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市場調査レポート
商品コード
1209787

オリーブオイルの世界市場:2028年までの予測 - 供給元(非有機、有機)、風味(フルーティー&ペッパー、フルーティー&ハービー、フルボディ&アーシー、マイルド&バタリー)、抽出方法(低温抽出、ファーストプレス、コールドプレス)などによる分析

Olive Oil Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Source (Non Organic, Organic), Flavor (Fruity & Peppery, Fruity & Herby, Full-Bodied & Earthy, Mild & Buttery), Extraction Method (Cold-Extracted, First-Press, Cold-Pressed), and Others

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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オリーブオイルの世界市場:2028年までの予測 - 供給元(非有機、有機)、風味(フルーティー&ペッパー、フルーティー&ハービー、フルボディ&アーシー、マイルド&バタリー)、抽出方法(低温抽出、ファーストプレス、コールドプレス)などによる分析
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のオリーブオイル市場は2022年に37億7000万米ドルを占め、2028年には87億5000万米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.28%で成長すると予測されています。

オリーブオイルは、オレイン酸、パルミチン酸、リノール酸などの健康的な脂肪酸を含むオリーブの果実から得られる脂肪の一種です。オリーブオイルは、世界中で広く利用され、広く入手することができます。体内のコレステロール値を調整し、心臓病を予防する機能があるため、広く利用されています。また、保湿効果や角質除去効果もあるため、様々なスキンケアやパーソナルケア製品に利用されています。オリーブオイルは、ドレッシングスプレー、化粧品、パーソナルケア、食品、医薬品など、さまざまな用途に使用することができます。

国際オリーブ協会(IOC)のデータによると、世界のオリーブオイルの生産量は2005-2006年から2019-2020年の作付年の平均で287万トンで、その72%が欧州連合(EU)で生産されているとのことです。スペイン、イタリア、ギリシャで約200万トンが生産され、EUで生産されるオリーブオイルの96%を占めています。国連「世界経済情勢と展望2019」によると、2017年、2018年ともに、世界の半数以上の国で経済成長率が上昇しました。

市場力学

促進要因

消費者の食生活の変化

糖尿病、心血管疾患だけでなく、がんなどの様々な疾患の有病率の上昇は、世界中の消費者の食生活に大きな変化をもたらしています。こうした数値の上昇の結果、健康的な油に切り替えることで全身の健康を保つという新たな流行が市場を牽引すると予想されます。これらの数値の上昇の結果、より健康的な油のオプションに切り替えることによって、全体的な健康と幸福を維持するという動向によって、市場は牽引されると予想されます。

抑制要因

オリーブオイルの高コスト

オリーブオイルの価格が高いため、消費者の間では、ひまわり油やココナッツオイルなど、オリーブオイルと同様の健康効果を持つ低価格の代替品が人気を博しています。その結果、オリーブオイルの高価格が市場成長を阻害する可能性が高いです。オリーブ生産者は、加工時にオリーブの必須栄養素をよりよく保持するために、革新的な技術に投資しています。小売業界は、長年にわたりオリーブオイルの取引において工業部門を凌駕してきました。オリーブオイルの需要の流れにより、市場の成長は限定的と予測されます。オリーブオイルの価格の違いは、手頃な価格の影響を非常に受けやすく、これは市場にとって克服すべき難題です。

機会

消費需要の増加

現在の経済状況において、消費者がオリーブオイルの利点や健康への影響を意識するようになったことで、オリーブオイルの消費量は近年増加している可能性があります。さらに、フィガロオリーブ油、オリーブオイル、エキストラバージンオリーブオイル、精製オリーブオイル、ポマンスオイルなどのパック入りオリーブオイルの使用量は、近い将来、大幅に増加すると予想されます。世界中の多くの子供、新生児、成人の間で、健康問題、髪の問題、健康食品や飲食品の効率向上のためにオリーブオイルの需要が高まっていることが、オリーブオイルの消費を後押ししているのです。

脅威

代替品の需要の増加

世界のオリーブオイル市場は、食用油と同様に他の植物油への需要の高まりによって、その地位を脅かされています。コーン油、パーム油、ココナッツ油、ピーナッツ油、マスタード油、ひまわり油などは、オリーブオイルの世界市場の成長を妨げる低価格の代替品です。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、需要や生産サプライチェーンの混乱への直接的な影響だけでなく、金融面での影響など、世界経済に広範な影響を及ぼしました。COVID-19の大流行により、オリーブオイルの需要・販売が急減しました。各国でのロックダウンは貿易活動に支障をきたし、この分野の成長を鈍化させました。しかし、免疫機能や一般的な健康に対する懸念の高まりから、天然オイルに対する需要が再び確立され、それはパンデミックの期間中およびその後も続くと予想されます。

予測期間中、バージンオリーブオイルセグメントが最大になると予想される

バージンオリーブオイルセグメントは、様々なビタミンやミネラルを供給するため、心血管疾患、骨粗しょう症(骨)、高血圧、糖尿病、アルツハイマー病に対して有効であることから、健康志向の消費者からの需要が今後数年間で増加すると見込まれ、有利な成長を遂げることが予想されます。加工オリーブオイルは、オリーブオイルを精製したもので、有機的な欠陥が考慮されています。一般的に無味、無臭、無色であるため、加工されたものに対する消費者の嗜好は低くなっています。

予測期間中、食品産業分野のCAGRが最も高くなると予想される

食品産業分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予想されます。健康的なライフスタイルを維持したいという消費者の要望により、様々な食品への効果的なアプローチとしてオリーブオイルの利用が拡大しています。野菜や豆類の抗酸化物質やフェノール類のレベルを維持するために、オリーブオイルはサラダドレッシングにも利用されています。糖尿病患者にとっては、良質な脂肪の主要な供給源であるため、この商品は食生活の重要な一部へと進化しています。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、消費パターンの変化により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。消費者の健康意識が高まり、低脂肪で健康的な食品を好むようになりました。この地域では、機能性食品や飲食品の人気が高まっており、オメガ3脂肪酸強化食品の需要増に貢献しています。

CAGRが最も高い地域

欧州のオリーブオイル産業における輸出入品の増加、有機およびエキストラバージンオリーブオイルに対する消費者の要求の高まり、オリーブオイルを販売する組織小売店の増加などが、この地域のオリーブオイル市場の成長に大きな影響を与えるため、予測期間中のCAGRが最も高いと予想されます。この地域の主な生産・輸出国は、スペイン、ギリシャ、イタリアです。

主な発展

2021年2月、Pompeian, Inc.は、オリーブオイルとビネガーのポートフォリオに3つの新製品を追加すると発表しました。通路の混乱をなくし、購入者に特定の味の好みや調理シーンに応じた製品を提供することを目指しています。

2020年9月、オディセア株式会社は、「カラマットPDOエキストラバージンオリーブオイル」として知られるプレミアムエキストラバージンオリーブオイルシリーズを発表しました。このオリーブオイルシリーズは、メシニア島のポリフェノール豊富なオリーブから生産されています。

本レポートの内容

  • 地域および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(市場促進要因・促進要因・機会・脅威・課題・投資機会・提言)を網羅
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のオリーブオイル市場:ソース別

  • 非有機
  • オーガニック
  • その他の情報源

第6章 世界のオリーブオイル市場:フレーバー別

  • フルーティー&ペッパー
  • ハービー
  • フルボディ&アースティー
  • マイルド&バター
  • その他のフレーバー

第7章 世界のオリーブオイル市場:抽出方法別

  • 低温抽出
  • 初回プレス
  • コールドプレス
  • その他の抽出方法

第8章 世界のオリーブオイル市場:パッケージ別

  • ボトル
  • 缶詰
  • その他の包装

第9章 世界のオリーブオイル市場:タイプ別

  • 精製オリーブオイル
  • バージンオリーブオイル
    • 普通のバージンオリーブオイル
    • エクストラバージンオリーブオイル
    • ランパンテバージンオリーブオイル
  • 搾りかすオリーブオイル
    • 精製オリーブ搾りかす油
    • 粗オリーブ搾りかす油
  • 一般的なオリーブオイル
  • ライト/ライトオリーブオイル
  • 加工オリーブオイル
  • その他のタイプ

第10章 世界のオリーブオイル市場:流通チャネル別

  • オンラインチャンネル
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • コンビニ
  • その他の流通チャネル

第11章 世界のオリーブオイル市場:アプリケーション別

  • コスメティック&パーソナルケア
  • 石鹸と潤滑剤
  • ペットフード
  • 製薬産業
    • ソフトゼラチンカプセル
    • 軟膏、絆創膏、浣腸
    • 鼻スプレー
    • 有効成分
  • 食品業界
    • 朝食用シリアル
    • ベーカリー
    • 菓子類
  • アロマテラピー
  • パーソナルケア
  • その他のアプリケーション

第12章 世界のオリーブオイル市場:地域

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Victorian Olive Groves
  • Deoleo S.A.
  • California Olive Ranch
  • Adams Group Inc.
  • Borges International Group SLU
  • Del Monte Foods
  • Olivier Pacific Ltd.
  • Botticelli Foods
  • Modi Natural Ltd.
  • Sovena Group
  • Odysea Ltd.
  • Pompeian, Inc.
  • Cargill
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Olive Oil Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Olive Oil Market Outlook, By Source (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Olive Oil Market Outlook, By Non Organic (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Olive Oil Market Outlook, By Organic (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Olive Oil Market Outlook, By Other Sources (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Olive Oil Market Outlook, By Flavor (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Olive Oil Market Outlook, By Fruity & Peppery (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Olive Oil Market Outlook, By Herby (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Olive Oil Market Outlook, By Full-Bodied & Earthy (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Olive Oil Market Outlook, By Mild & Buttery (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Olive Oil Market Outlook, By Other Flavors (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Olive Oil Market Outlook, By Extraction Method (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Olive Oil Market Outlook, By Cold-Extracted (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Olive Oil Market Outlook, By First-Press (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Olive Oil Market Outlook, By Cold-Pressed (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Olive Oil Market Outlook, By Other Extraction Methods (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Olive Oil Market Outlook, By Packaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Olive Oil Market Outlook, By Bottles (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Olive Oil Market Outlook, By Tins (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Olive Oil Market Outlook, By Other Packagings (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Olive Oil Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Olive Oil Market Outlook, By Refined Olive Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Olive Oil Market Outlook, By Virgin Olive Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Olive Oil Market Outlook, By Ordinary Virgin Olive Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Olive Oil Market Outlook, By Extra Virgin Olive Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Olive Oil Market Outlook, By Lampante Virgin Olive Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Olive Oil Market Outlook, By Pomace Olive Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Olive Oil Market Outlook, By Refined Olive Pomace Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Olive Oil Market Outlook, By Crude Olive Pomace Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Olive Oil Market Outlook, By Common Olive Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Olive Oil Market Outlook, By Lite/Light Olive Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Olive Oil Market Outlook, By Processed Olive Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Olive Oil Market Outlook, By Other Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Olive Oil Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Olive Oil Market Outlook, By Online Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Olive Oil Market Outlook, By Supermarket/Hypermarket (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Olive Oil Market Outlook, By Convenience Store (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Olive Oil Market Outlook, By Other Distribution Channels (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Olive Oil Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Olive Oil Market Outlook, By Cosmetic & Personal Care (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Olive Oil Market Outlook, By Soaps and Lubricants (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Olive Oil Market Outlook, By Pet Foods (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Olive Oil Market Outlook, By Pharmaceutical Industry (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Olive Oil Market Outlook, By Soft Gelatin Capsules (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Olive Oil Market Outlook, By Salves, Plasters and Enemas (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Olive Oil Market Outlook, By Nose Sprays (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Olive Oil Market Outlook, By Active Ingredients (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Olive Oil Market Outlook, By Food Industry (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Global Olive Oil Market Outlook, By Breakfast Cereals (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Global Olive Oil Market Outlook, By Bakery (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Global Olive Oil Market Outlook, By Confectionery (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Global Olive Oil Market Outlook, By Aromatherapy (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Global Olive Oil Market Outlook, By Personal Care (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Global Olive Oil Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22209

According to Stratistics MRC, the Global Olive Oil Market is accounted for $3.77 billion in 2022 and is expected to reach $8.75 billion by 2028 growing at a CAGR of 5.28% during the forecast period. Olive oil is a type of fat derived from the fruit of the Olea europaea (olive tree) that contains healthy fatty acids such as oleic acid, palmitic acid, and linoleic acid. Olive oil is widely used and widely available around the world. It is widely used for its capability to prevent heart disease by regulating cholesterol levels within the body. It also has moisturising and exfoliating properties, making it useful in a variety of skincare and personal care products. Olive oil can be used in a variety of applications, including dressing spray, cosmetics and personal care, as well as foods and medicines.

According to data from the International Olive Council (IOC), global olive oil output averaged 2.87 million tons between crop years 2005-2006 and 2019-2020, with 72 percent of that produced in the European Union (EU). Around 2 million tons of olive oil was produced in Spain, Italy, and Greece, accounting for 96 percent of all olive oil produced in the EU. According to the United Nations, World Economic Situation and Prospects 2019, in both 2017 and 2018, economic growth increased in more than half of the world's economies.

Market Dynamics:

Driver:

Changing Dietary Style of the Consumers

The rise in the prevalence of a variety of diseases, such as diabetes, cardiovascular disease, as well as cancer, has resulted in a significant shift in consumer dietary habits around the world. As a result of these rising numbers, the market is expected to be driven by the new fad of preserving overall health and well-being by switching to healthier oil options. As a result of these rising numbers, the market is expected to be driven by the trend of maintaining overall health and wellness by switching to healthier oil options.

Restraint:

High Cost of Olive Oil

Due to the high cost of olive oil, consumers are looking for low-cost alternatives with similar health benefits to olive oil, such as sunflower oil and coconut oil, which are gaining popularity among consumers. As a result, the high price of olive oil is highly probable to stifle market growth. Olive producers are investing in innovative technology to better retain essential nutrients in olives during processing. The retail industry has surpassed the industrial sector in terms of olive oil trade over the years. The market is predicted to suffer from limited growth due to the flow in demand for olive oil, differences in the price of olive oil make it highly susceptible to affordability and this is a difficulty to overcome for the market.

Opportunity:

Increasing Consumption Demand

In the existing economy, olive oil consumption might have increased in recent years as consumers become more conscious of the advantages of olive oil use and its impact on their health. Furthermore, the usage for packed olive oil, such as Figaro olive oil, olive oil, extra virgin olive oil, refined olive oil, and pomance oil, is expected to rise significantly in the near future. The growing demand for olive oil between many children, newborn infants, and adults around the world for health issues, hair problems, and the improved efficiency of healthy food and beverage products boosts olive oil consumption.

Threat:

Increasing demand of substitutes

The global olive oil market is being challenged by growing demands for other vegetable as well as edible cooking oils. Corn oil, palm oil, coconut oil, peanut oil, mustard oil, and sunflower oil are low-cost substitute products that challenge the global olive oil market's growth.

COVID-19 Impact

The COVID-19 pandemic had a wide-ranging impact on the global economy, including direct effects on demand and production supply chain disruption, as well as financial impact. The epidemic of the COVID-19 disease outbreak has resulted in a sharp drop in demand and sales of olive oil. Lockdowns in various countries have caused disruptions in trade activities, slowing the growth of this sector. However, increased concerns about immune function and general health have re-established a demand for natural oils, which is expected to last throughout and after the pandemic.

The Virgin Olive Oil segment is expected to be the largest during the forecast period

The Virgin Olive Oil segment is estimated to have a lucrative growth, due to demand from health-conscious consumers is expected to rise in the coming years because it provides various vitamins and minerals and therefore is efficacious against cardiovascular diseases, osteoporosis (bones), high blood pressure, diabetes, and Alzheimer's. Processed olive oil is a refined version of olive oil which has been considered for organoleptic defects. Consumer preference for processed form is low because it is typically tasteless, odourless, and colourless.

The Food Industry segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The Food Industry segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Consumers' desire to maintain a healthy lifestyle has expanded the use of olive oil as an effective approach in a variety of food products. To sustain the antioxidants as well as phenols levels of both the vegetable and legume, olive oil is also utilized for salad dressing. Because it is the primary source of good fats for diabetic consumers, the commodity has evolved into an important part of their diet.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the region's consumption pattern shifts. Consumers have become more health conscious, preferring low-fat, healthy foods. The growing popularity of functional foods and beverages in the region is contributing to an increase in demand for omega-3 fatty acid-fortified foods.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increased imported and exported goods in the European olive oil industry, rising consumer requirement for organic as well as extra virgin olive oil, and an increase in the number of organised retailing outlets selling olive oil will all have a significant impact on the growth of the olive oil market in this region. The region's major producers and exporters are Spain, Greece, and Italy.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Olive Oil Market include Victorian Olive Groves, Deoleo S.A., California Olive Ranch, Adams Group Inc., Borges International Group SLU, Del Monte Foods, Olivier Pacific Ltd., Botticelli Foods, Modi Natural Ltd., Sovena Group, Odysea Ltd., Pompeian Inc. and Cargill.

Key Developments:

In Feb 2021, Pompeian, Inc. announced the addition of three new products to their olive oil and vinegar portfolios, aiming to eliminate aisle confusion and provide buyers with a product for every particular taste preference and cooking occasion.

In Sep 2020, Odysea Ltd., introduced a range of premium extra virgin olive oils known as "Kalamato PDO Extra Virgin Olive Oils". This olive oil range is produced from polyphenol rich olives in Messinia.

Sources Covered:

  • Non Organic
  • Organic
  • Other Sources

Flavors Covered:

  • Fruity & Peppery
  • Herby
  • Full-Bodied & Earthy
  • Mild & Buttery
  • Other Flavors

Extraction Methods Covered:

  • First-Press
  • Cold-Pressed
  • Other Extraction Methods

Packagings Covered:

  • Bottles
  • Tins
  • Other Packagings

Types Covered:

  • Refined Olive Oil
  • Virgin Olive Oil
  • Pomace Olive Oil
  • Common Olive Oil
  • Lite/Light Olive Oil
  • Processed Olive Oil
  • Other Types

Distribution Channels Covered:

  • Online Channel
  • Supermarket/Hypermarket
  • Convenience Store
  • Other Distribution Channels

Applications Covered:

  • Cosmetic & Personal Care
  • Soaps and Lubricants
  • Pet Foods
  • Pharmaceutical Industry
  • Food Industry
  • Aromatherapy
  • Personal Care
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Olive Oil Market, By Source

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Non Organic
  • 5.3 Organic
  • 5.4 Other Sources

6 Global Olive Oil Market, By Flavor

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Fruity & Peppery
  • 6.3 Herby
  • 6.4 Full-Bodied & Earthy
  • 6.5 Mild & Buttery
  • 6.6 Other Flavors

7 Global Olive Oil Market, By Extraction Method

  • 7.1 Cold-Extracted
  • 7.2 First-Press
  • 7.3 Cold-Pressed
  • 7.4 Other Extraction Methods

8 Global Olive Oil Market, By Packaging

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Bottles
  • 8.3 Tins
  • 8.4 Other Packagings

9 Global Olive Oil Market, By Type

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Refined Olive Oil
  • 9.3 Virgin Olive Oil
    • 9.3.1 Ordinary Virgin Olive Oil
    • 9.3.2 Extra Virgin Olive Oil
    • 9.3.3 Lampante Virgin Olive Oil
  • 9.4 Pomace Olive Oil
    • 9.4.1 Refined Olive Pomace Oil
    • 9.4.2 Crude Olive Pomace Oil
  • 9.5 Common Olive Oil
  • 9.6 Lite/Light Olive Oil
  • 9.9 Processed Olive Oil
  • 9.8 Other Types

10 Global Olive Oil Market, By Distribution Channel

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Online Channel
  • 10.3 Supermarket/Hypermarket
  • 10.4 Convenience Store
  • 10.5 Other Distribution Channels

11 Global Olive Oil Market, By Application

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Cosmetic & Personal Care
  • 11.3 Soaps and Lubricants
  • 11.4 Pet Foods
  • 11.5 Pharmaceutical Industry
    • 11.5.1 Soft Gelatin Capsules
    • 11.5.2 Salves, Plasters and Enemas
    • 11.5.3 Nose Sprays
    • 11.5.4 Active Ingredients
  • 11.6 Food Industry
    • 11.6.1 Breakfast Cereals
    • 11.6.2 Bakery
    • 11.6.3 Confectionery
  • 11.7 Aromatherapy
  • 11.8 Personal Care
  • 11.9 Other Applications

12 Global Olive Oil Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Victorian Olive Groves
  • 14.2 Deoleo S.A.
  • 14.3 California Olive Ranch
  • 14.4 Adams Group Inc.
  • 14.5 Borges International Group SLU
  • 14.6 Del Monte Foods
  • 14.7 Olivier Pacific Ltd.
  • 14.8 Botticelli Foods
  • 14.9 Modi Natural Ltd.
  • 14.10 Sovena Group
  • 14.11 Odysea Ltd.
  • 14.12 Pompeian, Inc.
  • 14.13 Cargill