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市場調査レポート
商品コード
1273291
拡張現実市場の2028年までの予測 デバイスタイプ別、コンポーネント別、テクノロジー別、用途別、地域別の世界分析Augmented Reality Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Device Type, Component, Technology, Application and By Geography |
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拡張現実市場の2028年までの予測 デバイスタイプ別、コンポーネント別、テクノロジー別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の拡張現実市場は、2022年に361億9,000万米ドルを占め、予測期間中に42.9%のCAGRで成長し、2028年には3,082億2,000万米ドルに達すると予想されています。
拡張現実とは、物理的な現実環境をリアルタイムで表現するもので、コンピュータで生成された仮想イメージの構成要素が統合されています。ARは、ビジュアル、オーディオ、テキスト、その他の仮想的な改良の形で、現実世界の商品と組み合わせて情報を利用することです。シミュレーションとは異なり、拡張現実(AR)は、ユーザーの現実環境との関わりを統合し、強化します。スマートグラス、スマートフォン、その他のハンドヘルド機器やウェアラブル機器の普及が進み、没入感を生み出すためのモバイルAR技術の採用が進んでいます。
Ecorys VR Reportによると、欧州のAR/VRの生産額は2020年までに400億米ドルに達すると予想されています。多数のAR/VR企業が存在することから、英国が市場をリードすると予想されています。
近年、拡張現実(AR)事業への投資が劇的に増加しています。Facebook Corporation、Intel Corporation、Qualcomm, Inc.、Alphabet, Inc.、Comcast Ventures、Samsung Groupなどの企業が、拡張現実市場に積極的に投資しています。また、複数の研究機関が、さまざまな商品や用途に対応したARアプリケーション市場の調査を行っています。非公開会社やベンチャーキャピタルから支援を受けている研究機関もあれば、政府から資金提供を受けている研究機関もあります。コンシューマー、航空宇宙・防衛、ヘルスケア、企業、小売、マーケティングなどの分野で、拡張現実の利点が受け入れられています。
テクノロジーの利用者は、スマートデバイスを過度に使用した結果、問題を起こしています。スタンフォード大学の研究によると、ユーザーは没入型環境に対して実際の環境と同じように反応し、それが心理や行動に影響を及ぼすと推測されます。消費者の中には、この研究の結果、重度の心的外傷後ストレス障害を経験する人もいるようです。同様に、ガジェットを装着することで、ユーザーの社会的交流能力が損なわれ、孤独感や憂鬱感につながることもあります。その結果、ARの過度な使用がユーザーに与える影響に関する懸念が高まり、市場の成長を阻害することが予想されます。
観光産業は情報への依存度が高いです。旅行・観光業は、世界で最も急速に拡大している事業の一つです。ARは、ユーザーに情報を届け、観光客や旅行者の体験を向上させるために不可欠な役割を果たすでしょう。拡張現実は、文化施設において、訪問者の興味を引き、リアルタイムのナビゲーションを通じて彼らの経験を向上させるために活用することができます。ARアプリケーションは、屋外の環境でも採用することができます。観光客は、スマートフォンやその他のハンドヘルドデバイスを使って、現実世界の物理的なオブジェクトを指し示すことができ、拡張現実市場を独占します。これにより、物理的な場所や観光名所を強化することが可能になります。
ARアプリケーションの大半は、特定の目的のために開発され、特定の構成を持っています。そのため、これらのプログラムは他の理由で使用することができません。そのため、新しいアプリケーションを頻繁に作成するには、より多くの労力と時間が必要です。また、OSやAndroidのバージョン、開発言語、プラットフォームなど、拡張現実アプリケーションには限界があります。さらに、モバイルARは、ARアプリケーションのためのデバイスサイズと処理能力に制約があります。
COVID-19は、メディアやエンターテインメント、教育、ヘルスケア、小売などの業界において、この技術に対する需要が高まっているため、拡張現実市場のシェア拡大に好影響を及ぼしています。さらに、拡張現実(AR)技術の採用は、美容・ファッション業界における主要な動向の一つとなっています。AR技術は、体験型マーケティングや没入型ストーリーテリングなど、ブランドにとって大きな助けとなるものです。COVID-19の影響でほとんどの店舗が閉鎖される中、ARは貴重なリソースとして登場しました。
ヘッドアップディスプレイ分野は、有利な成長を遂げると推定されています。このセグメントの成長は、運転支援技術の継続的な進歩が牽引すると予測されます。 促進要因は、フロントガラスに表示される速度、方向指示器、警告標識などの車両データを同時に追跡しながら、安全運転を行うことができます。この市場の大きな可能性を認識し、Visteon Corporation、Continental AG、WayRay AGなど、さまざまな自動車エレクトロニクス企業がARヘッドアップディスプレイ市場に参入し、没入型デバイスを開発しています。
教育、ヘルスケア、建設、小売など、多くの業界や産業でARデバイスの普及が進んでいるため、ハードウェア分野は予測期間中に最も高いCAGR成長を遂げると予測されています。例えば、AccuVein Incorporatedは、ARベースの技術を活用して、医療従事者が静脈注射の治療や血液検査のための採血などのために患者の静脈を検出するのを支援しています。AR対応機器の需要拡大はとどまるところを知らず、より多くの企業が現在のAR製品やソリューションに積極的に投資しています。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されています。北米地域市場の中で最も大きな割合を占めているのは米国です。米国は、Google LLCやMicrosoftなど、複数の大手テクノロジー企業の本拠地となっています。さらに、同国は新技術をいち早く採用する国として評価されています。米国とカナダの政府は、航空宇宙・防衛、ヘルスケア、教育など、さまざまな産業への技術導入に大規模な投資を行っており、この地域の需要を促進することを目的としています。
予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高くなると予測されています。日本やオーストラリアなどの新興国は、膨大な顧客基盤を活用し、インターネットベースのプラットフォームの導入を加速させることで、地域市場のリーダーとしての地位を急速に確立しています。アジア太平洋地域では、高速な5Gネットワークの展開が続いており、この地域全体でAR技術やARベースの製品の幅広い利用を促進すると予測されます。人口が多く、インターネット普及率が急速に拡大しているインドは、より没入感のある体験が重要な製造業やヘルスケア産業でAR技術を活用し、アジア太平洋地域の主要経済諸国の1つとして発展しています。
2021年3月、Microsoftは、他のユーザーや3Dコンテンツと対話するためのAR/VRミーティングスペース全体でユーザーに提供する新しいアプリ「Microsoft Mesh」を発表し、ウェブ上で空間マルチプレーヤー体験を共有する技術的に難しい部分をすべて処理しました。
2021年1月、Magic LeapはGoogle Cloudと提携し、Magic LeapのエンタープライズソリューションをGoogle Cloud Marketplaceで提供し、Google Cloud上で動作する新しいクラウドベースの空間コンピューティングソリューションの可能性を探りました。
2020年9月、セイコーエプソン株式会社は、第4世代のスマートグラス用光学エンジンを開発しました。これらの光学エンジンは、エプソンの次世代スマートグラス「Moverio」シリーズの最先端光学技術を誇っています。
2020年6月、マイクロソフト株式会社は、英国に拠点を置くDimension社と協業しました。この提携は、拡張現実コンテンツ、デジタル人間、拡張・仮想現実技術、Microsoft HoloLensを用いた複合現実の没入体験の提供を目指しています。
According to Stratistics MRC, the Global Augmented Reality Market is accounted for $36.19 billion in 2022 and is expected to reach $308.22 billion by 2028 growing at a CAGR of 42.9% during the forecast period. Augmented reality is a real-time representation of a physical real-world environment in which components of virtual computer-generated images are integrated. AR is the utilisation of information in the form of visuals, audio, text, and other virtual improvements in conjunction with real-world goods. Unlike simulations, augmented reality (AR) integrates and enhances the user's engagement with the real environment. The growing popularity of smart glasses, smart phones, and other handheld and wearable devices is pushing the adoption of mobile AR technology for creating immersive experiences.
According to the Ecorys VR Report, the European production value for AR/VR is expected to reach USD 40 billion by 2020. The U.K. is expected to lead the market due to the presence of numerous AR/VR companies.
Investments in the augmented reality business have increased dramatically in recent years. Companies including Facebook Corporation, Intel Corporation, Qualcomm, Inc., Alphabet, Inc., Comcast Ventures, and Samsung Group are aggressively investing in the augmented reality market. In addition, several research institutes are conducting research in the AR application market for various goods and applications. A few research institutes are supported by private companies and venture capitalists, while others are funded by governments. Consumer, aerospace and defence, healthcare, corporations, retail, and marketing are all embracing the benefits of augmented reality.
Users of technology are having problems as a result of their excessive use of smart devices. According to a Stanford University study, users react to the immersive environment in the same manner that they do to the actual environment, which influences their psychology and behaviour. Some consumers may experience a severe form of post-traumatic stress disorder as a result of the study. Similarly, wearing the gadgets can impair the user's ability to interact socially, leading to loneliness and melancholy. As a result, mounting concerns about the impact of excessive AR usage on users are expected to impede market growth.
The tourism industry heavily relies on information. The travel and tourism business is one of the fastest expanding in the globe. AR will play an essential role in delivering information to users and improving the experience of tourists and travellers. Augmented reality can be utilised in cultural institutions to engage visitors and enhance their experience through real-time navigation. AR applications can be employed in outdoor settings. Tourists can use smart phones or other handheld devices to point toward physical objects in the real world dominate augmented reality market. This will enable them to enhance physical locations and tourist attractions.
The majority of AR applications are developed for specific purposes and have specified configurations. As a result, these programmes cannot be used for other reasons. Hence, creating new applications frequently necessitates more effort and time. Furthermore, there are limits to Augmented Reality Applications in terms of operating systems, Android versions, development languages, and platforms. Furthermore, mobile AR is constrained by device size and processing power for AR applications.
COVID-19 has had a favourable impact on the expansion of the augmented reality market share, as demand for the technology grows across industries like as media and entertainment, education, healthcare, and retail. Furthermore, the adoption of augmented reality (AR) technology has been one of the leading trends in the beauty and fashion industries. It aids brands with experiential marketing, immersive storytelling, and other endeavours. With most stores closed due to COVID-19-induced lockdowns, AR came in as a valuable resource.
The head-up display segment is estimated to have a lucrative growth. The segment's growth is projected to be driven by continued advancements in driver assistance technologies. A driver can drive safely while simultaneously tracking vehicle data on the windscreen, such as speed, turning indicators, and warning signs. Recognising the enormous potential of the market, various automotive electronics companies, including Visteon Corporation, Continental AG, and WayRay AG, have entered the AR head-up display market to develop immersive devices.
The hardware segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, because of the increasing popularity of AR devices across many industries and industrial verticals, such as education, healthcare, construction, and retail. AccuVein Incorporated, for example, is leveraging AR-based technologies to assist medical practitioners in detecting a patient's vein for giving intravenous treatments or taking blood for blood testing, among other things. The expanding demand for AR-compatible gear shows no signs of abating, as more and more businesses invest aggressively in current AR products and solutions.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. The United States accounted for the greatest proportion of the North America regional market. The United States is home to several leading technology businesses, including Google LLC and Microsoft, among others. Furthermore, the country is regarded as an early adoption of new technologies. The governments of the United States and Canada are investing extensively in the deployment of such technology for a variety of industries, including aerospace and defence, healthcare, and education, with the goal of driving regional demand.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Developed countries, such as Japan and Australia, are rapidly establishing themselves as regional market leaders by leveraging a huge client base and accelerating the implementation of internet-based platforms. The continuing deployment of high-speed 5G networks in Asia Pacific is also projected to drive wider use of AR technology and AR-based products throughout the region. India, with its big population and quickly expanding internet penetration rate, is developing as one of the major economies in Asia Pacific utilising AR technology in the manufacturing and healthcare industries, where more immersive and hands-on experience is critical.
Some of the key players profiled in the Augmented Reality Market include: Wikitude GmbH, Zappar Limited., Apple, Inc., Microsoft, Infinity Augmented Reality Limited, Magic Leap, Incorporated, Google LLC, Blippar Limited, Niantic, Inc., Sony Corporation, TreeView, DAQRI and Seiko Epson.
In March 2021, Microsoft launched its new app called Microsoft Mesh that gives users across AR/VR meeting space to interact with other users and 3D content, handling all of the technical hard parts of sharing spatial multi-player experiences over the web.
In January 2021, Magic Leap partnered with Google Cloud to deliver Magic Leap enterprise solutions on the Google Cloud Marketplace and explore potential new cloud-based, spatial computing solutions running on Google Cloud.
In September 2020, Seiko Epson Corporation developed its fourth generation of optical engines for smart glasses. These optical engines boast the most advanced optical technology for Epson's next generation of smart glasses in the Moverio series.
In June 2020, Microsoft Corporation collaborated with the UK-based company Dimension. The partnership aims to provide a mixed reality immersive experience using extended reality content, digital humans, augmented and virtual reality technology, and Microsoft HoloLens.