市場調査レポート

インドにおけるゲーム市場:オンライン・ソーシャル・カジュアル・モバイルゲーム

Games Market in India: Online, Social, Casual and Mobile Games

発行 Pearl Research 商品コード 296256
出版日 ページ情報 英文 72 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
インドにおけるゲーム市場:オンライン・ソーシャル・カジュアル・モバイルゲーム Games Market in India: Online, Social, Casual and Mobile Games
出版日: 2014年02月01日 ページ情報: 英文 72 Pages
概要

インドは、急速に発展する経済、英語を話す中産階級の多さ、および好調な情報技術(IT)市場によって、常に関心を集めています。インドのデジタルエンターテインメント市場では、大規模な投資、新製品発売およびモバイルタイトル数の増加が見られます。

当レポートでは、インドにおけるオンライン、モバイルおよびカジュアルコンピューターゲーム市場を対象に調査し、スマートフォン普及率、オンラインゲームの市場規模、インターネット・ブロードバンド・PCの普及率、Facebookとソーシャルゲーム、市場成長の促進因子と阻害因子、およびオンラインゲーム市場におけるインターネットカフェとその役割などを分析しており、、主要企業のプロファイル、中国とインドのオンラインゲーム市場比較などをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー・要点

社会経済的概要

  • ソフトウェア著作権侵害
  • アウトソーシング

PCハードウェア・インターネット・ブロードバンド

  • PCハードウェア
  • インターネット
  • モバイルインターネット

ゲーム市場の動向・分析

  • 市場規模
  • MMOGおよびカジュアルゲーム市場の概要
  • 市場における投資
  • Facebook India
  • ソーシャルゲーム

インターネット/サイバーカフェ

ビリング・ペイメント

言語およびローカライゼーション

  • 細分化したインド市場
  • ローカルコンテンツ
  • 成長の阻害因子

モバイルゲーム

インドにおけるApple

タブレット

インドにおけるPS4

結論

図表リスト

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

The “Games Market in India” study covers the online, mobile and casual computer games market. India has always attracted attention with a fast-growing economy, large English-speaking middle-class and a thriving information technology (IT) sector. There has been extensive investments in India's digital entertainment sector with new product launches and a proliferation in the number of mobile titles.

Does the hype match actual market conditions? Can companies turn a profit in the market?

This study includes metrics such as market sizing, online games concurrent numbers, PC and Internet penetration, along with in-depth discussion of trends and market players covering online, casual, social, and mobile games.

Topics covered include:

  • Mobile games including smartphone penetration, Apple in India, game operators and business models
  • PlayStation 4 Launch
  • Key metrics such as the size of the online games market in India, Internet, broadband and PC penetration
  • Facebook and social games in India
  • Inhibitors and drivers to market growth, analysis of the Indian middle class
  • Discussion of Internet cafes and their role in the online games market
  • Profiles of key players
  • Comparison of China and India's online games market
  • Examination of MMOs, casual and mobile games currently in the market
  • Conclusions

Table of Contents

  • Executive Summary and Key Takeaways
  • Socio-Economic Overview
  • Software Piracy
  • Outsourcing
  • PC Hardware, Internet and Broadband
  • PC Hardware
  • Internet
  • Mobile Internet
  • Games Market Trends and Analysis
  • Market Size
  • MMOG and casual games market overview
  • Investments in the Market
  • Facebook India
  • Social Games
  • Internet/Cyber Cafes
  • Billing and payment
  • Language and localization
  • Fragmented Indian market
  • Local content
  • Inhibitors to Growth
  • Mobile Gaming
  • Apple In India
  • Tablets
  • PS4 In India
  • Conclusion

LIST OF FIGURES:

  • FIGURE 1: MATRIX COMPARING INDIA AND CHINA
  • FIGURE 2: INCOME IN INDIA, BY SEGMENT
  • FIGURE 3: VENDOR SHARE - INDIA OVERALL PC MARKET
  • FIGURE 4: HIGHLIGHTS ON TELECOM SUBSCRIPTION DATA
  • FIGURE 5: INTERNET USERS IN INDIA (MILLIONS)
  • FIGURE 6: RURAL INDIA ACCESS POINTS
  • FIGURE 7: URBAN INDIA INTERNET USAGE
  • FIGURE 8: BROADBAND USAGE 2004-2013
  • FIGURE 9: WIRELINE BROADBAND MARKET SHARE
  • FIGURE 10: PURPOSES OF ACCESSING INTERNET, URBAN
  • FIGURE 11: PURPOSES OF ACCESSING INTERNET, RURAL
  • FIGURE 12: MOBILE INTERNET USERS IN INDIA
  • FIGURE 13: PACKAGED PC, CONSOLE, ONLINE AND MOBILE GAMES MARKET PROJECTIONS 2011 TO 2016 ($M)
  • FIGURE 14: FACEBOOK INDIA ACTIVE USER BASE
  • FIGURE 15: FACEBOOK DEMOGRAPHICS, BY AGE
  • FIGURE 16: INDIA FACEBOOK STATISTICS- TOP 10
  • FIGURE 17: UTV QUARTERLY REVENUE
  • FIGURE 18: YEARLY REVENUES
  • FIGURE 19: GROWTH IN INTERNET CAFES 2003 TO 2014
  • FIGURE 20: USERS AT INTERNET CAFE
  • FIGURE 21: MAP OF INDIAN LANGUAGES
  • FIGURE 23: WIRELESS SERVICE PROVIDER BY MARKET SHARE
  • FIGURE 24: SHIPMENTS OF PHONES IN INDIA (MILLIONS OF UNITS)
  • FIGURE 25: LEADING BRANDS IN INDIA'S MOBILE HANDSET MARKET
  • FIGURE 26: LEADING SMARTPHONE BRANDS IN INDIA
  • FIGURE 27: ANDROID GAME DOWNLOAD BY CATEGORY
  • FIGURE 28: SIZE OF ANDROID GAMES
  • FIGURE 29: INDIA TABLET SHIPMENTS
  • FIGURE 30: LEADING BRANDS IN INDIA'S TABLET PC MARKET
Back to Top