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市場調査レポート

中国におけるモバイル・Web・オンラインゲーム市場

Mobile, Web and Onilne Games Market in China

発行 Pearl Research 商品コード 268472
出版日 ページ情報 英文 158 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
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中国におけるモバイル・Web・オンラインゲーム市場 Mobile, Web and Onilne Games Market in China
出版日: 2014年04月06日 ページ情報: 英文 158 Pages
概要

2012年および2013年において、中国ではモバイルインターネットユーザー基盤、スマートフォンおよび新モバイルアプリケーションおよびゲームの急拡大に促進され、PCからモバイルへとユーザー活動の大規模な変化がありました。中国におけるスマートデバイス(電話・タブレット)数は、2013年末までに4億台を突破する見込みです。

当レポートでは中国のモバイル、ウェブおよびオンラインゲーム市場について調査分析し、市場動向、各種データ、市場予測、主なオンラインゲーム、主要ゲームパブリッシャーおよびオペレーターのプロファイル、および規制状況などをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

目次

  • 調査手法
  • エグゼクティブサマリー
  • 中国のPCハードウェア
  • インターネットおよびブロードバンド
  • 「中国のGFW(万里のファイアウォール)」
  • ゲーマー数
  • オンライン、Webおよびモバイル市場の予測
  • 主な市場動向
  • モバイルへの注目
  • 要点
  • モバイルユーザーデータ
  • アプリケーションディベロッパーデータ
  • ソーシャルゲームのユーザー接続
  • 主なオンラインゲーム
  • 主要ゲームパブリッシャーおよびオペレーター
  • CMGE
  • Ourpalm
  • YY.COM
  • Taomee
  • Giant Interactive Group
  • NetEase
  • NetDragon
  • Shanda Games
  • Changyou
  • Tencent
  • Perfect World
  • Kingsoft
  • KongZhong
  • Renren
  • Sina
  • China Mobile
  • UC Web
  • CocoaChina
  • Qihoo 360
  • ZQ Games
  • Kunlun
  • Gamewave
  • Joyport
  • オンラインゲームのユニークな特徴
  • オンラインゲームマーケティング
  • 政府規制
  • ゲーム規制関連の政府機関
  • バーチャル通貨規制
目次

Pearl Research is pleased to present our new, 170-page China report covering webgames, MMO, mobile, casual, social games and much more.The expanded mobile section covers top mobile operators, top apps, profitability of developers and other key metrics.

In 2012 and 2013, there was a significant shift in user activity from PC to mobile, driven by rapid expansion of China's mobile Internet user base, smartphones and new mobile apps and games. Pearl Research believes the number of smart devices (phones, tablets) in China could exceed 400 million by the end of 2013. Top mobile titles can generate $2 million or more a month.

Against this backdrop, all the major companies that had a focus on client-based games, Giant, Changyou, Perfect World, Netease and Netdragon, are expanding their mobile teams and releasing new mobile titles. Tencent has a strong market share in mobile games, but is facing competition from various mobile developers.

Web games, which can be played in a browser, and are accessible and user-friendly is a $1 billion market segment. Included in the study are an analysis of top web game companies and the top web game can have more than 800,000 peak concurrent users.

One emerging trend is the popularity of micro-client version of games. Micro-client files are generally less than 50MB compared to more than 1GB for a typical client-based game. This significantly cuts down on download times to under 15 minutes with a broadband connection. The micro-client software is far more compatible with users of large platforms including social network platforms.

Profiles on Taomee, Kunlun, ZT Games, Joyport , China Mobile, Ourpalm, YY, Qihoo 360, Tencent, Netease, Giant, Shanda, Perfect World, Changyou, Renren, and Sina among others.

The study examines the growing mobile games market, web games, and both casual and MMORPGs. Also included are forecasts, top publisher and title rankings, deep marketplace analysis, and profiles of key market players.

Table of Contents

  • Methodology
  • Executive Summary
  • China PC Hardware
  • Internet and Broadband
  • “The Great Firewall of China”
  • Number of Gamers
  • Online, Web and Mobile Market Forecasts
  • Key Market Trends
  • Focus on Mobile
  • Key Takeaways
  • Mobile User Data
  • App Develper Data
  • Social Games Connect with Users
  • Top Online Games
  • Leading Game Publishers and Operators
  • CMGE
  • Ourpalm
  • YY.COM
  • Taomee
  • Giant Interactive Group
  • NetEase
  • NetDragon
  • Shanda Games
  • Changyou
  • Tencent
  • Perfect World
  • Kingsoft
  • KongZhong
  • Renren
  • Sina
  • China Mobile
  • UC Web
  • CocoaChina
  • Qihoo 360
  • ZQ Games
  • Kunlun
  • Gamewave
  • Joyport
  • Unique Characteristics of Online Games
  • Online Games Marketing
    • Sources of Game Content
    • Co-development
    • Co-operation
    • Licensing
    • Original Content
  • Government Regulations
  • Government Agencies Involved in Regulating Games
  • Virtual Currency Regulations
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