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表紙
市場調査レポート

モバイルバンキング:ベストプラクティス・ケーススタディ

Mobile Banking: Best Practice and Case Studies

発行 Retail Banking Research 商品コード 289366
出版日 ページ情報 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1GBP=147.80円で換算しております。
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モバイルバンキング:ベストプラクティス・ケーススタディ Mobile Banking: Best Practice and Case Studies
出版日: 2013年10月30日 ページ情報: 英文 143 Pages
概要

当レポートでは、現在の世界におけるモバイルバンキングのベストプラクティスについて考察し、小売りバンキングのケーススタディおよびモバイルバンキング戦略の開発と実行のための最適なアプローチを検討しており、概略以下の構成でお届けいたします。

確認事項

目次

エグゼクティブサマリー

イントロダクション

セクションA:小売りバンキングのケーススタディ

第1章 Bank of South Pacific (BSP),:パプアニューギニア

  • 背景
  • デリバリーチャネルミックス
  • 小売りバンキング顧客向けのeチャネルの活用
  • 国内送金向けのeチャネルの活用
  • 商業トレーダー向けのeチャネルの活用
  • 結論

第2章  Barclays Bank Group,:英国

  • 背景
  • デリバリーチャネル革新
  • 現在のモバイルバンキング戦略
  • モバイルアプリ"Pingit"
  • 結論

第3章 CaixaBank (La Caixa):スペイン

  • 背景
  • デリバリーチャネル戦略
  • モバイルバンキング
  • 非接触
  • 結論

第4章 Commonwealth Bank of Australia (CBA):オーストラリア

第5章 Deutsche Postbank (Deutsche Bank Group):ドイツ

第6章 FNB (First Rand Group):南アフリカ

第7章 Garanti Bank:トルコ

第8章 ICICI Bank:インド

第9章 Moven:米国

第10章 NTTドコモ:日本

第11章 OCBC Bank:シンガポール

第12章 Standard Bank:南アフリカ

第13章 Wells Fargo:米国

第14章 Western Union:米国

セクションB:モバイルバンキング戦略の開発と実行

第15章 モバイル市場の開発

  • 機会の規模
  • アフリカ
  • 中国・インド
  • 米国
  • サマリー

第16章 顧客

  • 背景
  • 顧客チェックリストの問題
  • 年代と性別の問題
  • どこで、なぜ?
  • 顧客サポート
  • サマリー

第17章 BT と YOUBIQUITY FINANCE:英国

第18章 特徴と機能

  • 背景
  • 一般的なバンキング機能
  • ソーシャルメディア
  • その他のチャネルとの連動
  • 結論

第19章 The ATM Industry Association (ATMIA)

第20章 MasterCard:欧州

第21章 Visa:欧州

第22章 結論

  • 最適化アプローチ
  • ビジネスケースの構築
  • 結論

付録:貢献者

図表

目次

This executive report provides a view of current global best practice in mobile banking through a selection of international case studies. The report highlights an amazing level of creativity within the mobile banking sector and the ability to transform ideas into solutions.

The report is split into two sections: the first section focuses mainly on retail banking case studies, while the second proposes an optimal approach to the development and implementation of a mobile banking strategy, by considering a series of core issues.

Table of Contents

ACKNOWLEDGEMENTS

  • About the author: David J Cavell FCIB
  • About the publisher: RBR
  • Confidentiality
  • Disclaimer

TABLE OF CONTENTS

TABLE OF Figures

EXECUTIVE SUMMARY

  • Introduction
  • Section A: Retail banking case studies
  • Section B: Development and implementation of a mobile banking strategy
  • Conclusions

INTRODUCTION

  • Report objectives
  • Retail bank objectives
  • Relationship development and transaction banking
  • mPOS
  • Conclusion

SECTION A: RETAIL BANKING CASE STUDIES

  • 1. Bank of South Pacific (BSP), Papua New Guinea
  • 1.1 Background
  • 1.2 Delivery channel mix
  • 1.3 Leveraging e-channels for retail banking customers
  • 1.4 Leveraging e-channels domestic remittances
  • 1.5 Leveraging e-channels commercial traders
  • 1.6 Conclusion

2. Barclays Bank Group, UK

  • 2.1 Background
  • 2.2 Delivery channel innovation
  • 2.3 Current mobile banking strategy
  • 2.4 28
  • 2.5 Conclusion

3. CaixaBank (La Caixa), Spain

  • 3.1 Background
  • 3.2 Delivery channel strategy
  • 3.3 Mobile banking
  • 3.4 Contactless
  • 3.5 Conclusion

4. Commonwealth Bank of Australia (CBA), Australia

  • 4.1 Background
  • 4.2 Transformation at CBA
  • 4.3 Mobile banking at CBA the foundations
  • 4.4 Building the service
  • 4.5 Conclusion

5. Deutsche Postbank (Deutsche Bank Group), Germany

  • 5.1 Background
  • 5.2 Delivery channel strategy
  • 5.3 The mobile mission
  • 5.4 Mobile features
  • 5.5 Looking to the future
  • 5.6 Conclusion

6. FNB (First Rand Group), South Africa

  • 6.1 Background
  • 6.2 A multi-channel delivery strategy
  • 6.3 Laying the foundations for cell phone banking
  • 6.4 Building up the service proposition
  • 6.5 The eWallet
  • 6.6 The developing tablet
  • 6.7 Understanding and supporting the customer
  • 6.8 Conclusion

7. Garanti Bank, Turkey

  • 7.1 Background
  • 7.2 Delivery channel strategy
  • 7.3 First generation mobile banking
  • 7.4 The developing market
  • 7.5 iGaranti
  • 7.6 Click on the Avatar!
  • 7.7 Conclusion

8. ICICI Bank, India

  • 8.1 Background
  • 8.2 The mobile banking proposition
  • 8.3 The platforms
  • 8.4 Mobile Money partnerships
  • 8.5 Business development
  • 8.6 Conclusion

9. Moven, USA

  • 9.1 Background
  • 9.2 A bank account for the next generation
  • 9.3 Service features
  • 9.4 Channel strategy
  • 9.5 Building the foundations for tomorrow
  • 9.6 Conclusion

10. NTT DOCOMO (NTT), Japan

  • 10.1 Background
  • 10.2 An evolving business model
  • 10.3 Payment facilities: growth and development
  • 10.4 Service development
  • 10.5 Lifestyle service development
  • 10.6 Trials and pilots
  • 10.7 Conclusion

11. OCBC Bank, Singapore

  • 11.1 Background
  • 11.2 The early OCBC mobile banking service
  • 11.3 Heralding a new generation
  • 11.4 Personal financial management (PFM)
  • 11.5 Conclusion

12. Standard Bank, South Africa

  • 12.1 Background
  • 12.2 Services and features
  • 12.3 Other developments
  • 12.4 Financial inclusion
  • 12.5 Conclusion

13. Wells Fargo, USA

  • 13.1 Background
  • 13.2 The Wells mobile banking options
  • 13.3 Mobile cheque deposit
  • 13.4 Conclusion

14. Western Union, USA

  • 14.1 Background
  • 14.2 Segments and needs
  • 14.3 Mobile wallets
  • 14.4 Working with billers
  • 14.5 Conclusion

SECTION B: DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION OF A MOBILE BANKING STRATEGY

15. The developing mobile market

  • 15.1 The scale of the opportunity
  • 15.2 Africa
  • 15.3 China and India
  • 15.4 The USA
  • 15.5 Summary

16. Customers

  • 16.1 Background
  • 16.2 The customer checklist of issues
  • 16.3 Generation and gender issues
  • 16.4 Where and why?
  • 16.5 Customer support
  • 16.6 Summary

17. BT and YOUBIQUITY FINANCE, UK

  • 17.1 Introduction
  • 17.2 Smartphone adoption and use
  • 17.3 Social media
  • 17.4 Conclusion

18. Features and functionality

  • 18.1 Background
  • 18.2 General banking functionality
  • 18.3 Social media
  • 18.4 Working with other channels
  • 18.5 Conclusion

19. The ATM Industry Association (ATMIA)

  • 19.1 Introduction
  • 19.2 Best practices for mobile device banking security
  • 19.3 ATM contactless payment acceptance best practices
  • 19.4 Conclusion

20. MasterCard, Europe

  • 20.1 Background
  • 20.2 MasterCard and the developing digital world
  • 20.3 Contactless
  • 20.4 MasterPass
  • 20.5 User feedback by social media
  • 20.6 Financial inclusion
  • 20.7 Conclusion

21. Visa, Europe

  • 21.1 Background
  • 21.2 A developing portfolio
  • 21.3 Enabling mobile financial services
  • 21.4 The Visa Ready programme
  • 21.5 Contactless
  • 21.6 Conclusion

22. Final thoughts

  • 22.1 An optimised approach
  • 22.2 Building the business case
  • 22.3 Conclusion

APPENDIX: CONTRIBUTORS

TABLE OF FIGURES

  • Figure 1: The rural trading environment of BSP
  • Figure 2: The launch of Pingit in February 2012
  • Figure 3: CBA flagship branch in Brisbaneoffering
  • Figure 4: Timeline of Deutsch Bank's mobile banking offering
  • Figure 5: Deutsch Bank's mobile banking product line
  • Figure 6: The exciting interior of the new dotFNB stores
  • Figure 7: Moven mobile money management
  • Figure 8: The Moven proposition
  • Figure 9: Detailed information displays at OCBC
  • Figure 10: The Standard Bank branch of the future at Potchefstroom
  • Figure 11: The bank shop concept now being rolled out at Standard Bank
  • Figure 12: Mobile cheque deposit at Wells Fargo
  • Figure 13: The benefits of mobile banking
  • Figure 14: Consumer preferences for online video chat with financial services provider
  • Figure 15: Using social media to interact with customer services at your bank
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