市場調査レポート
商品コード
1250779

放送設備市場の2028年までの予測- 周波数別、製品別、技術別、用途別、地域別の世界分析

Broadcast Equipment Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Frequency, By Product, By Technology, By Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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放送設備市場の2028年までの予測- 周波数別、製品別、技術別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の放送設備市場は2022年に68億3,000万米ドルを占め、2028年にはCAGR19.6%の成長で199億9,000万米ドルに達すると予想されています。

あらゆる電子通信機器を通じて、分散した視聴者に音声や映像のコンテンツを配信することは、放送として知られています。一対多のモデルでは、電磁波や無線周波数を使って配信することが多いです。放送の主な種類は、テレビとラジオです。近年では、光ファイバーなどのケーブルネットワークがラジオとテレビの放送業務を担っています。放送には、音声や映像の伝送に特化した自動化されたシステムが数多く存在します。

国際放送メディア技術協会(IABM)によると、放送・メディア業界は、2020年第1四半期と第2四半期にメディアイベント、スポーツ、広告のキャンセルによる影響を受けています。このため、放送設備の販売に支障をきたし、世界市場全体の収益に影響を及ぼしています。

市場力学:

促進要因

OTTサービスの導入

進化するオンラインビデオやオーディオコンテンツの消費者の多くは、様々なオンラインシリーズや映画を見たり、ポッドキャストや音楽を聴いたりするために、ウェブベースのOTTプラットフォームを好みます。視聴者にとって、オーバー・ザ・トップ・ビデオおよびオーディオ・サービスは生活の一部となっています。インドを含む人口密度の高い国では、OTTサービスを採用する視聴者が増えています。しかし、インドでは、MX Player、Zee 5、Alt Balaji、VooT、Sony LIV、Hotstar、Amazon Prime、Netflixなどのストリーミングサービスが人気を博しています。国際的には、OTTプラットフォームの魅力的なサブスクリプションプランに対するニーズの高まりと、オンライン視聴者数の拡大が市場を牽引しています。

抑制要因

高い初期費用と熟練工の不足

ここ数十年、放送設備の需要は急速に伸びています。ケーブル、ビデオサーバー、ディッシュアンテナなどは、一般的な機器に比べて初期費用が高い機器のひとつです。また、小規模なサービスプロバイダーは、新しい放送設備技術へのアップグレードや現在の放送システムの置き換えをする余裕がありません。また、世界市場は、サイバー攻撃や外部からの脅威など、さまざまな問題によって制約を受けています。さらに、より高い精度が要求されるトランスミッターやエンコーダーの製造など、機器製造のオペレーションに携わる熟練労働者の不足などの問題も、予測期間中の市場成長を抑制する可能性があります。

機会

放送革新の近代化

スマートフォンにおけるインターネットと衛星放送技術の組み合わせは、放送技術の未来を大きく変えました。テレビとインターネットの台頭で技術開発が進んでいるとはいえ、エンドコンシューマーはサーバー上の素材を探索するための幅広い方法を手に入れました。大多数の人は、さまざまな番組やニュースを見るために衛星放送を利用しています。いくつかのポジティブな効果とともに、衛星技術は放送分野を一変させました。自分の好きなコンテンツを得るために制限されることなく、世界中を旅することが可能になっています。インターネットや衛星放送を利用する際には、情報を早送りしたり巻き戻したりすることができ、顧客はより良い体験をすることができます。放送部門の継続的な開拓は、世界規模で市場を拡大しています。

脅威:

放送設備の収益化を阻むCOVID-19

COVID-19の流行は、世界中の企業が広告にお金を使いたがらないため、放送局の収入に大きな影響を与えます。特に経済不況で需要が低迷している場合、各ブランドは限られた手持ち資金を使わなければなりません。これは2021年末まで続き、その後緩やかに回復し、2023年に市場が通常の投資を再開すると予想されます。メディア消費の増加にもかかわらず、COVID-19の流行は、エンドユーザーの支出不足により、放送設備市場に大きなマイナスの影響を及ぼしています。

COVID-19の影響について

この分野は、COVID-19がもたらした不確実性から、景気回復とIPおよびクラウドベースのソリューションへの移行の恩恵を受けると予想されます。放送・メディア関連企業の大半は、業界内で承認された新しい作業習慣や慣行に落ち着いています。クラウドインフラストラクチャーは、リモートプロセスを可能にし、オンプレミスシステムへの依存を減らし続けると予測されます。放送局では、オペレーションの俊敏性を高めるために、分散型ワークフローの利用を強化しています。

予測期間中、テレビ部門が最大となる見込みです。

テレビ分野は最大の売上を記録し、予測期間中もこの傾向が続くと予想されます。

予測期間中、エンコーダー分野のCAGRが最も高くなると予想されている

エンコーダーは、アナログまたはデジタル映像を別のデジタル映像フォーマットに変換してからデコーダーに送るため、このエンコーダー分野は予測期間中に最も高い成長率を示すと予測されています。テレビ放送では、ビデオエンコーダはSDIを非圧縮のデジタルビデオとして入力し、H.264やHEVCに変換します。これらのエンコーダーはISR用に作られており、IPTVでは通常、オーディオコンポジットビデオ、SDI、またはイーサネットを、アプリケーションに固有のメタデータとともに、無線またはIPベースのネットワークを介してさまざまな視聴デバイスやストレージデバイスに転送し、コンピュータモニターで視聴したり、ストレージデバイスに記録したりするために受け入れます。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域にはインドや中国など人口密度の高い国々があり、予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。同地域では、高速インターネットを利用する住民が増加しており、最も早く技術を導入した地域の一つとなっています。また、同地域の高画質ビデオおよびオーディオの需要を促進するもう一つの要因は、スマートデバイスの成長です。GSMAによると、APACでは64%の人がすでにスマートフォンを所有しており、2025年にはその数が80%に達すると予測されています。しかし、放送設備用の送受信機は、中国で高いレベルで開発されています。これからのマスコミュニケーションの動向を日常的なビジネスや家庭のアプリケーションに統合することで、同国市場の利用率を高めているのです。

CAGRが最も高い地域:

APAC地域の市場は、中国、日本、韓国、オーストラリアなどの新興国における中小企業向け機器メーカーの台頭によっても活性化されています。さらに、「Atmanirbhar Bharat」やメイド・イン・インド・プログラムなど、放送省やその他の政府機関が関心を高めている取り組みが、この地域の放送設備市場の成長を後押ししています。しかし、中国のトップ組織は、事業拡大、提携、協力など様々な技術を駆使しており、それが市場拡大の原動力となっています。

主な発展:

2022年7月、Blackmagic Design社から3G-SDI接続のATEMプロダクションスイッチャーの新ラインが発表されました。すべての入力に標準コンバーター、すべての入力に6バンドのパラメトリックEQ、コンプレッサー、リミッターを備えた内蔵Fairlightオーディオミキサー、内蔵DVE、クロマキーヤー、プロフェッショナルトランジションを備えた新しいATEM SDIシリーズのスイッチャーは、素早くセットアップして簡単に操作できることを目的としてきました。ATEM SDIライブプロダクションスイッチャーは、高いポータブル性と高度なプロフェッショナル機能を求める放送局にとって理想的な製品になり得る。

2022年5月、各種通信機器のプロバイダーであるSky Wire Broadcast社は、最新技術のNDIとSRTを内蔵したPTZカメラシリーズ、ビデオエンコーダ、ビデオスイッチャー、ワイヤレストランスミッターを幅広く顧客に提供することを開始しました。

2022年4月、住宅用ネットワークソリューションのプロバイダーであるCommScopeは、テレビサービスプロバイダーの通信サービスプロバイダーであるOrange Belgiunと提携しました。この戦略的パートナーシップにより、Orange Belgiumは最新世代のAndroid TVオペレーティングシステムベースのセットアップボックスを顧客に提供することができるようになりました。これにより、ストリーミングサービスやライブテレビサービスの強化に貢献します。

2022年3月、Telstra Broadcast Servicesは、プレミアムライブおよびオンデマンドのアドオンスポーツストリーミングを放送するStan SportにGrass Valleyを採用しました。Stan Sportは、このサポートにより、UEFAチャンピオンズリーグなどの高額なライブイベントのUHD中継を会員に提供することができます。

2022年1月、ソニー株式会社は、カナダの放送局Canada newsと協業しました。この提携により、ソニーはカナダの通信社に放送用カメラとレンズを提供しました。

私たちのレポートが提供するもの

  • 地域別・国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会・推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3名まで)
    • キープレイヤーのSWOT分析(3名まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望により、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェック別)
  • 競合ベンチマーキング

製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 技術分析
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の放送設備市場:周波数別

  • LF
  • MF
  • HF
  • VHF
  • UHF
  • SHF

第6章 世界の放送設備市場:製品別

  • アンプ
  • パラボラアンテナ
  • スイッチ
  • エンコーダー
  • 送信機/中継機
  • ビデオサーバー
  • 変調器
  • その他の製品

第7章 世界の放送設備市場:技術別

  • デジタル放送
  • アナログ放送
  • その他の技術

第8章 世界の放送設備市場:アプリケーション別

  • テレビ
    • 直接放送衛星(DBS)
    • ケーブルテレビ
    • 地上波テレビ
  • 無線
  • その他のアプリケーション

第9章 世界の放送設備市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • ACORDE Technologies S.A.
  • AVL Technologies Inc
  • Cisco Systems Inc.
  • Clyde Broadcast
  • CommScope
  • Eletec Broadcast Telecom Sarl
  • ETL Systems Ltd
  • Evertz Microsystems Ltd.
  • Evs Broadcast Equipment SA
  • Global Invacom Group Limited
  • Grass Valley
  • Harmonic Inc.
  • Sencore Inc.
  • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Frequency (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Low Frequency (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Medium Frequency (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By High Frequency (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Very High Frequency (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Ultra High Frequency (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Super High Frequency (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Product (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Amplifiers (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Dish Antennas (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Switches (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Encoders (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Transmitters/Repeaters (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Video Servers (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Modulators (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Other Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Digital Broadcasting (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Analog Broadcasting (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Other Technologies (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Television (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Direct Broadcasting Satellite (DBS) (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Cable Television (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Terrestrial Television (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Radio (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Broadcast Equipment Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22656

According to Stratistics MRC, the Global Broadcast Equipment Market is accounted for $6.83 billion in 2022 and is expected to reach $19.99 billion by 2028 growing at a CAGR of 19.6% during the forecast period. The distribution of audio and video content to a dispersed audience through any electronic communications device is known as broadcasting. In one-to-many models, it is often distributed using electromagnetic or radio frequencies. The primary types of air broadcasting over time have been television and radio. In recent years, cable networks such as fiber optic cable networks have handled both radio and television broadcasting operations. There are many automated systems used in broadcasting that are specifically designed to transmit audio and visual content.

According to International Trade Association for Broadcast & Media Technology (IABM), the broadcast and media industry, is affected with the due to the cancellation of media events, sports, and advertising in the 1st and 2nd quarter of 2020. This has ultimately disrupted the sale of broadcast equipment which affected the overall revenue generated for the global market.

Market Dynamics:

Driver:

Implementation of OTT services

Most evolving online video and audio content consumers prefer web-based OTT platforms to watch various online series, movies, and listen to podcasts and music. For viewers, over-the-top video and audio services become a regular part of life. A growing number of viewers are adopting OTT services in nations with dense populations, including India. However, in India, streaming services including MX Player, Zee 5, Alt Balaji, VooT, Sony LIV, Hotstar, Amazon Prime, and Netflix have become more popular. The market is driven internationally by the rising need for attractive subscription plans for OTT platforms and the expanding number of online viewers.

Restraint:

High initial costs and shortage of skilled workers

In the last few decades, demand for broadcasting equipment has rapidly grown. Cables, video servers, and dish antennas are among the devices with high initial costs than more common equipment. Also, small service providers cannot afford to upgrade to new broadcast equipment technologies or replace the current broadcasting system. The worldwide market is also constrained by a number of issues, including cyberattacks and threats from external sources. Moreover, issues including a shortage of skilled labor for the operation of equipment manufacture, such as the production of transmitters and encoders, which requires greater accuracy, may restrain market growth during the forecast period.

Opportunity:

Modernization of broadcasting innovations

The combination of internet and satellite broadcasting technology in smartphones significantly altered the future of broadcasting technology. End consumers have a wide range of methods to explore the material on servers, even if technological development is still occurring with the rise of television and the internet. The majority of people use satellite television to watch different shows and news. With several positive effects, satellite technology transformed the broadcast sector. Traveling the world without being limited in obtaining one's preferred content is possible. Customers have the choice to fast-forward and rewind information when using the internet and satellite, improving the experience. The broadcasting sector's continual development is expanding the market on a worldwide scale.

Threat:

Covid-19 hindering revenue generation for broadcast equipment

The COVID-19 outbreak has a significant influence on the broadcaster's revenue since businesses around the world are not willing to spend money on advertisements. The brands must use their limited cash reserves, particularly when demand is subdued during an economic recession. This is anticipated to last through the end of 2021, followed by a modest recovery, before the market resumes normal investment in 2023. Despite an increase in media consumption, the COVID-19 epidemic has had a substantial negative impact on the broadcast equipment market due to a lack of end-user expenditures.

Covid-19 Impact:

The sector is anticipated to benefit from an economic recovery and the migration to IP and cloud-based solutions because of the uncertainty brought on by COVID-19. The majority of broadcast and media businesses have settled into new working habits and practices that have been approved by the industry. It is projected that cloud infrastructure will keep enabling remote processes and reducing dependence on on-premises systems. The epidemic has ramped up the use of distributed workflows for broadcasters in order to improve operational agility.

The television segment is expected to be the largest during the forecast period.

The television segment generated the largest revenue and will follow this trend over the course of the projected period due to the rising demand for live content transmission and to its significant audio-visual benefits, real-time telecasting of a program on television has become increasingly necessary Moreover, it is easier for customers to understand because it can deliver both audio and video content.

The encoder segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Because encoders transform analog or digital video into another digital video format before sending it to a decoder, this encoder segment is predicted to grow at the highest rate over the projected period. For television broadcasting, video encoders input SDI as an uncompressed digital video feed into H.264 or HEVC. These encoders are made for ISR, and IPTV typically accepts audio composite video, SDI, or Ethernet, along with metadata specific to the application, for transport to various viewing or storage devices over a wireless or IP-based network, for viewing via computer monitors, or for being recorded by storage devices.

Region with largest share:

Asia-Pacific is home to certain densely populated nations like India and China, it is anticipated that Asia-Pacific will hold the largest market share over the forecast period. A growing number of residents of the region are using high-speed internet, making it one of the fastest technological adopters. Another factor driving demand for high-definition videos and audio in the region is the growth of smart devices. According to the GSMA, 64% of people in APAC already own smartphones, and by 2025, that number is predicted to reach 80%. However, transmitters and receivers for broadcast equipment are developed at a high level in China. It is integrating upcoming mass communication trends into routine business and residential applications, which will increase the country's market's utilisation.

Region with highest CAGR:

The market in the APAC region is also being boosted by the rise of SME equipment producers in developing nations like China, Japan, South Korea, and Australia. Furthermore, initiatives like "Atmanirbhar Bharat" and the made-in-India program, which the broadcasting ministry and other government organizations are increasingly interested in, will fuel the growth of the market for broadcasting equipment in the area. However, top Chinese organizations have used a variety of technologies, including business expansion, partnership, and collaboration, which is driving the market's expansion.

Key Players in the market

Some of the key players in Broadcast Equipment market include ACORDE Technologies S.A., AVL Technologies Inc, Cisco Systems Inc., Clyde Broadcast, CommScope, Eletec Broadcast Telecom Sarl, ETL Systems Ltd, Evertz Microsystems Ltd., Evs Broadcast Equipment SA, Global Invacom Group Limited, Grass Valley, Harmonic Inc., Sencore Inc. and Telefonaktiebolaget LM Ericsson.

Key Developments:

In July 2022, A new line of ATEM production switchers with a 3G-SDI connection was introduced by Blackmagic Design. With standards converters on all inputs, a built-in Fairlight audio mixer with six bands parametric EQ, compressors, and limiters on all inputs, internal DVEs, chroma keyers, and professional transitions, the new ATEM SDI series of switchers have been intended to be quick to set up and simple to operate. The ATEM SDI live production switcher could be ideal for broadcasters searching for highly portable and advanced professional functionality.

In May 2022, Sky Wire Broadcast, a provider of various mass communication equipment, launched a wide range of PTZ Camera series, video encoders, video switchers, and wireless transmitters, with inbuilt latest technology NDI and SRT for its Client.

In April 2022, CommScope which is provider of residential network solution collaborated with Orange Belgiun which is telecommunication service provider company for the television service provider. By this strategic partnership Orange Belgium able to provide latest generation Android TV operating system based setup box to its customers. Which is helping to enhance streaming service as well as live television service.

In March 2022, Telstra Broadcast Services chose Grass Valley for Stan Sport to broadcast premium live and on-demand add-on sports streaming. Stan Sport, with this support, can provide its members with UHD coverage of expensive live events, such as the UEFA Champions League.

In January 2022, Sony Corporation collaborated with Canadian broadcast agency Canada news. By this partnership, Sony provided broadcasting cameras and lenses to the Canadian news agency.

Frequencies Covered:

  • Low Frequency
  • Medium Frequency
  • High Frequency
  • Very High Frequency
  • Ultra High Frequency
  • Super High Frequency

Products Covered:

  • Amplifiers
  • Dish Antennas
  • Switches
  • Encoders
  • Transmitters/Repeaters
  • Video Servers
  • Modulators
  • Other Products

Technologies Covered:

  • Digital Broadcasting
  • Analog Broadcasting
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Television
  • Radio
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking

Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Technology Analysis
  • 3.8 Application Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Broadcast Equipment Market, By Frequency

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Low Frequency
  • 5.3 Medium Frequency
  • 5.4 High Frequency
  • 5.5 Very High Frequency
  • 5.6 Ultra High Frequency
  • 5.7 Super High Frequency

6 Global Broadcast Equipment Market, By Product

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Amplifiers
  • 6.3 Dish Antennas
  • 6.4 Switches
  • 6.5 Encoders
  • 6.6 Transmitters/Repeaters
  • 6.7 Video Servers
  • 6.8 Modulators
  • 6.9 Other Products

7 Global Broadcast Equipment Market, By Technology

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Digital Broadcasting
  • 7.3 Analog Broadcasting
  • 7.4 Other Technologies

8 Global Broadcast Equipment Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Television
    • 8.2.1 Direct Broadcasting Satellite (DBS)
    • 8.2.2 Cable Television
    • 8.2.3 Terrestrial Television
  • 8.3 Radio
  • 8.4 Other Applications

9 Global Broadcast Equipment Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 ACORDE Technologies S.A.
  • 11.2 AVL Technologies Inc
  • 11.3 Cisco Systems Inc.
  • 11.4 Clyde Broadcast
  • 11.5 CommScope
  • 11.6 Eletec Broadcast Telecom Sarl
  • 11.7 ETL Systems Ltd
  • 11.8 Evertz Microsystems Ltd.
  • 11.9 Evs Broadcast Equipment SA
  • 11.10 Global Invacom Group Limited
  • 11.11 Grass Valley
  • 11.12 Harmonic Inc.
  • 11.13 Sencore Inc.
  • 11.14 Telefonaktiebolaget LM Ericsson