表紙
市場調査レポート

モバイルウォレットのインド市場の将来展望 (2020年)

Indian Mobile Wallet Market Outlook 2020

発行 RNCOS E-Services Pvt. Ltd. 商品コード 344996
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
モバイルウォレットのインド市場の将来展望 (2020年) Indian Mobile Wallet Market Outlook 2020
出版日: 2015年11月01日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

インドのモバイルウォレット市場は近年急速に成長し、巨大な市場機会を生み出しつつあります。巨大な人口ベースや認知度の向上、最新型のサービスの導入、活発な普及キャンペーン、新規企業の参入などが、急速な市場成長を下支えする要因となっています。

当レポートでは、インドにおけるモバイルウォレット市場について分析し、モバイルペイメント市場全体の構造・動向や、モバイルウォレット市場の取引件数・金額の動向と将来見通し (2020年まで)、主な市場促進・抑制要因、大手企業のプロファイル (事業概要、財務実績、競争力、近年の動きほか) などを調査・考察しております。

第1章 アナリストの見解

第2章 分析手法

第3章 インド経済の概況

第4章 現金以外の決済取引:現在のシナリオ

第5章 インドのモバイルペイメントの概要

  • モバイルペイメントの取引金額 (2013/14年度〜2019/20年度)
  • モバイルペイメントの取引件数 (2013/14年度〜2019/20年度)
  • モバイルペイメントの内訳 (モバイルバンキング、モバイルPOS、モバイルウォレット)

第6章 インドのモバイルウォレット産業の将来展望 (2020年まで)

  • モバイルウォレット企業の収益派生モデル
  • モバイルウォレットの取引金額 (2013/14年度〜2019/20年度)
  • モバイルウォレットの取引件数 (2013/14年度〜2019/20年度)
  • サービスの種類別
  • 市場規模 (2013/14年度〜2019/20年度)

第7章 産業促進要因

  • モバイルインターネット・ユーザー数の増加
  • スマートフォンの利用拡大
  • 巨額のキャッシュバックと値引き
  • 簡易性・利便性

第8章 産業上の障壁

  • 消費者側の抵抗心理
  • デビットカード/クレジットカードとの競合
  • 相互互換性の問題

第9章 市場の傾向と発展

  • マーチャント (加盟店) とのタイアップ強化
  • 銀行のモバイルウォレット市場への参入
  • モバイルウォレットによる、SNS経由のバンキングサービスの強化

第10章 規制環境 (RBI (インド準備銀行) のガイドライン)

第11章 上位10社の競争力の分析

  • 主要企業の市場シェア

第12章 企業プロファイル

  • Paytm
  • Mobikwik
  • ITZ Cash
  • Citrus Pay
  • Oxicash
  • Vodafone M pesa
  • Airtel Money

図表一覧

目次

The Indian m-wallet industry has reported a tremendous growth in the recent years and is presenting ample opportunities to the industry's players. With favourable demographics and rising awareness, the Indian m-wallet market is poised to scale newer acmes. Moreover, introduction of novel m-wallet services, benefits and entry of new players, are all set to further boost the market's growth.

The latest research by RNCOS titled, “Indian Mobile Wallet Market Outlook 2020” unfolds the market dynamics of the m-wallet market. In this report, the Indian mobile payment industry has been split into three distinct services viz.: mpos, mobile banking and m-wallet, while it's depicted how their current and future outlook would stand in 2020. The m-wallet market is further divided into different services, with each segment scrutinized in detail. The report identifies and highlights the segments that offer the maximum opportunities for growth in the Indian m-wallet market.

Accordingly, our industry analysts studied all the facets of the Indian m-wallet market to portray a crystal clear picture of the current as well as the expected market outlook. Major drivers and trends have been identified that will act as catalysts towards boosting the industry's growth, along with roadblocks hindering the market's growth. The study also delves into the regulatory environment affecting the m-wallet services of different companies.

It further highlights the competitive landscape of the Indian m-wallet market, describing the business, financials, strengths and weaknesses, and recent developments of major industry players. This understandably will help readers to gain crucial insight into the key market players' performances and strategies for growth. Holistically, the research provides all the prerequisite information for clients looking to make a debut in this industry and facilitates them to formulate schemes while going for an investment/partnership in the Indian m-wallet industry.

Table of Contents

1. Analyst View

2. Research Methodology

3. Indian Economic Overview

4. Current Scenario of Non-cash Payment Transactions

5. India Mobile Payment Overview

  • 5.1. Mobile Payment Transaction Volume (2013-14KKKKK to 2019-20)
  • 5.2. Mobile Payment Transaction Value (2013-14KKKKK to 2019-20)
  • 5.3. m-Payment Segmentation (Mobile Banking, Mobile POS, Mobile Wallet)

6. India MobileWallet Industry Outlook 2020

  • 6.1. Revenue Generation Model of m-Wallet Companies
  • 6.2. m-Wallet Transaction Volume (2013-14KKKKK to 2019-20)
  • 6.3. m-Wallet Transaction Value (2013-14KKKKK to 2019-20)
  • 6.4. By Type of Services
  • 6.5. Market Size (2013-14KKKKK to 2019-20)

7. Industry Drivers

  • 7.1. Rise in Mobile Internet Users
  • 7.2. Rise in Usage of Smartphones
  • 7.3. Huge Cash backs and Discount
  • 7.4. Ease & Convenience

8. Industry Roadblocks

  • 8.1. Consumer Mindset
  • 8.2. Competition from Debit/Credit Cards
  • 8.3. Compatibility Issues

9. Trends & Developments

  • 9.1. Increasing Merchant Tie-Ups
  • 9.2. Entry of Banks in the m-Wallet Market
  • 9.3. m-Wallet Enables Banking Services via Social Network

10. Regulatory Landscape (RBI Guidelines)

11. Competitive Analysis of Top 10KKKKK Industry Players

  • 11.1. Market Share of Major Players

12. Company Profiles

  • 12.1. Paytm
  • 12.2. Mobikwik
  • 12.3. ITZ Cash
  • 12.4. Citrus Pay
  • 12.5. Oxicash
  • 12.6. Vodafone M pesa
  • 12.7. Airtel Money

List of Figures:

  • Figure 4-1: Cash and Non-Cash Transactions (%), 2013-14
  • Figure 4-2: Value of Non-Cash Payment Transactions (%), 2013-14
  • Figure 4-3: Volume of Non-Cash Payment Transactions (%), 2013-14
  • Figure 5-1: Transaction Volume of Mobile Payment Market (Million), 2013-14 to 2019-20
  • Figure 5-2: Transaction Value of Mobile Payment Market (Billion US$), 2013-14 to 2019-20
  • Figure 5-3: Mobile Payment Market: By Type of Payment (%), 2013-14
  • Figure 6-1: Transaction Volume of m-Wallet Market (Billion), 2013-14 to 2019-2020
  • Figure 6-2: Transaction Value of m-Wallet Market (Billion US$), 2013-14 to 2019-20
  • Figure 6-3: m-Wallet Market by Type of Services (%), 2014
  • Figure 6-4: m-Wallet Market (Billion US$), 2013-14 to 2019-20
  • Figure 7-1: Mobile Internet Subscribers (Million), 2012-2015
  • Figure 7-2: Smartphone Shipments (Million), 2010-2015
  • Figure 11-1: Market Share of Major Players in m-Wallet Market (%), 2014

List of Tables:

  • Table 3-1: Economic Overview (2009-2014)
  • Table 6-1: User Base of the Major Players in m-Wallet Market (Million), 2014
  • Table 9-1: Leading m-Wallet Companies and their Tie-ups with Merchants
  • Table 12-1: Paytm: Key Facts & Figures
  • Table 12-2: Paytm - Strengths and Weaknesses
  • Table 12-3: Mobikwik: Key Facts & Figures
  • Table 12-4: Mobikwik - Strengths and Weaknesses
  • Table 12-5: ITZ Cash: Key Facts & Figures
  • Table 12-6: ITZ Cash - Strengths and Weaknesses
  • Table 12-7: Citrus Pay: Key Facts & Figures
  • Table 12-8: Citrus Pay - Strengths and Weaknesses
  • Table 12-9: Oxicash: Key Facts & Figures
  • Table 12-10: Oxicash - Strengths and Weaknesses
  • Table 12-11: M Pesa: Key Facts & Figures
  • Table 12-12: M Pesa - Strengths and Weaknesses
  • Table 12-13: Airtel Money: Key Facts & Figures
  • Table 12-14: Airtel Money - Strengths and Weaknesses
Back to Top