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市場調査レポート

金属チタンの世界市場:2030年までの展望、第10版

Titanium Metal: Outlook to 2030, 10th Edition

発行 Roskill Information Services 商品コード 942692
出版日 ページ情報 英文
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金属チタンの世界市場:2030年までの展望、第10版 Titanium Metal: Outlook to 2030, 10th Edition
出版日: 2020年07月31日発行予定 ページ情報: 英文
概要

世界の金属チタン業界は長期的な成長傾向にあり、2014年から2019年にかけてはサプライチェーン全体で生産量と貿易の増加が見られました。原料の輸出は2019年に大幅に増加し、国際的なスポンジチタンの出荷量は約20%増加し、チタンスクラップの輸出量は14%増加しており、チタンミル製品の輸出量も、2014年以降年平均6.2%のペースで増え続け、2019年にはほぼ10万7,000トンに達しています。チタン需要の約半分は航空宇宙関連の用途分野からのものであり、2010年から2019年までの航空輸送の持続的な成長は、商用旅客機の生産水準の増加を下支えしてきました。しかし、2020年第1四半期に新型コロナウイルス感染症(COVID-19)パンデミックの発生により状況は急激に変化し、現在、民間航空業界と航空宇宙業界は前例のない混乱と不確実性の時代に直面しています。世界中の多くの航空会社は空の旅の減少の結果として重大な財政的課題に直面しており、利益の減少は航空機の注文に影響を及ぼし、ひいてはチタン合金などの材料の需要にも影響が及ぶはずです。チタン金属のサプライチェーンは地理的に集中しています。スポンジチタンの生産は、ロシア、日本、カザフスタン、中国、アメリカ、ウクライナ、インド、サウジアラビアに限定されていますが、ロシア、日本、中国だけで世界の生産量の4分の3以上を占めています。チタンのスラブとインゴットの生産も同様に集中しており、2019年の時点で溶解設備のおよそ90%が中国、米国、ロシア、日本に集中しています。地理的な分布に偏りがあり、参入企業も少ない背景には、軍事および航空用途におけるチタンの歴史、ならびにその生産に関連する技術的課題、参入への高い障壁の存在などの要因があります。金属チタンは、米国の統合打撃戦闘機F-35などの軍事プログラムで必要とされる戦略的な原料であり、米国の経済と国家安全保障にとって重要と思われる鉱物のリストにも含まれています。2019年には、米国商務省がチタンスポンジの輸入によってもたらされる国家安全保障への潜在的なリスクを調査しており、トランプ大統領は、チタンスポンジへのアクセスを増やし、国産の防衛要件を満たすために国内生産をサポートするための措置を講じるよう米国国防長官に指示しました。現在、チタン金属の大部分は、スポンジとスクラップを溶かしてスラブとインゴットを製造する伝統的な製造技術を使用して製造されており、スラブとインゴットはさまざまなミル製品の形態に加工され、次に切断されてコンポーネントに機械加工されます。ただし、積層造形の分野における継続的な進歩により、粉末またはワイヤーの原料から複雑なネットシェイプコンポーネントを直接製造することへの関心が高まり、部品製造時の材料損失を大幅に削減できる可能性があります。

当レポートは、世界の金属チタン市場を調査したもので、サプライチェーンの流れ、世界的な生産と消費の状況、生産コスト、国際的な取引、今後の展望、生産国と企業のプロファイル、消費動向などの情報を提供しています。

目次

  • 1.エグゼクティブサマリー
  • 2.チタンのフローチャート
  • 3.金属チタンのサプライチェーン
  • 4.フェロチタンのサプライチェーン
  • 5.チタン粉末のサプライチェーン
  • 6.背景
  • 7.持続可能性
  • 8.生産国のプロファイル
  • 9.最終用途
  • 10. 企業プロファイル
目次

The global titanium metal industry is on a long-term growth trend, and the 2014-2019 period saw rising output and trade along the whole supply chain. Exports of feedstocks increased significantly in 2019, with international sponge shipments estimated to have increased by around 20% y-o-y and exports of titanium scrap up by 14% y-o-y. Exports of titanium mill products have risen by 6.2%py on average since 2014, to reach almost 107kt in 2019.

Around half of all titanium demand comes from high-value aerospace applications and 10 years of continuous air-traffic growth over the 2010-2019 period has supported increasing levels of commercial airliner production. However the situation changed suddenly in Q1 2020 following the outbreak of the Covid-19 coronavirus pandemic, and the commercial aviation and aerospace industries now face a period of unprecedented near-term disruption and uncertainty. Many airline operators around the world have been confronted with significant financial challenges as a result of a drop in air travel, and declining profits will likely have implications for both existing and future aircraft orders, which may affect production ramp-up plans and, by extension, demand for aerospace materials such as titanium alloys.

The titanium metal supply chain is geographically concentrated. Production of titanium sponge is limited to Russia, Japan, Kazakhstan, China, USA, Ukraine, India and, most recently, Saudi Arabia, although Russia, Japan and China alone account for more than three quarters of global output. Titanium slab and ingot production is similarly concentrated, with China, USA, Russia and Japan holding almost 90% of melting capacity in 2019. There is also a high degree of downstream integration into the production of mill products. The geographical distribution and limited number of industry participants partly reflects the history of titanium in military and aeronautical applications as well as the technical challenges and high barriers to entry associated with its production, particularly for aerospace grades which require industry qualification for use.

Titanium metal is a strategic raw material which, aside from its use in key industries such as commercial aerospace, is required by military programmes such as the F-35 Joint Strike Fighter. Titanium is included on the US Department of the Interior's list of mineral commodities considered critical to economic and national security and in 2019 the US Department of Commerce investigated the potential risk to national security posed by imports of titanium sponge. Having received the department's recommendations, President Trump has directed the US Defense Secretary to take measures to increase access to sponge and support domestic production to meet national defence requirements, although no direct action on imports is to be taken.

At present, the vast majority of titanium metal is produced using traditional manufacturing techniques, melting sponge and scrap to produce slabs and ingots which are processed into a range of mill product forms and then cut and machined into components. However, continuing advances in the field of additive manufacturing is generating increased interest in the direct production of complex net-shape components from powder or wire feedstocks, with the potential to vastly reduce material losses during part production.

The use of additive manufacturing in key industries such as aerospace is expected to grow rapidly over the outlook period, potentially moderating overall demand growth as titanium buy-to-fly ratios are gradually reduced. Conversely, as the process becomes more widespread and cost-efficient, a reduction in material costs could result in the expansion of titanium use in niche markets such as the automotive sector, where the metal's excellent strength-to-weight characteristics are desirable but cost is currently prohibitive.

Roskill experts will answer your questions:

  • What are the possible implications of the Covid-19 pandemic for the titanium metal market?
  • What are the latest trends in international trade?
  • Will existing sponge capacity be sufficient to meet long-term requirements?
  • To what extent are additive manufacturing techniques likely to impact titanium demand?
  • What is the outlook for aerospace, industrial, medical and consumer markets, and what will be the main demand drivers?

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Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Titanium Flowchart
  • 3. Supply chain - titanium metal
  • 4. Supply chain - ferrotitanium
  • 5. Supply chain - titanium powder
  • 6. Background
  • 7. Sustainability
  • 8. Country profiles
  • 9. End uses
  • 10. Company Profiles