表紙:世界および中国のフライングカー業界(2020年~2026年)
市場調査レポート
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999586

世界および中国のフライングカー業界(2020年~2026年)

Global and China Flying Car Industry Report, 2020-2026

出版日: | 発行: ResearchInChina | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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世界および中国のフライングカー業界(2020年~2026年)
出版日: 2021年04月01日
発行: ResearchInChina
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2030年までに、人口の60%が都市に移動し、都市の地上輸送に大きな圧力をかける可能性があります。それまでに、都市の空中短距離移動の需要は大幅に増加する見通しです。Morgan Stanleyは、フライングカー市場が2030年までに3,200億米ドルに達すると予測しています。

フライングカーは、幅広い用途が見込まれることから、多くの投資家に支持されています。Googleの親会社であるAlphabetの共同創業者兼CEOであるLarry Pageは、その可能性にいち早く着目し、Zee Aero、Opener、Kitty Hawkの3社に個人的に出資しています。特に、Googleの自動運転チームの創設者であるSebastian Thrunは、空飛ぶ乗り物スタートアップである「Kitty Hawk」のCEOに就任しました。これは、未来の交通手段が空で発展する可能性があるという、モビリティ市場の動向を示しています。

米国、ドイツ、中国、韓国、日本、その他多くの国々がフライングカーの概念に注目しており、それらの多くはUAM(アーバンエアモビリティ)開発計画を策定しています。有利な政策、不十分な都市道路交通スペース、自動運転、5G通信技術の開発の影響を受けて、フライングカーは将来のスマートモビリティの重要な方法になると予想されます。

当レポートは、世界および中国のフライングカー業界について調査しており、市場規模、競合情勢、開発動向や課題、フライングカーメーカーおよびフライングカー分野を展開する企業のプロファイルなどの情報を提供しています。

目次

第1章 フライングカーの概要

  • 定義
  • 分類
  • 開発の歴史
  • 機能と利点
  • 自律型フライングカー、UAV、シェアカーの比較
  • 技術
  • 自律型フライングカー技術のグレード
  • eVTOLテクノロジーの開発
  • アプリケーション

第2章 世界および中国のフライングカー市場

  • 現状
  • 法令
  • 日本の開発計画
  • 韓国の開発計画
  • 欧州とアメリカの開発計画
  • 中国の開発計画
  • 市場規模
  • 競合情勢
    • 大量生産におけるフライングカーのパラメータ比較
    • 資金調達
    • 資金調達ランキング
    • 国内外のOEMとテクノロジー企業間の協力
  • ビジネスモデルと管理モデル
  • 主な課題
  • 開発動向

第3章 フライングカー分野を展開する航空企業

  • Boeing
    • プロファイル
    • フライングカーのプロトタイプ:PAVとCAV
    • フライングカーのプロトタイプ:PAVとCAVのパラメーター比較
    • フライングカーのレイアウトスケジュール
  • Airbus
    • プロファイル
    • Vahanaの開発史
    • Vahanaの技術的パラメータ
    • フライングカープロジェクトの開発履歴
    • フライングカーの技術的パラメータ
    • UAM分野における協力と開発計画
  • Bell
    • プロファイル
    • エアタクシーのパラメータ比較
    • UAM分野における協力と開発計画
  • MuYu Aero Technology
    • プロファイル
    • 空陸海のフライングカー
    • 空陸海のフライングカー:パラメータ
    • 空陸海のフライングカー:パラメータと開発計画
  • Embraer
    • プロファイル
    • UAM航空機
  • AVIC
    • プロファイル

第4章 フライングカーメーカー

  • Volocopter
  • AeroMobil
  • Lillium
  • SkyDrive
  • Joby Aviation
  • PAL-V
  • Kitty Hawk
  • Opener
  • EHang

第5章 フライングカー分野を展開する自動車メーカーとテクノロジー企業

  • Geely
    • プロファイル
    • 移行の開発履歴
    • 遷移のパラメータ
    • GeelyのVolocopterへの投資
  • Xpeng
    • プロファイル
    • Traveler T1
  • Hyundai
    • プロファイル
    • S-A1のパラメータ
    • 現代と都市空港が協力してフライングカー空港を建設
    • 将来のスマートモビリティビジョン
  • General Motors
    • フライングカーの展開
  • Aston Martin
    • フライングカーの展開
  • Porsche
    • フライングカーの展開
  • Toyota
    • フライングカーの展開
  • Daimler
    • フライングカーの展開
  • Uber
    • プロファイル
    • UberElevateのパートナー
    • UberElevateのビジネスモデル
目次

Flying Car Research: The prospect is promising. Creator of Google self-driving cars turns to track of flying cars

ResearchInChina released Global and China Flying Car Industry Report, 2020-2026, analyzing eVTOL ((Electric Vertical Takeoff and Landing) from the perspective of status quo, trends, business models, financing, the layout of major players, and product solutions.

Compared with traditional cars and aircrafts, eVTOL has gradually materialized, featuring zero emission, low cost, point-to-point low-altitude flight (short mobility time without geographical restrictions), vertical take-off and landing, land and aerial applications. For example, EHang 216 with multi-rotor electric vertical take-off and landing is used as an ambulance in the coronavirus crisis.

Investors favor urban air mobility (UAM). The total financing of the three unicorns exceeds USD1.5 billion

By 2030, 60% of the population will migrate into cities, which may pose enormous pressure on urban ground transportation. By then, the demand for urban aerial short-distance mobility will increase significantly. Morgan Stanley predicts that the flying car market will reach USD320 billion by 2030.

Flying cars have been favored by many investors due to the broad application prospects. Larry Page, cofounder and CEO of Alphabet, Google's parent company, was among the first to recognize their potentials, personally funding three companies, Zee Aero, Opener and Kitty Hawk. Particularly, Sebastian Thrun, Google's self-driving team founder turned CEO of flying vehicle startup Kitty Hawk. This indicates the trend of the mobility market: the future transportation may develop in the sky.

Among the three flying car unicorns, Joby Aviation is from the United States, Volocopter and Lilium are from Germany. Joby Aviation has raised the overwhelming USD820 million. Volocopter has announced the signing of their Series D funding round, and its investors include Geely, Daimler, Geely, Daimler, DB Schenker, Intel Capital, etc.

Currently, 5 flying car models have been mass-produced. Electrification and autonomous driving are the mainstream

American companies (accounting for nearly 50%) are the most enthusiastic about developing flying cars, followed by Chinese companies. Many companies aim to materialize flying cars around 2025. Five flying car projects have seen mass production, and 38% have realized automation.

Automotive technology and aviation technology are merging with each other. Benefiting from the development of automotive electrification, flying cars have a progress in endurance. For example, Airbus Vahana eVTOL has a range of up to 50 kilometers, which basically enables urban short-distance mobility.

Amid many participants, Geely, Xpeng, Hyundai and other OEMs have deployed the market:

  • Currently, traditional airlines such as Boeing, Airbus, Bell, etc. have embarked on flying car projects. Technology companies follow suit. For example, Uber has established Uber Elevate to develop flying taxis with 9 partners including Embraer, Aurora Flight Sciences, Jaunt Air Mobility, etc.
  • The CEO of the OEM Xpeng recently stated that it will build flying cars in 2021. Geely completed its acquisition of the US flying-car startup Terrafugia, and invested in Volocopter, a German electric flying taxi R&D company, demonstrating its ambition to deploy UAM. Recently, Transition (TF-1), a subsidiary of Geely, obtained the world's first special airworthiness certificate from the Federal Aviation Administration (FAA), USA.
  • The United States, Germany, China, South Korea, Japan and many other countries have paid attention to the concept of flying cars, and many of them have formulated UAM development plans. Affected by favorable policies, insufficient urban road traffic space, autonomous driving and the development of 5G communication technology, flying cars are expected to become an important way of smart mobility in the future.

Table of Contents

1. Overview of Flying Cars

  • 1.1 Definition
  • 1.2 Classification
  • 1.3 Development History
  • 1.4 Features and Advantages
  • 1.5 Comparison of Autonomous Flying Cars, UAVs and Shared Cars
  • 1.6 Technology
  • 1.7 Grades of Autonomous Flying Car Technology
  • 1.8 Development of eVTOL Technology
  • 1.9 Applications

2. Global and Chinese Flying Car Market

  • 2.1 Status Quo
  • 2.2 Laws and Regulations
  • 2.3 Development Plan in Japan
  • 2.4 Development Plan in South Korea
  • 2.5 Development Plan in Europe and America
  • 2.6 Development Plan in China
  • 2.7 Market Size
  • 2.8 Competitive Landscape
    • 2.8.1 Parameter Comparison of Flying Cars in Mass Production
    • 2.8.2 Financing
    • 2.8.3 Financing Ranking
    • 2.8.4 Cooperation between Domestic and Foreign OEMs and Technology Companies
  • 2.9 Business and Management Models
  • 2.10 Key Challenges
  • 2.11 Development Trends

3. Airlines Which Lay out Flying Car Field

  • 3.1 Boeing
    • 3.1.1 Profile
    • 3.1.2 Flying Car Prototype: PAV and CAV
    • 3.1.3 Flying Car Prototype: Parameter Comparison of PAV and CAV
    • 3.1.4 Flying Car Layout Schedule
  • 3.2 Airbus
    • 3.2.1 Profile
    • 3.2.2 Development History of Vahana
    • 3.2.3 Technical Parameters of Vahana
    • 3.2.4 Development History of Flying Car Project
    • 3.2.5 Technical Parameters of Flying Cars
    • 3.2.6 Cooperation and Development Plan in the UAM Field
  • 3.3 Bell
    • 3.3.1 Profile
    • 3.3.2 Parameter Comparison of Air Taxis
    • 3.3.3 Cooperation and Development Plan in the UAM Field
  • 3.4 MuYu Aero Technology
    • 3.4.1 Profile
    • 3.4.2 Air, Land and Sea Flying Car
    • 3.4.3 Air, Land and Sea Flying Car: Parameters
    • 3.4.4 Air, Land and Sea Flying Car: Parameters and Development Plan
  • 3.5 Embraer
    • 3.5.1 Profile
    • 3.5.2 UAM Aircraft
  • 3.6 AVIC
    • 3.6.1 Profile

4. Flying Car Manufacturers

  • 4.1 Volocopter
    • 4.1.1 Profile
    • 4.1.2 Main Investors
    • 4.1.3 Development History
    • 4.1.4 eVTOL Industry Chain
    • 4.1.5 Parameters and Layout Plan
    • 4.1.6 Commercial Operation and Layout Plan
  • 4.2 AeroMobil
    • 4.2.1 Profile
    • 4.2.2 Flying Car
    • 4.2.3 Parameters of AeroMobil 4.0
    • 4.2.4 Commercialization
  • 4.3 Lillium
    • 4.3.1 Profile
    • 4.3.2 Lilium Jet
    • 4.3.3 Development Roadmap of Lilium Jet
  • 4.4 SkyDrive
    • 4.4.1 Profile
    • 4.4.2 Development History
    • 4.4.3 Partners
    • 4.4.4 Parameters
    • 4.4.5 Commercialization Roadmap
    • 4.4.6 Application Scenarios
  • 4.5 Joby Aviation
    • 4.5.1 Profile
    • 4.5.2 Financing
    • 4.5.3 Development History of Joby Aviation
    • 4.5.4 Joby Aviation S4
    • 4.5.5 Commercialization Roadmap of Joby Aviation
    • 4.5.6 Joby Aviation Acquired Uber Elevate
  • 4.6 PAL-V
    • 4.6.1 Profile
    • 4.6.2 PAL-V Liberty
    • 4.6.3 Parameters of PAL-V Liberty
  • 4.7 Kitty Hawk
    • 4.7.1 Profile
    • 4.7.2 Kitty Hawk
    • 4.7.3 Parameters of Heaviside
  • 4.8 Opener
    • 4.8.1 Profile
    • 4.8.2 Development History of Opener
    • 4.8.3 Parameters of Blackfly
  • 4.9 EHang
    • 4.9.1 Profile
    • 4.9.2 Development History of Flying Cars
    • 4.9.3 Flying Car Certification
    • 4.9.4 Financing
    • 4.9.5 Parameters of Autonomous Aircrafts
    • 4.9.6 Capacity Expansion Plan in China
    • 4.9.7 UAM Ecosystem Layout

5. Automakers and Technology Companies Which Lay out the Flying Car Field

  • 5.1 Geely
    • 5.1.1 Profile
    • 5.1.2 Development History of Transition
    • 5.1.3 Parameters of Transition
    • 5.1.4 Geely invested in Volocopter
  • 5.2 Xpeng
    • 5.2.1 Profile
    • 5.2.2 Traveler T1
  • 5.3 Hyundai
    • 5.3.1 Profile
    • 5.3.2 Parameters of S-A1
    • 5.3.3 Hyundai and Urban Airport Cooperate to Build Flying Car Airports
    • 5.3.4 Future Smart Mobility Vision
  • 5.4 General Motors
    • 5.4.1 Flying Car Layout
  • 5.5 Aston Martin
    • 5.5.1 Flying Car Layout
  • 5.6 Porsche
    • 5.6.1 Flying Car Layout
  • 5.7 Toyota
    • 5.7.1 Flying Car Layout
  • 5.8 Daimler
    • 5.8.1 Flying Car Layout
  • 5.9 Uber
    • 5.9.1 Profile
    • 5.9.2 Partners of Uber Elevate
    • 5.9.3 Business Models of Uber Elevate