表紙:Webアナリティクス (Web解析) :世界市場規模予測(2020年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1017866

Webアナリティクス (Web解析) :世界市場規模予測(2020年~2028年)

Web Analytics - Global Market Outlook (2020-2028)

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 150+ Pages | 納期: 2~3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=128.87円
Webアナリティクス (Web解析) :世界市場規模予測(2020年~2028年)
出版日: 2021年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 150+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のWebアナリティクス (Web解析)の市場規模は、2020年に36億6,000万米ドルとなり、予測期間中に20.3%のCAGRで成長し、2028年までに160億4,000万米ドルに達すると予測されています。

データ駆動型ビジネスへのシフトの増加と、さまざまな業界のWebサイトデータの収集、分析、および視覚化の必要性の高まりが、市場の成長を後押ししています。ただし、データのセキュリティとプライバシーに関する厳格な政府規制が市場の成長を妨げています。

当レポートではWebアナリティクス (Web解析)の世界市場を調査し、市場の概要、市場の成長要因および阻害要因の分析、市場機会、Covid-19の影響、タイプ・サービス・ソリューション・分析タイプ・展開タイプ・サービスタイプ・データ収集・組織規模・アプリケーション・エンドユーザー・地域別の市場規模の推移と予測、競合情勢、主要企業のプロファイルなど、体系的な情報を提供しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 市場機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • Covid-19の影響

第4章 ポーターズのファイブフォース分析

第5章 タイプ別

  • イントロダクション
  • オンサイトWebアナリティクス (Web解析)
  • オフサイトWebアナリティクス (Web解析)

第6章 サービス別

  • イントロダクション
  • サポートとメンテナンス
  • プロフェッショナルサービス

第7章 ソリューション別

  • イントロダクション
  • 検索エンジンの追跡とランキング
  • マーケティングオートメーション
  • ヒートマップ分析
  • その他の地域動ベースのターゲティング

第8章 分析タイプ別

  • イントロダクション
  • 視聴者分析
  • コンバージョン分析
  • その他の地域動分析
  • 買収分析

第9章 展開タイプ別

  • イントロダクション
  • オンプレミス
  • オンデマンド

第10章 サービスタイプ別

  • イントロダクション
  • 有料
  • 無料

第11章 データ収集別

  • イントロダクション
  • Webログ
  • パケットスニッフィング
  • JavaScriptのタグ付け
  • Webビーコン

第12章 組織規模別

  • イントロダクション
  • 中小企業(SME)
  • 大企業

第13章 アプリケーション別

  • イントロダクション
  • 交通管理
  • ディスプレイ広告の最適化
  • ソーシャルメディア管理
  • パーソナライズ
  • モバイル分析
  • オンラインマーケティングとマーケティングオートメーション
  • マルチチャネルキャンペーン分析
  • メールマーケティング
  • パフォーマンス監視
  • デジタル著作権管理
  • コンテンツマーケティング
  • ビジネスおよび市場調査
  • ターゲティングと行動分析
  • オンライン不正検出

第14章 エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 旅行とホスピタリティ
  • 商業
  • 小売と消費財
  • メディアとエンターテインメント
  • 飲食品
  • エネルギーとユーティリティ
  • 製造
  • ヘルスケアとライフサイエンス
  • 政府と防衛
  • Eコマース
  • 電気通信と情報技術
  • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
  • 輸送とロジスティクス

第15章 地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東およびアフリカ

第16章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 拡張
  • その他の重要な戦略

第17章 企業プロファイル

  • Webtrends
  • AT Internet
  • Tableau Software
  • Splunk Technology
  • Teradata
  • SAS
  • Adobe
  • Microsoft Corporation
  • IBM
  • Hootsuite
  • Google
  • Facebook
  • Comscore
  • SimilarWeb
  • MicroStrategy
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Web Analytics Market Outlook, By Region (2019-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Web Analytics Market Outlook, By Type (2019-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Web Analytics Market Outlook, By On-Site Web Analytics (2019-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Web Analytics Market Outlook, By Off-Site Web Analytics (2019-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Web Analytics Market Outlook, By Service (2019-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Web Analytics Market Outlook, By Support & Maintenance (2019-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Web Analytics Market Outlook, By Professional Services (2019-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Web Analytics Market Outlook, By Solution (2019-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Web Analytics Market Outlook, By Search Engine Tracking & Ranking (2019-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Web Analytics Market Outlook, By Marketing Automation (2019-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Web Analytics Market Outlook, By Heat Map Analytics (2019-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Web Analytics Market Outlook, By Behavior-Based Targeting (2019-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Web Analytics Market Outlook, By Analysis Type (2019-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Web Analytics Market Outlook, By Audience Analysis (2019-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Web Analytics Market Outlook, By Conversion Analysis (2019-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Web Analytics Market Outlook, By Behavior Analysis (2019-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Web Analytics Market Outlook, By Acquisition Analysis (2019-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Web Analytics Market Outlook, By Deployment Type (2019-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Web Analytics Market Outlook, By On-Premise (2019-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Web Analytics Market Outlook, By On-Demand (2019-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Web Analytics Market Outlook, By Service Type (2019-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Web Analytics Market Outlook, By Paid (2019-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Web Analytics Market Outlook, By Free (2019-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Web Analytics Market Outlook, By Data Collection (2019-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Web Analytics Market Outlook, By Web Logs (2019-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Web Analytics Market Outlook, By Packet Sniffing (2019-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Web Analytics Market Outlook, By JavaScript Tagging (2019-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Web Analytics Market Outlook, By Web Beacons (2019-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Web Analytics Market Outlook, By Organization Size (2019-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Web Analytics Market Outlook, By Small and Medium-Sized Enterprises (SME's) (2019-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Web Analytics Market Outlook, By Large Enterprises (2019-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Web Analytics Market Outlook, By Application (2019-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Web Analytics Market Outlook, By Traffic Management (2019-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Web Analytics Market Outlook, By Display Advertising Optimization (2019-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Web Analytics Market Outlook, By Social Media Management (2019-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Web Analytics Market Outlook, By Personalization (2019-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Web Analytics Market Outlook, By Mobile Analytics (2019-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Web Analytics Market Outlook, By Online Marketing & Marketing Automation (2019-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Web Analytics Market Outlook, By Multichannel Campaign Analysis (2019-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Web Analytics Market Outlook, By E-Mail Marketing (2019-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Web Analytics Market Outlook, By Performance Monitoring (2019-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Web Analytics Market Outlook, By Digital Rights Management (2019-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Web Analytics Market Outlook, By Content Marketing (2019-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Web Analytics Market Outlook, By Business and Market Research (2019-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Web Analytics Market Outlook, By Targeting & Behavioral Analysis (2019-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Web Analytics Market Outlook, By Online Fraud Detection (2019-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Web Analytics Market Outlook, By End User (2019-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Web Analytics Market Outlook, By Travel & Hospitality (2019-2028) ($MN)
  • Table 49 Global Web Analytics Market Outlook, By Commercial (2019-2028) ($MN)
  • Table 50 Global Web Analytics Market Outlook, By Retail & Consumer Goods (2019-2028) ($MN)
  • Table 51 Global Web Analytics Market Outlook, By Media & Entertainment (2019-2028) ($MN)
  • Table 52 Global Web Analytics Market Outlook, By Food & Beverage (2019-2028) ($MN)
  • Table 53 Global Web Analytics Market Outlook, By Energy and Utilities (2019-2028) ($MN)
  • Table 54 Global Web Analytics Market Outlook, By Manufacturing (2019-2028) ($MN)
  • Table 55 Global Web Analytics Market Outlook, By Healthcare & Life Sciences (2019-2028) ($MN)
  • Table 56 Global Web Analytics Market Outlook, By Government & Defense (2019-2028) ($MN)
  • Table 57 Global Web Analytics Market Outlook, By E-commerce (2019-2028) ($MN)
  • Table 58 Global Web Analytics Market Outlook, By Telecommunication & Information Technology (2019-2028) ($MN)
  • Table 59 Global Web Analytics Market Outlook, By Car (2019-2028) ($MN)
  • Table 60 Global Web Analytics Market Outlook, By Banking, Financial Services and Insurance (BFSI) (2019-2028) ($MN)
  • Table 61 Global Web Analytics Market Outlook, By Transportation and Logistics (2019-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC20649

According to Stratistics MRC, the Global Web Analytics Market is accounted for $3.66 billion in 2020 and is expected to reach $16.04 billion by 2028 growing at a CAGR of 20.3% during the forecast period. Increasing shift to data-driven businesses and growing need to collect, analyze, and visualize website data by various industry verticals are driving the market growth. However, stringent government regulation over data security and privacy is hampering the growth of the market.

Web analytics help businesses to increase their web page traffic by attracting more customers and gain insights to retain or attract customers. Web analytics provides real-time data regarding consumer behavior and reveals insight that is buried in the data of each interaction. Web analytics is highly adopted by various players to optimize their web usage.

Based on the end user, the retail & consumer goods segment is going to have lucrative growth during the forecast period due to the advancement of the internet and the freedom to access it from anywhere, brick-and-mortar stores turned into digital retailers and the emergence of a new breed of e-retailers. By geography, Asia Pacific is going to have high growth during the forecast period owing to the increasing number of analytics outsourcing activities, growing implementation of the solutions, and awareness amongst the businesses to utilize the huge chunks of unstructured online data.

Some of the key players profiled in the Web Analytics Market include Webtrends, AT Internet, Tableau Software, Splunk Technology, Teradata, SAS, Adobe, Microsoft Corporation, IBM, Hootsuite, Google, Facebook, Comscore, SimilarWeb and MicroStrategy.

Types Covered:

  • On-Site Web Analytics
  • Off-Site Web Analytics

Services Covered:

  • Support & Maintenance
  • Professional Services

Solutions Covered:

  • Search Engine Tracking & Ranking
  • Marketing Automation
  • Heat Map Analytics
  • Behavior-Based Targeting

Analysis Types Covered:

  • Audience Analysis
  • Conversion Analysis
  • Behavior Analysis
  • Acquisition Analysis

Deployment Types Covered:

  • On-Premise
  • On-Demand

Service Types Covered:

  • Paid
  • Free

Data Collections Covered:

  • Web Logs
  • Packet Sniffing
  • JavaScript Tagging
  • Web Beacons

Organization Sizes Covered:

  • Small and Medium-Sized Enterprises (SME's)
  • Large Enterprises

Applications Covered:

  • Traffic Management
  • Display Advertising Optimization
  • Social Media Management
  • Personalization
  • Mobile Analytics
  • Online Marketing & Marketing Automation
  • Multichannel Campaign Analysis
  • E-Mail Marketing
  • Performance Monitoring
  • Digital Rights Management
  • Content Marketing
  • Business and Market Research
  • Targeting & Behavioral Analysis
  • Online Fraud Detection

End Users Covered:

  • Travel & Hospitality
  • Commercial
  • Retail & Consumer Goods
  • Media & Entertainment
  • Food & Beverage
  • Energy and Utilities
  • Manufacturing
  • Healthcare & Life Sciences
  • Government & Defense
  • E-commerce
  • Telecommunication & Information Technology
  • Car
  • Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • Transportation and Logistics

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2019, 2020, 2021, 2025 and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Web Analytics Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 On-Site Web Analytics
  • 5.3 Off-Site Web Analytics

6 Global Web Analytics Market, By Service

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Support & Maintenance
  • 6.3 Professional Services

7 Global Web Analytics Market, By Solution

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Search Engine Tracking & Ranking
  • 7.3 Marketing Automation
  • 7.4 Heat Map Analytics
  • 7.5 Behavior-Based Targeting

8 Global Web Analytics Market, By Analysis Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Audience Analysis
  • 8.3 Conversion Analysis
  • 8.4 Behavior Analysis
  • 8.5 Acquisition Analysis

9 Global Web Analytics Market, By Deployment Type

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 On-Premise
  • 9.3 On-Demand

10 Global Web Analytics Market, By Service Type

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Paid
  • 10.3 Free

11 Global Web Analytics Market, By Data Collection

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Web Logs
  • 11.3 Packet Sniffing
  • 11.4 JavaScript Tagging
  • 11.5 Web Beacons

12 Global Web Analytics Market, By Organization Size

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 Small and Medium-Sized Enterprises (SME's)
  • 12.3 Large Enterprises

13 Global Web Analytics Market, By Application

  • 13.1 Introduction
  • 13.2 Traffic Management
  • 13.3 Display Advertising Optimization
  • 13.4 Social Media Management
  • 13.5 Personalization
  • 13.6 Mobile Analytics
  • 13.7 Online Marketing & Marketing Automation
  • 13.8 Multichannel Campaign Analysis
  • 13.9 E-Mail Marketing
  • 13.10 Performance Monitoring
  • 13.11 Digital Rights Management
  • 13.12 Content Marketing
  • 13.13 Business and Market Research
  • 13.14 Targeting & Behavioral Analysis
  • 13.15 Online Fraud Detection

14 Global Web Analytics Market, By End User

  • 14.1 Introduction
  • 14.2 Travel & Hospitality
  • 14.3 Commercial
  • 14.4 Retail & Consumer Goods
  • 14.5 Media & Entertainment
  • 14.6 Food & Beverage
  • 14.7 Energy and Utilities
  • 14.8 Manufacturing
  • 14.9 Healthcare & Life Sciences
  • 14.10 Government & Defense
  • 14.11 E-commerce
  • 14.12 Telecommunication & Information Technology
  • 14.13 Car
  • 14.14 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • 14.15 Transportation and Logistics

15 Global Web Analytics Market, By Geography

  • 15.1 Introduction
  • 15.2 North America
    • 15.2.1 US
    • 15.2.2 Canada
    • 15.2.3 Mexico
  • 15.3 Europe
    • 15.3.1 Germany
    • 15.3.2 UK
    • 15.3.3 Italy
    • 15.3.4 France
    • 15.3.5 Spain
    • 15.3.6 Rest of Europe
  • 15.4 Asia Pacific
    • 15.4.1 Japan
    • 15.4.2 China
    • 15.4.3 India
    • 15.4.4 Australia
    • 15.4.5 New Zealand
    • 15.4.6 South Korea
    • 15.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 15.5 South America
    • 15.5.1 Argentina
    • 15.5.2 Brazil
    • 15.5.3 Chile
    • 15.5.4 Rest of South America
  • 15.6 Middle East & Africa
    • 15.6.1 Saudi Arabia
    • 15.6.2 UAE
    • 15.6.3 Qatar
    • 15.6.4 South Africa
    • 15.6.5 Rest of Middle East & Africa

16 Key Developments

  • 16.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 16.2 Acquisitions & Mergers
  • 16.3 New Product Launch
  • 16.4 Expansions
  • 16.5 Other Key Strategies

17 Company Profiling

  • 17.1 Webtrends
  • 17.2 AT Internet
  • 17.3 Tableau Software
  • 17.4 Splunk Technology
  • 17.5 Teradata
  • 17.6 SAS
  • 17.7 Adobe
  • 17.8 Microsoft Corporation
  • 17.9 IBM
  • 17.10 Hootsuite
  • 17.11 Google
  • 17.12 Facebook
  • 17.13 Comscore
  • 17.14 SimilarWeb
  • 17.15 MicroStrategy