表紙:モバイルセルフスキャニングおよびチェックアウトフリー (2023年):エグゼクティブレポート・市場データベース
市場調査レポート
商品コード
1316316

モバイルセルフスキャニングおよびチェックアウトフリー (2023年):エグゼクティブレポート・市場データベース

Mobile Self-Scanning and Checkout-Free 2023: Executive Report and Market Database

出版日: | 発行: RBR Data Services | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
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モバイルセルフスキャニングおよびチェックアウトフリー (2023年):エグゼクティブレポート・市場データベース
出版日: 2023年05月31日
発行: RBR Data Services
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

消費者は便利でパーソナライズされたスピーディーなショッピングエクスペリエンスを期待しています。小売業者はイノベーター企業に対抗するため、店内でのチェックアウトのスムーズにする必要があります。

当レポートでは、店舗あるいは消費者所有のデバイスによるモバイルセルフスキャニングおよびチェックアウトフリー技術を調査し、世界23カ国の詳細な分析・予測、競合情勢、ベンダーシェア、成長機会の分析などをまとめています。

調査範囲

  • 対象地域:世界23カ国
  • ベンダー:AiFi、Amazon、BudgetBox、Cloudpick、Datema、Datalogic、Extenda Retail、富士通、GK Software、Mishipay、NCR、Shopreme、Skip、東芝、Zebra、Zippinなど、チェックアウトフリー技術、モバイルセルフスキャンソフトウェア、ハードウェアの80社
  • セグメント:店舗規模:超小規模、小規模、中規模/大規模
  • 顧客:食料品店、ドラッグストア、コンビニエンスストア、非耐久消費財専門店、耐久消費財専門店、総合スーパー

対象地域

アジア太平洋

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • シンガポール
  • 韓国
  • その他

南北アメリカ

  • 米国
  • ブラジル
  • カナダ
  • チリ
  • その他

欧州・中東・アフリカ

  • フランス
  • ドイツ
  • イタリア
  • オランダ
  • ポーランド
  • ロシア
  • スペイン
  • スウェーデン
  • UAE
  • 英国
  • その他
目次

Consumers expect convenient, personalised and speedy shopping experiences - to match innovators, retailers need to reduce friction from in-store checkout. “Mobile Self-Scanning and Checkout-Free 2023” is the third edition of RBR's study of technologies that eliminate the end-of-shop scanning process.

The study covers mobile self-scanning offerings using both retailer-owned and consumer-owned devices. It also includes checkout-free technologies that utilise any combination of cameras and other sensors (e.g. weight), at store or shelf level. The brand new edition also provides country data for end-2022 as well as year-by-year forecasts to 2028.

“Mobile Self-Scanning and Checkout-Free 2023” combines a mix of primary and secondary research with RBR's in house data, market understanding and research expertise: it delivers reliable market sizes and vendor shares, plus in-depth analysis and commentary for 23 countries worldwide.

Retailers, technology vendors, payments firms and other industry stakeholders need intelligence on this dynamic market: the study supports a range of strategic planning activities including prioritisation of market opportunities, competitive analysis and identification of M&A opportunities.

Scope

  • Geographic coverage: Global coverage with data for 23 country markets
  • Vendors: 80 across checkout-free technology, mobile self-scanning software and hardware, including AiFi, Amazon, BudgetBox, Cloudpick, Datema, Datalogic, Extenda Retail, Fujitsu, GK Software, Mishipay, NCR, Shopreme, Skip, Toshiba, Zebra, and Zippin.
  • Segments: Size of stores - micro, small, medium/large
  • Customers: Grocery, Drugstore, Convenience, Speciality Softgoods, Speciality Hardgoods, Mixed General Merchandise

Geographic coverage

Asia-Pacific

  • Australia
  • China
  • India
  • Japan
  • Singapore
  • South Korea
  • Others

Americas

  • USA
  • Brazil
  • Canada
  • Chile
  • Others

EMEA

  • France
  • Germany
  • Italy
  • Netherlands
  • Poland
  • Russia
  • Spain
  • Sweden
  • UAE
  • UK
  • Others