市場調査レポート
商品コード
1235887
ペットフード包装の世界市場:2028年までの予測- 素材タイプ、フードタイプ、動物タイプ、包装形態、地域別Pet Food Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Material Type, Food Type, Animal Type, Packaging Form and Geography |
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ペットフード包装の世界市場:2028年までの予測- 素材タイプ、フードタイプ、動物タイプ、包装形態、地域別 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のペットフード包装市場は、2022年に110億2000万米ドルを占め、2028年には187億米ドルに達すると予測され、予測期間中に9.2%のCAGRで成長すると予想されています。
ペットフード包装は、アイテムを新鮮に保ち、長持ちさせ、清潔に保ちます。食品を汚染から守り、動物飼料の鮮度と衛生を確保することができます。ペットフード包装の市場は、ペットの飼育率の上昇、ペットの飼い主の所得水準の上昇、ライフスタイルの変化、わかりやすい包装の必要性、動物の「人間化」傾向など、いくつかの主な原因によって拡大しています。ペットフードのパッケージは、コストよりも利便性を重視する消費者のニーズが高まり、各メーカーとも製品ラインアップを充実させてきました。
米国ペット用品協会(APPA)による2021-2022年の全国ペット飼育者調査によると、米国の世帯の約70%、約9050万世帯がペットを飼育しています。
ペットフード製造者協会は、英国の1200万世帯がペットを飼っていると推定しています。ペットフード事業は、こぼれにくいなどのペットフードのパッケージの品質保持や、代謝エネルギーの特定などの表示の工夫に力を注いできました。その背景には、ペットの養子縁組が急増していることや、飼い主の間で動物の健康に対する意識が高まっていることがあります。動物愛好家は、食品の他の消費者と同様に、魅力的で教育的、かつ保護的なアイテムを必要としています。また、FDAによるペットフードの規格は時代とともに進化し、現在では人間の食べ物に近いものとなっています。ペットフードのパッケージは、インテリジェント化など、ユーザーの欲求を満たすことを優先しています。このように、これらのペットフードのパッケージは、ペットフード包装の市場に明るい展望を提供しています。
ペットフード包装市場の成長を阻害しているのは、包装に関する問題です。レジ袋は環境に悪影響を及ぼす可能性があり、また食品を包装することもあるため、多くの国がレジ袋の使用を禁じています。その結果、多くの人がレジ袋の悪影響を意識するようになり、レジ袋入りの食品の購入を控えるようになりました。ビニール袋はリサイクルできるにもかかわらず、ビニールそのものを作るよりもコストがかかります。輸送中にパッケージが破損する可能性がかなり高いです。
ペットのためにバランスの取れた食事を維持するために正しい材料を使用するという製造業者の新しいアイデアは、ペットフード包装市場の成長を促進する重要な機会となっています。また、最近では、新しいフレーバーを加えることで、食品の風味を高める革新的な方法を製造組織が考案しています。第二に、ペットフード包装市場の拡大は、オンラインやeコマースサイトによるペットフードの販売の増加によって可能となります。
の悪影響が、世界のペットフード包装市場の拡大を阻害すると予測されています。この農薬が人間の健康に悪いことはよく認識されています。ペットフード包装を含む除草剤に長期間さらされると、その大半が目を刺激し、皮膚アレルギーを引き起こします。ペットフードパッケージの慢性的な症状には、貧血、がん、腫瘍などがあります。ペットフードパッケージは、米国環境保護庁により、ヒト発がん性物質の可能性が指摘されています。
近年、オンライン商取引の急速な拡大により、ペットケア業界は大きな混乱に見舞われています。COVID-19のパンデミックも変化を加速させ、ペットフードのオンライン販売を顕著に増加させました。2019年に予想される業界の進歩に加え、2020年の始まりは、コロナウイルスの流行の中でプラスチックメーカーに課題をもたらしています。例えば、英国プラスチック連盟(BPF)は、2020年3月に会員を対象に、コロナウイルスの大流行が英国のプラスチック製造にどのような影響を与えたかを示す投票を実施しました。
プラスチック分野は、有利な成長を遂げると推定されます。アップライト・バッグやパウチの消費量の増加が、プラスチック素材の需要を促進する主な要因となっています。また、ポリエチレンテレフタレートなどの軟包装の人気が高まっていることも、プラスチック材料の上昇に影響を与える重要な要素です。
バッグ分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長が予想されます。これは、製品の製造において高価な資源の使用を削減することに重点を置く企業が増え、バッグの作成が奨励されているためです。フレキシブルな素材は、現在、郊外のリサイクルシステムで回収されることはあまりありませんが、バッグは広くリサイクルされるようになりました。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。核家族化の進展に伴い、アジア太平洋地域ではペットフード事業が活況を呈しています。この点で、ヒューマニゼーションという考え方が、近い将来、現地市場の拡大を支えることになるのと思われます。アジア太平洋の3大市場は、おそらく中国、日本、インドでしょう。
北米は、予測期間中最もCAGRが高いと予測されています。これは、ペットの人間化と飼育の増加、プライベートブランド店の増加、都市化の進展などが、北米のペットフード包装業界を推進する主な要因の一部であるためです。また、子供のいない非伝統的な世帯の増加や、自由裁量所得の高さも、この市場の一人当たりのペット支出を増加させる要因となっています。さらに、ペットの飼い主はより付加価値の高い商品を購入する余裕があり、消費者がブランド品に移行するため、ペットフード業界の衰退を招いています。
2022年8月、Amcorはチェコ共和国にある世界クラスの軟包装工場を買収したと発表しました。この場所の戦略的立地により、Amcorは欧州のフレキシブル・パッケージング・ネットワーク全体で旺盛な需要と顧客の成長を満たす能力を直ちに高めることができました。この工場は、2019年にDGパックが委託したグリーンフィールド開発で、コーヒーやペットフードなど魅力的なセグメント向けの最先端の特殊装置を備えています。
2022年5月、CoverisはフランスのナチュラルプレミアムペットフードメーカーであるUltra Premium Direct社と、ペットフード製品群「Protein Boost」用のモノマテリアルとリサイクル可能なポリエチレン(PE)バッグで提携しました。
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According to Stratistics MRC, the Global Pet Food Packaging Market is accounted for $11.02 billion in 2022 and is expected to reach $18.70 billion by 2028 growing at a CAGR of 9.2% during the forecast period. Pet food packaging keeps items fresh, long-lasting, and clean. It helps to keep the food contamination-free and ensures freshness & hygiene of animal feed. The market for pet food packaging is expanding as a result of several main causes, including rising pet adoption rates, higher income levels among pet owners, changing lifestyles, need for straightforward packaging, and the tendency towards "humanising" animals. Manufacturers of pet food packaging products have improved their product lines over time as a result of consumers' increased desire for convenience above cost.
According to the National Pet Owners Survey of 2021-2022 by the American Pet Products Association (APPA), about 70% of US households, or about 90.5 million families, own pets.
The Pet Food Manufacturers' Association estimates that 12 million UK homes have pets. The pet food business has concentrated on preserving the quality of pet food packaging, such as spill-proof and labelling innovations such identifying metabolizable energy. This is due to the surge in pet adoptions and the increased awareness of animal health among owners. Animal lovers require appealing, educational, and protective items, just like any other consumer of food. Additionally, pet food standards from the FDA have evolved through time and now resemble those for human food. Manufacturers prioritise offering user desires, such as intelligent pet food packaging. Thus, the packaging of these pet food items offers a positive outlook for the market for pet food packaging.
The problems with packaging are the key factor impeding the growth of the pet food packaging market. Many nations forbid the use of plastic bags because they can harm the environment and because food is sometimes packaged in them. As a result, many people are becoming more conscious of the negative effects of plastic bags and refraining from purchasing food in them. Despite the fact that plastic bags can be recycled, doing so is more expensive than having the plastic itself made. There is a considerable probability that the package will get damaged during transport.
The new ideas of the manufacturers in using the correct ingredients to keep the balanced diet for the pet is the significant opportunity driving the growth of the pet food packaging market. Recently, manufacturing organisations have also come up with innovative ways for enhancing food flavour by adding new flavours. Second, the expansion of the pet food packaging market is made possible by the rise in the sale of pet foods through online and E-Commerce sites.
The negative consequences of pet food packaging are projected to impede the expansion of the global pet food packaging market. It is well recognised that this pesticide is bad for human health. When people are exposed to herbicides that contain Pet Food Packaging for an extended period of time, the majority of these herbicides irritate their eyes, which leads to skin allergies. Chronic symptoms of pet food packaging include anaemia, cancer, and tumours. Pet food packaging has been identified by the US Environmental Protection Agency as a possible human carcinogen.
The recent years have seen a significant disruption in the pet care industry as a result of the rapid expansion of online commerce. The COVID-19 pandemic also accelerated change and markedly increased online pet food sales. In addition to the anticipated industry advances for 2019, the start of 2020 has brought challenges for plastic manufacturers in the midst of the Coronavirus outbreak. The British Plastics Federation (BPF), for instance, conducted a poll of its members in March 2020 to show how the coronavirus pandemic affected the manufacture of UK plastics.
The plastic segment is estimated to have a lucrative growth. An increase in the consumption of upright bags and pouches is the key factor driving the demand for plastics. Another important aspect influencing the rise of plastics material is the industry's rising popularity of flexible packaging such as polyethylene Terephthalate.
The bags segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the firms' increasing focus on reducing the usage of expensive resources in the product's manufacturing, the creation of the bags is encouraged. Flexible materials are currently not frequently gathered by kerbside recycling systems, however bags were to be widely recycled.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. With the rise of nuclear households, the pet food business in Asia-Pacific is booming. In this regard, the idea of humanization is probably going to support the expansion of the local market in the near future. Probably the three biggest markets in the Asia Pacific are China, Japan, and India.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increased pet humanization and pet ownership, the increase of private label store brands, and rising urbanisation are some of the key factors propelling the North American pet food packaging industry. A further factor driving up per capita pet spending in this market is the increase of non-traditional households without kids and high levels of discretionary income. Additionally, pet owners can afford to buy more value-added goods, which causes a decline in the pet food industry as consumers migrate to branded goods.
Some of the key players profiled in the Pet Food Packaging Market include: American Packaging Corporation, Ardagh Group SA, Mondi PLC, Berry Global Inc., Coveris Holdings, Crown Holdings, ProAmpac LLC, Silgan Holdings Inc., Amcor PLC, Constantia Flexibles Group GmbH, Polymerall LLC, Sonoco Products Company, Wipak, Ball corporation, Bemis company and Mead Westvaco corporation.
In August 2022, Amcor announced that it had acquired a world-class flexible packaging plant in the Czech Republic. The site's strategic location immediately increased Amcor's ability to satisfy strong demand and customer growth across its flexible packaging network in Europe. The plant is a greenfield development commissioned by DG Pack in 2019 and features state-of-the-art specialized equipment for attractive segments, including coffee and pet food.
In May 2022, Coveris partnered with Ultra Premium Direct, a French manufacturer of natural premium pet food, on mono-material and recyclable polyethylene (PE) bags for the Protein Boost pet food product range.
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