市場調査レポート
商品コード
1250728
植物エキスの世界市場の2028年までの予測 - 製品別、形態別、原料別、用途別、方法別、地域別分析Plant Extracts Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, Form, Source, Application, Method and By Geography |
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植物エキスの世界市場の2028年までの予測 - 製品別、形態別、原料別、用途別、方法別、地域別分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の植物エキス市場は、2022年に166億1,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 8.3%で成長し、2028年には268億米ドルに達すると予想されています。
植物やハーブから抽出された物質は、植物エキスとして知られています。アルカロイド、ステロイド、タンニン、グリコシド、揮発性オイル、フェノール、フラボノイドなどの活性物質の供給源であるとともに、治療特性を有します。植物の葉、花、樹皮、種子、果実、根などの部位に、これらの活性化学物質が含まれています。飲食品、化粧品、医薬品など、多くの産業で植物エキスが使用されています。
輸入促進センターによると、ドイツでは約700種類の植物由来の医薬品が販売されており、特にHeinrich Klenk社やSchaper &Brummer社などが製造し、ドイツ国内の医師の70%が処方していると言われている
天然食品素材への需要の増加
世界的に、オーガニック食品の分野はかなりの割合で増加しています。人々は、化学物質が健康に及ぼす有害な影響について、より強く意識するようになってきています。健康とウェルネスに対する消費者の関心の高まりは、肥満、骨粗しょう症、糖尿病、心血管疾患などの生活習慣病の有病率の上昇に起因していると思われます。その結果、人々の食の好みや天然素材に対する考え方が変化しています。また、化学物質が環境や健康に与える影響を懸念し、有機栽培や有機加工された食材を好む傾向が強くなっています。その結果、飲食品業界における植物エキスの需要は、天然素材やクリーンラベルの製品に対する消費者の嗜好の高まりに後押しされています。
原材料の不足
森林の劣化や種の絶滅により、入手できなくなった植物種もあります。また、これらの薬用植物は一部の国でしか栽培されていないため、供給量も限られています。さらに、これらの植物は年に一度しか生産されず、供給量も限られているため、需要と供給のバランスが崩れています。また、原材料のコストにも影響し、不足分の支出で高価になってしまいます。このように価格差が大きいため、最終製品の価格を標準化することが困難になります。このように、上記のような要因が市場の成長を抑制しているのです。
天然・有機香料に対する需要の高まり
消費者は、化学物質を含まない商品のみを購入することに関心を持つようになってきています。天然素材やオーガニック素材を使用したパーソナルケア製品は、消費者の間でますます人気が高まっています。合成化学物質の危険性に対する認識が高まり、メーカー各社は製品ラインナップに天然物質を含めるよう求めています。そのため、特にパーソナルケア製品において、植物エキスのニーズが高まっています。
植物エキスの課題
作物の不作や品薄は、生産の停滞、収穫作業員の不足、港の閉鎖に影響するロックダウンによってもたらされました。これらの失敗は、南欧州での集中豪雨や東欧での極端な干ばつや山火事などの異常気象によって悪化します。欧州とその周辺地域の香辛料産業は、輸入に大きく依存しています。香辛料貿易は、貨物や物流の不規則性によって直接影響を受ける。輸送用コンテナの不足のような結果は、あらゆるところに及んでおり、急激な価格上昇をもたらします。需要が供給を上回るため市場が制約され、季節の収穫や供給継続の障害にもかかわらず、年間のニーズがリスクになります。
COVID-19の発生は、数多くの国際的な産業の拡大を遅らせ、買い手と売り手の双方に広く混乱をもたらしました。世界の市場や生産施設が閉鎖されたことで、製品の生産、販売、マーケティングが停止されました。また、事業者にとっては、事業戦略やサプライチェーンとの関係を維持するためのチャンスとなりました。
ハーブ&スパイス分野は予測期間中に最大になると予想される
ハーブ&スパイス分野は、消費者の世界の健康志向の高まりから、ハーブやスパイスからの植物エキスの人気が拡大しており、有利な成長を遂げると推定されます。この市場拡大は、持続可能で健康的な原料を使用した流行のフレーバーやフレーバー飲料が原動力となっています。抗酸化作用、抗炎症作用、抗糖尿病作用、降圧作用、抗菌作用などの治療効果があるため、シナモンやクローブなどのスパイス抽出物は、飲料メーカーに広く使用されています。その結果、健康志向の飲料業界におけるスパイスエキスの需要は活況を呈しており、予測期間中、ハーブ・スパイス分野の成長を牽引しています。
飲食品分野は予測期間中に最も高いCAGRが予想される
飲食品分野は、活性化、免疫力向上、肌の健康増進、集中力強化、リラックス効果など、特定の健康効果に関連することが多いため、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれています。様々な植物成分からの抽出物が、抗酸化剤、抗菌剤、香料、着色料、酵素、栄養強化剤、包装添加物として食品分野で使用されていることが、このセグメントの拡大に繋がっています。植物エキスは、飲食品分野で着色料や香味料として利用され、全体的な栄養価を向上させる。
アジア太平洋地域は、原料が入手しやすく、抽出施設の拡張に適した環境であることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。また、現地の企業は、技術革新と市場への投資に注力することで、常に製品ラインを拡大しています。また、この地域は、植物エキスの健康上の利点に関する消費者の知識の増加や可処分所得の増加により、最も高い成長を遂げると予想されています。
北米は、様々な飲食品における天然成分の需要が高まっていることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。飲食品分野における市場拡大のもう一つの主要な促進要因は、製品の革新です。天然成分で作られたスキンケア製品に対する消費者の嗜好が強いため、植物エキスが輝きや抗セルライト治療に含まれることが多くなっています。
2019年6月、フレーバーとフレグランスの世界リーダーであるGivaudanは、スイスに新しいフラッグシップイノベーションセンターを発足させました。このイノベーションセンターの主な目的は、飲食品および美容・パーソナル・ホームケア業界向けに、異なる持続可能なフレーバー、味覚、香りのソリューションを創出することです。
2019年6月、シムライズダイアナフードの栄養部門は、カナダに新しい研究開発センターを開設しました。新しい施設では、新製品とプロセスの創造が重要な焦点となります。
2019年5月、フレーバーとフレグランスの世界リーダーであるGivaudanは、天然フレーバー、エキス、エッセンシャルオイルの製品ポートフォリオを強化するため、ベトナムのフレーバー会社Golden Frogの買収を発表しました。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Plant Extracts Market is accounted for $16.61 billion in 2022 and is expected to reach $26.80 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.3% during the forecast period. A material derived from plants and herbs is known as a plant extract. It is a source of active substances like alkaloids, steroids, tannins, glycosides, volatile oils, phenols, and flavonoids as well as having therapeutic characteristics. The leaves, flowers, bark, seeds, fruits, and roots of the plant, as well as other parts, contain these active chemicals. Many industries, including those in the food and beverage, cosmetic, pharmaceutical, and other sectors, use plant extracts.
According to the Centre for the Promotion of Imports, around 700 plant-based medicines are available in Germany, which are manufactured by companies such as Heinrich Klenk and Schaper & Brummer among others and are prescribed by 70% of the physicians in the country
Increasing demand for natural food ingredients
Globally, the organic food sector is increasing at a significant rate. People are becoming more conscious of the harmful effects that chemicals have on their health. The increased consumer focus on health and wellness may be attributed to the rising prevalence of lifestyle disorders such obesity, osteoporosis, diabetes, and cardiovascular diseases. As a result, person's culinary preferences and attitudes on natural ingredients have shifted. Customers are turning more and more to items that are grown and processed organically as a result of their worries about the effects of chemicals on the environment and their health. As a result, the demand for plant extracts in the food and beverage industry is driven by consumers' growing preference for natural and clean-label products.
Shortage of raw materials
Some plant species are no longer available due to forest degradation and species extinction. The supply is also limited because these medicinal plants are only grown in a few nations. Additionally, because these plants only produce once a year and have limited supply, there is an imbalance in supply and demand. It also has an impact on the cost of raw materials and the expenditure of shortage makes it expensive. It becomes challenging to standardise the final product's price because of these wide price differences. Thus, the above factors are restraining the market growth.
Rising demand for natural and organic fragrance
Consumers are becoming more and more interested in purchasing exclusively chemical-free goods. Personal care products made from natural and organic ingredients are increasingly popular with consumers. Public awareness of the dangers of synthetic chemicals is rising, which is pressuring manufacturers to include natural substances in their product line-ups. Thus, there is a rising need for plant extracts, particularly in personal care products.
Challenges of plant extracts
Crop inadequacies and scarcities were brought on by a slowdown in production, a lack of harvest workers, and a lockdown that affected port closures. These failures are made worse by extreme weather conditions, such as torrential rain in southern Europe or extreme drought and wild fires in Eastern Europe. The spice industry in Europe and the surrounding areas is heavily dependent on imports. The spice trade is directly impacted by irregularities in freight and logistics. Consequences like the scarcity of shipping containers are all-pervasive and result in sharp price increases. The market is constrained because demand exceeds supply, making annual needs risky despite season harvests and disruptions to supply continuity.
The COVID-19 outbreak has slowed down the expansion of numerous international industries, which has resulted in widespread disruption for both buyers and sellers. Global markets and production facilities have been closed, which has halted the product's production, sale, and marketing. Also, it has given the businesses a chance to maintain their business strategies and relationships with their supply chains.
The herbs & spices segment is expected to be the largest during the forecast period
The herbs & spices segment is estimated to have a lucrative growth, due to consumers' increasing global health concern, plant extracts from herbs and spices are expanding in popularity. The market expansion of this is driven by trendy flavours and flavoured beverages with sustainable and healthy ingredients. Due to their therapeutic properties as an antioxidant, anti-inflammatory, antdiabetic, antihypertensive, and antibacterial, spice extracts like cinnamon and cloves are widely used by beverage manufacturers. As a result, the demand for spice extracts in the healthier beverage industry is booming, driving the growth of the herbs and spices segment during the forecast period.
The food & beverages segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The food & beverages segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, as it is frequently associated with particular health benefits, such as invigorating, boosting the immune system, enhancing skin health, enhancing focus, and giving relaxation. The use of extracts from various plant components as antioxidants, antimicrobials, flavourings, colouring agents, enzymes, nutrient enhancers, and packaging additives in the food sector has led to the segment's expansion. Plant extracts are utilised as colourants and flavorants in the food and beverage sector to improve the overall nutritional content.
Asia Pacific is projected to hold the largest market shares during the forecast period owing to the raw materials are readily available and the atmosphere is conducive to the expansion of the extraction facilities. Also, local businesses are constantly expanding their product lines by focusing on innovation and investing in the market. Also, this region is anticipated to experience the highest growth due to an increase in consumer knowledge of the health advantages of plant extracts as well as an increase in disposable income.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising demand for natural ingredients in a variety of foods and beverages. Another key driver of market expansion in the food and beverage sector is product innovation. Due of the strong consumer preference for skincare products made with natural components, plant extracts are being included in radiance and anti-cellulite treatments more frequently.
Some of the key players profiled in the Plant Extracts Market include Sensient Technologies Corporation, Givaudan, Synergy Flavors, Dohler, Symrise, International Flavours & Fragrance Inc., Synthite Industries Private LTD, Vidya Herbs Private LTD, PT Indesso Aroma, Kalsec Inc., Indena S.P.A, Nutra Green Biotechnology Pvt Ltd, Naturex Inc., Mane Fils SA., Evolva, Prinova Group LLC., Plant Extracts International, Blue Sky Botanics Ltd., Ransom Naturals Ltd and Organic Herb.
In June 2019, Givaudan, the global leaders of flavors and fragrances, inaugurated its new flagship innovation center in Switzerland. The major aim of this innovation center is to create different and sustainable flavor, taste and fragrance solutions for the food and beverage and beauty, personal and home care industries.
In June 2019, the nutrition division of Symrise Diana Food has opened a new Research and Development Centre in Canada. The creation of new product and processes will be a key focus in new facility.
In May 2019, Givaudan, the global leaders of flavors and fragrances, announced the acquisition of Vietnamese flavor company Golden Frog to strengthen the product portfolio in natural flavor, extracts and essential oils.
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