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市場調査レポート
商品コード
1005362

世界および中国の自動車用LiDAR業界(2021年)

Global and China Automotive LiDAR Industry Report, 2021

出版日: | 発行: ResearchInChina | ページ情報: 英文 360 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=115.12円
世界および中国の自動車用LiDAR業界(2021年)
出版日: 2021年04月27日
発行: ResearchInChina
ページ情報: 英文 360 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2021年の上海オートショーで、Huaweiはすべての自動車メーカーとサプライヤーに衝撃を与えました。Huaweiは、インテリジェントな自動車の研究開発において、1万人以上のエンジニアを直接・間接的にサポートしてきました。生産以外では、自動車のデジタルトランスフォーメーションに必要な、自動車の知覚と意思決定、ネットワーク通信、電気駆動、バッテリー、電気制御、車外のクラウド・ロードネットワーク、研究開発、マーケティングなど、ほぼすべての側面をカバーしています。

これまでの1,000人規模の研究開発投資(Baiduなど)と比較して、Huaweiの1万人規模の研究開発チームは、中国自動車産業のインテリジェント・ネットワーキングのアップグレードのペースを大幅に加速させました。世界の他の国々がパンデミックの心配をしている最中、中国は2021年から世界の自動車インテリジェントネットワーキングの開発をリードする時代に突入すると考えられています。

当レポートは、世界および中国の自動車用LiDAR業界について調査しており、LiDARの概要、市場と動向、世界および中国のLiDARベンダーのプロファイルなどの情報を提供しています。

目次

第1章 LiDARの概要

  • LiDARのイントロダクション
  • LiDARの構成
  • LiDARの測距原理
  • LiDARの分類
    • 機械式
    • セミソリッドステート:MEMS
    • ピュアソリッドステート:OPA
    • ピュアソリッドステート:Flash
    • FMCWLiDAR
    • LiDAR技術の比較
  • LiDARの主な技術パラメータ
  • LiDAR産業チェーン
    • 上流部門
    • 下流部門

第2章 LiDARの市場と動向

  • 用途分野
    • ADASと自動運転はLiDARのコアアプリケーションフィールド
    • ADAS
    • ロボタクシー
    • ロボトラック
    • ロボバス
    • 無人配送
    • 沿道の知覚
  • 技術と動向
    • コアLiDAR技術
    • 主要企業の技術ソリューション
    • 主要企業のコア製品と技術ソリューションの比較
    • 回転ミラー・プリズムの技術と用途
    • MEMSスキャンの技術と応用
    • VCSEL+SPAD技術の進展
    • FMCW技術の進歩
  • 企業と製品
    • 大企業、産業統合の激化
    • 複数の企業の逆買収
    • 資金調達は企業の共通の生活手段となっている
    • OEMの量産協力が加速、特に現地ベンダーが目立つ
    • 低価格でLiDARのインストールを支援
    • メカニカルLiDARの企業と製品
    • 半固体LiDARの企業と製品
    • ソリッドステートLiDARの企業と製品
    • FMCWの企業と製品

第3章 世界のLiDARベンダー

  • Velodyne
    • プロファイル
    • LiDARの主要企業となるVelodyne
    • 収益と純利益
    • 収益構造
    • 注文と計画
    • LiDARの製作と技術協力
    • LiDAR製品ライン
    • 車載用LiDAR製品マトリックス
    • ソリッドステートLiDAR---Velarray
    • 超近距離LiDAR---VelaDome
    • 史上最小のLiDAR---ベラビット
    • 最新のソリッドステートLiDAR---Velarray H800
    • コアLiDAR技術
    • 提携
    • Veoneerとの連携
    • Hyundai Mobisとの協力
    • baiduとの連携
    • 開発ダイナミクス
  • Luminar
    • プロファイル
    • 開発の歴史
    • 収益と純利益
    • LiDARソリューション
    • 「Iris」LiDAR
    • 「Iris」LiDAR量産計画
    • ハイドラライダー
    • 自動運転認識ソフトウェア
    • コアLiDAR技術
    • LiDARの主な利点
    • 提携
    • 協力プロジェクトと計画
    • 開発ダイナミクス
  • Innoviz
    • プロファイル
    • 開発の歴史
    • 生産拠点
    • 製品とアプリケーション
    • LiDAR製品:InnovizOne
    • LiDAR製品:InnovizTwo
    • LiDAR認識ソフトウェア
    • コアLiDAR技術
    • LiDAR提携
    • SPAC上場と業績予想
  • Aeva
    • プロファイル
    • 開発の歴史
    • 主な製品と量産計画
    • コア技術
    • 技術的な利点
    • アプリケーション市場
    • 提携と顧客
    • SPAC上場計画
    • パフォーマンスの期待
  • Ouster
    • プロファイル
    • 開発の歴史
    • コア製品
    • LiDAR製品
  • .................................
    • コア技術
    • 競争上の優位性
    • LiDARの適用分野
    • 提携と顧客
    • 開発ダイナミクス
  • Ibeo
    • プロファイル
    • 製品シリーズ
    • LUX シリーズLiDAR製品
    • 4DソリッドステートLiDAR:NEXT
    • NEXT技術のハイライト
    • 協力プロジェクト
  • Valeo
    • プロファイル
    • LiDAR製品のロードマップ
    • SCALA1とSCALA2 LiDARの性能比較
    • SCALA2 LiDAR量産プロジェクト
    • L3 Park4U LiDAR搭載パーキング製品
    • L4 Drive4U LiDAR搭載自律走行車
    • Meituanとの連携
    • LiDARの主要顧客
    • 開発の力学
  • LeddarTech
    • プロファイル
    • 世界のネットワーク
    • LiDAR製品とアプリケーション
    • 車載用LiDAR技術
    • レダービジョン
    • レッダーエンジン
    • LiDARソリューション
    • LiDARデータセット:ピクセルセット
    • 連携モード
    • エコシステム
    • 開発ダイナミクス
  • Innovusion
    • プロファイル
    • 開発の歴史
    • シリーズ製品
    • 次世代LiDARファルコン
    • LiDAR技術
    • 適用事例
  • AEye
    • プロファイル
    • LiDAR iDARプラットフォーム
    • LiDAR製品:AE100およびAE200
    • ソリッドステートLiDAR -4Sight M
    • ソリッドステートLiDAR -4Sight A
    • 競争上の優位性
    • 事業の型
    • 提携
    • SPACリスト
    • 業績予想
  • Quanergy
    • プロファイル
    • LiDAR製品
    • 車載用LiDARソリューション
    • M8
    • S3
    • S3オートモーティブソリューション
    • 提携
    • 開発ダイナミクス
  • Cepton
    • プロファイル
    • コア技術
    • 主な製品と用途
    • VistaシリーズLiDAR製品
    • ノヴァライダー
    • 提携
  • Blickfeld
    • プロファイル
    • LiDAR (1)
    • LiDAR (2)
    • LiDAR (3)
    • 技術
    • 提携
  • インサイトライダー
  • プロファイル
    • コア技術
    • 主な製品
  • Sense Photonics
    • プロファイル
    • LiDAR製品
    • コア技術
    • 提携
  • Waymo
    • プロファイル
    • LiDARの歴史と製品
    • 短距離LiDAR
    • LiDAR技術
    • LiDARソリューション
    • LiDAR開発計画
  • Mobileye
    • プロファイル
    • LiDARのレイアウトと計画
    • LiDARソリューション
    • LiDAR技術
  • Aurora
    • プロファイル
    • LiDAR製品:FirstLight
    • LiDAR企業の買収
    • LiDARチップ企業の買収
    • LiDARソリューション
  • Bosch
    • プロファイル
    • LiDAR投資レイアウト
    • 車載用長距離LiDAR
  • Continental
    • プロファイル
    • LiDARビジネスレイアウト
    • LiDAR製品ライン
    • 3Dフラッシュライダー
    • SRL1
  • Aptiv
    • プロファイル
    • LiDAR投資レイアウト
    • ロボタクシーのセンサー構成
  • Veoneer
    • プロファイル
    • LiDAR製品
    • LiDARレイアウト
    • LiDARのお客様
  • Xenomatix
    • プロファイル
    • LiDAR製品
  • Opsys
    • プロファイル
    • 主な製品
    • コア技術
  • Infoworks
    • プロファイル
    • 製品
  • その他
    • SiLC技術
    • ブリッジャーフォトニクス
    • バラジャ
    • 開拓者
    • クルーズ
    • ZF
    • ライトウェア

第4章 中国のLiDARベンダー

  • HESAI
    • プロファイル
    • 操作
    • 主な製品
    • メカニカル LiDAR パンダー 40/40P
    • 機械式 LiDAR パンダー QT
    • メカニカル LiDAR パンダー 40M
    • 機械式 LiDAR パンダー 128
    • 機械式 LiDAR パンダー XT
    • メカニカル LiDAR パンダーマインド
    • ソリッドステート LiDAR Pandar GT 3.0
    • パンドラ
    • LiDAR技術
    • 提携
    • 適用事例
  • RoboSense
    • プロファイル
    • 開発の歴史
    • 主な製品とソリューション
  • ……………………
    • 3D LiDAR シーカー
    • 車載用ソリッドステート LiDAR RS-LiDAR-M1
    • 車載用ソリッドステート LiDAR RS-LiDAR-M1 SOP
    • LiDAR LCDF技術
    • 知覚アルゴリズムソフトウェア
    • LiDAR ソリューション
  • ……………………
    • LiDAR 提携
    • LiDARアプリケーションケース
    • 開発ダイナミクス
  • Huawei
    • LiDARレイアウト
    • LiDAR製品
    • LiDAR技術
    • LiDARソリューション
  • DJI Livox
    • リボックスのプロファイル
    • Livox LiDAR製品
    • リボックスハブ
    • コア技術
    • LiDARソリューション
    • Livox LiDARアプリケーションケース
  • Leishen Intelligent Systems
    • プロファイル
    • 開発の歴史
    • 主な車載用LiDAR製品
    • CXシリーズマルチチャネルLiDAR
    • CHシリーズハイブリッドソリッドステートLiDAR
    • ハイブリッドソリッドステートLiDARのコア技術
    • MEMSソリッドステートLiDAR
    • MEMS Solid-state LiDARのコア技術
    • 適用事例:自動運転
    • 適用事例:CVIS
  • Zvision
    • プロファイル
    • LiDAR製品とソリューション
    • LiDARソリューション
    • 提携
  • Benewake
    • プロファイル
    • 開発経路
    • 主な製品
    • ホーン-X2
  • SureStar
    • プロファイル
    • 開発の歴史
    • 主な製品
    • R-Fans LiDAR
    • C-FansシリーズLiDAR
    • コアソリッドステートLiDAR技術
    • 適用事例
  • Wanji Technology
    • プロファイル
    • 研究開発と生産体制
    • コア技術と主要製品
    • 主なお客様と事例
    • 開発戦略と計画
  • Litra
    • プロファイル
    • 製品と企画
    • コア技術
  • ローレンテック
    • プロファイル
    • LiDAR製品
    • I/Gシリーズ
  • Liushen Optoelectronics
    • プロファイル
    • 製品とソリューション
  • Richbeam
    • プロファイル
    • 128チャネルの車載用LiDAR製品
    • 32/64チャンネルLiDAR製品
  • Tanway
    • プロファイル
    • コア技術
    • 主な製品と計画
  • GeniusPros Technologies
    • プロファイル
    • 製品とソリューション
  • AODTBJ
  • LuminWave
  • Senfoto
目次

At the 2021 Shanghai Auto Show, Huawei shocked all automakers and suppliers. Huawei has directly and indirectly supported more than 10,000 engineers in the R&D of intelligent automobiles. Except production, Huawei covers almost all of aspects required for digital transformation of automobiles: automotive perception and decision-making, network communications, electric drive, batteries, electric control, cloud-road networks outside vehicles, R&D and marketing.

Compared with the previous R&D investment involved with 1,000 persons (such as Baidu), Huawei's R&D team consisting of 10,000 persons has greatly accelerated the upgrade pace of intelligent networking of China's auto industry. When other countries around the world are still worrying about the pandemic, China will enter the era of leading the development of global automotive intelligent networking from 2021.

Take LiDAR installation as an example, the new models with LiDAR mainly come from domestic automakers.

On April 14, Xpeng's third mass production car, the P5, was launched. The biggest highlight is that it is equipped with two DJI Livox LiDARs, which can realize the NGP function on urban roads. Following NIO ET7, Great Wall Mocha, IM and SAIC ES33, P5 is another new model equipped with LiDAR.

On April 17, the ARCFOX Alpha S Huawei HI equipped with three Huawei's 96-channel LiDARs (installed on the center and both sides of the front) was officially unveiled; later, Changan's model based on the Ark architecture will also be equipped with Huawei's LiDAR.

The second model of Lixiang will also be equipped with LiDAR.

After years of development, automotive LiDAR technology roadmaps and products have been quite diversified. ResearchInChina has sorted out classification and composition of LiDAR, as shown in the figure below.

Early, LiDAR was mainly used in Robotaxi, Robotruck, Robobus, low-speed autonomous driving and roadside perception, etc. in small scale. The extensive application of LiDAR depends on the passenger car market.

As L4 technical solutions are gradually applied to L2-L3 models, LiDAR has been installed widely. LiDAR is currently available on production cars, and is mainly used to enhance ADAS functions and make new cars more appealing.

So far, domestic OEMs prefer to adopt hybrid solid-state LiDAR (including rotating mirror, prism, MEMS) solutions, mainly because:

First, it is easier to reduce the costs of hybrid solid-state LiDAR than mechanical LiDAR. Compared with pure solid-state (OPA, Flash) LiDAR, hybrid solid-state LiDAR technology is relatively mature and easier to commercialize.

Second, the Rotating Mirror Solution (represented by Valeo) is the first technical solution that meets National Automotive Standards and the performance requirements of automakers, and can be supplied in batches with controllable costs.

Xpeng P5 is equipped with two LiDARs (installed on both sides of the front bumper) from DJI Livox Horiz (customized version), which use the dual prism scanning solution, with the maximum detection distance of 150m (@10% reflectivity), the lateral field of view of 120 degrees, the angular resolution of 0.16°*0.2°, and the point cloud density equivalent to 144-channel LiDAR.

Xpeng Livox LiDAR uses 905nm wavelength at the transmitting side, APD at the receiving side, and double prism at the scanning side, namely Risley prism universal pointing system, with a unique non-repetitive scanning method.

ARCFOX Alpha S Huawei HI is the first model equipped with Huawei's three 96-channel LiDARs on the center and both sides of the front. Released in December 2020, the LiDAR has the maximum detection distance of 150m (@10% reflectivity), the field of view of 120°×25°, and the resolution of 0.25°×0.26°.

Combined with other sensors (6 radars, and 13 cameras and 12 ultrasonic radars), the LiDARs can achieve 360° coverage.

Huawei deploys long, medium and short-range LiDARs with a rotating mirror scanning architecture. Like Valeo Scala 1, Scala 2, the LiDARs comply with National Automotive Standards and are available on cars.

In addition to Huawei and Valeo, Innovusion and Luminar adopt similar technical solutions which however exploit two-axis rotating mirror scanning. They will soon conduct mass production for NIO ET7 and SAIC R ES33.

Luminar LiDAR features unique technical advantages: 1550nm wavelength (mainstream: 905nm) at the transmitting side, the low-cost InGaAs detector at the receiving side, self-made fourth-generation custom ASIC chips, and a 2D rotating mirror scanning method.

Luminar's Iris LiDAR based on this architecture has a detection distance of up to 250m (@5% reflectivity), and can detect dark objects on the road beyond 250m, with the resolution of up to 300PPD and the angular resolution of 120°×30°. At the same time, it has low costs. The price of IRIS for L2 advanced assisted driving is US$500; for L4/L5autonomous driving, it is less than US$1,000.

Innovusion and Luminar are alike in technology path. Both use 1550nm wavelength, fiber laser, and dual-axis rotating mirror scanning solution.

In January 2021, NIO ET7 was released, equipped with Innovusion's Falcon LiDAR. It will be mass-produced in 2022Q1.

In addition, RoboSense's MEMS LiDAR --- RS-LiDAR-M1 will soon be carried on Lucid Air. RoboSense released the RS-LiDAR-M1 SOP in January 2021, and will start mass production and delivery of the designated project in 2021Q2.

This product adopts RoboSense's patented MEMS technology, with the farthest detection distance of 200m (150m@10%), the field of view of 120°×25°, and the resolution of 0.2°x0.2°.

In addition to RoboSense, players using MEMS technical solution include Innoviz, AEye, Pioneer, HESAI, Leishen Intelligent Systems, Zvision, etc. The third-generation product of Valeo's is also based on MEMS technology.

Innoviz's InnovizOne will be installed on the new BMW iX in 2021; Valeo MEMS is expected to see mass production around 2022.

Table of Contents

1. Overview of LiDAR

  • 1.1 Introduction to LiDAR
  • 1.2 Composition of LiDAR
  • 1.3 Ranging Principle of LiDAR
  • 1.4 Classification of LiDAR
    • 1.4.1 Mechanical type
    • 1.4.2 Semi Solid State: MEMS
    • 1.4.3 Pure Solid State: OPA
    • 1.4.4 Pure Solid State: Flash
    • 1.4.5 FMCW LiDAR
    • 1.4.6 Comparison of LiDAR Technologies
  • 1.5 Main Technical Parameters of LiDAR
  • 1.6 LiDAR Industry Chain
    • 1.6.1 Upstream
    • 1.6.2 Downstream

2. LiDAR Market and Trends

  • 2.1 Application Fields
    • 2.1.1 ADAS and Autonomous Driving Are the Core Application Fields of LiDAR
    • 2.1.2 ADAS
    • 2.1.3 Robotaxi
    • 2.1.4 Robotruck
    • 2.1.5 Robobus
    • 2.1.6 Unmanned Delivery
    • 2.1.7 Roadside Perception
  • 2.2 Technology and Trends
    • 2.2.1 Core LiDAR Technology
    • 2.2.2 Technical Solutions of Major Enterprises
    • 2.2.3 Comparison between Core Products and Technical Solutions of Major Enterprises
    • 2.2.4 Rotating Mirror/Prism Technology and Application
    • 2.2.5 MEMS Scanning Technology and Application
    • 2.2.6 Progress of VCSEL+ SPAD Technology
    • 2.2.7 Progress of FMCW Technology
  • 2.3 companies and products
    • 2.3.1 Massive Companies, Intensified Industrial Integration
    • 2.3.2 Reverse Takeover of Multiple Companies
    • 2.3.3 Financing Has Become the Common Means of Subsistence for Companies
    • 2.3.4 OEM Mass Production Cooperation Is Accelerating, and Local Vendors Are Particularly Prominent
    • 2.3.5 Lower Price Helps LiDAR Installation
    • 2.3.6 Mechanical LiDAR Enterprises and Products
    • 2.3.7 Semi-solid-state LiDAR Enterprises and Products
    • 2.3.8 Solid-state LiDAR Enterprises and Products
    • 2.3.9 FMCW Enterprises and Products

3. Global LiDAR Vendors

  • 3.1 Velodyne
    • 3.1.1 Profile
    • 3.1.2 Velodyne Becomes a Leading LiDAR Company
    • 3.1.3 Revenue and Net Income
    • 3.1.4 Revenue Structure
    • 3.1.5 Orders and Plans
    • 3.1.6 LiDAR Production and Technical Cooperation
    • 3.1.7 LiDAR Products Line
    • 3.1.8 Automotive LiDAR Products Matrix
    • 3.1.9 Solid-state LiDAR---Velarray
    • 3.1.10 Ultra-close-range LiDAR---VelaDome
    • 3.1.11 The Smallest LiDAR in history---Velabit
    • 3.1.12 The Latest Solid-state LiDAR---Velarray H800
    • 3.1.13 Core LiDAR Technology
    • 3.1.14 Partners
    • 3.1.15 Cooperation with Veoneer
    • 3.1.16 Cooperation with Hyundai Mobis
    • 3.1.17 Cooperation with Baidu
    • 3.1.18 Development Dynamics
  • 3.2 Luminar
    • 3.2.1 Profile
    • 3.2.2 Development History
    • 3.2.3 Revenue and Net Income
    • 3.2.4 LiDAR Solutions
    • 3.2.5 "Iris" LiDAR
    • 3.2.6 "Iris" LiDAR Mass Production Plan
    • 3.2.7 Hydra LiDAR
    • 3.2.8 Autonomous Driving Perception Software
    • 3.2.9 Core LiDAR Technology
    • 3.2.10 Core Advantages of LiDAR
    • 3.2.11 Partners
    • 3.2.12 Cooperation Projects and Plans
    • 3.2.13 Development Dynamics
  • 3.3 Innoviz
    • 3.3.1 Profile
    • 3.3.2 Development History
    • 3.3.3 Production Bases
    • 3.3.4 Products and Applications
    • 3.3.5 LiDAR Product: InnovizOne
    • 3.3.6 LiDAR Product: InnovizTwo
    • 3.3.7 LiDAR Perception Software
    • 3.3.8 Core LiDAR Technology
    • 3.3.9 LiDAR Partners
    • 3.3.10 SPAC Listing and Performance Forecast
  • 3.4 Aeva
    • 3.4.1 Profile
    • 3.4.2 Development History
    • 3.4.3 Main Products and Mass Production Plan
    • 3.4.4 Core Technology
    • 3.4.5 Technical Advantages
    • 3.4.6 Application Market
    • 3.4.7 Partners and Customers
    • 3.4.8 SPAC Listing Plan
    • 3.4.9 Performance Expectations
  • 3.5 Ouster
    • 3.5.1 Profile
    • 3.5.2 Development History
    • 3.5.3 Core Products
    • 3.5.4 LiDAR Products
  • .................................
    • 3.5.8 Core Technology
    • 3.5.9 Competitive Advantages
    • 3.5.10 LiDAR Application Fields
    • 3.5.11 Partners and Customers
    • 3.5.12 Development Dynamics
  • 3.6 Ibeo
    • 3.6.1 Profile
    • 3.6.2 Product Series
    • 3.6.3 LUX Series LiDAR Products
    • 3.6.4 4D Solid-state LiDAR: NEXT
    • 3.6.5 Highlights of NEXT Technology
    • 3.6.6 Cooperation Projects
  • 3.7 Valeo
    • 3.7.1 Profile
    • 3.7.2 LiDAR Products Roadmap
    • 3.7.3 Performance Comparison of SCALA1 and SCALA2 LiDAR
    • 3.7.4 SCALA2 LiDAR Mass Production Project
    • 3.7.5 L3 Park4U Parking Product Equipped with LiDAR
    • 3.7.6 L4 Drive4U Autonomous Prototype Car Equipped with LiDAR
    • 3.7.7 Cooperation with Meituan
    • 3.7.8 Major LiDAR Customers
    • 3.7.9 Development Dynamics
  • 3.8 LeddarTech
  • 3.8.1Profile
    • 3.8.2 Global Network
    • 3.8.3 LiDAR Products and Applications
    • 3.8.4 Automotive LiDAR Technology
    • 3.8.5 Leddar Vision
    • 3.8.6 Leddar Engine
    • 3.8.7 LiDAR Solutions
    • 3.8.8 LiDAR Dataset: Pix Set
    • 3.8.9 Cooperation Mode
    • 3.8.10 Leddar Ecosystem
    • 3.8.11 Development Dynamics
  • 3.9 Innovusion
  • 3.9.1Profile
    • 3.9.2 Development History
    • 3.9.3 Series Product
    • 3.9.4 Next-generation LiDAR Falcon
    • 3.9.5 LiDAR Technology
    • 3.9.6 Application Cases
  • 3.10 AEye
    • 3.10.1 Profile
    • 3.10.2 LiDAR iDAR Platform
    • 3.10.3 LiDAR Product: AE100 and AE200
    • 3.10.4 Solid-state LiDAR -4Sight M
    • 3.10.5 Solid-state LiDAR -4Sight A
    • 3.10.6 Competitive Advantages
    • 3.10.7 Business Model
    • 3.10.8 Partners
    • 3.10.9 SPAC Listing
    • 3.10.10 Performance Forecast
  • 3.11 Quanergy
    • 3.11.1 Profile
    • 3.11.2 LiDAR Products
    • 3.11.3 Automotive LiDAR Solutions
    • 3.11.4 M8
    • 3.11.5 S3
    • 3.11.6 S3 Automotive Solution
    • 3.11.7 Partners
    • 3.11.8 Development Dynamics
  • 3.12 Cepton
  • 3.12.1Profile
    • 3.12.2 Core Technology
    • 3.12.3 Main Products and Applications
    • 3.12.4 Vista Series LiDAR Products
    • 3.12.5 Nova LiDAR
    • 3.12.6 Partners
  • 3.13 Blickfeld
  • 3.13.1Profile
    • 3.13.2 LiDAR (1)
    • 3.13.3 LiDAR (2)
    • 3.13.4 LiDAR (3)
    • 3.13.5 Technology
    • 3.13.6 Partners
  • 3.14 Insight LiDAR
  • 3.14.1Profile
    • 3.14.2 Core Technology
    • 3.14.3 Main Products
  • 3.15 Sense Photonics
    • 3.15.1 Profile
    • 3.15.2 LiDAR Products
    • 3.15.3 Core Technology
    • 3.15.4 Partners
  • 3.16 Waymo
    • 3.16.1 Profile
    • 3.16.2 LiDAR History and Products
    • 3.16.3 Short-range LiDAR
    • 3.16.4 LiDAR Technology
    • 3.16.5 LiDAR Solutions
    • 3.16.6 LiDAR Development Plan
  • 3.17 Mobileye
    • 3.17.1 Profile
    • 3.17.2 LiDAR Layout and Plan
    • 3.17.3 LiDAR Solutions
    • 3.17.4 LiDAR Technology
  • 3.18 Aurora
    • 3.18.1 Profile
    • 3.18.2 LiDAR Product: FirstLight
    • 3.18.3 Acquisition of LiDAR Companies
    • 3.18.4 Acquisition of LiDAR Chip Companies
    • 3.18.5 LiDAR Solutions
  • 3.19 Bosch
    • 3.19.1 Profile
    • 3.19.2 LiDAR Investment Layout
    • 3.19.3 Automotive Long-range LiDAR
  • 3.20 Continental
    • 3.20.1 Profile
    • 3.20.2 LiDAR Business Layout
    • 3.20.3 LiDAR Products Line
    • 3.20.4 3D Flash LiDAR
    • 3.20.5 SRL1
  • 3.21 Aptiv
    • 3.21.1 Profile
    • 3.21.2 LiDAR Investment Layout
    • 3.21.3 RoboTaxi Sensor Configuration
  • 3.22 Veoneer
    • 3.22.1 Profile
    • 3.22.2 LiDAR Products
    • 3.22.3 LiDAR Layout
    • 3.22.4 LiDAR Customers
  • 3.23 Xenomatix
    • 3.23.1 Profile
    • 3.23.2 LiDAR Products
  • 3.24 Opsys
    • 3.24.1 Profile
    • 3.24.2 Main Products
    • 3.24.3 Core Technology
  • 3.25 Infoworks
    • 3.25.1 Profile
    • 3.25.2 Products
  • 3.26 Others
    • 3.26.1 SiLC Technologies
    • 3.26.2 Bridger Photonics
    • 3.26.3 Baraja
    • 3.26.4 Pioneer
    • 3.26.5 Cruise
    • 3.26.6 ZF
    • 3.26.7 LightWare

4. Chinese LiDAR Vendors

  • 4.1 HESAI
    • 4.1.1 Profile
    • 4.1.2 Operation
    • 4.1.3 Main Products
    • 4.1.4 Mechanical LiDAR Pandar 40/40P
    • 4.1.5 Mechanical LiDAR Pandar QT
    • 4.1.6 Mechanical LiDAR Pandar 40M
    • 4.1.7 Mechanical LiDAR Pandar 128
    • 4.1.8 Mechanical LiDAR Pandar XT
    • 4.1.9 Mechanical LiDAR Pandar Mind
    • 4.1.10 Solid-state LiDAR Pandar GT 3.0
    • 4.1.11 Pandora
    • 4.1.12 LiDAR Technology
    • 4.1.13 Partners
    • 4.1.14 Application Cases
  • 4.2 RoboSense
    • 4.2.1 Profile
    • 4.2.2 Development History
    • 4.2.3 Main Products and Solution
  • ........................................
    • 4.2.9 3D LiDAR Seeker
    • 4.2.10 Automotive Solid-state LiDAR RS-LiDAR-M1
    • 4.2.11 Automotive Solid-state LiDAR RS-LiDAR-M1 SOP
    • 4.2.12 LiDAR LCDF Technology
    • 4.2.13 Perception Algorithm Software
    • 4.2.14 LiDAR Solutions
  • ........................................
    • 4.2.16 LiDAR Partners
    • 4.2.17 LiDAR Application Cases
    • 4.2.18 Development Dynamics
  • 4.3 Huawei
    • 4.3.1 LiDAR Layout
    • 4.3.2 LiDAR Products
    • 4.3.3 LiDAR Technology
    • 4.3.4 LiDAR Solutions
  • 4.4 DJI Livox
    • 4.4.1 Livox Profile
    • 4.4.2 Livox LiDAR Products
    • 4.4.3 Livox Hub
    • 4.4.4 Core Technology
    • 4.4.5 LiDAR Solutions
    • 4.4.6 Livox LiDAR Application Cases
  • 4.5 Leishen Intelligent Systems
    • 4.5.1 Profile
    • 4.5.2 Development History
    • 4.5.3 Main Automotive LiDAR Products
    • 4.5.4 CX Series Multi-channel LiDAR
    • 4.5.5 CH Series Hybrid Solid-state LiDAR
    • 4.5.6 Core Technology of Hybrid Solid-state LiDAR
    • 4.5.7 MEMS Solid-state LiDAR
    • 4.5.8 Core Technology of MEMS Solid-state LiDAR
    • 4.5.9 Application Cases: Autonomous Driving
    • 4.5.10 Application Cases: CVIS
  • 4.6 Zvision
    • 4.6.1 Profile
    • 4.6.2 LiDAR Products and Solutions
    • 4.6.3 LiDAR Solutions
    • 4.6.4 Partners
  • 4.7 Benewake
    • 4.7.1 Profile
    • 4.7.2 Development Path
    • 4.7.3 Main Products
    • 4.7.4 Horn-X2
  • 4.8 SureStar
    • 4.8.1 Profile
    • 4.8.2 Development History
    • 4.8.3 Main Products
    • 4.8.4 R-Fans LiDAR
    • 4.8.5 C-Fans Series LiDAR
    • 4.8.6 Core Solid-state LiDAR Technology
    • 4.8.7 Application Cases
  • 4.9 Wanji Technology
    • 4.9.1 Profile
    • 4.9.2 R&D and Production Layout
    • 4.9.3 Core Technology and Main Products
    • 4.9.4 Main Customers and Cases
    • 4.9.5 Development Strategy and Planning
  • 4.10 Litra
    • 4.10.1 Profile
    • 4.10.2 Products and Planning
    • 4.10.3 Core Technology
  • 4.11 Lorentech
    • 4.11.1 Profile
    • 4.11.2 LiDAR Products
    • 4.11.3 I/GSeries
  • 4.12 Liushen Optoelectronics
    • 4.12.1 Profile
    • 4.12.2 Products and Solutions
  • 4.13 Richbeam
    • 4.13.1 Profile
    • 4.13.2 128-channel Automotive LiDAR Products
    • 4.13.3 32/64-channel LiDAR Products
  • 4.14 Tanway
    • 4.14.1 Profile
    • 4.14.2 Core Technology
    • 4.14.3 Main Products and Plan
  • 4.15 GeniusPros Technologies
    • 4.15.1 Profile
    • 4.15.2 Products and Solutions
  • 4.16 AODTBJ
  • 4.17 LuminWave
  • 4.18 Senfoto