市場調査レポート
商品コード
1250736
冷凍野菜の2028年までの市場予測- タイプ別、流通チャネル別、由来別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Frozen Vegetables Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Distribution channel, Nature, End user, and By Geography |
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冷凍野菜の2028年までの市場予測- タイプ別、流通チャネル別、由来別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の冷凍野菜市場は2022年に194億6,000万米ドルを占め、2028年には293億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に7.08%のCAGRで成長すると予想されています。
深層冷凍された野菜は、長期保存が可能で、必要に応じて使用することができます。野菜の重要な成分であるカロテンは、体内でビタミンAを生成するために必要な成分ですが、冷凍することでそのままの状態を保つことができます。また、食品廃棄物の削減、人口増加への対応、食品産業の競争力・収益力の維持のため、多くの食品メーカーが冷凍による食品保存を行っています。
eコマースポータルの利用拡大
冷凍野菜の入手可能性の向上と可処分所得の増加は、世界の冷凍野菜産業を後押しする2つの主要因になると予想されます。また、ライフスタイルや食習慣の変化、複数の大手小売チェーンの拡大により、冷凍野菜市場は急速に成長しています。さらに、世界中のレストランは、ライフスタイルの加速に後押しされたeコマースやオンラインデリバリーサービスの浸透により、ユニークな料理の需要を満たすために冷凍野菜に頼っています。
新鮮で自然な食品への嗜好の高まり
この市場の成長を阻む主な要因の一つは、一部の消費者の間で、冷凍食品は生鮮食品の代替品としては不十分であるという誤解があることです。消費するまでに1年以上加工された食品は栄養価が高いはずがないという考え方があります。FDAや国際食品情報会議(IFIC)は、冷凍食品の栄養価について、「冷凍野菜は栄養素の面で生鮮食品と同じくらい優れていることがある」などと主張し、一般の認識を改めつつあります。
増加する冷凍野菜メーカー
冷凍野菜の製造に参入するメーカーが増え、需要の増加に伴い、冷凍野菜の市場も拡大しています。冷凍野菜分野の食品商取引は、結果的にほとんどの国でより世界に成長しています。その結果、サプライチェーンが拡大し、複雑化しているため、野菜の鮮度を長く保つための需要が高まり、冷凍野菜の売上を押し上げています。
冷凍機購入のコスト高
冷凍野菜の世界市場の成長は、冷凍装置を入手するための高いコストによって深刻な影響を受ける可能性があります。さらに、冷凍食品には人体を傷つける可能性のあるさまざまな保存料が含まれており、これも予測期間を通じて世界の野菜市場の拡大を妨げると予測される重要な問題です。
新型コロナウイルスであるCOVID-19の登場により、冷凍野菜市場は好調に推移しています。冷凍野菜が長期間にわたって栄養成分を維持できるため、消費者が店舗や販売店に足を運ぶ頻度が減り、市場全体が潤うのです。COVID-19はコールドチェーン供給に大きな影響を与えたが、健康志向の強い顧客の購買習慣の変化により、冷凍野菜市場は予想を上回るペースで成長しています。
予測期間中、コンビニエンスストア分野が最大になると予想される
コンビニエンスストア分野は、有利な成長が見込まれます。世界中の人々のライフスタイルが変化し、忙しくなった結果、世界中で冷凍野菜の消費が増加したためと推測されます。冷凍料理は簡単に作ることができ、準備に時間がかからないです。また、健康的で栄養価の高い料理です。このような製品への高い支持と発展途上国でのブランド認知の高まりから、冷凍野菜の輸出も近年増加しています。
予測期間中、小売顧客向けセグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。
これは、冷凍野菜は短時間で調理できること、調理が簡単であること、労働者階級の食生活に適していること、健康効果が高いことなどから、多くの個人が冷凍野菜を利用するようになっているためです。このような特徴が、市場拡大の要因となっています。
アジア太平洋地域は、国内の冷凍野菜生産量の増加や消費人口の増加により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。冷凍野菜は生鮮野菜よりも栄養価が高いため、中国におけるコンビニエンスフードの需要の高まりが、世界の冷凍野菜市場に利益をもたらすと予想されます。
欧州の消費者の食事パターンの変化により、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されます。この発展は、すぐに食べられる食品や簡単に調理できる食品、動物性食品の代わりに野菜を使用した料理によって促進されると予想されます。欧州の消費者は、栄養価が高く、手軽な朝食や食事代わり、おやつなどを求めるようになっており、これが冷凍野菜市場の発展に寄与しています。
冷凍野菜市場でプロファイルされている主要企業には、Astral Foods、Uren Food Group Limited、Hormel Foods、Nestle、Kraft Foods、Samworth Brothers、Waitrose、JBS S.A., BRF S.A., ITC Limited, General Mills Inc, Conagra Brands, Inc, Unilever、Kellogg Co、The Kraft Heinz Company、LantmannUnibake、McCain Foods Ltd、Ajinomoto FoodsおよびAssociated British Foods plcなどがあります。
2020年4月、Uren Food Group Limitedは、同地域における強力なビジネス関係を構築するため、セルビアのサバクに新しい取引事務所を開設しました。新拠点はベリー類などの優良産地の一つであり、同社は多くのIQFフルーツを調達しています。
2017年11月、ITC Limitedは、新鮮なフルーツ&野菜を提供する新ブランド「Farmland」を立ち上げました。天然低糖質ポテト、天然抗酸化物質入りポテトなど、革新的な製品を提供しています。ベビーポテト、フレンチフライポテト、冷凍野菜などの製品も引き続き提供しています。
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According to Stratistics MRC, the Global Frozen Vegetables Market is accounted for $19.46 billion in 2022 and is expected to reach $29.34 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.08% during the forecast period. Vegetables that have been deep frozen can be kept for a long time and used as needed. Vegetables' vital components, such carotenes, which the body needs to produce vitamin A, are kept intact by freezing. Also, many food manufacturers use freezing to preserve food in order to reduce food waste, meet the needs of an expanding population, and maintain the competitiveness and profitability of the food industry.
Wide use of e-commerce portals
Increased availability of frozen veggies and rising disposable incomes are anticipated to be two of the key factors boosting the global frozen vegetables industry. The market for frozen veggies is also growing quickly due to changes in lifestyle, eating habits, and the expansion of several major retail chains. Additionally, restaurants all over the world are relying on frozen veggies to meet the demand for unique cuisines due to the increased penetration of e-commerce and online delivery services fuelled by an accelerated lifestyle.
Rising preference for fresh and natural food products
One of the main barriers to this market's growth is the misconception that frozen food is a poor substitute for fresh food among some consumers. There is a belief that food that has been processed a year or more before consumption cannot be nutritious. The FDA and the International Food Information Council (IFIC) have made claims about the nutritional value of frozen food, such as "frozen vegetables can be just as excellent as the fresh stuff in terms of nutrients," which are altering public perception.
Increasing number of frozen vegetables manufacturers
As more manufacturers enter the market to produce frozen vegetables, the market for frozen vegetables grows in response to the increasing demand. Food commerce in the frozen vegetable sector is growing more global in most nations as a result. As a result, supply chains are expanding and getting more complex, which increases the demand for vegetables to stay fresh for longer periods of time and boosts frozen vegetable sales.
High cost of purchasing freezing equipment
The growth of the global market for frozen vegetables may be severely impacted by the high cost of obtaining freezing equipment. Furthermore, frozen foods contain a range of preservatives that could hurt the human body, which is another important issue that is projected to hinder the global vegetable market's expansion throughout the forecast period.
With the appearance of the novel coronavirus, the COVID-19 has caused the frozen vegetable market to perform well. The ability of frozen vegetables to maintain their nutritional content over an extended length of time reduces the frequency of consumer visits to the store or outlet, which benefits the market as a whole. Although the COVID-19 had a substantial influence on the cold chain supply, the market for frozen vegetables has grown faster than anticipated thanks to changing customer buying habits that are more inclined towards health.
The convenience stores segment is expected to be the largest during the forecast period
The convenience stores segment is estimated to have a lucrative growth, the increased consumption of frozen vegetables worldwide as a result of people's changing and busy lifestyles around the world. Frozen dishes are easy to make and requires less time for preparation. They are wholesome and rich in nutrients. Due to the high customer approval of these products and growing brand recognition in developing nations, the export of frozen vegetables has also grown in recent years.
The retail customers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The retail customers segments is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to many individuals are turning to the usage of frozen vegetables since they are quicker to prepare, easier to cook, better for working-class diets, and have greater health benefits. These are the characteristics causing the market to grow.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to an increase in domestic frozen vegetable production and a growth in population consumption. Because frozen veggies have a higher nutritional value than fresh vegetables, the rising convenience food demand in China is anticipated to benefit the worldwide frozen vegetable market.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the changes in European consumers' eating patterns, this development is expected to be aided by foods that are ready to eat or easy to prepare, as well as dishes made from vegetables instead of animal products. Consumers in Europe are increasingly seeking quick and easy breakfast, meal replacement, and snack options that are nutritious, which is helping the market for frozen vegetables develop.
Some of the key players profiled in the Frozen Vegetables Market include Astral Foods, Uren Food Group Limited, Hormel Foods, Nestle, Kraft Foods, Samworth Brothers, Waitrose, JBS S.A., BRF S.A, ITC Limited, General Mills Inc, Conagra Brands, Inc, Unilever, Kellogg Co, The Kraft Heinz Company, LantmannenUnibake, McCain Foods Ltd., Ajinomoto Foods and Associated British Foods plc.
In April 2020, Uren Food Group Limited opened a new trading office in Sabac, Serbia, to develop strong business relations in the region. The new location is one of the prime growing regions of berries and others, where the company sources a number of its IQF fruits.
In November 2017, ITC Limited launched Farmland, a new brand to offer fresh fruits & vegetables. The company offers innovative products such as natural low-sugar potatoes, potatoes with natural antioxidants, and others. The company continues to offer products such as baby potatoes, French fry potatoes, and frozen vegetables.
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