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市場調査レポート
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1235900

冷凍食品の世界市場:2028年までの予測- 製品タイプ、カテゴリー(調理済み食品、原材料、飲料、半調理品、調理済み食品、その他のカテゴリー)、流通チャネル、冷凍技術、エンドユーザー、地域別の分析

Frozen Food Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product Type, Category (Ready-to-eat, Raw material, Ready-to-drink, Half-cooked, Ready-to-cook and Other Categories, Distribution Channel, Freezing Technique, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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冷凍食品の世界市場:2028年までの予測- 製品タイプ、カテゴリー(調理済み食品、原材料、飲料、半調理品、調理済み食品、その他のカテゴリー)、流通チャネル、冷凍技術、エンドユーザー、地域別の分析
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の冷凍食品市場は2022年に1895億米ドルを占め、2028年には2847億米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR7.1%の成長を遂げるという。

冷凍食品は、低温で保存され、長期間にわたって使用される食品と定義されています。古くから、牧場主、釣り人、罠師は、冬の季節に穀物を保護し、暖房のない建物で配送してきました。栄養を固めることで、残った湿気を氷に変え、ほとんどの細菌の発生を抑制することで、劣化を緩やかにします。

経済協力開発機構(OECD)によると、韓国ではオンラインプラットフォームによるフードサービスが66.3%増加しています。BioMed Central(BMC)に掲載された論文によると、米国では成人の約36%が調理済み食品の消費を報告しています。

市場力学

促進要因

消費者の多忙なライフスタイル

厳しい労働環境による消費者の多忙なライフスタイルが、市場の成長を後押ししています。多忙な生活を送る人々は、家庭で食事を用意することが難しく、冷凍食品を選択せざるを得ないです。女性の社会進出が進み、ライフスタイルが変化していることが、市場の需要を押し上げています。

抑制要因

インフラの不足

新興国はコールドチェーンのインフラがまだ整っておらず、国民に安全な製品を提供できていません。これらの食品の賞味期限は非常に長いのですが、インフラが十分でないため、これらの食品が無駄になり、生産者に損失を与えています。また、信頼できる電力供給がないことも、市場の成長にとって大きな課題となっています。

機会

コンビニエンス・フードへの需要の高まり

消費者は、調理や消費のしやすさから、コンビニエンス・フード製品に傾倒しています。消費者の食生活が大きく変化したことにより、製品に対する需要が急速に高まっています。また、都市化の進展は、生活水準の向上や所得の増加に大きく寄与しており、市場の拡大に影響を与えています。

脅威

生鮮食品への嗜好の高まり

冷凍食品は、特定の消費者の間では生鮮食品の代替品として低く見られており、これが市場の大きな欠点となっています。しかし、食品の安全性や衛生習慣に関する意識の欠如は、食品の汚染や腐敗といった問題を引き起こし、市場の成長を阻害します。

COVID-19の影響

COVID-19のパンデミックは、市場にポジティブな影響を与えました。冷凍食品は賞味期限が長いため、長期保存が可能であることから、パンデミック時に冷凍食品の需要が急増しました。需要が高まる一方で、各国の政府が閉鎖を宣言したため、供給が追いつかなくなっています。需要の増加を考慮し、各国政府は世界中で食用食品の生産を許可しました。これにより、消費者の購買パターンが大きく変化しました。

予測期間中、レディミール部門が最も大きくなると予想される

レディミール分野は、人々のライフスタイルの変化や忙しさを背景に、有利な成長を遂げると推定されます。調理にほとんど時間がかからないため、非常に手頃で便利で、時間の節約に役立ちます。冷凍食品は、電子レンジで温めることができ、分量を調節でき、保存がきく。可処分所得の増加や消費意欲の高まりによる冷凍食品の消費量の増加が、市場の成長を促す主な要因となっています。

予測期間中、オンラインチャネル分野のCAGRが最も高くなると予想される

オンラインチャネルは、その優位性から、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。インターネット普及率の上昇とスマートフォンへの迅速なアクセスにより、オンライン・チャネルを通じた購入が増加しています。その結果、いくつかのファーストフードチェーンは、オンライン注文を強化するためにオンラインポータルに移行しており、このセグメントの成長を加速しています。

最もシェアが高い地域。

アジア太平洋地域は、冷凍食品の利用が増加していることから、予測期間中、最大の市場シェアを占めると予測されます。小売店における冷蔵設備の増加や、オンラインショップを通じた冷凍食品の入手が増加していることが、この地域の成長を促進する要因となっています。

CAGRが最も高い地域

生活水準の向上と利便性へのニーズの高まりにより、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されます。人口増加、急速な都市化、冷凍食品の利点に関する消費者の意識の高まりが、同地域の冷凍食品需要を促進する主な要因となっています。

主な発展

2022年2月、Tyson Foods Inc.は、ベーコンの生産を拡大するため、ケンタッキー州ボーリンググリーンに3億5500万米ドルを投資して新施設を建設する計画を発表しました。この施設では、市場でさまざまな冷凍・冷蔵製品を提供するライトブランドとジミーディーンブランド向けの製品の生産を開始しました。

2021年3月、Nomad Foods社はFortenova社の冷凍食品事業を買収しました。上記の事業売却の取引は、Ledo Plus、Ledo Citluk、Frikom、および複数の小規模な関連会社を対象としています。

当社のレポートが提供するもの

  • 地域および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • キープレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェック別。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の冷凍食品市場:製品タイプ別

  • 食肉・家禽製品
  • 果物と野菜
  • ベーカリー製品
  • 乳製品
  • シーフード製品
  • 調理済み食品
  • その他の製品タイプ

第6章 世界の冷凍食品市場:カテゴリー別

  • そのまま食べられる
  • 原材料
  • そのまま飲める
  • 半生
  • 調理済み
  • その他のカテゴリー

第7章 世界の冷凍食品市場:流通チャネル別

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • オンラインチャネル
  • その他の流通チャネル

第8章 世界の冷凍食品市場:冷凍技術別

  • ブラスト凍結
  • 個別急速冷凍(IQF)
  • ベルト凍結
  • その他の冷凍技術

第9章 世界の冷凍食品市場:エンドユーザー別

  • 食品サービス
  • 小売り
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界の冷凍食品市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • The Kellogg Company
  • Unilever PLC
  • Nomad Foods Ltd.
  • Nestle SA
  • Ajinomoto Company
  • General Mills, Inc
  • McCain Foods Limited
  • The Kraft Heinz Company
  • Tyson Foods Inc
  • Wawona Frozen Foods
  • Conagra Brands Inc.
  • Bellisio Parent, LLC
  • Smith Frozen Foods Inc
  • Associated British Foods Plc
  • Cargill
  • Vandemoortele NV
  • Grupo Bimbo
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Frozen Food Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Frozen Food Market Outlook, By Product Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Frozen Food Market Outlook, By Meat & Poultry products (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Frozen Food Market Outlook, By Fruits & vegetables (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Frozen Food Market Outlook, By Bakery products (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Frozen Food Market Outlook, By Dairy products (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Frozen Food Market Outlook, By Seafood products (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Frozen Food Market Outlook, By Ready meals (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Frozen Food Market Outlook, By Other Product Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Frozen Food Market Outlook, By Category (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Frozen Food Market Outlook, By Ready-to-eat (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Frozen Food Market Outlook, By Raw material (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Frozen Food Market Outlook, By Ready-to-drink (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Frozen Food Market Outlook, By Half-cooked (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Frozen Food Market Outlook, By Ready-to-cook (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Frozen Food Market Outlook, By Other Categories (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Frozen Food Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Frozen Food Market Outlook, By Supermarkets/Hypermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Frozen Food Market Outlook, By Convenience Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Frozen Food Market Outlook, By Online Channels (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Frozen Food Market Outlook, By Other Distribution Channels (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Frozen Food Market Outlook, By Freezing Technique (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Frozen Food Market Outlook, By Blast Freezing (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Frozen Food Market Outlook, By Individual Quick Freezing (IQF) (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Frozen Food Market Outlook, By Belt Freezing (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Frozen Food Market Outlook, By Other Freezing Techniques (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Frozen Food Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Frozen Food Market Outlook, By Food Service (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Frozen Food Market Outlook, By Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Frozen Food Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22496

According to Stratistics MRC, the Global Frozen Food Market is accounted for $189.5 billion in 2022 and is expected to reach $284.7 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.1% during the forecast period. Frozen food is defined as food products that are preserved under low temperature and used over a long period. Since early times, ranchers, anglers, and trappers have protected grains and delivered them in unheated buildings during the winter season. Solidifying nourishment moderates deterioration by turning remaining dampness into ice, restraining the development of most bacterial species.

According to Organization for Economic Co-operation and Development (OECD, food services via online platforms is increased by 66.3% in Korea. According to an article published in BioMed Central (BMC), nearly 36% of adults in the U.S. reported consumption of ready-to-eat meals.

Market Dynamics:

Driver:

Busy lifestyle of consumers

The busy lifestyle of consumers due to demanding work cultures is fueling the growth of the market. People who lead hectic lives find it difficult to prepare meals at home, which forces them to choose frozen food items. Due to an increased number of women entering the workplaces and changing lifestyles is boosting the demand for the market.

Restraint:

Lack of infrastructure

Emerging nations are still lacking in the infrastructure of cold chain and are not being able to provide safe products to their populace. Though these foods shelf life is very long, adequacy of infrastructure leads to the wastage of these food products resulting in a loss to its producers. The lack of a reliable electricity supply is also a major challenge for the growth of the market.

Opportunity:

Mounting demand for convenience food

Consumers are more inclined toward convenience food products due to their ease of preparation and consumption. The demand for the products is increasing rapidly due to the drastic shift in dietary habits among consumers. Also, this urbanization trend contributes significantly toward improved living standards and rising incomes, which influences the market expansion.

Threat:

Rising preference for fresh food

Frozen food is lower alternative to fresh food among certain consumers, which is a major drawback in the market. However, lack of awareness about food safety and hygiene practices can lead to issues like food contamination and spoilage which hampers the growth of the market.

COVID-19 Impact

Impact of COVID-19 pandemic was positive on the market. The demand for frozen foods suddenly grew during the pandemic, as these products have a longer shelf life, thus can be stored for a longer period of time. The demand was rising and the supply was not up to the mark due to the lockdowns declared by various governments across the nations. Considering the increased demand, governments allowed the production of edible food across the globe. This has shifted consumer buying pattern drastically.

The ready meals segment is expected to be the largest during the forecast period

The ready meals segment is estimated to have a lucrative growth, due to the changing and busy lifestyles of people. It is extremely affordable convenient and helps in saving time as the food requires hardly any time to cook. These are microwaveable, portion controlled and shelf stable. Increase in the consumption of frozen foods due to high amount of disposable income and increased spending power is the major factor driving the growth of the market.

The online channels segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The online channels segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its advantages. Increase in internet penetration and quick access to smartphones have resulted in more purchase through online channels. As a result, several food chains are shifting toward online portals to enhance online food ordering for these fast food chains which, in turn, augment the growth of the segment.

Region with Largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the increasing availability of frozen products. Increase in refrigeration facilities in retail stores and an increase in the availability of frozen foods through online retailers are the factors driving the region growth.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to improved living standards and an increasing need for convenience. Population growth, rapid urbanization, and the rise in consumer awareness about the benefits of frozen food are the key factors driving the demand for frozen food in the region.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Frozen Food Market include: The Kellogg Company, Unilever PLC, Nomad Foods Ltd., Nestle SA, Ajinomoto Company, General Mills, Inc, McCain Foods Limited, The Kraft Heinz Company , Tyson Foods Inc, Wawona Frozen Foods, Conagra Brands Inc., Bellisio Parent, LLC, Smith Frozen Foods Inc, Associated British Foods Plc, Cargill, Vandemoortele NV and Grupo Bimbo.

Key Developments:

In February 2022, Tyson Foods Inc. announced its plans to build a new facility in Bowling Green, Kentucky, to expand the production of bacon with an investment of USD 355 million. The facility started producing products for the Wright Brand and Jimmy Dean brands offering a range of frozen and refrigerated products in the market.

In March 2021, Nomad Foods acquired Fortenova's frozen food business. The deal for the divestment of the business mentioned above covers Ledo Plus, Ledo Citluk, Frikom, and several smaller affiliated companies.

Product Types Covered:

  • Meat & Poultry products
  • Fruits & vegetables
  • Bakery products
  • Dairy products
  • Seafood products
  • Ready meals
  • Other Product Types

Categories Covered:

  • Ready-to-eat
  • Raw material
  • Ready-to-drink
  • Half-cooked
  • Ready-to-cook
  • Other Categories

Distribution Channels Covered:

  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Online Channels
  • Other Distribution Channels

Freezing Techniques Covered:

  • Blast Freezing
  • Individual Quick Freezing (IQF)
  • Belt Freezing
  • Other Freezing Techniques

End Users Covered:

  • Food Service
  • Retail
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Frozen Food Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Meat & Poultry products
  • 5.3 Fruits & vegetables
  • 5.4 Bakery products
  • 5.5 Dairy products
  • 5.6 Seafood products
  • 5.7 Ready meals
  • 5.8 Other Product Types

6 Global Frozen Food Market, By Category

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Ready-to-eat
  • 6.3 Raw material
  • 6.4 Ready-to-drink
  • 6.5 Half-cooked
  • 6.6 Ready-to-cook
  • 6.7 Other Categories

7 Global Frozen Food Market, By Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Supermarkets/Hypermarkets
  • 7.3 Convenience Stores
  • 7.4 Online Channels
  • 7.5 Other Distribution Channels

8 Global Frozen Food Market, By Freezing Technique

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Blast Freezing
  • 8.3 Individual Quick Freezing (IQF)
  • 8.4 Belt Freezing
  • 8.5 Other Freezing Techniques

9 Global Frozen Food Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Food Service
  • 9.3 Retail
  • 9.4 Other End Users

10 Global Frozen Food Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 The Kellogg Company
  • 12.2 Unilever PLC
  • 12.3 Nomad Foods Ltd.
  • 12.4 Nestle SA
  • 12.5 Ajinomoto Company
  • 12.6 General Mills, Inc
  • 12.7 McCain Foods Limited
  • 12.8 The Kraft Heinz Company
  • 12.9 Tyson Foods Inc
  • 12.10 Wawona Frozen Foods
  • 12.12 Conagra Brands Inc.
  • 12.12 Bellisio Parent, LLC
  • 12.13 Smith Frozen Foods Inc
  • 12.14 Associated British Foods Plc
  • 12.15 Cargill
  • 12.16 Vandemoortele NV
  • 12.17 Grupo Bimbo