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市場調査レポート

ベトナムのオンラインゲーム市場

Online Games Market in Vietnam

発行 Pearl Research 商品コード 103296
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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ベトナムのオンラインゲーム市場 Online Games Market in Vietnam
出版日: 2010年04月08日 ページ情報: 英文 50 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

ベトナムのオンラインゲームユーザー数は、所得の増加、PCおよびインターネット普及率の増加、またエンターテインメント・コンテンツを好む若年人口の多さに促進され、2011年までに1000万人以上となる見込みです。

当レポートでは、ベトナムのオンラインゲーム市場について詳細な分析を行い、市場の状況と概要、2007年から2014年の市場予測、市場成長の促進要因および阻害要因、主要企業の分析、ベトナム人ゲーマーへのインタビューについてまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

  • 調査手法
  • 用語集・略語集
  • オンラインゲームの定義

第1章 社会経済的概要

  • ベトナム社会のユニークな特徴
  • 経済概要
  • 中流階級
  • 人口
  • インターネット利用
  • 通信(モバイルの利用)

第2章 ベトナムのゲーム市場

  • 市場規模
  • 成長の余地:ベトナムのゲーマー
  • 成長促進要因
  • 成長阻害要因
  • 米国文化への親近感
  • 中国市場との類似点
  • 著作権侵害とベトナム人ゲーマー
  • 中国との文化的類似点
  • ベトナムのオンラインゲーム市場における外国投資
  • VinaGame
  • プリペイドカード
  • サイバーステーション管理者
  • マーケティングと広告
  • ゲーム
  • 将来の見通し
  • VTC
  • マーケティングニュース
  • FPT
  • Asiasoft

第3章 ゲームアウトソーシングの概要

  • アウトソーシングにおける中国vs.ベトナム
  • Glass Egg
  • 従業員とトレーニング
  • Artwork
  • 将来の見通し
  • Alive Interactive Media

第4章 ベトナムのインターネットカフェ

  • ロケーション
  • 一般的なインターネットカフェの動向
  • 高級なインターネットカフェ
  • 設備
  • 広告媒体
  • 結論

第5章 インターネットとソーシャルメディアの動向

図表

目次

Pearl Research forecasts the number of users playing online games market in Vietnam to exceed 10 million by 2011, driven by rising incomes, increasing PC and Internet penetration rates, and a large population of youth that are actively seeking out entertainment content. These findings are contained in business intelligence and consulting firm Pearl Research' s “Online Games Market in Vietnam” report.

There are more than 50 online games in the market, a notable achievement given that the online games market just emerged in 2004. Other notable trends include the emergence of locally-developed titles, aimed specifically at Vietnamese gamers.

Pearl Research' s key findings:

  • + Approximately 50% of the total Vietnamese population is under the age of 25. This is an age range that is known for being tech savvy, making them a high priority demographic for digital entertainment companies. There are approximately 21 million Internet users in Vietnam with an Internet penetration rate of 24%.
  • + In our interviews with Vietnamese gamers, many were spending 60,000 to 100,000 VND ($3 - $6) per month. In one high-end Internet cafe we visited, a few interviewees were spending an average of 500,000 VND ($31) per month. These consumers are driving the digital entertainment and online games market with virtual item purchases. Top online games in Vietnam can attract 200,000 users. The Internet cafes that Pearl Research visited in Vietnam were consistently crowded with users playing online games.

While Vietnam has a rapidly emerging games market, critical challenges include government regulations on online games, the worldwide slowing economy, developing infrastructure, and low income levels.

The “Online Games Market in Vietnam” report provides an in-depth analysis of the Vietnam online games market and contains an executive summary; 2007 to 2014 forecasts for the online games industry; inhibitors and drivers to growth; comprehensive socio-economic overview; discussion of key market players, and in-depth interviews with Vietnamese gamers.

Table of Contents

Methodology

Glossary of Terms and Abbreviations

Defining Online Games

I. Socio - Economic Overview

  • Unique Characteristics of Vietnamese Society
  • Economic Overview
  • Middle-Class
  • Population
  • Internet Usage
  • Telecommunication (Mobile Usage)

II. The Vietnamese Gaming Market

  • Sizing the Market
  • Room for Growth: The Vietnamese Gamer
  • Drivers to Growth
  • Inhibitors to Growth
  • Cultural Affinity with the US
  • Parallels to the Chinese Market
  • Piracy and the Vietnamese Gamer
  • Cultural Similarities with China
  • Foreign Investment in Vietnam' s Online Games Market
  • VinaGame
  • Pre-paid Cards
  • Cyber Station Manager
  • Marketing and Advertising
  • Games
  • Future Outlook
  • VTC
  • Marketing News
  • FPT
  • Asiasoft

III. Games Outsourcing Overview

  • Outsourcing in China vs. Vietnam
  • Glass Egg
  • Staffing and Training
  • Artwork
  • Future Outlook
  • Alive Interactive Media

IV. Vietnam: Internet Cafes

  • Locations
  • Common Internet Cafe Trends
  • The Higher-End Internet Cafe
  • Equipment
  • Advertising Medium
  • Conclusion

V. Internet and Social Media Trends

  • Figure 1: Matrix Comparing Casual and MMORPG Games
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