市場調査レポート
商品コード
1250784
スマートウォッチの2028年までの市場予測- 製品別、ディスプレイ技術、オペレーティングシステム、アプリケーション、プロセッサ、RAM、価格帯、流通チャネル、エンドユーザー、地域別の世界分析Smartwatch Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, Display Technology, Operating System, Application, Processor, RAM, Price Range, Distribution Channel, End User and By Geography |
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スマートウォッチの2028年までの市場予測- 製品別、ディスプレイ技術、オペレーティングシステム、アプリケーション、プロセッサ、RAM、価格帯、流通チャネル、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、スマートウォッチの世界市場は、2022年に254億4,000万米ドルを占め、2028年には649億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR16.9%の成長を遂げる見通しです。
スマートウォッチとは、腕時計などのように見えるウェアラブルコンピュータの一種です。多くのスマートウォッチは、時刻を知らせるだけでなく、Bluetooth機器に接続することができます。この時計は、ワイヤレスBluetoothアダプターとして機能することで、着用者のスマートフォンの機能を時計に拡張することができます。この時計で、ユーザーはスマートフォンから電話をかけたり受けたり、天気をチェックしたり、音楽を聴いたり、メールや文章を読んだり書いたり、デジタルアシスタントとコミュニケーションすることができます。
政府のデータによると、2022年には、国内で心血管疾患に苦しむ約360万人、これらの疾患のリスクを抱える約3,440万人がウェアラブル医療機器を使用しています。Trading Economicsのデータによると、アラブ首長国連邦は消費者に1,549億5,954万米ドルを支出しました。
都市化の浸透率の上昇
都市化の進展に伴い、美的センスに優れた最先端グッズの需要が高まっています。タイムスケジュールや複数の機能を1台で実現することで、顧客はより良い体験をすることができます。このような点から、スマートウォッチの需要が高まることが予想されます。また、ミレニアル世代では、高級品への出費の増加や勤務時間の把握のために、スマートウォッチを着用する人も多くなっています。
代替品の存在が市場成長を抑制します。
一般的な時計は、世界中の消費者の間で大きな存在感と揺るぎない感情的価値を持つ代替品の一例です。しかし、多くの高所得者層が高級時計を、中低所得者層が通常の時計を好むため、市場の成長は妨げられると予想されます。
新興経済諸国における高い消費力
スマートガジェット、特にスマートウェアラブルへの支出を増加させる能力が、新興経済諸国での同製品の売上拡大に大きく寄与しています。市場の拡大は、各社が子供用スマートウォッチの製造を増やしていることも後押ししています。また、一人当たりの所得が高い欧州連合諸国が市場開拓を後押ししています。これは、一人当たりの所得の増加により、スマートウェアラブルに対する消費者の関心が高まる可能性があるためです。
デバイスの高コスト
スマートウォッチは高価格であるため、市場の成長は抑制されると予測されます。ディスプレイ、センサー、コア径10マイクロメートルの小型半導体デバイスなど、さまざまなデバイスを製造・設計するためには、幅広い才能と高価な先行投資が必要です。
COVID-19の流行は、多くの企業に影響を与えています。成長率の低下は、あらゆる産業に影響を与えています。スマートウォッチ市場も同様に、このパンデミックの影響を受けています。パンデミックの流行に伴い、スマートウォッチの予測消費量と需要が増加しました。これは、人々が自宅で運動を始めた結果、監禁中にスマートウォッチを買わざるを得なくなったために起こったことです。スポーツジムが閉鎖される中、スマートウォッチは重宝されました。その結果、この頃からスマートウォッチをネットで取引する人が増えました。セルラー型ウェアラブルの新潮流が流行る。人々の健康への関心が高まった結果、スマートウォッチの需要が増加しました。
予測期間中、医療分野が最も大きくなると予想される
医療分野は、予測期間中に有利な成長を遂げると推定されます。健康モニタリングは、ウェアラブル技術の最も有用な側面であることが示されています。重要な健康情報を提供することで、フィットネス愛好家だけでなく、患者が抱える問題についての情報を提供することで、患者に利益をもたらします。フィットネストラッカーの出荷台数は、人々の健康への関心が高まった結果、増加しました。腕時計には必ずフィットネストラッカーが搭載されており、健康データのトラッキングに便利な機能が多いことから、スマートウォッチの人気が急上昇しています。いくつかの複雑で重要な情報を提供することで、スマートウォッチは医師を助け、時間とお金を節約しています。この情報は、新しい治療法が患者にどのような影響を与えるかを把握したり、手術後の患者の回復を継続的に追跡したりするなど、医療関係者が障害を克服するのに役立ちます。
予測期間中、eコマース分野のCAGRが最も高くなると予想される
eコマース分野は、予測期間中に最も速いCAGR成長を遂げると予想されます。この分野の最近の著しい成長は、オンラインプラットフォームを通じてあらゆる種類の製品の販売を後押ししています。eコマースによるスマートウォッチの販売を促進する主な要素の1つは、オンライン購入に対する消費者の欲求が高まっていることです。その他にも、魅力的な価格や迅速な宅配サービスなども重要な考慮事項となっています。スマートウォッチのメーカーは、オンラインチャネルを通じてより多くの人々にアクセスできる可能性があるため、販売可能性を高めるためにeコマースへの支出を増やすと予想されます。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。同市場は主に家電部門の拡大によって牽引されており、スマートウォッチ市場ベンダーの急速な拡大、主要市場参入企業の存在、スマートウォッチの需要を高める大規模な人口基盤を伴っており、最終的には予測期間中に市場を活性化させます。
北米は、スマートデバイスへの支出が増加しているため、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。米国は最先端技術をいち早く導入することで有名であり、スマートデバイスの使用率でも世界をリードしています。若者からお年寄りまでがスマートデバイスを選択するため、ハイテク機器への支出はかつてないほど増加しています。高齢者専用に作られたスマートウォッチのイントロダクション、遠隔モニタリングの需要の高まり、テクノロジーに対する意識の高まり、同地域におけるスマートウォッチの有利な市場環境などから、スマートウォッチを利用する高齢者の数は増加すると予想されます。
2022年6月、Garminは世界初で新しいGPSランニングスマートウォッチ955の1つを明らかにし、ソーラーフォアランナーや充電255シリーズを搭載しました。ガーミンのフォアランナーシリーズに加わったこの最新モデルは、世界中のランナーに好まれる選択肢となりました。これらは、中堅・プロのランナーやアスリートのために開発されたトレーニング機能を備えたトライアスロン対応のスマートウォッチです。
2022年5月、ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループは、2022年のファーウェイ旗艦製品発表会において、HUAWEI Mate Xs 2、HUAWEI WATCH GT 3 Pro、そしてHUAWEI WATCH FIT 2、HUAWEI WATCH D、HUAWEI Band 7、HUAWEI S-TAGといった最先端のハードウェア製品数点を発表しました。これにより、消費者の日常生活を効率化することを目指します。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Smartwatch Market is accounted for $25.44 billion in 2022 and is expected to reach $64.93 billion by 2028 growing at a CAGR of 16.9% during the forecast period. A smartwatch is a type of wearable computer that looks like a wristwatch or other type of timepiece. Many smartwatches can connect to Bluetooth devices in addition to telling the time. This watch may extend the functionality of the wearer's smartphone to the watch by acting as a wireless Bluetooth adaptor. With this watch, the user may make and take calls from their smartphone, check the weather, listen to music, read and write emails and texts, and communicate with a digital assistant.
According to government data, around 3.6 million people suffering from cardiovascular disease and approximately 34.4 million who are at a risk of these conditions in the country used wearable medical devices in 2022. According to Trading Economics' data, the United Arab Emirates spent USD 154,959.54 million on consumers.
Increasing penetration rate of urbanization
Urbanization's increasing rates of penetration have boosted demand for aesthetically pleasing, cutting-edge goods. Customers can enjoy better experiences with these cutting-edge items thanks to time schedules and several functionalities in a single device. It is projected that this aspect would increase demand for smartwatches. A substantial portion of the millennial generation has also begun wearing smartwatches as a result of increased spending on luxury goods or tracking for regular work hours.
Presence of substitute product to restrain market growth
Regular watches are an example of a substitute product with a significant market presence and a steadfast emotional value among consumers all over the world. The market's growth is anticipated to be hampered by the preference of many high-income consumers for luxury watches as well as middle- and huge numbers of low-income consumers for normal timepieces.
The high spending power of developed economies
The capacity of the product to increase spending on smart gadgets, especially smart wearables, has significantly contributed to the product's sales growth in developed economies. The market expansion will also be supported by the companies' increasing manufacturing of kids' smartwatches. Also, the development of the market is being pushed along by European Union nations with high per capita incomes. This is due to the possibility that increased consumer interest in smart wearables could result from increasing per capita income.
High cost of the device
The market's growth is predicted to be constrained by smartwatches' high price. Manufacturing and designing a wide variety of devices, including as displays, sensors, and miniature semiconductor devices with a core diameter of 10 micro metres, requires a broad range of talents and pricey upfront investments.
Covid-19's epidemic has had an impact on a number of businesses. A decline in growth is having an impact on all industries. The smartwatch market has also been impacted by this pandemic, in a similar manner. The predicted consumption and demand for smartwatches increased as the pandemic spread. This happened as a result of people starting to exercise at home, which forced them to buy smartwatches during the lockdown. Smartwatches were useful as the gyms closed. As a result, more and more people started trading smartwatches online around this time. A new wave of cellular wearables is the epidemic. Smartwatch demand increased as a result of people's growing health concerns.
The medical segment is expected to be the largest during the forecast period
The medical segment is estimated to have a lucrative growth during the forecast period. Health monitoring has shown to be the most useful aspect of wearable technology. It benefits patients by providing information about their issues as well as fitness enthusiasts by providing important health information. The shipment of fitness trackers has increased as a result of people's growing concern for their health. Every wristwatch has a fitness tracker, which is why the smart watch's popularity is surging due to its many useful features for tracking health data. By providing some complex and important information, smart watches are helping doctors and saving them time and money. This information helps medical professionals overcome obstacles like figuring out how a new treatment would affect a patient or continuously tracking a patient's recovery after surgery, among other things.
The E-commerce segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The E-commerce segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. The recent significant growth of this sector has boosted sales of all kinds of products through online platforms. One of the main elements driving smartwatch sales through e-commerce is the growing consumer desire for online buying. Other important considerations include alluring deals and quick home delivery services. Manufacturers of smartwatches are anticipated to increase their e-commerce spending in order to increase their sales potential as a result of the possibility of accessing a broader audience through online channels.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. The market is primarily driven by the expanding consumer electronics sector, which is also accompanied by the quick expansion of smartwatch market vendors, the existence of key market participants, and a sizable population base that raises demand for smartwatches in the area, eventually fueling the market during the forecasted timeframe.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to rising expenditure on smart devices. The United States is renowned for implementing cutting-edge technologies first, and it also leads the world in the use of smart devices. Spending on high-tech gadgets is higher than ever in the nation as both young and old people choose smart devices. Due to the introduction of smartwatches made specifically for the elderly, growing demand for remote monitoring, rising awareness of technology, and favourable market conditions for smartwatches in the area, it is anticipated that the number of elderly persons using smartwatches will rise.
Some of the key players profiled in the Smartwatch Market include Xiaomi, Huawei Technologies Co., Ltd., Nike, Inc., Fitbit Inc., Sony Corporation, Virtual-Realties, LLC, Apple Inc, SAMSUNG, Michael Kors, Honeywell International Inc, LG Electronics, ASUSTeK Computer Inc, Polar Electro, Motorola Solutions, Inc, Garmin Ltd, Fossil Group, Inc, Google LLC and Tom Tom International BV.
In June 2022, Garmin revealed one of the world's first and new GPS running smartwatch 955, with a solar forerunner and charging 255 series. This latest addition to Garmin's Forerunner range has become the preferred choice of runners worldwide. These are triathlon-ready smartwatches with training features developed for mid-level and professional runners and athletes.
In May 2022, Huawei Consumer Business Group has announced several cutting-edge hardware products, including HUAWEI Mate Xs 2, HUAWEI WATCH GT 3 Pro, and HUAWEI WATCH FIT 2, HUAWEI WATCH D, HUAWEI Band 7 and HUAWEI S-TAG at the Huawei flagship product launch in 2022. This aims to streamline the daily lives of consumers.
Products Covered:
Display Technologies Covered:
Operating Systems Covered:
Applications Covered:
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Price Ranges Covered:
Distribution Channels Covered:
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