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市場調査レポート

世界と中国のレベル4自動運転関連業界:2019年~2020年

Global and China L4 Autonomous Driving Industry Report, 2019-2020

発行 ResearchInChina 商品コード 933889
出版日 ページ情報 英文 250 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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世界と中国のレベル4自動運転関連業界:2019年~2020年 Global and China L4 Autonomous Driving Industry Report, 2019-2020
出版日: 2020年04月30日 ページ情報: 英文 250 Pages
概要

レベル4自動運転技術の開発は、過去2年間停滞を余儀なくされていますが、主要な関連企業は多くの資金を調達しています。2019年にはBaidu、Pony.ai、WeRideが限られた都市地域の複雑な道路でロボタクシーの商業パイロットプロジェクトを成功させており、中国におけるレベル4自動運転実用化の重要なステップとなっています。レベル4自動運転車は、シングルカーインテリジェンスソリューションを搭載しており、各社とも車両の環境認識機能を最適化する作業に取り組んでいます。このうち、Voyageの自動運転車は、最大300メートルの検出範囲を持つLiDARシステムを搭載しており、Waymoの次世代自動運転システムは、29台のカメラを搭載し、500メートルの検出距離を実現しています。

当レポートは、世界と中国のレベル4自動運転関連業界を調査したもので、技術の概要と分析、市場の発展と予測、主要企業のプロファイルなどの情報を提供しています。

目次

第1章 レベル4自動運転の概要

  • レベル4自動運転の定義と評価
    • 定義(SAE)
    • SAE J3016
    • 中国の自動運転評価
    • ODDと自動運転レベル
    • レベル4 + Mapフェンシング
  • 自動運転に関する政策
    • 自動運転業界を後押しする政策
    • 中国における自動運転産業の発展
    • 自動運転に関する主要国の政策
    • 自動運転に関する中国の政策
  • 自動運転試験
    • カリフォルニアでの路上試験の申請者
    • 世界中の主要な自動運転試験サイトの分布
    • 海外の主要自動運転試験場の建設
    • 中国における自動運転試験およびデモ基地の分布
    • 中国における主要な自動運転試験場の建設

第2章 レベル4自動運転の技術面の分析

  • 車両の自動運転の基本要件
    • 自動運転の標準化団体
    • 一般的なレベル4コンピューティングシステムのアーキテクチャ
    • 一般的なレベル4自動運転コンピューティングプラットフォーム
    • レベル4コンピューティングプラットフォームチップの比較
    • 典型的なレベル4冗長作動メカニズム
    • レベル3 / レベル4自動運転のブレーキバイワイヤー
  • レベル4テクノロジーソリューションの比較
    • OEMの典型的なレベル4ソリューションの比較
    • 主なソリューションプロバイダーのレベル4自動運転ハードウェア構成
  • レベル4テクノロジーのトレンド

第3章 レベル4自動運転の市場開発と予測

  • 自動運転の現状
    • 主要なレベル4自動運転企業の比較
    • 主要なレベル4自動運転企業間のコラボレーション
  • 自動運転テストの現状
    • 2019年カリフォルニア州の主要企業のマイレージテスト
    • 主要企業の自動運転テストにおける離脱
    • 北京でのテスト、2019
  • レベル4自動運転の商品化
    • レベル4自動運転が適用されるシナリオ
    • レベル4自動運転の商品化における主要企業の取り組み
  • レベル4市場規模
  • レベル4自律車両の主要企業の実装計画

第4章 世界の レベル4自動運転関連企業

  • Waymo
  • GM Cruise
  • ZMP
  • NuTonomy
  • Argo AI
  • Aurora
  • Zoox
  • AImotive
  • AKKA
  • Wayve
  • Voyage
  • UBER

第5章 中国のレベル4自動運転関連企業

  • Momenta
  • Pony.ai
  • WeRide
  • HoloMatic
  • Baidu Apollo
  • UISEE
  • DeepBlue
  • DeepRoute.ai
  • AutoX
  • Didi Woya
  • Allride.ai
  • QCraft
目次

Giants gain high finance.

Progress of L4 autonomous driving is greatly hampered over the recent two years, causing OEMs' and Tier 1 suppliers' delay in L4 launches. Yet, the top L4 companies still raised huge funds in the past year.

In 2019, Baidu, Pony.ai and WeRide succeeded in commercial pilot of Robotaxi on complex urban roads in limited areas, a crucial step for L4 autonomous driving in China.

L4 autonomous driving technologies starts to find real application but gets deployed by most players first in one scenario or two as the current L4 cannot be perfectly suited to all driving scenarios.

It is shown from the planning of the OEMs and the providers of technical solutions for autonomous driving that L4 autonomous driving will be commercialized in limited scenarios ahead of open scenarios in the following three to five years.

Baidu, UISEE, DeepBlue and Trunk Tech all have conducted L4 trials in limited scenarios such as parks, ports, and airports. Besides, Baidu, Momenta, Bosch, ZongMu and UISEE are vigorously deploying in the parking lot scenario.

Deployments in open scenarios cover Robotaxi on urban roads and autonomous trucks on the expressways. In the Robotaxi field, Waymo, Baidu, Pony.ai, and WeRide have carried out pilot projects in both China and the U.S. in specific areas of a city, manned by safety officers, and WeRide is already fully open to the public in Nov.2019. Software & hardware technology iteration and larger-scale tests are essential for open Robotaxi in wider areas.

Technically, the current L4 autonomous vehicles for tests (or trial operation) are largely provided with the single-car intelligence solution. For safer autonomous driving, solution providers make vehicle's environment perception capability optimized ever. For instance, Voyage's G2 autonomous vehicle carries Velodyne's VLS-128 LiDAR system with a detection range up to 300 meters, tripling the capability of the 64-channel LiDAR installed on the 1st-Gen autonomous vehicle. Boasting 29 cameras, Waymo's next-generation autonomous driving system enables a detection range of 500 meters whist improving LiDARs' performance significantly.

Also, it is of vital importance to enhance vehicle's motion perception competence. High-precision positioning can be realized by integrating high-precision positioning modules (composed of 5G modules, IMU and HD maps).

In the short term, either single-car intelligence solution or strong field terminal solution fulfills L4 autonomous driving in the confined areas, but in the long run, collaborative vehicle infrastructure system (CVIS) is the mainstream technology roadmap for L4 autonomous driving. Through CVIS, the vehicle is fully connected to the "X" as spatiotemporal dynamic traffic information are collected and integrated whilst the active safety control of vehicle and the collaborative management on roads are done for safer running of autonomous vehicle.

By analyzing the test data, Baidu concludes that CVIS can solve 54% of the problems encountered in road tests and 62% of the takeovers incurred by single-car intelligence, adding redundancy for autonomous driving safety.

Table of Contents

1. Overview of L4 Autonomous Driving

  • 1.1 Definition and Grading of L4 Autonomous Driving
    • 1.1.1 Definition (SAE)
    • 1.1.2 SAE J3016
    • 1.1.3 Autonomous Driving Ratings in China
    • 1.1.4 ODD and Autonomous Driving Levels
    • 1.1.5 L4+Map Fencing
  • 1.2 Policies on Autonomous Driving
    • 1.2.1 Policies Boost Autonomous Driving Industry
    • 1.2.2 Development of Autonomous Driving Industry in China
    • 1.2.3 Major Countries' Policies on Autonomous Driving
    • 1.2.4 China's Policies on Autonomous Driving
  • 1.3 Autonomous Driving Tests
    • 1.3.1 Applicants for Road Tests in California
    • 1.3.2 Distribution of Major Autonomous Driving Test Sites Worldwide
    • 1.3.3 Construction of Major Autonomous Driving Test Sites in Foreign Countries
    • 1.3.4 Distribution of Autonomous Driving Test & Demonstration Bases in China
    • 1.3.5 Construction of Major Autonomous Driving Test Sites in China

2. Technical Analysis of L4 Autonomous Driving

  • 2.1 Basic Requirements of Autonomous Driving on Vehicles
    • 2.1.1 Autonomous Driving Standard Organizations
    • 2.1.2 Typical L4 Computing System Architecture
    • 2.1.3 Typical L4 Autonomous Driving Computing Platform
    • 2.1.4 Comparison of L4 Computing Platform Chips
    • 2.1.5 Typical L4 Redundant Actuation Mechanism
    • 2.1.6 Brake-By-Wire of L3/L4 Autonomous Driving
  • 2.2 Comparison of L4 Technology Solutions
    • 2.2.1 Comparison of OEMs' Typical L4 Solutions
    • 2.2.2 L4 Autonomous Driving Hardware Configuration of Main Solution Providers
  • 2.3 L4 Technology Trends

3. Market Development and Forecast for L4 Autonomous Driving

  • 3.1 Status Quo of Autonomous Driving
    • 3.1.1 Comparison of Major L4 Autonomous Driving Companies
    • 3.1.2 Collaborations among Major L4 Autonomous Driving Companies
  • 3.2 Status Quo of Autonomous Driving Tests
    • 3.2.1 Mileage Tests of Major Players in California, 2019
    • 3.2.2 Disengagements in Autonomous Driving Test of Major Players
    • 3.2.3 Tests in Beijing, 2019
  • 3.3 Commercialization of L4 Autonomous Driving
    • 3.3.1 Scenarios to which L4 Autonomous Driving Gets Applied
    • 3.3.2 Major Players' Efforts in L4 Autonomous Driving Commercialization
  • 3.4 L4 Market Size
  • 3.5 Implementation Plan of Major Players for L4 Autonomous Vehicles

4. Global L4 Autonomous Driving Companies

  • 4.1 Waymo
    • 4.1.1 Profile
    • 4.1.2 Development Course
    • 4.1.3 Autonomous Driving Layout
    • 4.1.4 Main Products
    • 4.1.5 Autonomous Driving Operation
    • 4.1.6 Partners
    • 4.1.7 Development Strategy
  • 4.2 GM Cruise
    • 4.2.1 Profile
    • 4.2.2 Financing
    • 4.2.3 Main Products
    • 4.2.4 Distribution of Test Projects and Manufacturing Bases
    • 4.2.5 Business Layout
    • 4.2.6 Business Planning
  • 4.3 ZMP
    • 4.3.1 Profile
    • 4.3.2 Development Course
    • 4.3.3 Distribution of Subsidiaries and Revenue, 2017-2019
    • 4.3.4 Product Solutions
    • 4.3.5 Presence in China
    • 4.3.6 Shared Mobility Business
  • 4.4 NuTonomy
    • 4.4.1 Profile
    • 4.4.2 Product Solutions
    • 4.4.3 Partners
  • 4.5 Argo AI
    • 4.5.1 Profile
    • 4.5.2 Team
    • 4.5.3 Main Operations
    • 4.5.4 Business Layout
    • 4.5.5 Development Trend
    • 4.5.6 Development Strategy
  • 4.6 Aurora
    • 4.6.1 Profile
    • 4.6.2 Founding Team
    • 4.6.3 Cooperation with OEMs
    • 4.6.4 Main Business
  • 4.7 Zoox
    • 4.7.1 Profile
    • 4.7.2 Main Products
    • 4.7.3 Main Technologies
    • 4.7.4 Autonomous Driving Test
    • 4.7.5 Development Strategy
  • 4.8 AImotive
    • 4.8.1 Profile
    • 4.8.2 Global Presence and Partners
    • 4.8.3 Financing
    • 4.8.4 Development Course
    • 4.8.5 Main Products
    • 4.8.6 Autonomous Driving Development
  • 4.9 AKKA
    • 4.9.1 Profile
    • 4.9.2 Operation
    • 4.9.3 Global Footprints
    • 4.9.4 Main Products
    • 4.9.5 Business Layout
  • 4.10 Wayve
    • 4.10.1 Profile
    • 4.10.2 Technical Solutions
    • 4.10.3 Development Plan
  • 4.11 Voyage
    • 4.11.1 Profile
    • 4.11.2 Main Products
    • 4.11.3 Technical Solutions
    • 4.11.4 Robo-Taxi Layout
  • 4.12 UBER

5. Chinese L4 Autonomous Driving Companies

  • 5.1 Momenta
    • 5.1.1 Profile
    • 5.1.2 Main Technologies
    • 5.1.3 Autonomous Vehicle Strategy
    • 5.1.4 Main Products
    • 5.1.5 Development Plan
  • 5.2 Pony.ai
    • 5.2.1 Profile
    • 5.2.2 Development Course
    • 5.2.3 Main Technologies and Tests
    • 5.2.4 Main Products
    • 5.2.5 Autonomous Driving Layout
    • 5.2.6 Development Plan
  • 5.3 WeRide
    • 5.3.1 Profile
    • 5.3.2 Core Team
    • 5.3.3 Global Presence
    • 5.3.4 Core Technologies
    • 5.3.5 Development Course
    • 5.3.6 Main Business
    • 5.3.7 Autonomous Driving Operation
    • 5.3.8 Partners
    • 5.3.9 Development Plan
  • 5.4 HoloMatic
    • 5.4.1 Profile
    • 5.4.2 Development Course
    • 5.4.3 Production Layout
    • 5.4.4 Main Products
  • 5.5 Baidu Apollo
    • 5.5.1 Profile
    • 5.5.2 Product Solutions
    • 5.5.3 Autonomous Driving Operation
    • 5.5.4 Development Plan
  • 5.6 UISEE
    • 5.6.1 Profile
    • 5.6.2 Development Course
    • 5.6.3 Product Solutions
    • 5.6.4 Commercialization
  • 5.7 DeepBlue
    • 5.7.1 Profile
    • 5.7.2 Main Products
    • 5.7.3 Intelligent Vehicle Business
  • 5.8 DeepRoute.ai
    • 5.8.1 Profile
    • 5.7.2 Development Course
    • 5.7.3 Technical Solutions
    • 5.7.4 Autonomous Driving Layout
    • 5.7.5 Strategic Cooperation
  • 5.9 AutoX
    • 5.9.1 Profile
    • 5.9.2 Development Course
    • 5.9.3 Main Technical Solutions
    • 5.9.4 Autonomous Driving Deployment
    • 5.9.5 Partners
  • 5.10 Didi Woya
    • 5.10.1 Profile
    • 5.10.2 Autonomous Driving Layout
  • 5.11 Allride.ai
    • 5.11.1 Profile
    • 5.11.2 Development Course
    • 5.11.3 Autonomous Driving Technology
    • 5.11.4 Autonomous Driving Layout
  • 5.12 QCraft
    • 5.12.1 Profile
    • 5.12.2 Development Course
    • 5.12.3 Main Technologies
    • 5.12.4 Autonomous Driving Commercialization Solutions