表紙:オリーブの2028年までの市場予測-製品タイプ、製品形態、エンドユーザー、流通チャネル、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1273597

オリーブの2028年までの市場予測-製品タイプ、製品形態、エンドユーザー、流通チャネル、地域別の世界分析

Olive Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Product Form, End User, Distribution Channel and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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オリーブの2028年までの市場予測-製品タイプ、製品形態、エンドユーザー、流通チャネル、地域別の世界分析
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のオリーブ市場は予測期間中に6.5%のCAGRで成長しています。

食用オリーブの果実は、緑色と黒色のものがあります。オリーブは最も広く栽培されている作物の1つです。この木はまた、オリーブの実を提供します。オリーブは、テーブルオリーブとしても知られ、オリーブオイルとして知られる有名な製品を作るために使用される高級原料です。収穫時の熟度が異なるため、現在市場に出回っている様々な種類のオリーブを生産することができます。オリーブは、家庭やレストランでさまざまな料理に頻繁に使われています。

FAOによると、2017年の世界のオリーブの収穫面積は970万haを記録しており、2020年には1270万haまで拡大する予定です。

市場力学

促進要因

食生活革命別オリーブオイルの需要増

一般消費者の健康志向の高まりに伴い、主に健康に良いという理由で、オイルやオリーブ製品の需要が高まり、動向が変化しています。オリーブオイルに含まれる抗酸化物質、オメガ6脂肪酸、オメガ3脂肪酸は心臓の健康を改善します。従来、オリーブオイルの消費地はスペイン、イタリア、モロッコ、チュニジアなどの地中海沿岸諸国でしたが、中国、ブラジル、インドなどの中間層や富裕層の増加により、精製オリーブオイルとバージンオリーブオイルを毎日の食事に取り入れるようになり、これが市場成長の要因となっています。

抑制要因

オリーブの生産における不規則性、高い生産コスト

今後数年間、オリーブ市場の成長は、気候の変化によるオリーブの生産量の不規則性、季節的な栽培、高い生産コストによって制約を受けると予想されます。さらに、生産コストの高さはオリーブの価格の高騰につながり、予測される期間中、オリーブ市場の成長を抑制することが予想されます。

機会

多くの健康上の利点がある

オリーブの消費は、心血管疾患の予防、結腸、皮膚、乳房、貧血に対する防御、血圧のコントロール、生殖能力の向上、強力な免疫システムの維持など、多くの健康上の利点を提供します。さらに、オリーブはピクルスやオリーブオイルの製造に欠かせない要素です。家庭でも、オリーブはさまざまな料理に使われています。このような幅広い利点が、市場を後押ししています。

脅威:

過剰摂取は低血糖や血圧の低下につながる可能性がある

グリーンオリーブオイルには、血糖値を正常値より下げる作用があり、過剰な発汗、低血糖、震え、脱力感など、特定の健康問題を発症するリスクが高まります。しかし、オリーブオイルの過剰摂取は、ふらつき、めまい、腎不全、脳卒中など、多くの健康問題につながることが指摘されています。また、血圧の大幅な低下を引き起こす可能性があることを示す調査もあります。

COVID-19の影響:

COVID-19の発生は、オリーブ市場のサプライチェーンに問題を引き起こし、オリーブ畑から消費者に至るまで影響を及ぼしました。FAOSTATの報告によると、2019年以降、世界のオリーブの生産量は減少傾向にあります。しかし、2019年の減少に続き、2020年にはオリーブ栽培に使用される面積が増加しました。イタリアの農家団体Coldirettiによると、イタリアのオリーブオイルの市場は、COVID-19のロックダウンの数ヶ月間に20億ユーロ(約22億5,000万米ドル)失われました。経済的損失の大部分は、食品サービスの閉鎖とその他のコロナウイルス封じ込め対策に起因しています。しかし、この分野は、今回のオリーブオイルの価格下落の影響も大きく受けています。

予測期間中、食品産業分野が最大となる見込み

予測期間中、食品産業分野は最大のシェアを記録すると予想されています。オリーブの生産量の大半はオイルの製造に使用されるが、食用に加工されたオリーブの市場も大きく、一般的には、食卓やスナックとして、あるいは調理した料理に追加するために使用されます。オリーブの場合、収穫量の約90%がオイルになります。サラダはもちろん、料理や季節の野菜にかけるオイルとしても利用できます。テーブルオリーブは、さまざまなチーズやワインと相性がよく、おつまみや前菜にぴったりです。チーズやチリ、レモン、アーモンドなどを詰めたオリーブも販売されています。また、この分野の成長は、オリーブの利点について多くの健康上の主張がなされていることによっても促進されています。

予測期間中、ブラックオリーブのCAGRが最も高くなると予想されます。

鉄分の摂取量が多いことから、ブラックオリーブは予測期間中に最も高いCAGRを記録すると推定されます。一般的に、ブラックオリーブはグリーンオリーブよりもカロリーと脂肪分が少ないです。ブラックオリーブは収穫時に完熟しているが、グリーンオリーブは未熟です。UNC Chapel Hill School of Medicineの臨床助教授であるRussell H. Greenfield博士によると、一般的にブラックオリーブは、細胞の損傷を防ぐ抗酸化作用と免疫システムをサポートするポリフェノールが高いことが研究で示唆されています。さらに、飽和脂肪を減らしたい場合は、ブラックオリーブの方がわずかに良い選択となります。

最もシェアが高い地域

予測期間中、欧州が最も大きなシェアを占めると予想されています。オリーブの生産、消費、輸出のすべてにおいて、欧州連合が支配的です。スペイン、イタリア、ギリシャ、フランスが世界の消費量の80%以上を占めており、欧州は大きな貢献をしています。IOCによると、一人当たりのオリーブオイル消費量が最も多い欧州諸国は、スペイン、ギリシャ、ポルトガル、イタリアです。需要と生産に対応するため、欧州のオリーブの収穫量は1ヘクタールあたり26,398ヘクトグラムから27,346ヘクトグラムに増加しています。

CAGRが最も高い地域:

食生活にオリーブオイルを取り入れるようになったことや、テーブルオリーブの使用量が増えたことから、予測期間中、北米地域で大きな成長が見込まれています。北米におけるオリーブ果実のトップ生産国のひとつは米国です。米国で栽培されるオリーブの95%以上はカリフォルニアで生産されています。さらに、米国は輸出よりも多くのオリーブオイルを輸入しており、その大半はギリシャ、イタリア、スペインなどの地中海沿岸の国々から輸入されています。米国に次ぐオリーブの主要生産国は、メキシコとカナダです。米国は2021年に9万1,600トンのオリーブ果実を生産しており、この量は今後も増加すると予測され、この地域のオリーブ市場を牽引しています。

主な発展:

2022年9月、国連食糧農業機関(FAO)と欧州復興開発銀行(EBRD)は、農業省および欧州連合と協力し、ヨルダンの主要関係者を対象にオリーブオイル採掘とオリーブオイル品質に関するベストプラクティスに関する2つのトレーニングセッションを実施します。

2022年5月、薬学・食品科学部、Torribera Food and Nutrition Campus、バルセロナ大学栄養・食品安全研究所(INSA)のチームは、不純物混入や商業詐欺事件への取り組みに役立つ、オリーブオイルの地理的原産地を判定する新しい手法を発表しました。

2022年1月、イタリア政府は、収益性を阻害する負担の大きい契約合意からサプライヤーとオペレーターを保護し、エキストラバージンオリーブオイルの原価割れ販売を禁止する法律を成立させました。

当レポートが提供するもの

  • 地域レベルおよび国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)。
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のオリーブ市場:種類別

  • グリーンオリーブ
  • ブラックオリーブ

第6章 世界のオリーブ市場:製品形態別

  • 生オリーブ
  • オリーブピクルス
  • オリーブ缶詰
  • 冷凍オリーブ
  • ドライオリーブ

第7章 世界のオリーブ市場:エンドユーザー別

  • 家庭
  • 食品業界
  • その他のエンドユーザー

第8章 世界のオリーブ市場:流通チャネル別

  • 直接/B2B
  • 間接/B2C
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニ
    • オンラインストア

第9章 世界のオリーブ市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 会社概要

  • 2Brother Olives & Foods
  • Adamakis Olives
  • Agrotiki S.A
  • Apollo Olive Oil
  • Escamilla
  • Eugene Brunel
  • Fruyper SA
  • Gaia olives
  • GARO-Aceituna Verde SL
  • Mantziolive Hellas P.C.
  • Olive line international S.L
  • Texas Olive Oil
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Olive Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Olive Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Olive Market Outlook, By Green Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Olive Market Outlook, By Black Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Olive Market Outlook, By Product Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Olive Market Outlook, By Raw Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Olive Market Outlook, By Pickled Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Olive Market Outlook, By Canned Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Olive Market Outlook, By Frozen Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Olive Market Outlook, By Dried Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Olive Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Olive Market Outlook, By Households (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Olive Market Outlook, By Food Industry (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Olive Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Olive Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Olive Market Outlook, By Direct/B2B (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Olive Market Outlook, By Indirect/B2C (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Olive Market Outlook, By Hypermarkets/Supermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Olive Market Outlook, By Convenience store (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Olive Market Outlook, By Online stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 North America Olive Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 North America Olive Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 North America Olive Market Outlook, By Green Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 North America Olive Market Outlook, By Black Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 North America Olive Market Outlook, By Product Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 North America Olive Market Outlook, By Raw Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 North America Olive Market Outlook, By Pickled Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 North America Olive Market Outlook, By Canned Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 North America Olive Market Outlook, By Frozen Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 North America Olive Market Outlook, By Dried Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 North America Olive Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 North America Olive Market Outlook, By Households (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 North America Olive Market Outlook, By Food Industry (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 North America Olive Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 North America Olive Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 North America Olive Market Outlook, By Direct/B2B (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 North America Olive Market Outlook, By Indirect/B2C (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 North America Olive Market Outlook, By Hypermarkets/Supermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 North America Olive Market Outlook, By Convenience store (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 North America Olive Market Outlook, By Online stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Europe Olive Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Europe Olive Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Europe Olive Market Outlook, By Green Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Europe Olive Market Outlook, By Black Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Europe Olive Market Outlook, By Product Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Europe Olive Market Outlook, By Raw Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Europe Olive Market Outlook, By Pickled Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Europe Olive Market Outlook, By Canned Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Europe Olive Market Outlook, By Frozen Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Europe Olive Market Outlook, By Dried Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Europe Olive Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Europe Olive Market Outlook, By Households (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Europe Olive Market Outlook, By Food Industry (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Europe Olive Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Europe Olive Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Europe Olive Market Outlook, By Direct/B2B (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Europe Olive Market Outlook, By Indirect/B2C (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Europe Olive Market Outlook, By Hypermarkets/Supermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Europe Olive Market Outlook, By Convenience store (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Europe Olive Market Outlook, By Online stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Green Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Black Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Product Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Raw Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Pickled Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Canned Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Frozen Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Dried Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 Asia Pacific Olive Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Households (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Food Industry (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Direct/B2B (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Indirect/B2C (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Hypermarkets/Supermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 79 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Convenience store (2020-2028) ($MN)
  • Table 80 Asia Pacific Olive Market Outlook, By Online stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 81 South America Olive Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 82 South America Olive Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 83 South America Olive Market Outlook, By Green Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 84 South America Olive Market Outlook, By Black Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 85 South America Olive Market Outlook, By Product Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 86 South America Olive Market Outlook, By Raw Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 87 South America Olive Market Outlook, By Pickled Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 88 South America Olive Market Outlook, By Canned Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 89 South America Olive Market Outlook, By Frozen Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 90 South America Olive Market Outlook, By Dried Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 91 South America Olive Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 92 South America Olive Market Outlook, By Households (2020-2028) ($MN)
  • Table 93 South America Olive Market Outlook, By Food Industry (2020-2028) ($MN)
  • Table 94 South America Olive Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 95 South America Olive Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 96 South America Olive Market Outlook, By Direct/B2B (2020-2028) ($MN)
  • Table 97 South America Olive Market Outlook, By Indirect/B2C (2020-2028) ($MN)
  • Table 98 South America Olive Market Outlook, By Hypermarkets/Supermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 99 South America Olive Market Outlook, By Convenience store (2020-2028) ($MN)
  • Table 100 South America Olive Market Outlook, By Online stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 101 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 102 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 103 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Green Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 104 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Black Olive (2020-2028) ($MN)
  • Table 105 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Product Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 106 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Raw Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 107 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Pickled Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 108 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Canned Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 109 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Frozen Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 110 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Dried Olives (2020-2028) ($MN)
  • Table 111 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 112 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Households (2020-2028) ($MN)
  • Table 113 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Food Industry (2020-2028) ($MN)
  • Table 114 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 115 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 116 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Direct/B2B (2020-2028) ($MN)
  • Table 117 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Indirect/B2C (2020-2028) ($MN)
  • Table 118 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Hypermarkets/Supermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 119 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Convenience store (2020-2028) ($MN)
  • Table 120 Middle East & Africa Olive Market Outlook, By Online stores (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22895

According to Stratistics MRC, the Global Olives Market is growing at a CAGR of 6.5% during the forecast period. An edible olive fruit can be green or black. The olive is one of the most widely grown crops. This tree also provides olive pits. Olive, also known as a table olive, is a premium raw material used to create the well-known product known as olive oil. Different ripening levels at the time of harvest are used to produce the various types of olives that are currently on the market. Olives are frequently used in homes and restaurants to make a wide range of dishes.

According to the FAO, the global harvested area of olives was recorded at 9.7 million ha in 2017, which will grow to 12.7 million ha by 2020.

Market Dynamics:

Driver:

Increased demand for olive oil due to dietary revolution

The trend is changing with the rising demand for oil and olive products, primarily because of their health benefits, as the general public becomes more informed about health. Antioxidants, omega-6 and omega-3 fatty acids, and antioxidants in olive oil improve heart health. Although the traditional centers of olive oil consumption were the Mediterranean nations-Spain, Italy, Morocco, Tunisia, and others-the growing middle class and wealthy consumers in China, Brazil, and India have begun incorporating refined and virgin olive oil into their daily diets, which is driving the market growth.

Restraint:

Irregularities in the production of olive & high production cost

It is anticipated that in the coming years, the growth of the olive market will be constrained by the irregularities in the production of olive trees caused by climatic changes, their seasonal cultivation, and high production costs. Additionally, high production costs result in high prices for olives, which are expected to restrain the growth of the olive market during the projected timeframe.

Opportunity:

Offers numerous health advantages

Olive consumption offers a number of health advantages, including the prevention of cardiovascular diseases, defense against colon, skin, breast, and anemia, control of blood pressure, improvement of fertility and the reproductive system, and maintenance of a strong immune system. Additionally, olives are a crucial component in the production of pickles and olive oil. In the home, olives are also used to make a variety of dishes. Such a wide range of advantages is boosting the market.

Threat:

Overconsumption may lead to low blood sugar and pressure

Green olive oil has the ability to lower blood sugar levels below normal, which increases your risk of developing certain health issues like excessive sweating, hypoglycemia, trembling, and feeling weak. However, excessive consumption of olive oil has been linked to a number of health problems, including lightheadedness, dizziness, kidney failure, and stroke. Some research indicates that it can also cause a significant drop in blood pressure.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 outbreak caused problems in the olive market's supply chain, affecting everything from the olive grove to the consumer. FAOSTAT reports that since 2019, there has been a downward trend in the global production of olives. However, following a decline in 2019, the area used for olive farming increased in 2020. According to the Italian farmers' association Coldiretti, the market for olive oil in Italy has lost €2 billion ($2.25 billion) during the months of the COVID-19 lockdown. The closure of the food services and other coronavirus containment measures are responsible for the majority of the economic losses. However, the sector was also severely impacted by this time's declining olive oil prices.

The food industry segment is expected to be the largest during the forecast period

During the forecast period, the food industry segment is anticipated to register the largest share. The majority of olive production is used to make oil, but there are sizable markets for processed olives for food, typically as an entree or snack or as an addition to cooked dishes. In olives, about 90 percent of the harvest gets turned into oil. It can be used in salads, as well as in cooking and as a drizzling agent for seasonal vegetables. Table olives pair nicely with a variety of cheeses and wines and make a great snack or appetizer. Some olives are sold stuffed with cheese, chili, lemon, and almonds. The growth of the segment is also being fueled by the numerous health claims made about the advantages of olives.

The black olive segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Due to their high iron intake, black olive segment is estimated to witness the highest CAGR during the projected period. In general, black olives have fewer calories and fat than green olives. Black olives are ripe when harvested, while green olives are unripe. Studies suggest that black olives are generally higher in antioxidant activity, which aids your cells in fending off damage, and polyphenols, which support the immune system, according to Dr. Russell H. Greenfield, clinical assistant professor of medicine at UNC Chapel Hill School of Medicine. Additionally, black olives are a marginally better choice when trying to cut back on saturated fat.

Region with largest share:

Europe is expected to witness the largest share during the forecast period. Owing to their production, consumption, and export of olives, all three are dominated by the European Union. With Spain, Italy, Greece, and France together accounting for more than 80% of global consumption, Europe is a significant contributor. According to the IOC, the European nations with the highest per-capita consumption of olive oil are Spain, Greece, Portugal, and Italy. In order to keep up with demand and production, the yield of olives in Europe increased from 26,398 to 27,346 hectograms per hectare.

Region with highest CAGR:

Due to the shift in the consumption pattern towards the inclusion of olive oil in regular diets and greater usage of table olives, lucrative growth is anticipated in the North American region during the forecast period. One of North America's top producers of olive fruits is the United States. More than 95% of the olives grown in the US are produced in California. Additionally, the United States imports more olive oil than it exports, with the majority of those imports coming from Mediterranean nations like Greece, Italy, and Spain. Mexico and Canada are a couple of the other major producers of olives after the United States. The United States produced 91.6 thousand metric tons of olive fruit in 2021, and this amount is forecast to rise going forward, propelling the region's olive market.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Olives Market include: 2Brother Olives & Foods, Adamakis Olives, Agrotiki S.A, Apollo Olive Oil, Escamilla, Eugene Brunel, Fruyper SA, Gaia olives, GARO-Aceituna Verde SL, Mantziolive Hellas P.C., Olive line international S.L and Texas Olive Oil.

Key Developments:

In September 2022, The Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO) and the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) is collaborating with the Ministry of Agriculture and the European Union to conduct two training sessions for key players in Jordan on the best practices on olive oil mining and olive oil quality.

In May 2022, A team from the Faculty of Pharmacy and Food Sciences, Torribera Food and Nutrition Campus, and the Institute for Nutrition and Food Safety Research (INSA) of the University of Barcelona has presented a new methodology to determine the geographical origin of olive oil to help tackle adulteration and commercial fraud cases.

In January 2022, The Italian government has passed a law to protect suppliers and operators from burdensome contractual agreements hindering profitability and prohibiting the sale of extra virgin olive oil below cost.

Types Covered:

  • Green Olive
  • Black Olive

Product Forms Covered:

  • Raw Olives
  • Pickled Olives
  • Canned Olives
  • Frozen Olives
  • Dried Olives

End Users Covered:

  • Households
  • Food Industry
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Olive Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Green Olive
  • 5.3 Black Olive

6 Global Olive Market, By Product Form

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Raw Olives
  • 6.3 Pickled Olives
  • 6.4 Canned Olives
  • 6.5 Frozen Olives
  • 6.6 Dried Olives

7 Global Olive Market, By End User

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Households
  • 7.3 Food Industry
  • 7.4 Other End Users

8 Global Olive Market, By Distribution Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Direct/B2B
  • 8.3 Indirect/B2C
    • 8.3.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 8.3.2 Convenience store
    • 8.3.3 Online stores

9 Global Olive Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 2Brother Olives & Foods
  • 11.2 Adamakis Olives
  • 11.3 Agrotiki S.A
  • 11.4 Apollo Olive Oil
  • 11.5 Escamilla
  • 11.6 Eugene Brunel
  • 11.7 Fruyper SA
  • 11.8 Gaia olives
  • 11.9 GARO-Aceituna Verde SL
  • 11.10 Mantziolive Hellas P.C.
  • 11.11 Olive line international S.L
  • 11.12 Texas Olive Oil