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市場調査レポート

「モバイルデータの革新」から学ぶ料金設定の教訓

Pricing Lessons from the Mobile Data Revolution

発行 Tarifica 商品コード 342259
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
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「モバイルデータの革新」から学ぶ料金設定の教訓 Pricing Lessons from the Mobile Data Revolution
出版日: 2015年10月21日 ページ情報: 英文
概要

「モバイルデータの革新」は、新たな技術、消費者行動の変化、モバイル通信部門への企業の新規参入などの要因から複合的に推進されています。これらの力は最終的に、ARPUを引き下げ、料金を下げながらサービスボリュームを拡大していくという悪循環へとMNOを導いています。このディスラプションに対し、MNO各社はさまざまな戦略を打ち出しています。これらの戦略の一部は料金の安定化と健全な競合環境の再構成に成功し、また一部は消費者の怒りを買い、好ましくない新たな法規制をもたらすなど、MNOを取り巻く環境をさらに悪化させています。

当レポートでは、世界13カ国のモバイルオペレーターによる料金設定などの戦略を検証し、成功事例、失敗事例からベストプラクティスを学びます。

レポート概要

  • 音声・SMS収益の減少を補い、モバイルデータに関する料金設定・契約条件を再構成するために世界13カ国のモバイルオペレーターが採用する料金設定、契約、PR、競合、法規制関連の各種戦略を検証します。
  • これらのオペレーターの取り組みの成功・失敗の度合いを特定します。
  • オペレーターの取り組みを推進する背景環境を解説し、消費者・当局からの受容という面で、その結果に対する影響を検証します。
  • 料金圧力への対抗に利用可能な各種ツールに関するベストプラクティスを提供します。
  • 以下の国を調査対象とします。
    • オーストラリア
    • ベルギー
    • ブラジル
    • カナダ
    • クロアチア
    • ギリシャ
    • イタリア
    • オランダ
    • ポルトガル
    • シンガポール
    • トルコ
    • 英国
    • 米国
目次

How to Handle Pricing Pressures Caused by Industry Disruptions

The Mobile Data Revolution has been driven by a combination of new technologies, changes in consumer behavior and new entrants in the mobile communications space. Ultimately these forces would drive down ARPU and threaten to lead MNOs into a vicious cycle of ever increasing service volumes at ever decreasing prices.

Facing this disruption, mobile operators responded with a variety of strategies. Some of these initiatives were successful in stabilizing prices and reestablishing a healthy competitive environment. Others generated consumer anger and unwelcome new regulations, only worsening the situation facing MNOs.

Against the backdrop of this industry transformation, Tarifica's new 70-page report provides valuable insights on pricing, packaging, communication and competitive strategies mobile operators can deploy in order to flourish during and after such transitions.

Report Overview:

  • Examines the pricing, contractual, public relations, competitive and regulatory strategies employed by mobile operators in 13 countries to offset declines in voice and SMS revenues and realign pricing and contract conditions around mobile data
  • Identifies the degree of success or failure of these operators' actions
  • Addresses the background environment prompting operator actions and its impact on the outcome in terms of consumer and regulatory acceptance
  • Provides best practices for using the various tools available to deal with pricing pressures created by market inflection points
  • Covers the following countries: Australia, Belgium, Brazil, Canada, Croatia, Greece, Italy, Netherlands, Portugal, Singapore, Turkey, the United Kingdom and the United States.

Report Benefits - be able to answer the following questions:

  • What types of competitive actions are effective when competitors' price increases present moments of opportunity?
  • How important is consumer perception of ‘choice'?
  • How do customers react to price increases versus service volume reductions?
  • What are the risks of ambiguous communications with customers?
  • Under what circumstances can operators institute automatic annual price increases?
  • Which messages work well when implementing price changes and which do not?
  • What is the effect of multiple price increases in a short period of time and how much time should elapse between price increases?
  • What are some potential ‘flash points' that could drive consumers to change mobile service providers?
  • How can operators use a mix of modifications such as changes to data usage policies, restructuring of excess usage fees, adding new services and other techniques to handle price changes?

The mobile services industry has gone through many changes, including some such as the explosion in data and related services that fundamentally alter the landscape and leave both winners and losers in their wake. This new report provides lessons in what to do and what not to do when such disruptions occur.

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