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市場調査レポート

ラテンアメリカの通信企業にとっての、中小企業向けクラウド市場の機会:4種類のクラウドサービス提供モデルの理解

How Latin American Telcos Are Tackling the SME Cloud Opportunity: Understanding Four Cloud Service Delivery Models

発行 Pyramid Research, Inc. 商品コード 253539
出版日 ページ情報 英文 54 Pages
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ラテンアメリカの通信企業にとっての、中小企業向けクラウド市場の機会:4種類のクラウドサービス提供モデルの理解 How Latin American Telcos Are Tackling the SME Cloud Opportunity: Understanding Four Cloud Service Delivery Models
出版日: 2012年10月26日 ページ情報: 英文 54 Pages
概要

ラテンアメリカの零細・中小企業向けクラウドサービス市場は、2012年には19億米ドルの規模に達すると推計されています。その後、2011〜2017年に年平均(CAGR)38%もの速度で成長し、2017年には127億米ドルにまで規模を拡大させる、と予想されています。ラテンアメリカでは、通信企業(通信オペレーター)もその他のクラウドサービス・プロバイダーも、中小企業向け市場を十分には開拓しきれていませんが、逆に言えば、通信企業は膨大な数の中小企業顧客との関係性を生かして、この市場を活性化させる機会を有している、とも言えます。現在、通信企業は音声通話サービスについては他業種を排除できていますが、クラウドサービスについては、十分に整備されたITサービスプロバイダーやOTT、独立系ソフトウェアベンダー(ISV)との競合で不利な立場にあります。今後、ラテンアメリカの中小企業向けクラウドサービス市場では、通信企業とその他のプロバイダーの共存、業種横断的な産業の再編、集中化と垂直展開、クラウド・アグリゲーター/ブローカー・モデルの主流化、といった現象が起こるものと考えられます。

当レポートでは、ラテンアメリカ諸国における中小企業向けクラウドサービス市場の現状と将来展望について分析し、現在の市場の構造や課題、通信企業(通信オペレーター)がとるべき戦略、今後の市場動向や構造変化の見通しなどを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 中小企業関連の市場機会の分析の手法

第3章 用語の定義

第4章 ラテンアメリカにおける中小企業向けクラウドサービス市場の規模と予測(今後7年間分)

第5章 市場の背景:ラテンアメリカの中小企業向けクラウドサービス

  • 企業の「クラウド整備指数(Cloud Readiness Index)」
  • 主な市場促進・抑制要因
  • 通信企業のビジネス上のジレンマ
  • 通信企業はなぜ、中小企業向け市場への参入で優位に立っているのか?

第6章 中小企業向け市場の活用:通信企業の戦略

  • 通信企業のクラウド市場参入政策の構築
  • 高速参入モデル(Fast Entry Model):OTTまたはITサービスプロバイダーとの提携
  • 加速化参入モデル(Accelerated Entry Model):クラウドアグリゲーター/ブローカーとの提携

第7章 ラテンアメリカの中小企業へのクラウドサービスの提供:市場分析

  • 市場の現状
  • ラテンアメリカの通信企業の市場参入戦略
  • 事例(Aplicateca, Telefonica, SAP, Alestra)

第8章 ラテンアメリカの中小企業の中小企業向けクラウドサービスの市場

  • 市場の動向
  • 今後5年間の市場動向・変化の予測

第9章 主な分析結果と政策提言

目次

The Latin America microenterprise and small to midsize enterprise (SME) cloud services market is estimated to reach $1.9bn in 2012. While this segment represents 42% of the overall market in US dollar terms, it accounts for 99 of every 100 businesses in Latin America. The market is forecast to grow at a CAGR of 38% in the 2011-2017 period, to reach $12.7bn by 2017.

The results of this study helped us conclude that the SME segment in Latin American is still not well served by telcos or the cloud service providers. Pyramid Research believes that there is an opportunity for Latin American telcos to capitalize on the SME market primarily because they own the relationship with a critical mass of SME customers in the region, among other reasons. Traditionally, telcos have dominated the SME market for telecom, as opposed to the IT and OTT service providers. When it comes to cloud services, telcos are in a vulnerable position due to strong competition from well-established IT service providers, OTTs and independent software vendors (ISVs).

In the report, we provide a close look at the competitive cloud services offerings for the SME segment in seven selected countries in Latin America. Our diagnosis has helped us identify four market trends that are likely to evolve in the next five years:

  • Trend #1: Telcos and cloud service provides (IT service providers, OTT providers, independent software vendors and cloud aggregators/brokers) will coexist.
  • Trend #2: The Latin American SME cloud services market will consolidate. Strategic alliances between market players will continue emerge, and telcos will spin out their cloud services divisions.
  • Trend #3: SME cloud services will converge and will evolve from a horizontal to a vertical focus.
  • Trend #4: The cloud aggregator/broker model will become mainstream in Latin America.

‘How Latin American Telcos Are Tackling the SME Cloud Opportunity’ is part of Pyramid's thematic report series. A blend of primary research and qualitative analysis, Pyramid's research reports offer comprehensive coverage of the fixed and mobile communications space and enable those in the communications industry to stay ahead of changing market dynamics.

Table of Contents

I. Executive summary

II. How does Pyramid Research analyze the SME opportunity?

III. Defining our terms

IV. SME cloud services market size and forecast in Latin America, 2011-2017

V. Market context: Cloud services for SMEs in Latin America

  • a. Enterprise Cloud Readiness Index
  • b. Main drivers and inhibitors for cloud services for SMEs in Latin America
  • c. Telcos' business dilemma
  • d. Why are telcos better positioned to enter the SME market?

VI. Capitalizing on the SME segment: Strategies for telcos

  • a. Mapping telcos' cloud market entry strategies
  • b. Fast entry model: Partnership with OTTs or an IT service provider
  • c. Accelerated entry model: Partnership with a cloud aggregator/broker

VII. Cloud services offerings for SMEs in Latin America: Market analysis

  • a. Market snapshot
  • b. Latin America telcos' market entry strategies
  • c. Cases (Aplicateca, Telefonica, SAP, Alestra)

VIII. SME cloud services trends in Latin America

  • a. Market trends
  • b. How SME cloud service offerings are Likely to evolve in the next five years

IX. Key findings and recommendations

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