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市場調査レポート

インテリジェント輸送システム (ITS) :コネクテッドカー

Intelligent Transportation Systems - Connected Car

発行 Practel, Inc. 商品コード 408714
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.47円で換算しております。
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インテリジェント輸送システム (ITS) :コネクテッドカー Intelligent Transportation Systems - Connected Car
出版日: 2016年12月15日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、コネクテッドカー (CC) の発展を可能にするインテリジェント輸送システム (ITS) の進歩について取り上げ、ITSのアーキテクチャー・主な目標・構造・市場の分析、CCのコンセプト・アプリケーション・特徴・仕様・市場の分析、CC の5.9 GHz DSRC 技術・標準化・プロトコル・産業・市場の分析、CCのLTE-A技術・標準化プロセス・仕様・現況、CC通信向け5.9 GHz DSRC と LTE-A技術の比較などを提供しています。

第1章 イントロダクション

第2章 ITS:主要コンポーネント・特徴

  • 概要
  • ITSのイントロダクション:米国
  • 構造
  • レイヤー・コンポーネント:車道
  • 主要技術
  • サブシステム
  • ITSアーキテクチャー:米国
    • 概要
    • 機能性
    • レイヤー
    • バージョン7.0
  • ITS標準化:進行中
    • 概要
    • ETSI:欧州
    • 米国
    • 中国
    • 世界
    • サマリー
  • ITS機能:アプリケーション
  • ITS市場統計
    • 概要
    • 前提条件
    • 推計

第3章 コネクテッドカー

  • 概要:定義
    • コネクティビティの種類
  • 法律
    • 米国
    • 方針
  • 特徴・仕様
    • 方法
    • ネットワーク要件
    • 機能性技術
  • 促進因子
  • 主な利用例
  • 市場

第4章 5.9 GHz DSRC

  • 概要
    • 歴史
  • 取り組み
  • 設置
  • 構成・プロトコル
    • 要件
    • マイルストーン
    • IEEE 802.11p
    • IEEE 1609
    • ETSI ITS-G5 :主な特徴
    • ISO および DSRC
  • コンポーネント・手順
  • 主要アプリケーション
    • EPS
  • スペクトル:DSRC
    • チャネル指定
  • サービス
    • 主要サービス
    • サービス分類/QoS
    • サービス要件
  • サマリー:DSRC (5.9GHz) の特徴
  • メリット・制限:5.9GHz DSRC
    • 概要
    • 通行料金徴収産業のメリット
    • 制限
  • 比較
    • 915 MHz DSRC と 5.9 GHz DSRC
    • CEN278 (5.8 GHz) DSRC と 5.9 GHz DSRC
  • 市場区分・産業
    • 市場成長促進因子
    • 市場要件
  • 市場推計
  • 産業
    • 産業の連合
    • 近年の進歩
    • ベンダー

第5章 LTE・コネクテッドカー

  • 2つの技術
  • 3GPP活動
    • D2D通信
    • C-V2Xブロードキャスト
    • 性能比較

第6章 コネクテッドカー:5.9 GHz DSRC/ITS-G5 および LTE

  • 概要
  • 詳細
    • 即応性
    • 法律
    • ネットワーキング
    • 範囲
    • 反応
    • 拡張性
    • エコノミクス
    • 送信速度
    • 多用途性
    • テレマティクス
    • 5Gビジョン

第7章 結論

目次

This report addresses advances in the Intelligent Transportation Systems (ITS) that became possible with the development of a connected car (CC) concept.

CC programs are now under development all around the world. Though there are many technological choices to support CC communications, two directions are leading at the present time. They are:

  • 5.9 GHz DSRC, and
  • LTE-A.

The report concentrates on those leaders; and analyzes their characteristics, parameters, marketing statistics, industries and the spectrum of applications. It also compares these technologies as they apply to CC communications.

5.9 GHz DSRC technology is being tested and trialed in the U.S. for the last 10-15 years; and rich collection of communications channel statistics was gathered. This technology is now becoming standardized by the U.S. DOT (2017) for CC communications. It has many attractions, such as economy of scale based on the IEEE 802.11 standard, network simplicity and other. It also standardized and accepted in Europe.

LTE-A and its modifications attract by longer reaches, higher speed, possibility of 1 ms latency, and utilization of cellular networks in which CC communications will be only one of many use cases. The standard is not ready yet to fully apply to CC connectivity; and the 3GPP is introducing it gradually with a promise to finalize in 1-2 years.

The report shows that CC is playing a significant role in reduction road fatalities, injuries and traffic delays.

The report is intended for a wide audience of technical and managerial staff involved in the ITS development; and particular concerns with marketing and technological aspects of a connected car; and for specialists in communications technologies that support advances in connected cars programs. For them, it will provide the following up-to-date information and results of the analysis:

  • ITS architecture, major goals, structure and market analysis
  • CC concept, applications, properties, specifics and market analysis
  • CC 5.9 GHz DSRC technology, standardization, protocols, industry and market analysis
  • CC LTE-A technology, standardization process, specifics and current status
  • Comparison 5.9 GHz DSRC and LTE-A technologies as they apply for CC communications.

Table of Contents

1.0 Introduction

  • 1.1 Statistics
  • 1.2 Goal
  • 1.3 Scope
  • 1.4 Research Methodology
  • 1.5 Target Audience

2.0 ITS: Major Components and Characteristics

  • 2.1 General
  • 2.2 ITS Introduction: U.S.
  • 2.3 Structure
  • 2.4 Layers and Components-Roadways
  • 2.5 Key Technologies
  • 2.6 Subsystems
  • 2.7 ITS Architecture: U.S.
    • 2.7.1 General
    • 2.7.2 Functionalities
    • 2.7.3 Layers
    • 2.7.3.1 Details: Communications Layer
    • 2.7.3.2 Networks
    • 2.7.4 Version 7.0
  • 2.8 ITS Standardization: In Progress
    • 2.8.1 Overview
    • 2.8.2 ETSI - Europe
    • 2.8.3 U.S.
      • 2.8.3.1 General
      • 2.8.3.2 National Transportation Communications for ITS Protocol (NTCIP)
        • 2.8.3.2.1 Scope
        • 2.8.3.2.2 Family
    • 2.8.4 China
    • 2.8.5 International
      • 2.8.5.1 General
      • 2.8.5.2 ITU
    • 2.8.6 Summary
  • 2.9 ITS Functionalities-Applications
  • 2.10 ITS Market Statistics
    • 2.10.1 General
    • 2.10.2 Assumptions
    • 2.10.3 Estimate

3.0 Connected Car

  • 3.1 General - Definition
    • 3.1.1 Types of Connectivity
  • 3.2 Legislation
    • 3.2.1 U.S.
    • 3.2.1.1 NHTSA Actions and Plans
    • 3.2.2 Directions
      • 3.2.2.1 EU and England
      • 3.2.2.2 Varieties
  • 3.3 Properties and Specifics
    • 3.3.1 Methods
    • 3.3.2 Network Requirements
    • 3.3.3 Functional Technologies
  • 3.4 Driving Forces
  • 3.5 Major Use Cases
  • 3.6 Market

4.0 5.9 GHz DSRC

  • 4.1 General
    • 4.1.1 History
      • 4.1.1.1 Recent Developments
  • 4.2 Efforts
  • 4.3 Place
  • 4.4 Structure and Protocols
    • 4.4.1 Requirements
    • 4.4.2 Milestones
    • 4.4.3 IEEE 802.11p
      • 4.4.3.1 General
      • 4.4.3.2 Objectives and Status
      • 4.4.3.3 ASTM Contributions
      • 4.4.3.4 Characteristics
    • 4.4.4 IEEE 1609
      • 4.4.4.1 General
      • 4.4.4.2 Overview
      • 4.4.4.3 IEEE 1609 in Use
    • 4.4.5 ETSI ITS-G5 - Major Features
    • 4.4.6 ISO and DSRC
  • 4.5 Components and Procedures
    • 4.5.1 Components
    • 4.5.2 Procedures
  • 4.6 Major Applications
    • 4.6.1 EPS
  • 4.7 Spectrum - DSRC
    • 4.7.1 Channels Designation
  • 4.8 Services
    • 4.8.1 Major Services
    • 4.8.2 Service Categories/QoS
    • 4.8.3 Service Requirements
  • 4.9 Summary: DSRC (5.9 GHz) Characteristics
  • 4.10 Benefits and Limitations - 5.9 GHz DSRC
    • 4.10.1 General
    • 4.10.2 Toll Industry Benefits
    • 4.10.3 Limitations
  • 4.11 Comparison
    • 4.11.1 915 MHz DSRC and 5.9 GHz DSRC
    • 4.11.2 CEN278 (5.8 GHz) DSRC and 5.9 GHz DSRC
  • 4.12 Market Segment and Industry
    • 4.12.1 Market Drivers
    • 4.12.2 Market Requirements
  • 4.13 Market Estimate
  • 4.14 Industry
    • 4.14.1 Industry Coalition
    • 4.14.2 Recent Progress
    • 4.14.3 Vendors
      • Arada
      • Arinc
      • AutoTalks
      • Cohda Wireless
      • Delphi
      • DGE
      • Kapsch
      • NXP
      • Redpine Signals
      • Qualcomm
      • Savari
      • Unex

5.0 LTE and Connected Car

  • 5.1 Two Technologies
  • 5.2 3GPP Activities
    • 5.2.1 D2D Communications
    • 5.2.2 C-V2X Broadcast
    • 5.2.3 Performance Comparison

6.0 Connected Car: 5.9 GHz DSRC/ITS-G5 and LTE

  • 6.1 General
  • 6.2 Details
    • 6.2.1 Readiness
    • 6.2.2 Legislation
    • 6.2.3 Networking
    • 6.2.4 Range
    • 6.2.5 Response
    • 6.2.6 Scalability
    • 6.2.7 Economics
    • 6.2.8 Speed of Transmission
    • 6.2.9 Versatility
    • 6.2.10 Telematics
    • 6.2.11 5G Vision

7.0 Conclusions

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