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市場調査レポート

自動車メーカーにとっての代替収益源

Alternative Revenue Streams for Automakers - Plug-In Electric Vehicle Adoption and Sustainable Transportation: Vehicle-to-Grid, Vehicle-to-Building, Home Energy Management, Solar Energy, EV Charging, Carsharing and Smart Parking Services

発行 Navigant Research 商品コード 298673
出版日 ページ情報 英文 85 Pages; 46 Tables, Charts & Figures
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自動車メーカーにとっての代替収益源 Alternative Revenue Streams for Automakers - Plug-In Electric Vehicle Adoption and Sustainable Transportation: Vehicle-to-Grid, Vehicle-to-Building, Home Energy Management, Solar Energy, EV Charging, Carsharing and Smart Parking Services
出版日: 2014年03月31日 ページ情報: 英文 85 Pages; 46 Tables, Charts & Figures

当商品の販売は、2016年08月09日を持ちまして終了しました。

概要

自動車メーカーは初めて車の販売に直接関連しない新たな市場への進出を行いつつあり、家庭用エネルギー管理(HEM)システムや住宅用太陽光発電ユニットを販売し、カーシェアリングのサービスやスマートパーキングアプリケーションを提供し、プラグイン電気自動車(PEV)のドライバがグリッドサービスプログラムに参加できるようにするツールを開発しております。これらの製品やサービスはすべてPEVの出現に関連する新たな市場の可能性やより持続可能な交通に向けての動きを生かしております。自動車産業は、このような種類のソリューションに対し真剣ですが、収益の可能性は明確ではありません。自動車メーカーは、既存事業者がこれらの市場で直面する同じ促進要因や障壁に直面するでしょう。また、サービスの種類や製品にほとんどまたは全然経験のない全く新しい種類の市場に参入しようとする時の課題に直面しています。Navigant Research は自社ブランド自動車メーカーがこれらの市場に参入することで短期的に大幅な収益を生み出す可能性は低いと考えております。またPEVや持続可能な交通機関に関連した新たなサービスから世界の自社ブランド自動車メーカーが得る収益は2014年の4.266億米ドルから2023年の53億米ドルに成長すると予測しております。

当レポートでは自動車メーカーにとっての代替収益源について、自動車メーカーが彼らのPEVと一緒に、または単に持続可能な交通に関連するスタンドアロンのサービスのいずれかとしてすでに提供または開発しているサービスについて調査分析しております。また車両からグリッド(V2G)、車両から建物(V2B)、HEM、太陽エネルギー、EV充電装置およびネットワーク、カーシェアリング、およびスマート駐車の各サービスについて分析するとともに、これらサービスの世界市場と自社ブランド自動車メーカーの収益を地域別に細分化し2023年までの予測を提供しております。さらに取り上げた各サービスの既存市場ダイナミクス、これら市場に参入する自動車メーカーの促進要因と課題、および主要な企業情報を交えつつ、概略下記の構成でお届け致します。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • イントロダクション
    • 収益機会
    • 課題と促進要因
  • 市場の見通し

第2章 市場課題

  • 市場の概要
  • 市場促進要因
    • 車の電気化やバッテリーの台頭
    • 減速する自動車販売の伸び
    • 都市におけるモビリティを管理する上での新たなポイント
    • コネクティビティの増加
    • 自律走行車技術
  • PEVメーカーにとっての新たな収益市場
    • V2G
    • V2Bサービス
    • HEMサービス
    • 太陽エネルギーサービス
    • 充電装置とネットワークオペレーション
    • カーシェアリングサービス
    • テレマティクスが持続可能な交通を推進
  • 市場全体の問題と課題
    • 新市場への参入
    • 電気料金と新サービス
    • カーシェアリング市場に対する戦略
    • 太陽エネルギーサービス市場に対する戦略
    • V2G市場に対する戦略

第3章 技術課題

  • イントロダクション
  • V2G技術
    • 車のバッテリーへの影響
    • ユーティリティのアップグレード
    • コミュニケーション
    • データ分析
    • 規格
  • HEM
    • 規格
  • 第4章 主な企業
  • イントロダクション
  • 自社ブランド自動車メーカー
    • Audi
    • BMW
    • Chrysler
    • Daimler
    • Ford
    • GM
    • 本田技研工業株式会社
    • 三菱自動車工業株式会社
    • 日産自動車工業株式会社
    • Renault
    • Tesla Motors
    • トヨタ自動車工業株式会社
  • HEMメーカー
    • Nest Labs
  • 再生可能エネルギー供給メーカー
    • Ingeteam
    • SolarCity
    • SunPower Corporation
    • TimberRock
  • コネクテッドカーやモバイルアプリケーション企業
    • ParkMe
    • Parkopedia
    • INRIX
    • Streetline
  • カーシェアリング企業
    • RelayRides
    • Zipcar
  • EVSE企業とV2G企業
    • Autogrid
    • Greenlots
    • 株式会社日立製作所
    • ニチコン株式会社
    • Silver Spring Networks
    • Tendril
  • ユーティリティ
    • Endesa
    • EVGrid
    • Pacific Gas & Electric
    • RWE
    • San Diego Gas and Electric

第5章 市場予測

  • 予測方法
  • V2Gサービス
  • ネットワーク接続されたHEMシステム
  • 住宅用太陽電池の販売
  • EV充電機器販売
  • カーシェアリングサービス
  • 新サービスによる自動車メーカーの潜在的な総収益
  • 結論と提言

第6章 企業リスト

第7章 頭字語および略語リスト

第8章 目次

第9章 チャートと図表目次

第10章 調査範囲、情報源および調査方法、注意事項

目次
Product Code: ARSAM-14

Plug-In Electric Vehicle Adoption and Sustainable Transportation: Vehicle-to-Grid, Vehicle-to-Building, Home Energy Management, Solar Energy, EV Charging, Carsharing, and Smart Parking Services.

Automotive manufacturers are making the first inroads into new markets not directly related to vehicle sales. They are selling home energy management (HEM) systems and residential PV units; offering carsharing services and smart parking applications; and developing the tools that will allow plug-in electric vehicle (PEV) drivers to participate in grid services programs. All of these products and services capitalize on the new market potential relating to the advent of PEVs and the drive toward more sustainable transportation.

While the automotive industry is taking a serious look at these types of solutions, it is not clear whether they offer revenue potential. Automakers will be facing the same drivers and barriers that the incumbents face in these markets. They also face the challenge of trying to enter an entirely new type of market where they have little or no experience with the product or type of service. While Navigant Research believes that automotive original equipment manufacturers (OEMs) will participate in these markets to a growing degree, it is not as likely that they will be significant revenue generating opportunities in the near term. Navigant Research forecasts that global OEM revenue from new services related to PEVs and sustainable transportation will grow from $426.6 million in 2014 to $5.3 billion in 2023.

This Navigant Research report examines services that automakers are already offering or developing, either in conjunction with their PEVs or simply as standalone services associated with sustainable transportation. The study analyzes the following services: vehicle-to-grid (V2G), vehicle-to-building (V2B), HEM, solar energy, EV charging equipment and networks, carsharing, and smart parking. Global forecasts of the total addressable market and projected OEM revenue from these services, segmented by region, extend through 2023. The report also examines the existing market dynamics for each of the services covered, the drivers and challenges for automakers entering those markets, and the key market players.

Key Questions Addressed:

  • What are the new opportunities available to automakers in the plug-in electric vehicle (PEV) market?
  • What is driving automakers to develop new services related to plug-in electric vehicles (PEVs) and sustainable transportation?
  • Which new services are automakers most likely to develop further?
  • What are the existing market dynamics and forecasts for these new services and who are the key players?
  • What kind of revenue streams will these new markets offer automotive OEMs?

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Introduction
    • 1.1.1. Revenue Opportunities
    • 1.1.2. Challenges and Drivers
  • 1.2. Market Forecasts

2. Market Issues

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Drivers
    • 2.2.1. Vehicle Electrification or the Rise of the Battery
    • 2.2.2. Slowing Vehicle Sales Growth
      • 2.2.2.1. Trends Affecting Car Sales
      • 2.2.2.2. Light Duty Vehicle Sales Forecasts
    • 2.2.3. New Focus on Managing Urban Mobility
      • 2.2.3.1. Congestion Mitigation
      • 2.2.3.2. Emissions Reduction
    • 2.2.4. Increased Connectivity
    • 2.2.5. Autonomous Vehicle Technologies
  • 2.3. New Revenue Markets for PEV Makers
    • 2.3.1. V2G
      • 2.3.1.1. Market Conditions and Sizing
      • 2.3.1.2. V2G PEV Forecasts
      • 2.3.1.3. V2G Case Studies
      • 2.3.1.4. Forecasting V2G Services
    • 2.3.2. V2B Services
      • 2.3.2.1. Market Conditions and Sizing
    • 2.3.3. HEM Services
      • 2.3.3.1. Market Conditions and Sizing
      • 2.3.3.2. V2H
    • 2.3.4. Solar Energy Services
      • 2.3.4.1. Market Conditions and Sizing
    • 2.3.5. Charging Equipment and Network Operations
      • 2.3.5.1. Market Conditions and Sizing
    • 2.3.6. Carsharing Services
      • 2.3.6.1. Market Conditions and Sizing
    • 2.3.7. Telematics Promoting Sustainable Transportation
      • 2.3.7.1. Smart Parking
  • 2.4. Overall Market Issues and Challenges
    • 2.4.1. Entering New Markets
    • 2.4.2. Electricity Prices versus New Services
    • 2.4.3. Strategies for the Carshare Market
    • 2.4.4. Strategies for the Solar Energy Services Market
    • 2.4.5. Strategies for the V2G Market

3. Technology Issues

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. V2G Technology
    • 3.2.1. Impact on Vehicle Batteries
    • 3.2.2. Utility Upgrades
    • 3.2.3. Communications
    • 3.2.4. Data Analytics
    • 3.2.5. Standards
  • 3.3. HEM
  • 3.3.1. Standards

4. Key Industry Players

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. Automotive OEMs
    • 4.2.1. Audi
    • 4.2.2. BMW
    • 4.2.3. Chrysler
    • 4.2.4. Daimler
    • 4.2.5. Ford
    • 4.2.6. GM
    • 4.2.7. Honda
    • 4.2.8. Mitsubishi Motors
    • 4.2.9. Nissan
    • 4.2.10. Renault
    • 4.2.11. Tesla Motors
    • 4.2.12. Toyota Motor Corp.
  • 4.3. HEM Companies
    • 4.3.1. Nest Labs
  • 4.4. Renewable Energy Supply
    • 4.4.1. Ingeteam
    • 4.4.2. SolarCity
    • 4.4.3. SunPower Corporation
    • 4.4.4. TimberRock
  • 4.5. Connected Car or Mobile App Companies
    • 4.5.1. ParkMe
    • 4.5.2. Parkopedia
    • 4.5.3. INRIX
    • 4.5.4. Streetline
  • 4.6. Carshare Companies
    • 4.6.1. RelayRides
    • 4.6.2. Zipcar
  • 4.7. EVSE Companies and V2G Companies
    • 4.7.1. Autogrid
    • 4.7.2. Greenlots
    • 4.7.3. Hitachi
    • 4.7.4. Nichicon
    • 4.7.5. Silver Spring Networks
    • 4.7.6. Tendril
  • 4.8. Utilities
    • 4.8.1. Endesa
    • 4.8.2. EVGrid
    • 4.8.3. Pacific Gas & Electric
    • 4.8.4. RWE
    • 4.8.5. San Diego Gas and Electric

5. Market Forecasts

  • 5.1. Overview of Methodology
  • 5.2. V2G Services
  • 5.3. Networked HEM Systems
  • 5.4. Residential PV Sales
  • 5.5. EV Charging Equipment Sales
  • 5.6. Carshare Services
  • 5.7. Total Potential Revenue to OEMs for New Services
  • 5.8. Conclusions and Recommendations

6. Company Directory

7. Acronym and Abbreviation List

8. Table of Contents

9. Table of Charts and Figures

10. Scope of Study, Sources and Methodology, Notes

List of Tables

  • Cumulative Demand Charge Avoidance Return on Investment for V2B Infrastructure
  • Annual PEV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual PHEV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual BEV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual LDV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Total Installed LD V2G Capacity by Region, World Markets: 2014-2023
  • Installed LD PEV Capacity Participating in Demand Response Programs by Region, World Markets: 2014-2023
  • Networked HEM System Shipments by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual Distributed Solar PV Installed Capacity by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual Level 2 Residential EVSE Unit Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Historical Growth in Carsharing Membership by Region, World Markets: 2006-2013
  • Total Members in Carsharing Services by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual Revenue from V2G Demand Response Program Participation by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from V2G Demand Response Program Participation by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual Revenue from V2G Frequency Regulation by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from V2G Frequency Regulation by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual V2G-Enabled LD PEV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • V2G-Enabled LD PEV Parc by Region, World Markets: 2013-2023
  • Networked HEM System Shipments through PEV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from Networked HEM Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from Residential PV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from Residential EVSE Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from Carsharing Services by Region, World Markets: 2014-2023
  • Total OEM Revenue from New Services by Region, World Markets: 2014-2023

List of Charts and Figures

  • Total OEM Revenue from New Services by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual PEV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual LDV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual V2G-Enabled LD PEV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual V2G-Enabled LD PEV Parc by Region, World Markets: 2014-2023
  • Installed LD PEV Capacity Participating in Demand Response Programs by Region, World Markets: 2014-2023
  • Networked HEM System Shipments by Region, World Markets: 2014-2023
  • Networked HEM System Shipments versus PEV Sales, World Markets: 2014-2023
  • Annual Distributed Solar PV Installed Capacity by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual Sales of Residential PV Systems and PEVs, North America: 2014-2023
  • Annual Level 2 Residential EVSE Unit Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Historical Growth in Carsharing Membership by Region, World Markets: 2006-2013
  • Total Members in Carsharing Services by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from V2G Demand Response Program Participation by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from V2G Frequency Regulation by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from Networked HEM Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from Residential PV Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from Residential EVSE Sales by Region, World Markets: 2014-2023
  • Annual OEM Revenue from Carsharing Services by Region, World Markets: 2014-2023
  • Home Energy Management: Five Segments along a Continuum
  • A Comprehensive Networked HEM System Topology
  • HomePlug Topology
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