お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
デフォルト表紙SALE
市場調査レポート
商品コード
966871

ネオバンクの世界市場レポート:2020年

Global Neobank Report 2020

出版日: | 発行: RFI Group | ページ情報: 英文 64 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=110.22円
ネオバンクの世界市場レポート:2020年
出版日: 2020年09月01日
発行: RFI Group
ページ情報: 英文 64 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

モバイルバンキングサービスは、すべての年齢層で注目を集めており、ネオバンクの出現への道を開いています。消費者はデジタルのみのプロバイダーを使用するというアイデアにこれまで以上に満足しており、FinTechの採用は着実に成長しています。ネオバンクは、ユーザーフレンドリーなデザインのおかげで人気を博しており、個人の財務管理機能の多くは、消費者にとって非常に革新的であると考えられています。ただし、信頼は依然として銀行の重要な競争上の優位性であり、消費者が不確実な時期に安定性を求めているため、ネオバンクはブランドの確立に取り組む必要があります。

当レポートでは、世界のネオバンク市場について調査し、ネオバンクの成長に対する主な促進要因と障壁、デジタル化の高まりがデジタルバンキング体験に対する消費者の期待へ与える影響などについて分析しています。

調査対象市場

  • オーストラリア
  • カナダ
  • 中国
  • フランス
  • 香港
  • インド
  • メキシコ
  • シンガポール
  • 英国
  • 米国
目次

Global Neobank Report 2020: Digital banking has quickly become a core part of the banking experience, with its ease and speed of use encouraging many consumers to bank from the convenience of their own home. In particular, mobile banking services are gaining traction and, with it, the appeal of purpose-built digital neobanks. RFi Group's Global Neobank Report 2020 is a comprehensive review of the rise of neobanks, exploring how the growth of mobile services has led to shifting attitudes towards digital providers across ten international markets of Australia, Canada, China, France, Hong Kong, India, Mexico, Singapore, the UK, and the USA. The report sheds light on the key drivers and barriers to the growth of neobanks, as well as the impact of increasing digitalisation on consumer expectations for the digital banking experience.

Mobile banking services are gaining traction across all age groups, paving the way for the emergence of neobanks. Consumers are more comfortable than ever with the idea of using a digital-only provider and FinTech adoption is growing steadily. The rise in split banking has also allowed for neobanks to break through, with consumers looking to access financial incentives and support with budgeting. Neobanks are proving popular thanks to their user-friendly design, with many of their personal financial management features considered to be very innovative by consumers. However, trust remains the banks' significant competitive advantage, and neobanks will need to work to establish their brand as consumers look for stability in uncertain times.

株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.