表紙
市場調査レポート

支店銀行:次世代のためのケーススタディ

Branch Banking II - Case Studies for the Next Generation & Branch Banking III - Case Studies of Successful Transformation

発行 Retail Banking Research 商品コード 256432
出版日 ページ情報 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
支店銀行:次世代のためのケーススタディ Branch Banking II - Case Studies for the Next Generation & Branch Banking III - Case Studies of Successful Transformation
出版日: 2016年01月22日 ページ情報: 英文 148 Pages
概要

当レポートでは、世界各国での支店銀行に関する成功事例を調査すると共に、成功の共通要因について分析しています。

エグゼクティブ・サマリー

広範囲にわたる支店のイノベーション

  • Barclays Bank(英国)
  • Credit Union Australia (CUA)(オーストラリア)
  • ING Group(オランダ)
  • ICICI Bank(インド)
  • Jyske Bank(デンマーク)
  • Westpac(ニュージーランド)
  • 支店と郵便局のバンキング(銀行取引)
  • 支店の様々な役割

支店と部門との提携

  • Deutsche Bank(ドイツ)
  • DBS(シンガポール)
  • North Shore Credit Union (NSCU)(カナダ)
  • OCBC Bank(シンガポール)
  • UniCredit Bulbank(ブルガリア)

成功の促進要因

  • 立地
  • 支店のデザイン
  • 人材の適正
  • 支店におけるブランド
  • ネットワーク資産の管理
  • セルフサービス
  • インストアブランチ:重要な成功要因

APPENDICES

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

RBR's popular Branch Banking executive report series provides unique insights into best practice in retail banking around the world. At a time when retail banks are increasingly looking to "transform" their branches, these reports provide case studies of successful transformation, illustrated with numerous photos and accompanied by insightful commentary, providing the reader with the chance to observe the diversity of initiatives retail banks are taking to attract and retain customers and improve profitability. Whether you are a bank, a supplier, or other industry participant, these case studies will inspire you to better serve your customers.

Table of Contents

Branch Banking II

EXECUTIVE SUMMARY

WIDE RANGING BRANCH INNOVATION

  • 1. Barclays Bank, UK
  • 2. Credit Union Australia (CUA), Australia
  • 3. ING Group, The Netherlands
  • 4. ICICI Bank, India
  • 5. Jyske Bank, Denmark
  • 6. Westpac, New Zealand
  • 7. The branch and post office banking
  • 8. The branch in different roles

ALIGNING BRANCHES AND SEGMENTS

  • 9. Deutsche Bank, Germany
  • 10. DBS, Singapore
  • 11. North Shore Credit Union (NSCU), Canada
  • 12. OCBC Bank, Singapore
  • 13. UniCredit Bulbank, Bulgaria

DRIVERS OF SUCCESS

  • 14. Location
  • 15. Branch design
  • 16. Staff competences
  • 17. Brand at the branch
  • 18. Network asset management
  • 19. Self-service
  • 20. In-store branches - the critical success factors

APPENDIX

Branch Banking III

EXECUTIVE SUMMARY

CASE STUDIES

  • 1. ActivoBank (Millenium bcp group), Portugal
  • 2. Bank Audi Group (Odeabank), Turkey
  • 3. BDO Unibank (BDO), The Philippines
  • 4. BMO Financial Group, Canada
  • 5. Bank of Queensland (BOQ), Australia
  • 6. Chase Bank, USA
  • 7. CIBC, Canada
  • 8. Commercial Bank of Dubai (CBD), UAE
  • 9. ING Group, The Netherlands and Italy
  • 10. mBank, Poland
  • 11. Nationwide Building Society, UK
  • 12. Numerica Credit Union, USA
  • 13. OCBC Bank, Singapore
  • 14. State Bank of India (SBI), India
  • 15. Vancouver City Savings Credit Union, Canada
  • 16. Westpac Bank, New Zealand
  • 17. Small business in Eastern Europe

ANALYSIS OF KEY THEMES

  • 18. Branch types
  • 19. In-store branches
  • 20. The shared branch
  • 21. Developing the branch for the future
  • 22. Managing the branch network assets
  • 23. Conclusions

APPENDIX

Back to Top