表紙:拡張現実市場の2028年までの予測 デバイスタイプ別、コンポーネント別、テクノロジー別、用途別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1273291

拡張現実市場の2028年までの予測 デバイスタイプ別、コンポーネント別、テクノロジー別、用途別、地域別の世界分析

Augmented Reality Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Device Type, Component, Technology, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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拡張現実市場の2028年までの予測 デバイスタイプ別、コンポーネント別、テクノロジー別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界の拡張現実市場は、2022年に361億9,000万米ドルを占め、予測期間中に42.9%のCAGRで成長し、2028年には3,082億2,000万米ドルに達すると予想されています。

拡張現実とは、物理的な現実環境をリアルタイムで表現するもので、コンピュータで生成された仮想イメージの構成要素が統合されています。ARは、ビジュアル、オーディオ、テキスト、その他の仮想的な改良の形で、現実世界の商品と組み合わせて情報を利用することです。シミュレーションとは異なり、拡張現実(AR)は、ユーザーの現実環境との関わりを統合し、強化します。スマートグラス、スマートフォン、その他のハンドヘルド機器やウェアラブル機器の普及が進み、没入感を生み出すためのモバイルAR技術の採用が進んでいます。

Ecorys VR Reportによると、欧州のAR/VRの生産額は2020年までに400億米ドルに達すると予想されています。多数のAR/VR企業が存在することから、英国が市場をリードすると予想されています。

市場力学:

促進要因

AR市場に対する投資の増加

近年、拡張現実(AR)事業への投資が劇的に増加しています。Facebook Corporation、Intel Corporation、Qualcomm, Inc.、Alphabet, Inc.、Comcast Ventures、Samsung Groupなどの企業が、拡張現実市場に積極的に投資しています。また、複数の研究機関が、さまざまな商品や用途に対応したARアプリケーション市場の調査を行っています。非公開会社やベンチャーキャピタルから支援を受けている研究機関もあれば、政府から資金提供を受けている研究機関もあります。コンシューマー、航空宇宙・防衛、ヘルスケア、企業、小売、マーケティングなどの分野で、拡張現実の利点が受け入れられています。

抑制要因

ARが精神衛生に与える長期的な影響

テクノロジーの利用者は、スマートデバイスを過度に使用した結果、問題を起こしています。スタンフォード大学の研究によると、ユーザーは没入型環境に対して実際の環境と同じように反応し、それが心理や行動に影響を及ぼすと推測されます。消費者の中には、この研究の結果、重度の心的外傷後ストレス障害を経験する人もいるようです。同様に、ガジェットを装着することで、ユーザーの社会的交流能力が損なわれ、孤独感や憂鬱感につながることもあります。その結果、ARの過度な使用がユーザーに与える影響に関する懸念が高まり、市場の成長を阻害することが予想されます。

機会

旅行・観光産業の高成長

観光産業は情報への依存度が高いです。旅行・観光業は、世界で最も急速に拡大している事業の一つです。ARは、ユーザーに情報を届け、観光客や旅行者の体験を向上させるために不可欠な役割を果たすでしょう。拡張現実は、文化施設において、訪問者の興味を引き、リアルタイムのナビゲーションを通じて彼らの経験を向上させるために活用することができます。ARアプリケーションは、屋外の環境でも採用することができます。観光客は、スマートフォンやその他のハンドヘルドデバイスを使って、現実世界の物理的なオブジェクトを指し示すことができ、拡張現実市場を独占します。これにより、物理的な場所や観光名所を強化することが可能になります。

脅威:

異なるプラットフォーム向けのアプリケーションの再構成

ARアプリケーションの大半は、特定の目的のために開発され、特定の構成を持っています。そのため、これらのプログラムは他の理由で使用することができません。そのため、新しいアプリケーションを頻繁に作成するには、より多くの労力と時間が必要です。また、OSやAndroidのバージョン、開発言語、プラットフォームなど、拡張現実アプリケーションには限界があります。さらに、モバイルARは、ARアプリケーションのためのデバイスサイズと処理能力に制約があります。

COVID-19の影響:

COVID-19は、メディアやエンターテインメント、教育、ヘルスケア、小売などの業界において、この技術に対する需要が高まっているため、拡張現実市場のシェア拡大に好影響を及ぼしています。さらに、拡張現実(AR)技術の採用は、美容・ファッション業界における主要な動向の一つとなっています。AR技術は、体験型マーケティングや没入型ストーリーテリングなど、ブランドにとって大きな助けとなるものです。COVID-19の影響でほとんどの店舗が閉鎖される中、ARは貴重なリソースとして登場しました。

予測期間中、ヘッドアップディスプレイ部門が最大となる見込み

ヘッドアップディスプレイ分野は、有利な成長を遂げると推定されています。このセグメントの成長は、運転支援技術の継続的な進歩が牽引すると予測されます。 促進要因は、フロントガラスに表示される速度、方向指示器、警告標識などの車両データを同時に追跡しながら、安全運転を行うことができます。この市場の大きな可能性を認識し、Visteon Corporation、Continental AG、WayRay AGなど、さまざまな自動車エレクトロニクス企業がARヘッドアップディスプレイ市場に参入し、没入型デバイスを開発しています。

予測期間中、ハードウェア分野のCAGRが最も高くなると予測される

教育、ヘルスケア、建設、小売など、多くの業界や産業でARデバイスの普及が進んでいるため、ハードウェア分野は予測期間中に最も高いCAGR成長を遂げると予測されています。例えば、AccuVein Incorporatedは、ARベースの技術を活用して、医療従事者が静脈注射の治療や血液検査のための採血などのために患者の静脈を検出するのを支援しています。AR対応機器の需要拡大はとどまるところを知らず、より多くの企業が現在のAR製品やソリューションに積極的に投資しています。

最もシェアの高い地域

予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されています。北米地域市場の中で最も大きな割合を占めているのは米国です。米国は、Google LLCやMicrosoftなど、複数の大手テクノロジー企業の本拠地となっています。さらに、同国は新技術をいち早く採用する国として評価されています。米国とカナダの政府は、航空宇宙・防衛、ヘルスケア、教育など、さまざまな産業への技術導入に大規模な投資を行っており、この地域の需要を促進することを目的としています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高くなると予測されています。日本やオーストラリアなどの新興国は、膨大な顧客基盤を活用し、インターネットベースのプラットフォームの導入を加速させることで、地域市場のリーダーとしての地位を急速に確立しています。アジア太平洋地域では、高速な5Gネットワークの展開が続いており、この地域全体でAR技術やARベースの製品の幅広い利用を促進すると予測されます。人口が多く、インターネット普及率が急速に拡大しているインドは、より没入感のある体験が重要な製造業やヘルスケア産業でAR技術を活用し、アジア太平洋地域の主要経済諸国の1つとして発展しています。

主な発展:

2021年3月、Microsoftは、他のユーザーや3Dコンテンツと対話するためのAR/VRミーティングスペース全体でユーザーに提供する新しいアプリ「Microsoft Mesh」を発表し、ウェブ上で空間マルチプレーヤー体験を共有する技術的に難しい部分をすべて処理しました。

2021年1月、Magic LeapはGoogle Cloudと提携し、Magic LeapのエンタープライズソリューションをGoogle Cloud Marketplaceで提供し、Google Cloud上で動作する新しいクラウドベースの空間コンピューティングソリューションの可能性を探りました。

2020年9月、セイコーエプソン株式会社は、第4世代のスマートグラス用光学エンジンを開発しました。これらの光学エンジンは、エプソンの次世代スマートグラス「Moverio」シリーズの最先端光学技術を誇っています。

2020年6月、マイクロソフト株式会社は、英国に拠点を置くDimension社と協業しました。この提携は、拡張現実コンテンツ、デジタル人間、拡張・仮想現実技術、Microsoft HoloLensを用いた複合現実の没入体験の提供を目指しています。

当レポートが提供するもの

  • 地域レベルおよび国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)。
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の拡張現実市場:デバイスタイプ別

  • 取扱デバイス
  • ヘッドマウントディスプレイ
  • ヘッドアップディスプレイ
  • 他のデバイスタイプ

第6章 世界の拡張現実市場:コンポーネント別

  • ソフトウェア
  • ハードウェア

第7章 世界の拡張現実市場:テクノロジー別

  • アンカーベースのARテクノロジー
  • マーカーレスAR技術
  • マーカーベースのAR技術

第8章 世界の拡張現実市場:用途別

  • 産業および製造業
  • 教育
  • 航空宇宙と防衛
  • ヘルスケア
  • eコマースと小売
  • 自動車
  • ゲームとエンターテイメント
  • その他の用途

第9章 世界の拡張現実市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 会社概要

  • Wikitude GmbH
  • Zappar Limited.
  • Apple, Inc.
  • Microsoft
  • Infinity Augmented Reality Limited
  • Magic Leap, Incorporated
  • Google LLC
  • Blippar Limited
  • Niantic, Inc.
  • Sony Corporation
  • TreeView
  • DAQRI
  • Seiko Epson
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Augmented Reality Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Augmented Reality Market Outlook, By Device Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Augmented Reality Market Outlook, By Handled Devices (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Augmented Reality Market Outlook, By Head Mounted Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Augmented Reality Market Outlook, By Head-Up Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Augmented Reality Market Outlook, By Other Device Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Augmented Reality Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Augmented Reality Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Augmented Reality Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Augmented Reality Market Outlook, By Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Augmented Reality Market Outlook, By Anchor-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Augmented Reality Market Outlook, By Markerless AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Augmented Reality Market Outlook, By Marker-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Augmented Reality Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Augmented Reality Market Outlook, By Industrial & Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Augmented Reality Market Outlook, By Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Augmented Reality Market Outlook, By Aerospace & Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Augmented Reality Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Augmented Reality Market Outlook, By E-commerce & Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Augmented Reality Market Outlook, By Automotive (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Augmented Reality Market Outlook, By Gaming & Entertainment (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Augmented Reality Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 North America Augmented Reality Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 North America Augmented Reality Market Outlook, By Device Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 North America Augmented Reality Market Outlook, By Handled Devices (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 North America Augmented Reality Market Outlook, By Head Mounted Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 North America Augmented Reality Market Outlook, By Head-Up Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 North America Augmented Reality Market Outlook, By Other Device Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 North America Augmented Reality Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 North America Augmented Reality Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 North America Augmented Reality Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 North America Augmented Reality Market Outlook, By Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 North America Augmented Reality Market Outlook, By Anchor-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 North America Augmented Reality Market Outlook, By Markerless AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 North America Augmented Reality Market Outlook, By Marker-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 North America Augmented Reality Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 North America Augmented Reality Market Outlook, By Industrial & Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 North America Augmented Reality Market Outlook, By Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 North America Augmented Reality Market Outlook, By Aerospace & Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 North America Augmented Reality Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 North America Augmented Reality Market Outlook, By E-commerce & Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 North America Augmented Reality Market Outlook, By Automotive (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 North America Augmented Reality Market Outlook, By Gaming & Entertainment (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 North America Augmented Reality Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Device Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Handled Devices (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Head Mounted Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Head-Up Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Other Device Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Anchor-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Markerless AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Marker-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Industrial & Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Aerospace & Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Europe Augmented Reality Market Outlook, By E-commerce & Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Automotive (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Gaming & Entertainment (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Europe Augmented Reality Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Device Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Handled Devices (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Head Mounted Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Head-Up Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Other Device Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Anchor-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Markerless AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 79 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Marker-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 80 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 81 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Industrial & Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 82 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 83 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Aerospace & Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 84 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 85 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By E-commerce & Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 86 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Automotive (2020-2028) ($MN)
  • Table 87 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Gaming & Entertainment (2020-2028) ($MN)
  • Table 88 Asia Pacific Augmented Reality Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 89 South America Augmented Reality Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 90 South America Augmented Reality Market Outlook, By Device Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 91 South America Augmented Reality Market Outlook, By Handled Devices (2020-2028) ($MN)
  • Table 92 South America Augmented Reality Market Outlook, By Head Mounted Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 93 South America Augmented Reality Market Outlook, By Head-Up Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 94 South America Augmented Reality Market Outlook, By Other Device Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 95 South America Augmented Reality Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 96 South America Augmented Reality Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 97 South America Augmented Reality Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 98 South America Augmented Reality Market Outlook, By Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 99 South America Augmented Reality Market Outlook, By Anchor-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 100 South America Augmented Reality Market Outlook, By Markerless AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 101 South America Augmented Reality Market Outlook, By Marker-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 102 South America Augmented Reality Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 103 South America Augmented Reality Market Outlook, By Industrial & Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 104 South America Augmented Reality Market Outlook, By Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 105 South America Augmented Reality Market Outlook, By Aerospace & Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 106 South America Augmented Reality Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 107 South America Augmented Reality Market Outlook, By E-commerce & Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 108 South America Augmented Reality Market Outlook, By Automotive (2020-2028) ($MN)
  • Table 109 South America Augmented Reality Market Outlook, By Gaming & Entertainment (2020-2028) ($MN)
  • Table 110 South America Augmented Reality Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 111 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 112 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Device Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 113 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Handled Devices (2020-2028) ($MN)
  • Table 114 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Head Mounted Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 115 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Head-Up Display (2020-2028) ($MN)
  • Table 116 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Other Device Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 117 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 118 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 119 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 120 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 121 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Anchor-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 122 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Markerless AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 123 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Marker-Based AR Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 124 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 125 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Industrial & Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 126 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 127 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Aerospace & Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 128 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 129 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By E-commerce & Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 130 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Automotive (2020-2028) ($MN)
  • Table 131 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Gaming & Entertainment (2020-2028) ($MN)
  • Table 132 Middle East & Africa Augmented Reality Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22836

According to Stratistics MRC, the Global Augmented Reality Market is accounted for $36.19 billion in 2022 and is expected to reach $308.22 billion by 2028 growing at a CAGR of 42.9% during the forecast period. Augmented reality is a real-time representation of a physical real-world environment in which components of virtual computer-generated images are integrated. AR is the utilisation of information in the form of visuals, audio, text, and other virtual improvements in conjunction with real-world goods. Unlike simulations, augmented reality (AR) integrates and enhances the user's engagement with the real environment. The growing popularity of smart glasses, smart phones, and other handheld and wearable devices is pushing the adoption of mobile AR technology for creating immersive experiences.

According to the Ecorys VR Report, the European production value for AR/VR is expected to reach USD 40 billion by 2020. The U.K. is expected to lead the market due to the presence of numerous AR/VR companies.

Market Dynamics:

Driver:

Rising investments in AR market

Investments in the augmented reality business have increased dramatically in recent years. Companies including Facebook Corporation, Intel Corporation, Qualcomm, Inc., Alphabet, Inc., Comcast Ventures, and Samsung Group are aggressively investing in the augmented reality market. In addition, several research institutes are conducting research in the AR application market for various goods and applications. A few research institutes are supported by private companies and venture capitalists, while others are funded by governments. Consumer, aerospace and defence, healthcare, corporations, retail, and marketing are all embracing the benefits of augmented reality.

Restraint:

Long Term Impacts of AR on Mental Health

Users of technology are having problems as a result of their excessive use of smart devices. According to a Stanford University study, users react to the immersive environment in the same manner that they do to the actual environment, which influences their psychology and behaviour. Some consumers may experience a severe form of post-traumatic stress disorder as a result of the study. Similarly, wearing the gadgets can impair the user's ability to interact socially, leading to loneliness and melancholy. As a result, mounting concerns about the impact of excessive AR usage on users are expected to impede market growth.

Opportunity:

High growth of travel and tourism industry

The tourism industry heavily relies on information. The travel and tourism business is one of the fastest expanding in the globe. AR will play an essential role in delivering information to users and improving the experience of tourists and travellers. Augmented reality can be utilised in cultural institutions to engage visitors and enhance their experience through real-time navigation. AR applications can be employed in outdoor settings. Tourists can use smart phones or other handheld devices to point toward physical objects in the real world dominate augmented reality market. This will enable them to enhance physical locations and tourist attractions.

Threat:

Reconfiguration of applications for different platforms

The majority of AR applications are developed for specific purposes and have specified configurations. As a result, these programmes cannot be used for other reasons. Hence, creating new applications frequently necessitates more effort and time. Furthermore, there are limits to Augmented Reality Applications in terms of operating systems, Android versions, development languages, and platforms. Furthermore, mobile AR is constrained by device size and processing power for AR applications.

COVID-19 Impact:

COVID-19 has had a favourable impact on the expansion of the augmented reality market share, as demand for the technology grows across industries like as media and entertainment, education, healthcare, and retail. Furthermore, the adoption of augmented reality (AR) technology has been one of the leading trends in the beauty and fashion industries. It aids brands with experiential marketing, immersive storytelling, and other endeavours. With most stores closed due to COVID-19-induced lockdowns, AR came in as a valuable resource.

The head-up display segment is expected to be the largest during the forecast period

The head-up display segment is estimated to have a lucrative growth. The segment's growth is projected to be driven by continued advancements in driver assistance technologies. A driver can drive safely while simultaneously tracking vehicle data on the windscreen, such as speed, turning indicators, and warning signs. Recognising the enormous potential of the market, various automotive electronics companies, including Visteon Corporation, Continental AG, and WayRay AG, have entered the AR head-up display market to develop immersive devices.

The hardware segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The hardware segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, because of the increasing popularity of AR devices across many industries and industrial verticals, such as education, healthcare, construction, and retail. AccuVein Incorporated, for example, is leveraging AR-based technologies to assist medical practitioners in detecting a patient's vein for giving intravenous treatments or taking blood for blood testing, among other things. The expanding demand for AR-compatible gear shows no signs of abating, as more and more businesses invest aggressively in current AR products and solutions.

Region with highest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. The United States accounted for the greatest proportion of the North America regional market. The United States is home to several leading technology businesses, including Google LLC and Microsoft, among others. Furthermore, the country is regarded as an early adoption of new technologies. The governments of the United States and Canada are investing extensively in the deployment of such technology for a variety of industries, including aerospace and defence, healthcare, and education, with the goal of driving regional demand.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Developed countries, such as Japan and Australia, are rapidly establishing themselves as regional market leaders by leveraging a huge client base and accelerating the implementation of internet-based platforms. The continuing deployment of high-speed 5G networks in Asia Pacific is also projected to drive wider use of AR technology and AR-based products throughout the region. India, with its big population and quickly expanding internet penetration rate, is developing as one of the major economies in Asia Pacific utilising AR technology in the manufacturing and healthcare industries, where more immersive and hands-on experience is critical.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Augmented Reality Market include: Wikitude GmbH, Zappar Limited., Apple, Inc., Microsoft, Infinity Augmented Reality Limited, Magic Leap, Incorporated, Google LLC, Blippar Limited, Niantic, Inc., Sony Corporation, TreeView, DAQRI and Seiko Epson.

Key Developments:

In March 2021, Microsoft launched its new app called Microsoft Mesh that gives users across AR/VR meeting space to interact with other users and 3D content, handling all of the technical hard parts of sharing spatial multi-player experiences over the web.

In January 2021, Magic Leap partnered with Google Cloud to deliver Magic Leap enterprise solutions on the Google Cloud Marketplace and explore potential new cloud-based, spatial computing solutions running on Google Cloud.

In September 2020, Seiko Epson Corporation developed its fourth generation of optical engines for smart glasses. These optical engines boast the most advanced optical technology for Epson's next generation of smart glasses in the Moverio series.

In June 2020, Microsoft Corporation collaborated with the UK-based company Dimension. The partnership aims to provide a mixed reality immersive experience using extended reality content, digital humans, augmented and virtual reality technology, and Microsoft HoloLens.

Device Types Covered:

  • Handled Devices
  • Head Mounted Display
  • Head-Up Display
  • Other Device Types

Components Covered:

  • Software
  • Hardware

Technologies Covered:

  • Anchor-Based AR Technology
  • Markerless AR Technology
  • Marker-Based AR Technology

Applications Covered:

  • Industrial & Manufacturing
  • Education
  • Aerospace & Defense
  • Healthcare
  • E-commerce & Retail
  • Automotive
  • Gaming & Entertainment
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Augmented Reality Market, By Device Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Handled Devices
  • 5.3 Head Mounted Display
  • 5.4 Head-Up Display
  • 5.5 Other Device Types

6 Global Augmented Reality Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Software
  • 6.3 Hardware

7 Global Augmented Reality Market, By Technology

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Anchor-Based AR Technology
  • 7.3 Markerless AR Technology
  • 7.4 Marker-Based AR Technology

8 Global Augmented Reality Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Industrial & Manufacturing
  • 8.3 Education
  • 8.4 Aerospace & Defense
  • 8.5 Healthcare
  • 8.6 E-commerce & Retail
  • 8.7 Automotive
  • 8.8 Gaming & Entertainment
  • 8.9 Other Applications

9 Global Augmented Reality Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Wikitude GmbH
  • 11.2 Zappar Limited.
  • 11.3 Apple, Inc.
  • 11.4 Microsoft
  • 11.5 Infinity Augmented Reality Limited
  • 11.6 Magic Leap, Incorporated
  • 11.7 Google LLC
  • 11.8 Blippar Limited
  • 11.9 Niantic, Inc.
  • 11.10 Sony Corporation
  • 11.11 TreeView
  • 11.12 DAQRI
  • 11.13 Seiko Epson