表紙
市場調査レポート

米国の保護者向けアプリケーション市場

The U.S. Parental App Market 2015

発行 research2guidance 商品コード 274423
出版日 ページ情報 英文 99 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
米国の保護者向けアプリケーション市場 The U.S. Parental App Market 2015
出版日: 2013年06月18日 ページ情報: 英文 99 Pages
概要

2015年までに保護者向け(親向け)アプリケーションの総数は9,500を超えると見られ、このニッチ市場における競争の激化を示しています。同年までに保護者向けアプリケーションのダウンロード数は1億2,400万回となり、数百万米ドル規模の市場になると予測されています。

当レポートでは、米国における保護者向けアプリケーション市場の現況および5年間の市場動向について詳細に分析し、アドレッサブル市場の推計と市場機会の特定、市場動向の評価、ベストプラクティスの実例、および市場予測を提供しており、最も成功した保護者向けアプリケーションのプロファイルの分析、現況の解説、主要企業30社以上のプロファイルを含めた競合情勢に関する情報などをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 序文・調査範囲

第2章 マネジメントサマリー

第3章 米国における保護者向けアプリケーションのアドレッサブル市場

第4章 保護者向けアプリケーションの4つのカテゴリーおよび最新状況を解説するアプリケーションプロファイルのベストプラクティス

第5章 供給サイド

  • 市場における保護者向けアプリケーション数の強い増加
  • アプリケーションパブリッシャーのプラットフォーム嗜好の変化
  • アプリケーションパブリッシャーのアプリケーションカテゴリー嗜好の変化
  • アプリケーションパブリッシャーのビジネスモデル嗜好の変化

第6章 需要サイド

  • 保護者向けアプリケーションの全体的需要の強い増加
  • 保護者のプラットフォーム嗜好の変化
  • 保護者のアプリケーションカテゴリー嗜好の変化
  • 保護者のビジネスモデル(有料、フリーミアム)嗜好の変化

第7章 市場額

  • 総市場規模
  • 市場規模:プラットフォームあたり
  • 市場規模:アプリケーションカテゴリーあたり
  • 市場規模:ビジネスモデルあたり

第8章 付録

  • 図表リスト
  • 主要企業のプロファイル

第9章 research2guidanceについて

目次

Abstract

The U.S. Parental App Market 2015 is the only available report which focuses on the American market for mobile applications that support parents in successfully raising their children. The aim of the report is to provide a current overview of the market and forecasts concerning its future development, offering valuable insights to publishers, VCs and other funding organizations and healthcare companies.

Mobile apps that accompany parents during the first years of their children's life are a niche market in the app-economy. Nevertheless, they represent an app category which has one of the highest relevancies for their users. Parental apps can become a permanent companion during the first years of the life of a baby. Monetization chances are high because of daily multi-time usage, high brand awareness, high relevance and the intrinsic sharing need of parents. Because of that parental apps should on average be better suited to charge higher app download prices, generate in-app advertisement and purchase revenues compared to apps of other categories.

The total number of parental apps will exceed 9,500 by 2015, which illustrates the intensifying competition in this niche market. At the same time, the high competition is matched by the high demand from parents, as demonstrated by the 124 million downloads for parental apps by 2015 and a multimillion USD market.

The report offers a detailed analysis of the parental app market current status, while also showing the dynamics of this niche segment over a period of 5 years (2010-2015). It estimates the addressable market for parental apps and identifies market opportunities, evaluates market trends, gives best practice examples and provides market projections until 2015. The report also thoroughly analyzes the profiles of the most successful parental apps, to illustrate the present state of the art, and provides information on the competitive landscape by including more than 30 profiles of key market players.

The report contains details on:

  • Facts about target group sizes, app downloads, app revenue, in-app purchase revenue, app numbers and much more
  • Categorization and description of parental app market by app types
  • More than 30 profiles of key market players
  • 10 best-practice examples of parental apps
  • Detailed analyses per operating system, device type, app category and business model
  • Development of the supply and demand until 2015
  • Market size until 2015, with details on the most successful operating system, app category and revenue source

Table of Contents

1. Preface and scope of the report

2. Management summary

3. The addressable market for parental apps in the U.S. until 2015

  • 3.1. Development of minimum and maximum target group
  • 3.2. Capable device penetration within the target group

4. The four categories of parental apps and best practice app profiles that illustrate the current state of the art

5. The supply side until 2015

  • 5.1. The strong increase in the number of parental apps in the market
  • 5.2. Development of the platform preference of app publishers
  • 5.3. Development of the app category preference of app publishers
  • 5.4. Development of the business model preference of app publishers

6. The demand side until 2015

  • 6.1. The strong increase of total demand for parental apps
  • 6.2. Development of the platform preference of parents
  • 6.3. Development of the app category preference of parents
  • 6.4. Development of the business model (paid, freemium) preference of parents

7. The value of the market until 2015

  • 7.1. The total market size
  • 7.2. Market size per platform
  • 7.3. Market size per app category
  • 7.4. Market size per business model

8. Appendix

  • 8.1. List of charts and tables
  • 8.2. Key market player profiles

9. About research2guidance

Back to Top