市場調査レポート
商品コード
1258814
飲料用パッケージ市場の2028年までの予測- 製品別(パウチ、缶、ボトル、カートン、その他製品)、素材別(ガラス、プラスチック、板紙、金属、その他素材)、用途別、地域別の世界分析Beverage Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product (Pouches, Cans, Bottles, Cartons and Other Products), Material (Glass, Plastic, Paperboard, Metal and Other Materials), Application and By Geography |
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飲料用パッケージ市場の2028年までの予測- 製品別(パウチ、缶、ボトル、カートン、その他製品)、素材別(ガラス、プラスチック、板紙、金属、その他素材)、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の飲料用パッケージング市場は、2022年に1,584億6,000万米ドルを占め、2028年には2,378億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に7.0%のCAGRで成長すると予想されています。
飲料用パッケージは、飲料の味や品質を変えることなく、保存、保管、輸送するために使用されます。金属、ガラス、プラスチック、板紙など、さまざまな素材を使用し、こぼれないようにし、飲料の品質を保つために使用されます。炭酸飲料、牛乳、ボトル入り飲料水、アルコール、果物や野菜のジュースなどは、最も人気のある飲料の一部です。さらに、飲料の包装は、湿気や熱から内容物を保護し、簡単に移動できるようにし、香りを保持し、主要な栄養素の汚染や損失を防止することができます。
Lancet誌に掲載された研究によると、インドにおけるアルコール消費量は2010年~2017年の間に1人当たり4.3リットルから5.9リットルへと38%増加しました。
輸送スペースを最大限に活用し、物品を傷つけることなく効率的に移動させるスマートなパッケージング・ソリューションを設計することで、輸送のしやすさは常に優先されてきました。ドラム缶のような大量の容器で飲料を輸送する代わりに、1回分のパッケージング・ソリューションは、顧客だけでなく飲料メーカーにとっても、製品をすぐに楽しめるように輸送し保存することが容易になります。その結果、さまざまな飲料用パッケージング・ソリューションが提供する輸送の容易さと柔軟性が、市場の成長を後押ししています。
パッケージの廃棄物は、分解に何十年もかかるため、環境に悪影響を及ぼします。世界中の政府は、飲料用パッケージ部門が従わなければならない厳しい基準を導入することで、この問題に対処しています。例えば、欧州の政府は、リサイクルと包装廃棄物の問題に対処するために、多くの措置を講じています。包装および包装廃棄物に関する1994年12月20日の欧州議会および理事会指令94/62/EC」は、欧州委員会の規制の一例です。この指令には、包装廃棄物の発生を抑制する一方で、リサイクルや再利用、その他の種類の廃棄物回収を奨励する取り組みが含まれています。
環境安全に対する消費者の意識の高まりと、環境に配慮した製品の受け入れの拡大は、飲料用パッケージ製品メーカーに大きな展望を与えています。全米小売業協会の調査によると、北米の参加者の69%がリサイクル製品にプレミアムを支払うことを望んでおり、80%が購入する製品の原産地を知りたがっています。バイオプラスチックは、コーンスターチ、木材チップ、野菜、脂肪油などの再生可能な材料から作られるポリマーです。
顧客は、合成ポリマーの使用に伴う健康や環境への懸念に対応した持続可能な飲料用パッケージングを求めています。飲料用パッケージング企業は、製品の品質と安全性を確保するために利用可能な資源を使用していますが、持続可能性の側面は、生産コスト全体を上昇させ、その結果、全体的な収益性に影響を及ぼします。最終的なパッケージングのコスト上昇は、売上に影響を与える可能性があります。その結果、この双方向の問題によって、企業は持続可能性とコスト管理のさまざまな側面のバランスをとる中道を特定することを余儀なくされています。
COVID-19のパンデミックは世界中に広がり、死亡者数と長期的な健康への影響を増大させます。これを克服するために、政府は経済のあらゆる側面に影響を与える全面的または部分的なロックダウンを課しました。COVID-19の蔓延により、食品サプライチェーンに大きな影響が出ました。死亡者数が増加したため、政府は厳しい規制とロックダウンを課し、多くの経済に影響を与えました。政府はまた、サプライチェーンの混乱、原材料の価格上昇、従業員の深刻な経済的打撃を避けるために、これらの影響に対するさまざまな政策を策定しました。
カートン部門は、有利な成長を遂げると推定されます。カートンは主に板紙で構成され、飲料の長期保存を助けるためにアルミニウムとプラスチックの薄い層が加えられています。牛乳、ジュース、その他のノンアルコール飲料の包装には、大量の防腐剤を使用しなくても食品を保持できるカートンの需要が高いです。この包装により、冷蔵やその他の保存方法がない地域でも生鮮飲料を輸送することができます。
プラスチック分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。この市場では、環境に優しい、水溶性のプラスチックへの関心が高まっています。さらに、最近ではリサイクルプラスチックに目を向ける顧客も増えてきています。環境意識の高まりは、飲料用パッケージへの再生プラスチックの採用を促進する主要な要素の1つです。プラスチック包装には、容器の多様性、必要な原材料の少なさ、廃棄のしやすさ、軽量化などの利点があります。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も大きな市場シェアを占めると予測されています。飲料用パッケージの拡大は、低価格とエンドユーザー産業の成長により、この地域のプラスチックパッケージのニーズが拡大していることとほぼ関連しています。安価な価格設定と、RTDジュース、お茶やコーヒー、ボトル入り飲料水などのエンドユーザー産業が盛んなため、この地域ではPET製の飲料缶やボトルの需要が高まっています。また、インドや中国のような新興国からの飲料用パッケージの需要増加により、この地域は大きな可能性を秘めています。
予測期間中、北米のCAGRが最も高いと予測されます。米国では、Tyson Foods Inc.、PepsiCo Inc.、Nestle、Coca-Cola Company、Kraft Heinz Co.、JBS USA、Anheuser-Busch InBevといった大手企業の製造拠点がしっかりしており、プラスチックパッケージの需要を高めると期待されています。さらに、消費者の「オン・ザ・ゴー」ライフスタイルの結果として、北米における飲料事業の急速な拡大が、将来的に地域の市場成長を促進すると予想されます。
2021年3月、Ardagh Group S.A.とBragg Live Food Productsが提携し、リンゴ酢飲料のラインアップに新しい16オンスガラスボトルを導入しました。
2020年12月、Amcor Group GmbHはNutreaと新規事業を開始し、同社のルプロプロテインジュースをホットフィル(PET)ボトルで提供します。Nutrea/Frudelcaの新しいオレンジジュースは、300mlと440mlのサイズのリサイクル可能なボトルで提供されました。Amcorは、この新しい機能的なベンチャー企業の性能要件を満たす革新的なパッケージング・ソリューションを提供する重要なパートナーとして評価されました。
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According to Stratistics MRC, the Global Beverage Packaging Market is accounted for $158.46 billion in 2022 and is expected to reach $237.81 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.0% during the forecast period. Beverage packaging is used to store, preserve, and transport beverages without altering their taste or quality. It entails the use of various materials, such as metal, glass, plastic, and paperboard, to assist avoids spillage and preserves the quality of the drink. Carbonated energy drinks, milk, bottled water, alcohol, and fruit and vegetable juices are some of the most popular beverages. Aside from that, beverage packaging protects the content from moisture and heat, allows for simple mobility, retains aroma, and prevents contamination and loss of key nutrients.
According to a study published in the Lancet journal, alcohol consumption in India increased by 38% from 4.3 to 5.9 liters per capita during 2010 - 2017.
By designing smart packaging solutions to maximise carrier space and move items efficiently without harm, ease of transportation has always been a priority. Instead of shipping beverages in bulk capacity containers such as drums, single-serve packaging solutions make it easier for customers as well as beverage manufacturers to transport and preserve their products ready to enjoy. As a result, the ease and flexibility in transportation provided by various beverage packaging solutions drives market growth.
Packaging waste is harmful to the environment since it takes decades to degrade. Governments around the world are tackling this issue by implementing tough standards that the beverage packaging sector must follow. For instance, governments in Europe take a number of measures to address recycling and packaging waste issues. 'European Parliament and Council Directive 94/62/EC of 20 December 1994 on Packaging and Packaging Waste' is one example of European Commission regulation. This directive includes efforts to reduce packaging waste generation while also encouraging recycling, reuse, and other types of waste recovery.
The growing consumer awareness of environmental safety and the increasing acceptance of eco-friendly products present enormous prospects for beverage packaging product makers. According to a National Retail Federation study, 69% of North American participants are willing to pay a premium for recycled products, while 80% want to know the origin of the products they buy. Bioplastics are polymers made from renewable materials such as corn starch, wood chips, vegetables, and fatty oils.
Customers demand sustainable beverage packaging that addresses the health and environmental concerns associated with the usage of synthetic polymers. Beverage packaging firms use their available resources to assure product quality and safety, however the sustainability aspect raises the overall cost of production and consequently affects overall profitability. The rising cost of final packaging may have an impact on sales. As a result, this two-way problem forces businesses to identify a middle road that balances various aspects of sustainability and cost management.
The COVID-19 pandemic spreads all over the world and increases the number of deaths and long-term health impacts. To overcome this, government-imposed full or partial lockdowns that impact all aspects of the economy. Due to spread of COVID-19, there has been a huge impact on the food supply chain. Due to growing number of deaths, the government had imposed strict regulations and lockdown which affected a lot of economies. The government also developed various policies for these impacts to avoid supply chain disruptions, higher prices for raw materials, and severe economic fallout for employees.
The cartons segment is estimated to have a lucrative growth. Cartons are largely comprised of paperboard, with a thin layer of aluminium and plastic added to help preserve beverages for an extended amount of time. Cartons are in high demand for milk, juice, and other non-alcoholic beverage packaging because they retain the food without the need for a significant amount of preservatives. This packaging allows perishable beverages to be transported to regions without refrigeration or other methods of preservation.
The plastic segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. The market is experiencing an increase in interest in environmentally friendly and water-soluble plastics. Furthermore, customers are increasingly turning to recycled plastics these days. Increasing environmental awareness is one of the primary elements driving the adoption of recycled plastics for beverage packaging. Plastic packaging has advantages such as container variety, less raw material required, ease of disposal, and lightweight.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. The expansion of beverage packaging is mostly linked to the region's expanding need for plastic packaging due to low cost and growing end-user industries. Because of cheap pricing and thriving end-user sectors such as RTD juices, tea and coffee, and bottled water, beverage cans and bottles manufactured of PET are in high demand in the region. The region also has enormous potential due to increased demand for beverage packaging from emerging nations like India and China.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period. The solid manufacturing base of major companies such as Tyson Foods Inc., PepsiCo Inc., Nestle, Coca-Cola Company, Kraft Heinz Co., JBS USA, and Anheuser-Busch InBev in the United States is expected to boost demand for plastic packaging. Furthermore, the rapid expansion of the beverage business in North America as a result of consumers' 'on-the-go' lifestyle is expected to boost regional market growth in the future years.
Some of the key players profiled in the Beverage Packaging Market include: Stora Enso Oyj, Amcor plc, Ball Corporation, Tetra Laval International S.A., Crown Holdings, Inc, Smurfit Kappa Group plc, Mondi plc, Reynolds Group Holdings Limited, Orora Limited, SIG Combibloc Group AG, Toyo Seikan, Ball Corporation, Berry Global Group, Inc, Saint Gobain, Ardagh Group and WestPack.
In March 2021, Ardagh Group S.A. and Bragg Live Food Products partnered to introduce a new 16oz glass bottle for its line of apple cider vinegar beverages.
In December 2020, Amcor Group GmbH commenced a new venture with Nutrea to deliver its rupro protein juice in a hot-fill (PET) bottle. The new orange juice from Nutrea/Frudelca was available in recyclable bottles in 300ml and 440ml sizes. Amcor was regarded as a critical partner in delivering an innovative packaging solution that met the performance requirements of this new functional venture.
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