市場調査レポート
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1250799
電気自動車用充電ステーションの世界市場:2028年までの予測 - 充電インフラ別(Teslaスーパーチャージャー、急速充電、標準充電、タイプ2、複合充電システム、CHAdeMO)、接続タイプ別、設置タイプ別、その他Electric Vehicle Charging Station Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Charging Infrastructure (Tesla Supercharger, Fast Charging, Normal Charging, Type-2, Combined Charging System, CHAdeMO), Connection Type, Installation Type and Others |
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電気自動車用充電ステーションの世界市場:2028年までの予測 - 充電インフラ別(Teslaスーパーチャージャー、急速充電、標準充電、タイプ2、複合充電システム、CHAdeMO)、接続タイプ別、設置タイプ別、その他 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、電気自動車用充電ステーションの世界市場は、2022年に219億9,000万米ドルを占め、2028年には1,190億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に32.5%のCAGRで成長すると予想されています。
電気エネルギーを供給し、電気自動車、プラグインハイブリッド車、コミュニティ電気自動車を充電するEVSE(Electric Vehicle Supply Equipment)を備えた施設を電気自動車用充電ステーションと呼びます。充電ステーションは、電力網に接続されたソフトウェアシステム、ネットワークオペレーションセンター、電力制御装置、電力変換装置、設備メーターで構成されています。世界では、一般市民が利用できるEV用充電ステーションを提供するために、電気自動車用充電インフラの全体数が拡大しています。
国際エネルギー機関によると、2020年時点で米国では約180万台の電気自動車が記録されており、これは2016年の登録台数の3倍以上となります。米国で登録された電気自動車の総数は、2016年の30万台以下から、2020年には110万台以上に増加しました。
EVの販売台数の増加
電気自動車の開発・普及が進み、充電インフラ整備の必要性が高まっています。中国、米国、ドイツなどの主要なEV市場は、EV用充電ステーションへの投資だけでなく、より迅速で効果的な充電技術の開発・研究にも多額の投資を行っています。自動車メーカーは、EVへのニーズの高まりに対応し、業界を形成するために多額の投資を行うことが予想されます。レベル1またはレベル2のEV用充電設備は、EVユーザーの自宅や集合住宅に設置されることが多いが、世界的に公共の充電ステーションへのニーズが高まっています。
充電インフラの不足
電気自動車の普及に伴い、充電負荷の多様化が進み、充電ステーションの標準化が求められています。EV用充電ステーションによっては、機能するために特定の電圧を必要とする場合があります。いくつかの国では、急速充電に異なる規格を使用しています。インド政府は、急速充電技術の標準化がまだ進んでいないため、CHAdeMOとCCSの両方のシステムの構築を要求しています。この法律により、充電ステーション設置のコストが上昇するにもかかわらず、政府は充電ステーション建設者が好きな方式を使えるように規制を変更しました。国家間の標準化の欠如は、充電ステーションの展開に影響を与え、このマークの拡大を妨げる可能性があります。
燃料費の高騰
燃料価格の上昇により、今後、電気自動車用充電スタンドのニーズが高まると予想されます。燃料のコストは世界中で上昇しており、特にガソリンのコストが高くなっています。電気自動車のバッテリー寿命は少なくとも8年であり、また、充電にかかる費用は毎月のガソリン代よりも大幅に安くなります。インドでは税金が高いため、燃料費がすでに高く、さらに上昇する可能性があります。産業用燃料車は価格上昇のため、供給を乱す可能性があります。インドの輸入代も、石油の輸入によって大幅に増加しています。政府は現在、いくつかの都市で化石燃料で動く公共交通機関の車両を徐々にEVに置き換えていくことで、電子交通を促進する措置をとっています。そのため、ガソリン価格の上昇に伴い、顧客が電気自動車に乗り換えることが予想され、電気自動車用充電スタンドのニーズが高まっています。
高い初期投資コスト
この市場成長の大きな障壁は、電気自動車用充電ステーションと関連部品の建設にかかる初期費用が高いことです。EV用充電ステーションには、変圧器、後置変電所、ケーブル、メーター/終端装置などの付帯設備が必要です。また、電気自動車の入庫、駐車、出庫のための十分なスペースと、複数の自動車を同時に充電するための十分な電気充電ステーションが必要です。電気自動車メーカーにとって大きな障壁となるのが、州の基準に従った地方認証です。また、電気自動車の充電に必要なインフラの整備にかかる費用も非常に大きなものです。電気自動車(EV)充電ステーションは、充電器などの追加機器を使用して、EVのバッテリーを頻繁に素早く充電できる唯一の場所です。
COVID-19の流行は、ロックダウンのため、EV用充電市場への影響は少なくなっています。世界各国の政府による取り組みと、パンデミックによるEVSと関連市場の需要増により、EV用充電ステーションのニーズはこれまで以上に高まっています。大手ネットワーク事業者&メーカーは、民間および公共の充電ステーションの量が増えたことに感謝しています。その他の充電ステーションサプライヤーやメーカーも、EV用充電の可能性を広げています。世界中の政府がICE車を廃止しようとしていることを考えると、この市場はほとんど影響を受けていないです。
予測期間中、公共部門が最も大きくなると予想される
公共分野は、世界中で電気自動車ユーザーが増加していることから、有利な成長が見込まれます。急速充電は、電気自動車を購入する際の重要な判断基準であると言われています。多くの国の政府は、通信事業者への補助金や税金の引き下げなど、公共充電の設置や利用を奨励する政策を打ち出しており、予測期間を通じてこの分野の収益成長を促進すると予想されます。
予測期間中、バッテリー電気自動車(BEV)分野のCAGRが最も高くなると予想される
バッテリー電気自動車(BEV)セグメントは、予測期間中に最も速いCAGR成長を遂げると予測されています。BEVは、ガソリンエンジンと充電式バッテリーを搭載しない完全な電気自動車です。従来のガソリン車とは異なり、有害な汚染物質を発生させることはありません。現在、BEVは内燃機関を搭載した自動車よりもコストが高いです。しかし、ガソリン車への給油は、BEVへの充電よりはるかに高価です。
アジア太平洋地域は、スマートモビリティサービスの普及、政府の規制、燃料価格の上昇、化石燃料を使用しない自動車の普及により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。さらに、この地域には、中国やインドなど、世界的に最も急速に拡大している経済圏があります。これらの新興国は、電気自動車用充電器の世界市場の成長性に着目し、大手自動車メーカーに自国での電気自動車用充電器ネットワークの構築を働きかけるなど、さまざまなアクションを起こしてきました。その結果、最近の電気自動車製造の成長により、国内および世界の需要を満たすことができるようになりました。
北米は、電気自動車や関連インフラの普及を促進するための政府の取り組みが進んでいることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。また、多国籍企業による電気自動車用充電スタンドの利用拡大や、V2G技術の研究開発の進展が、北米市場の予測期間中の収益拡大を後押しすると考えられます。
2022年6月、電気自動車用充電ステーション市場の世界リーダーであるABBは、最近、ABBのTerra Smart Connect(SC)およびTerra SC Duo充電ステーションを発表し、インテルプロセッサで構築された短期および長期滞在の顧客に便利な電気自動車用充電を提供しました。インテルAtomプロセッサーをベースにしたこのEV用充電ステーションは、ドライバーがオフィスで仕事をしたり、食事をしたり、買い物に行ったり、映画館に行ったりする間に、30分から2時間で自動車を充電できます。
2020年3月、ChargePoint, Inc.は、電気自動車(EV)モビリティ市場を探求する人々の参考となる、「Charging Forward at Work」と名付けられた最初のCharging Forwardモジュールを発表しました。Charging Forward at Workは、電気革命を顧客の職場にもたらすものです。これにより、同社は製品ポートフォリオを強化し、市場で成長することができました。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicle Charging Station Market is accounted for $21.99 billion in 2022 and is expected to reach $119.01 billion by 2028 growing at a CAGR of 32.5% during the forecast period. A facility with (EVSE) Electric Vehicle Supply Equipment that provides electric energy and recharges electric cars, plug-in hybrids, and community electric vehicles-is referred to as an electric vehicle charging station. A software system, network operations centre, power controller, power conversion device, and facility metres connected to the power grid power charging stations. Worldwide, the overall number of electric vehicle charging infrastructures is expanding to offer charging stations for EVs that are accessible to the general public.
According to the International Energy Agency, about 1.8 million electric automobiles were recorded in the U.S. as of 2020, which is more than three times the number registered in 2016. The total number of electric vehicles registered in the U.S. increased from under 300,000 in 2016 to over 1.1 million in 2020.
Rising sales of EV
The requirement for developing charging infrastructure has been heightened by a rise in the development and utilization of electric vehicles. Major EV markets like China, the US, and Germany are making significant investments in EV charging stations as well as in development and research for quicker and more effective charging techniques. Automakers are anticipated to make large expenditures to satisfy the increasing need for EVs and to shape the industry. A level 1 or level 2 EV charging equipment is often installed in the house or residential complex of an EV user, however there is an increasing need for public charging stations globally.
Lack of charging infrastructure
Variations in charging loads as well as the growth of the electric vehicle sector have drawn attention to the need for standardisation of charging stations. Certain EV charging stations may require a specific voltage to function. To foster a positive climate and increase EV sales, authorities must regulate the infrastructure for charging Evs. Several countries use different standards for quick charging. The Indian government is requiring the construction of both CHAdeMO and CCS systems because the country has not yet achieved fast charging technique standardisation. The government altered the regulations to allow charging station builders to use the method of their choice, even though this law increased the cost of establishing charging stations. The lack of standardisation between nations may have an impact on the deployment of charging stations and impede the mark's expansion.
Rise in Fuel Rates
The increase in fuel prices is anticipated to boost the need for electric vehicle charging stations in the future. The cost of fuel has been increasing all throughout the world, particularly for gasoline. The battery life of an electric car is at least eight years, as well as the cost of charging is significantly less than the cost of petrol every month. Due to high taxes, fuel costs in India are already high and may rise further. Industrial fuel vehicles may disturb the supply because of price increases. India's import bill is also significantly increased by oil imports. The government is currently taking steps to promote e-transport by gradually replacing fossil fuel powered public transportation vehicles with Evs in several cities. Customers are therefore anticipated to switch to Evs as a result of the increase in petrol prices, boosting the need for electric vehicle charging stations.
High Initial Investment Cost
A significant barrier to this market's growth is the high initial cost of building electric vehicle charging stations and the related components. Transformers, later substations, cable, and auxiliary equipment for metering/termination are required for EV charging stations. Also, they must have enough room for electric vehicle entry, parking, and exit as well as enough electric charging stations to simultaneously charge several vehicles. A significant barrier for manufacturers of electric vehicles is local certifications that follow state standards. The cost of creating the infrastructure needed for electric vehicle charging is also very significant. Electric vehicle (EV) charging stations are the only places where additional equipment, such as electrical chargers, can be used to often and quickly recharge an EV's battery.
The COVID-19 epidemic had a minimal impact on the EV charging market because of lockdowns. Due to initiatives from governments around the world and the pandemic's increased demand for EVS and related markets, there is a greater need than ever for EV charging stations. Leading network operators & manufacturers are to thank for the rise in the amount of private and public charging stations. All other charging station suppliers and manufacturers have increased the variety of EV charging possibilities. Considering that governments all over the world are trying to phase out ICE cars, this market was hardly impacted by the outbreak.
The Public segment is expected to be the largest during the forecast period
The Public segment is estimated to have a lucrative growth due to the increasing number of electric vehicle users around the world. Fast public charging is said to be a crucial criterion when purchasing an electric vehicle. Governments in a number of nations have put policies into place to encourage the installation and use of public charging by offering subsidies and lowering taxes for telecom operators, which is anticipated to fuel sector revenue growth throughout the projected period.
The Battery Electric Vehicle (BEV) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The Battery Electric Vehicle (BEV) segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. BEVs are fully electric vehicles without a gasoline engine and rechargeable batteries. Unlike conventional gasoline-powered cars, they don't produce any hazardous pollutants. Currently, BEVs cost more than cars with internal combustion engines. Yet, refuelling a gasoline-powered car is far more expensive than charging a BEV.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increased acceptance of smart mobility services, governmental regulations, rising fuel prices, and a growth in the popularity of adopting vehicles not supported by fossil fuels. Furthermore, this region is home to some of the economies that are expanding the quickest globally, like China and India. After seeing the growth potential of the worldwide market for electric vehicle charging stations, the administrations of these emerging countries have taken many actions to persuade major OEMs to create electric vehicle supercharger network in their own countries. As a result, recent growth in the manufacturing of electric cars has been able to meet both domestic and global demand.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to growing government initiatives to encourage the widespread use of electric cars and related infrastructure. The demand for electric vehicle fast-charging networks is likely to increase, and shared mobility operators are anticipated to deploy more Evs. Also, expanding retail multinational companies' (MNCs) use of electric vehicle charging stations and growing research and development in the Vehicle to Grid (V2G) technology are anticipated to fuel revenue growth in the North American market during the projection period.
Some of the key players profiled in the Electric Vehicle Charging Station Market include Eaton Corporation, Siemens AG, ABB Ltd., Schneider Electric SE, ChargePoint, Inc., General Electric Company, EV Charge Solutions, Tesla Inc., Shell International BV, Webasto Group, Delta Electronics Inc., Robert Bosch GmbH, Qualcomm Technologies, Inc., Denso Corporation and Volkswagen Group.
In June 2022, ABB, a global leader in the electric vehicle charging station market, has recently introduced ABB's Terra Smart Connect (SC) and Terra SC Duo charging stations, offering convenient electric vehicle charging to short and long-stay customers build with Intel processor. Based on the Intel Atom processor, this Evs charging station can charge a car in 30 minutes to two hours while the driver works in the office, or has a meal, goes shopping or goes to the cinema.
In March 2020, ChargePoint, Inc. introduced the first Charging Forward report modules named as "Charging Forward at Work" that will serve as a reference for those exploring the electric vehicle (EV) mobility market. Charging Forward at Work will bring the Electric Revolution to the workplaces of customers. This has helped the company to enhance their product portfolio and grow in the market.
Charging Infrastructures Covered:
Connection Types Covered:
Installation Types Covered:
Mounting Type Covered:
Level of Charging Covered:
Charging Services Covered:
DC Fast Charging Covered:
Power Outputs Covered:
Production Processes Covered:
Applications Covered:
Components Covered:
Vehicle Types Covered:
Charging Station Types Covered:
End Users Covered:
Regions Covered:
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