市場調査レポート

世界のインスタントメッセージング市場

Instant Messaging Market, 2016-2020

発行 Radicati Group, Inc. 商品コード 225987
出版日 ページ情報 英文 60 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
世界のインスタントメッセージング市場 Instant Messaging Market, 2016-2020
出版日: 2016年02月22日 ページ情報: 英文 60 Pages
概要

当レポートでは、インスタントメッセージング(IM)の世界市場について分析し、市場全体および主要セグメント(一般消費者向け、企業向け、モバイルメッセージング)別に、今後4年間の市場動向予測(アカウント数、市場収益)、地域別・企業規模別の詳細動向、主要統計データ(全世界のIMアカウント数、IMトラフィック総量、一般/企業ユーザーの比率)を調査・推計すると共に、主なベンダーの詳細情報を盛り込んでお届けします。

分析範囲

分析手法

エグゼクティブ・サマリー

第1章

  • 市場の定義
  • 市場の分類
  • 市場の分析
  • 一般消費者向けインスタントメッセージング・ネットワーク
    • 市場シェア
    • 市場予測
    • アカウント数:地域別
  • 企業向けインスタントメッセージング・ソリューション
    • 市場シェア
    • 市場予測
    • 収益:地域別
    • アカウント数:地域別
    • アカウント数:企業規模別
  • モバイル・メッセージング
    • 市場シェア
    • 市場予測
    • アカウント数:地域別

第2章

  • APPLE INC
  • BLACKBERRY LIMITED
  • BLOOMBERG L.P.
  • FACEBOOK, INC.
  • GOOGLE, INC.
  • IBM, CORP.
  • KIK INTERACTIVE, INC.
  • MICROSOFT CORP.
  • NOVELL , INC.
  • SKYPE (MICROSOFT CORP.)
  • TENCENT CORP
  • THOMSON REUTERS, CORP.
  • WHATSAPP, INC. (FACEBOOK, INC.)
  • YAHOO! CORP.

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

A comprehensive analysis of the Instant Messaging market including:

  • Consumer IM - Worldwide Consumer IM Accounts and Users, Consumer vs. Business IM Users, Consumer IM Market Share, Four-Year Forecasts, Breakouts by
  • Region.
  • Enterprise IM - Worldwide Enterprise IM Accounts and Users, Enterprise IM Vendor Market Share, Installed Base and Revenue Four-Year Forecasts, Breakouts by Region and Business Size.
  • Mobile Messaging - Worldwide Mobile Messaging Accounts and Users, Mobile Messaging Vendor Market Share, Four-Year Forecasts, Breakouts by Region.
  • An overview of key market players: Apple, BlackBerry, Bloomberg, Cisco, Facebook, Google, IBM, Kik Interactive, Microsoft, Novell, Skype, Tencent, Thomson Reuters, WhatsApp and Yahoo!.

This report is intended for Organizations, Vendors, and Investors who need to make informed decisions about the Instant Messaging and Mobile Messaging market.

image1

Table of Contents

SCOPE

METHODOLOGY

EXECUTIVE SUMMARY

CHAPTER ONE

  • 1.1 MARKET DEFINITION
  • 1.2 MARKET SEGMENTATION
  • 1.3 MARKET ANALYSIS
  • 1.4 CONSUMER IM NETWORKS
    • 1.4.1 CONSUMER IM MARKET SHARE
    • 1.4.2 CONSUMER IM FORECAST
    • 1.4.3 CONSUMER IM ACCOUNTS BY REGION
  • 1.5 ENTERPRISE IM SOLUTIONS
    • 1.5.1 ENTERPRISE IM MARKET SHARE
    • 1.5.2 ENTERPRISE IM FORECAST
    • 1.5.3 ENTERPRISE IM REVENUE BY REGION
    • 1.5.4 ENTERPRISE IM ACCOUNTS BY REGION
    • 1.5.5 ENTERPRISE IM ACCOUNTS BY BUSINESS SIZE
  • 1.6 MOBILE MESSAGING
    • 1.6.1 MOBILE MESSAGING MARKET SHARE
    • 1.6.2 MOBILE MESSAGING FORECAST
    • 1.6.3 MOBILE MESSAGING ACCOUNTS BY REGION

CHAPTER TWO

  • APPLE INC.
  • BLACKBERRY LIMITED
  • BLOOMBERG L.P.
  • CISCO SYSTEMS, INC.
  • FACEBOOK, INC.
  • GOOGLE, INC.
  • IBM, CORP.
  • KIK INTERACTIVE, INC.
  • MICROSOFT CORP.
  • NOVELL , INC.
  • SKYPE (MICROSOFT CORP.)
  • TENCENT CORP.
  • THOMSON REUTERS, CORP.
  • WHATSAPP, INC. (FACEBOOK, INC.)
  • YAHOO! CORP.

LIST OF FIGURES

  • Figure 1: Worldwide IM Accounts, 2016-2020
  • Figure 2: Consumer vs. Enterprise IM Users, 2016-2020
  • Figure 3: Worldwide Enterprise vs. Consumer IM Traffic, 2016-2020
  • Figure 4: Consumer IM Installed Base Market Share, 2016
  • Figure 5: Consumer IM Accounts by Region, 2016 & 2020
  • Figure 6: Enterprise IM Installed Base Market Share, 2016
  • Figure 7: Enterprise IM Revenue Market Share, 2016
  • Figure 8: Enterprise IM Revenue Forecast, 2016-2020
  • Figure 9: Enterprise IM Revenue by Region, 2016 & 2020
  • Figure 10: Enterprise IM Accounts by Region, 2016 & 2020
  • Figure 11: Enterprise IM Accounts by Business Size, 2016 & 2020
  • Figure 12: Mobile Messaging Account Market Share, 2016
  • Figure 13: Mobile Messaging Account Forecast, 2016-2020
  • Figure 14: Mobile Messaging Accounts by Region, 2016 & 2020

LIST OF TABLES

  • Table 1: Worldwide IM Accounts and Users (M), 2016-2020
  • Table 2: Enterprise vs. Consumer IM Users (M), 2016-2020
  • Table 3: Enterprise vs. Consumer IM Account (M), 2016-2020
  • Table 4: Daily IM Traffic (Billions), 2016-2020
  • Table 5: Consumer IM Market Share, 2016
  • Table 6: Consumer IM Accounts and Users Forecast (M), 2016-2020
  • Table 7: Enterprise IM Installed Base and Revenue Market Share, 2016
  • Table 8: Enterprise IM Installed Base and Revenue Forecast 2016 - 2020
  • Table 9: Enterprise IM Accounts and Users Forecast (M), 2016-2020
  • Table 10: Mobile Messaging Installed Base Market Share, 2016
  • Table 11: Mobile Messaging Accounts and Users Forecast (M), 2016-2020
Back to Top