市場調査レポート

成功する提携のための戦略・戦術:製薬・バイオテクノロジープロジェクトの提携ガイド

Strategies and Tactics for Successful Partnering: A Guide to Partnering Pharmaceutical and Biotechnology Projects

発行 IMS World Publications Ltd. 商品コード 253538
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.12円で換算しております。
Back to Top
成功する提携のための戦略・戦術:製薬・バイオテクノロジープロジェクトの提携ガイド Strategies and Tactics for Successful Partnering: A Guide to Partnering Pharmaceutical and Biotechnology Projects
出版日: 2012年12月01日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、製薬・バイオテクノロジー領域における提携を成功に導くためのガイドを提供しており、提携の詳細なイントロダクション、ドキュメンテーションを含む提携プロセスの詳細なレビュー、大手製薬企業・小規模バイオテクノロジー企業に対応する際に遭遇する課題についての議論、交渉・適正評価・アライアンス管理に関するアドバイスなどをまとめ、概略下記の内容でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー

第1章 提携のイントロダクション

第2章 提携の時期・正しいパートナーを見つける方法

  • 提携の時期
  • 正しいパートナーを見つける方法
  • パートナーの特定

第3章 提携プロセス

  • 一連のコンタクト
  • 非機密情報
  • 秘密開示合意
  • 機密情報
  • 企業プレゼンテーション
  • 契約の管理

第4章 主要製薬企業への対応

  • 背景
  • 意思決定プロセス
  • タイミング
  • 文化

第5章 小規模バイオテクノロジー企業への対応

  • 背景
  • 意思決定プロセス
  • タイミング
  • 文化

第6章 企業を「選ばれるパートナー」にする

  • プロジェクトごとに選ばれるパートナーは異なる
  • 選ばれるパートナーの特徴
  • 戦略的一致
  • 内部非効率
  • アライアンス管理の重要性
  • 能力をアピールする

第7章 評価

  • 評価テクニックの組み合わせ
  • ベンチマーキング
  • 正味現価(NPV)の予測
  • 価値配分

第8章 契約構造

  • 提携の発展
  • R&D段階の合意
  • 製品ライセンシング合意
  • その他の契約構造

第9章 契約の保障

  • 適正評価プロセス
  • 適正評価のエレメント
  • 情報の提供
  • 交渉
  • プレゼンテーション段階
  • 交渉段階
  • 結果段階

第10章 契約のライフサイクル

  • アライアンス管理
  • プロセスリスク・業績リスク
  • アライアンスのライフサイクルモデル
  • アライアンス管理構造
  • アライアンス管理者の役割
  • 成功の主要因子
  • コラボレーションにおけるパフォーマンス管理
  • 訴訟管理
  • 仲裁・調停
  • 訴訟
  • 契約書の解除条項

図表

目次

Abstract

Key Benefits

  • Avoid the pitfalls in partnering by understanding in-depth all the components of partnering and dealmaking with pointers on how to complete each activity.
  • Answer key questions such as why should you partner and what issues you have to consider and what issues you need to anticipate in the partnering process.
  • Know how best to present your company and your opportunity to potential partners; know how to value your product and how to negotiate the best deal.

Buy this Report to receive:

  • Detailed introduction to partnering, how and when to find the right partner and where you can get information about potential opportunities and potential partners.
  • In-depth review of the partnering process including the documentation - non confidential and confidential - that is required by each partner.
  • A discussion of unique issues encountered when dealing with large pharma and small biotechs; how to value your products and what deal structure suits your product and specific requirements.
  • Advice on negotiation, due diligence and alliance management; the report also discusses what to do when things go wrong and therefore how to manage the process of deal termination.

Delivery:

  • Hard copy, PDF and one year, online license to the interactive iReport version
  • PharmaDeals iReports offers: full searchability; cut and create your own report.
  • Export tables, figures and whole chapters into Excel, PowerPoint and Word.
  • Nine language automatic translation - choose to view report in French, German, Chinese, Italian, Spanish, Japanese, Portuguese, Korean or Russian.

Table of Contents

Executive Summary

1 Introduction to Partnering

  • What is Partnering?
  • The Partnering Process
  • Why do Companies Partner?
  • Types of Partnering Deal
  • General Trends in Partnering

2 When to Partner and How to Find the Right Partner

  • When to Partner
  • How to Find the Right Partner
  • Partner Identifi cation

3 The Partnering Process

  • Sequence of Contacts
  • Non-confi dential Information
  • Confi dential Disclosure Agreement
  • Confi dential Information
  • Corporate Presentation
  • Managing Your Contacts

4 Dealing with a Major Pharmaceutical Company

  • Background
  • The Decision-making Process
  • Timings
  • Culture

5 Dealing with a Small Biotechnology Company

  • Background
  • The Decision-making Process
  • Timings
  • Culture

6 Establishing your Organisation as the Partner of

  • Choice
  • Different Partners of Choice for Different Projects
  • Characteristics of a Partner of Choice
  • Strategic Fit
  • Internal Ineffi ciencies
  • The Importance of Alliance Management
  • Promoting your Capabilities

7 Valuation

  • Combining Valuation Techniques
  • Benchmarking
  • Expected Net Present Value
  • Value Distribution

8 Deal Structure

  • Evolution of Partnerships
  • R&D Stage Agreements
  • Product Licensing Agreements
  • Other Deal Structures

9 Securing the Deal

  • Due Diligence Process
  • The Elements of Due Diligence
  • Providing the Information
  • Negotiation
  • Preparation Phase
  • Negotiation Phase
  • Outcome Phase

10 The Deal Life Cycle

  • Alliance Management
  • Process Risk and Performance Risk
  • Alliance Life Cycle Model
  • Alliance Management Structure
  • The Role of the Alliance Manager
  • Key Factors for Success
  • Performance Management in Collaborations
  • Confl ict Management
  • Mediation and Arbitration
  • Litigation
  • Termination Clauses
Back to Top