating the demand for this segment.
The online retailers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The online retailers segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to rising adoption of internet and smartphones. Moreover, advantages such as doorstep delivery, convenient accessibility, huge discounts, and large product options are propelling the sales of ready-to-eat products. Furthermore, these market trends are expected to propel the demand for the market.
Region with largest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to high populated nations, increasing the awareness regarding the health rising consumer expenditure on healthy convenience food. Increasing household income, rising awareness about health-benefiting products, easy availability of the product, increasing working population are predicted to be favourable factors for the growth.
Region with highest CAGR:
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, due to rising demand for ready-to-eat products among the consumers in the region. Increasing the awareness regarding the healthy food helps to growth of the market. In addition, high disposal income and high spending power leads to accelerating the market growth.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Edible Flakes Market include Patanjali, Kellogg's, Nestle SA, PepsiCo Inc, Post holding company, General Mills, Dr. August Oetker., Nature's Path Foods, Baggry's India Limited, Quakers Oat Company, H. & J. Bruggen KG, Aarrow Head Mills, Rubin Muehle GmbH, FoodCare Sp, Crystal Candy, Marico, CAB Foods Pvt Ltd. and The Hain Celestial Group Inc.
Key Developments:
In July 2021, Nature's Path, North America's largest organic breakfast cereal and snack Food Company has introduced its new No Added Sugar granola. No Added Sugar granola delivers exceptional flavor, 100% certified organic ingredients, and all the nutritional value you depend on from Nature's Path, without the sugar kick.
In December 2020, Nature's Path - North America's largest certified organic breakfast and snack Food Company - announced the launch of its first grain-free hot cereals to inspire the everyday epic breakfast.
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