市場調査レポート
商品コード
1209824
砂糖代替物の世界市場:2028年までの予測 - 供給元、製品(高果糖コーンシロップ、低強度甘味料、その他)、用途、地域別の分析Sugar Substitutes Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Source, Product (High-Fructose Corn Syrup, Low-Intensity Sweeteners and Other Products), Application and By Geography |
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砂糖代替物の世界市場:2028年までの予測 - 供給元、製品(高果糖コーンシロップ、低強度甘味料、その他)、用途、地域別の分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の砂糖代替物市場は2022年に79億米ドルを占め、2028年には115億米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR6.5%で成長する見込みです。
砂糖代替物は、砂糖や糖アルコールで甘味料の代わりに使用される物質です。人工甘味料、非栄養性甘味料、ノンカロリー甘味料とも呼ばれることがあります。カロリーをあまり増やさずに、食べ物や飲み物に甘みを与えます。ほとんどの場合、カロリーはゼロです。砂糖の代わりに代用品を使うことで、虫歯を予防することができます。また、糖尿病患者の血糖値のコントロールにも役立つと言われています。自然食品に対する消費者の嗜好の高まりが、市場の成長を後押ししています。
Food &Health Surveyによると、米国では2020年に約74%の消費者が食事に砂糖を使用しないようになると言われています。さらに、肥満の増加に対応するため、植物由来の製品に焦点を当てた新製品の発売が大きく伸びています。
市場力学
促進要因
砂糖の過剰摂取による健康への悪影響
世界の急速な工業化により、近年、都市化が進んでいます。人々は、オフィスで過ごす時間が長くなり、運動不足になるなど、より不活発なライフスタイルを送っています。それゆえ、食事摂取のバランスが崩れ、体内のエネルギーバランスが崩れているのです。摂取カロリーの量が、体内で消費されるカロリーの量を上回っているのです。カロリーの高い食品の消費は、このように、消費者はますます食品や飲料のための低カロリーの甘味料を要求している深刻な健康上の問題で順番に体や肥満に脂肪蓄積につながっている市場の成長を推進しています。
抑制要因
臨床試験の矛盾した結果による、消費者の信頼に対する好ましくない影響。
砂糖代替品に関連する多くの論争があり、これらの製品の健康への悪影響に関する論争は、砂糖代替品に対する一般の人々の認識に影響を与え、ひいては市場の成長に影響を及ぼしています。さらに、砂糖代替製品の安全性や、食品や飲食品など様々な製品への応用に関する政府の厳しい規制が、市場成長の妨げとなっています。
機会
肥満に関連する生活習慣病の増加
人々の生活水準の向上と経済発展に伴い、砂糖代替品のような機能性栄養食品や食品添加物は、消費者の間でますます人気が高まってきています。砂糖代替食品は、カロリーを増やすことなく甘味を提供し、食品の風味を向上させる。人工甘味料は、肥満、代謝異常、糖尿病、心臓病のリスクを低減し、カロリー摂取量を監視するために、砂糖の代用品として使用されています。脂肪摂取量の増加、運動量の減少、甘いもの取り過ぎなどが、世界の肥満問題の高まりに寄与しており、市場成長の大きな機会となっています。
脅威
砂糖代替物の過剰使用による健康への悪影響
カロリーの高い食品を摂取すると、体内に脂肪が蓄積され、肥満が引き起こされます。一方、肥満は、心血管疾患、2型糖尿病、高血圧、がんなどの多くの健康上の懸念を生成するための責任があります。したがって、ユーザーは間接的に食品や飲食品の低カロリー甘味料を要求しています。人工甘味料は体重を増やし、脳障害、膀胱がん、その他多くの健康問題を引き起こす可能性があります。また、多くの人が発がん性などの健康関連の副作用を報告しています。これらの要因が、市場の収益成長を阻害することが予想されます。
COVID-19の影響
コビド19は、原材料と完成品のサプライチェーンの両方に悪影響を及ぼしています。COVID-19の流行は、飲食品部門をはじめとするいくつかの産業に世界の停止をもたらし、輸送および製造部門に障害を与えることで世界経済に悪影響を及ぼしました。この間、消費生活にも大きな変化がありました。世界各国の政府が、いつ撤去されるのか明確でないまま厳しい封鎖措置を取り始めたため、消費者は不安になり、さまざまな飲食品が倉庫に保管されるようになっています。このような措置は、自宅を離れることなく長期のロックダウンに耐えられるようにするためにとられたものです。
予測期間中、天然素材セグメントが最大となる見込み
健康志向の高まりにより、消費者は様々な食品・飲料製品の消費に関して、より健康的な選択をするようになりました。低カロリー、低糖、天然素材・有機素材ベースの製品に対する消費者の需要は、提供される様々な健康上の利点と、不健康な食生活の結果、世界中で慢性疾患の発生率が上昇していることに起因しています。中でも、天然甘味料は通常の砂糖よりもカロリーが低く、人工甘味料と比較して健康への副作用が少ないため、健康志向の高い消費者の多くが天然甘味料を含む製品を好むことが、市場の成長を後押ししています。
低強度甘味料セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRを有すると予想されます。
低強度甘味料セグメントは、他の砂糖代替品と同様にエナメル質を破壊する酸を残さないため、歯を腐敗させないという特性により、有利な成長を遂げると推定されます。ソルビトール、マンニトール、キシリトールなどの低甘味度甘味料は、多くの産業にとって非常に有用な機能的特性を備えています。キシリトールは唾液酵素の産生を促し、虫歯の予防とともに細菌の繁殖を防止します。したがって、上記のすべての要因は、市場の成長を奨励しています。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、中間所得層の可処分所得の増加に伴う工業化の進展により、予測期間中、最大の市場シェアを占めると予想されています。これにより、高品質で栄養価の高い食品など、健康を増進させる製品の需要が高まっています。アジア太平洋地域では、低カロリーの食品や飲料の需要が増加しています。この増加は、消費者の健康意識の高まりによるものであり、市場の成長を促進しています。代替糖は、飲料、アイスクリーム、粉末ドリンクミックス、ソース、ゼリー、プリン、キャンディー、乳製品、粉末ドリンクミックス、その他の精製食品によく使用されています。
CAGRが最も高い地域
欧州は、ステビア、糖アルコール、スクラロースなどの様々な砂糖代替品が消費者に高く支持されていることから、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されています。このため、砂糖代替品の生産者は現在、市場向けに新しく優れたおいしいアイテムを開発する可能性を検討しています。欧州の飲食品会社は、持続可能で健康的に摂取できる甘味料を探し求めています。欧州の消費者の間ではステビアに対する警戒感が高まっており、飲食品への応用も拡大しています。欧州の消費者は、より健康的で自然な製品を求めるようになってきています。また、ステビアの生産は、従来の砂糖よりも環境への影響が少ないと考えられています。したがって、砂糖代替物市場を牽引しています。
主な発展
2022年11月、デュポンは、すべての必要な規制当局から適時にクリアランスを得ることができなかったため、意図したロジャース買収の終了を発表しました。デュポンは契約に基づき、ロジャース社に1億6,250万米ドルの買収解除金を支払いました。
2022年11月カーギルとアシストが共同でフィリピンにおけるトウモロコシの零細農家の能力を向上させ、食料安全保障を強化するAgri-Saganaプロジェクトを立ち上げ、カガヤンとイサベラで農家トレーニング、市場アクセスの改善、施設の提供を行う。
2022年11月、カーギルはオーエンスボロ・グレイン・カンパニーの買収を発表。オーエンスボロ・グレイン・カンパニーをカーギルファミリーに迎えることを喜んでいます。「両社は素晴らしい経営の歴史、穀物商としての同様の歴史、人を優先することへのゆるぎないこだわりなどの価値を持ち、これはとてつもなく相性がよい」。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Sugar Substitutes Market is accounted for $7.9 billion in 2022 and is expected to reach $11.5 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.5% during the forecast period. Sugar substitutes are substances that are used in place of sweeteners with sugar or sugar alcohols. They may also be called artificial sweeteners, non-nutritive sweeteners, and non-caloric sweeteners. They provide sweetness to foods and drinks without adding a lot of extra calories. Most of these contain almost no calories. Using sugar substitutes in place of sugar can help prevent dental decay. They also may help with blood sugar control in people with diabetes. The increasing consumer's preferences towards natural products are driving the market growth.
According to the Food & Health Survey, about 74% of consumers in the United States will avoid sugar in their diets in 2020. Additionally, there is a significant growth in the number of new product launches, focusing on plant-based products to address the growing obesity.
Market Dynamics:
Driver:
Negative health impact due to over consumption of sugar
The Rapid industrialization across the globe has led to an increase in urbanization in recent years. People are leading a more inactive lifestyle with more time spent in the office and lack of exercise. Hence, an imbalance in food intake is causing energy imbalance in their bodies. The quantity of calorie intake exceeds the number of calories, which is burned by the body. Consumption of calorie-rich food products has led to fat accumulation in the body and obesity in turn with sever health problems thus, consumers are increasingly demanding low-calorie sweeteners for food and beverages propelling the market growth.
Restraint:
Unfavourable impact on consumer faith due to contradictory results of clinical trails
There have been many controversies associated with sugar substitutes, and these controversies regarding the negative health impact of these products affect public perception on the sugar substitutes which in turn effects the market growth. Moreover, the strict government regulations on the safety of the sugar substitute products and their application in various products such as food and beverage products are hampering the market growth.
Opportunity:
Increasing incidence of obesity-linked lifestyle diseases
With improvement in people's living standards and economic development, functional nutrition and food additives, such as sugar substitutes, have become increasingly popular among consumers. Sugar substitutes provide sweetness and enhance food flavour without adding calories. Artificial sweeteners are used as a substitute for sugar to reduce the risk of obesity, metabolic disorders, diabetes, and heart disease and to monitor calorie intake. Increasing fat intake, reduced physical activities, and excessive sweet food contributes to the world's rising obesity problem and providing huge opportunities for the market growth.
Threat:
Adverse health effects owing to over usage of sugar substitutes
Ingestion of calorie-rich food products resulted in fat build-up in the body and obesity. Whereas, obesity is responsible for producing numerous health concerns such as cardiovascular disease, type 2 diabetes, high blood pressure, and cancer. Therefore, users are indirectly demanding low-calorie sweeteners for food and beverages. Artificial sweeteners increase weight and can result in brain disorders, bladder cancer, and many other health problems. Many people have also reported health-related side effects, including carcinogenicity. These factors are expected to hamper market revenue growth.
COVID-19 Impact
Covid19 has had negative impact on both the raw materials and finished goods supply chains. The COVID-19 epidemic outbreak has brought about a global halt in several industries, notably the food and beverage sector, and has had a detrimental effect on the world economy by impairing the transportation and manufacturing sectors. During the period, even consumption habits witnessed major changes. Consumers were concerned when governments around the world began imposing stringent lockdown measures without specifying the precise date when they would be removed, which led to the warehousing of various food and beverage products. Such actions were taken to make sure they could endure a prolonged lockdown without having to leave their homes.
The natural segment is expected to be the largest during the forecast period
The natural segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to growing health consciousness, consumers are now preferring healthier choices with respect to the consumption of various food & beverage products. Consumer demand for low-calorie, reduced sugar, and all-natural & organic ingredient-based products, due to the various health benefits offered and rising incidences of chronic diseases across the globe as a result of unhealthier dietary lifestyles. Among that, the majority of the health-conscious consumers prefer products containing natural sweeteners because they contain fewer calories than usual sugar and also is less prone to side effects on human health as compared to artificial sweeteners are driving the market growth.
The low-intensity sweeteners segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The low-intensity sweeteners segment is estimated to have a lucrative growth, due to their property of not decaying tooth, as they do not leave behind the enamel destroying acids as much as other sugar substitutes. Low intensity sweeteners such as sorbitol, mannitol, xylitol and other sweeteners have functional properties that can be very useful to many industries. Xylitol stimulates the production of salivary enzymes, which prevent from bacterial growth along with preventing dental decay. Thus all the above factors are encouraging in the market growth.
Region with highest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increasing industrialization led to increase in disposable income among the middle-class population. This has increased the demand for health-enhancing products, including high-quality and nutritious food products. The demand for low-calorie foods and beverages in Asia Pacific is increasing. This increase is due to rising health consciousness among consumers, thus driving the market growth. Sugar alternatives are commonly used in beverages, ice creams, powdered drink mixes, sauces, jellies, puddings, candies, dairy products, powdered drink mixes, and other refined foods.
Region with highest CAGR:
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, Due to various sugar substitutes like stevia, sugar alcohols, sucralose, and related items are highly preferred by consumers. Due to this, producers of sugar substitutes are now considering the possibility of developing new, superior, delectable items for the market. Food and beverage companies in Europe are looking for sweeteners that are sustainable and healthy to consume. Consumer alertness of stevia is increasing among European consumers, while applications in food and beverage products are expanding. European consumers are increasingly looking for healthier and more natural products. It is also believed that stevia production has a lower environmental impact than conventional sugar. Thus, driving the sugar substitutes market.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Sugar Substitutes Market include Dupont ,Cargill Incorporated, Roquette Freres, Tale & Lyle, ADM, MacAndrews & Forbes Holdingd Inc, Stevia Hub India, Ajinomoto Co. Inc, JK Sucralose Inc, Stevia Biotech Pvt. Ltd, PureCircle Ltd, Pyure, Brands LLC, SAGANA Association, Hearthside Food Solutions LLC
Key Developments:
In November 2022, DuPont Announces Termination of Intended Rogers Acquisition as the companies has been unable to obtain timely clearance from all the required regulators. DuPont is paying Rogers a termination fee of $162.5 million in accordance with the agreement.
In November 2022, Cargill and ASSIST partner together to bolster food security in the Philippines by capacitating smallholder corn farmers Agri-Sagana project launch to provide farmer training, improved market access and facilities in Cagayan and Isabela.
In November 2022, Cargill announces acquisition of Owensboro Grain Company. they are pleased to welcome Owensboro Grain Company into their Cargill family "the two companies have tremendous operational histories, similar heritages as grain merchants, and values, including an unwavering commitment to prioritizing people ? making this a tremendous fit.
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