市場調査レポート
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1235900
冷凍食品の世界市場:2028年までの予測- 製品タイプ、カテゴリー(調理済み食品、原材料、飲料、半調理品、調理済み食品、その他のカテゴリー)、流通チャネル、冷凍技術、エンドユーザー、地域別の分析Frozen Food Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product Type, Category (Ready-to-eat, Raw material, Ready-to-drink, Half-cooked, Ready-to-cook and Other Categories, Distribution Channel, Freezing Technique, End User and By Geography |
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冷凍食品の世界市場:2028年までの予測- 製品タイプ、カテゴリー(調理済み食品、原材料、飲料、半調理品、調理済み食品、その他のカテゴリー)、流通チャネル、冷凍技術、エンドユーザー、地域別の分析 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の冷凍食品市場は2022年に1895億米ドルを占め、2028年には2847億米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR7.1%の成長を遂げるという。
冷凍食品は、低温で保存され、長期間にわたって使用される食品と定義されています。古くから、牧場主、釣り人、罠師は、冬の季節に穀物を保護し、暖房のない建物で配送してきました。栄養を固めることで、残った湿気を氷に変え、ほとんどの細菌の発生を抑制することで、劣化を緩やかにします。
経済協力開発機構(OECD)によると、韓国ではオンラインプラットフォームによるフードサービスが66.3%増加しています。BioMed Central(BMC)に掲載された論文によると、米国では成人の約36%が調理済み食品の消費を報告しています。
厳しい労働環境による消費者の多忙なライフスタイルが、市場の成長を後押ししています。多忙な生活を送る人々は、家庭で食事を用意することが難しく、冷凍食品を選択せざるを得ないです。女性の社会進出が進み、ライフスタイルが変化していることが、市場の需要を押し上げています。
新興国はコールドチェーンのインフラがまだ整っておらず、国民に安全な製品を提供できていません。これらの食品の賞味期限は非常に長いのですが、インフラが十分でないため、これらの食品が無駄になり、生産者に損失を与えています。また、信頼できる電力供給がないことも、市場の成長にとって大きな課題となっています。
消費者は、調理や消費のしやすさから、コンビニエンス・フード製品に傾倒しています。消費者の食生活が大きく変化したことにより、製品に対する需要が急速に高まっています。また、都市化の進展は、生活水準の向上や所得の増加に大きく寄与しており、市場の拡大に影響を与えています。
冷凍食品は、特定の消費者の間では生鮮食品の代替品として低く見られており、これが市場の大きな欠点となっています。しかし、食品の安全性や衛生習慣に関する意識の欠如は、食品の汚染や腐敗といった問題を引き起こし、市場の成長を阻害します。
COVID-19のパンデミックは、市場にポジティブな影響を与えました。冷凍食品は賞味期限が長いため、長期保存が可能であることから、パンデミック時に冷凍食品の需要が急増しました。需要が高まる一方で、各国の政府が閉鎖を宣言したため、供給が追いつかなくなっています。需要の増加を考慮し、各国政府は世界中で食用食品の生産を許可しました。これにより、消費者の購買パターンが大きく変化しました。
レディミール分野は、人々のライフスタイルの変化や忙しさを背景に、有利な成長を遂げると推定されます。調理にほとんど時間がかからないため、非常に手頃で便利で、時間の節約に役立ちます。冷凍食品は、電子レンジで温めることができ、分量を調節でき、保存がきく。可処分所得の増加や消費意欲の高まりによる冷凍食品の消費量の増加が、市場の成長を促す主な要因となっています。
オンラインチャネルは、その優位性から、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。インターネット普及率の上昇とスマートフォンへの迅速なアクセスにより、オンライン・チャネルを通じた購入が増加しています。その結果、いくつかのファーストフードチェーンは、オンライン注文を強化するためにオンラインポータルに移行しており、このセグメントの成長を加速しています。
アジア太平洋地域は、冷凍食品の利用が増加していることから、予測期間中、最大の市場シェアを占めると予測されます。小売店における冷蔵設備の増加や、オンラインショップを通じた冷凍食品の入手が増加していることが、この地域の成長を促進する要因となっています。
生活水準の向上と利便性へのニーズの高まりにより、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されます。人口増加、急速な都市化、冷凍食品の利点に関する消費者の意識の高まりが、同地域の冷凍食品需要を促進する主な要因となっています。
2022年2月、Tyson Foods Inc.は、ベーコンの生産を拡大するため、ケンタッキー州ボーリンググリーンに3億5500万米ドルを投資して新施設を建設する計画を発表しました。この施設では、市場でさまざまな冷凍・冷蔵製品を提供するライトブランドとジミーディーンブランド向けの製品の生産を開始しました。
2021年3月、Nomad Foods社はFortenova社の冷凍食品事業を買収しました。上記の事業売却の取引は、Ledo Plus、Ledo Citluk、Frikom、および複数の小規模な関連会社を対象としています。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Frozen Food Market is accounted for $189.5 billion in 2022 and is expected to reach $284.7 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.1% during the forecast period. Frozen food is defined as food products that are preserved under low temperature and used over a long period. Since early times, ranchers, anglers, and trappers have protected grains and delivered them in unheated buildings during the winter season. Solidifying nourishment moderates deterioration by turning remaining dampness into ice, restraining the development of most bacterial species.
According to Organization for Economic Co-operation and Development (OECD, food services via online platforms is increased by 66.3% in Korea. According to an article published in BioMed Central (BMC), nearly 36% of adults in the U.S. reported consumption of ready-to-eat meals.
The busy lifestyle of consumers due to demanding work cultures is fueling the growth of the market. People who lead hectic lives find it difficult to prepare meals at home, which forces them to choose frozen food items. Due to an increased number of women entering the workplaces and changing lifestyles is boosting the demand for the market.
Emerging nations are still lacking in the infrastructure of cold chain and are not being able to provide safe products to their populace. Though these foods shelf life is very long, adequacy of infrastructure leads to the wastage of these food products resulting in a loss to its producers. The lack of a reliable electricity supply is also a major challenge for the growth of the market.
Consumers are more inclined toward convenience food products due to their ease of preparation and consumption. The demand for the products is increasing rapidly due to the drastic shift in dietary habits among consumers. Also, this urbanization trend contributes significantly toward improved living standards and rising incomes, which influences the market expansion.
Frozen food is lower alternative to fresh food among certain consumers, which is a major drawback in the market. However, lack of awareness about food safety and hygiene practices can lead to issues like food contamination and spoilage which hampers the growth of the market.
Impact of COVID-19 pandemic was positive on the market. The demand for frozen foods suddenly grew during the pandemic, as these products have a longer shelf life, thus can be stored for a longer period of time. The demand was rising and the supply was not up to the mark due to the lockdowns declared by various governments across the nations. Considering the increased demand, governments allowed the production of edible food across the globe. This has shifted consumer buying pattern drastically.
The ready meals segment is estimated to have a lucrative growth, due to the changing and busy lifestyles of people. It is extremely affordable convenient and helps in saving time as the food requires hardly any time to cook. These are microwaveable, portion controlled and shelf stable. Increase in the consumption of frozen foods due to high amount of disposable income and increased spending power is the major factor driving the growth of the market.
The online channels segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its advantages. Increase in internet penetration and quick access to smartphones have resulted in more purchase through online channels. As a result, several food chains are shifting toward online portals to enhance online food ordering for these fast food chains which, in turn, augment the growth of the segment.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the increasing availability of frozen products. Increase in refrigeration facilities in retail stores and an increase in the availability of frozen foods through online retailers are the factors driving the region growth.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to improved living standards and an increasing need for convenience. Population growth, rapid urbanization, and the rise in consumer awareness about the benefits of frozen food are the key factors driving the demand for frozen food in the region.
Some of the key players profiled in the Frozen Food Market include: The Kellogg Company, Unilever PLC, Nomad Foods Ltd., Nestle SA, Ajinomoto Company, General Mills, Inc, McCain Foods Limited, The Kraft Heinz Company , Tyson Foods Inc, Wawona Frozen Foods, Conagra Brands Inc., Bellisio Parent, LLC, Smith Frozen Foods Inc, Associated British Foods Plc, Cargill, Vandemoortele NV and Grupo Bimbo.
In February 2022, Tyson Foods Inc. announced its plans to build a new facility in Bowling Green, Kentucky, to expand the production of bacon with an investment of USD 355 million. The facility started producing products for the Wright Brand and Jimmy Dean brands offering a range of frozen and refrigerated products in the market.
In March 2021, Nomad Foods acquired Fortenova's frozen food business. The deal for the divestment of the business mentioned above covers Ledo Plus, Ledo Citluk, Frikom, and several smaller affiliated companies.
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