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市場調査レポート

世界の中古電池市場:プラグイン電気自動車から据置用途へ

Second-Life Batteries: From PEVs to Stationary Applications

発行 Navigant Research 商品コード 294184
出版日 ページ情報 英文 12 Pages; 5 Tables, Charts & Figures
即納可能
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世界の中古電池市場:プラグイン電気自動車から据置用途へ Second-Life Batteries: From PEVs to Stationary Applications
出版日: 2014年01月06日 ページ情報: 英文 12 Pages; 5 Tables, Charts & Figures

当商品の販売は、2016年03月18日を持ちまして終了しました。

概要

リチウムイオン(Li-ion)電池を搭載したプラグイン電気自動車(PEV)であるChevrolet Voltと日産LEAFが初めて登場したのは2010年で、その後さまざまなモデルが投入されています。現在までに販売されたPEVの台数は10万台を超えており、今後急速に増える見通しです。PEVに搭載されている電池パックの保証期間は通常8〜10年であり、これ以降は蓄電能力が低下していきますが、電池メーカーは、保障期間を過ぎた電池でも、元々持っていた能力の80%程度は維持されると考えています。性能が低下したPEVの電池パックは交換されることになりますが、取り外された中古電池の用途として近年注目が高まっているのが据置型蓄電池です。新品の電池は非常に高価なため、据置型のエネルギー貯蔵システムなどで使用しても十分な利益は得られませんが、中古の電池なら安く入手することができ、機能的にも問題ありません。このため、中古電池の市場は今後急成長を遂げる可能性があり、世界市場における売上高は2014年の1,600万ドルから2035年には30億ドルに拡大する見通しです。

当レポートは、据置型蓄電池など電気自動車用電池の二次利用市場について分析し、その課題などを明らかにしたもので、2035年までの世界市場における供給状況や売上高、価格動向の予測、利用拡大に向けた提言なども盛り込み、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場の最新情報

  • 自動車用電池の二次利用を促す市場の要因
    • 持続可能性
    • 低価格
    • 廃棄と再利用についての法的責任
  • 自動車用電池の二次利用にまつわる障害
    • 新品電池の低価格化
    • 中古製品に対する抵抗
    • 過度の劣化
    • 改修に対する物理的な障害
  • 中古電池市場の予測
    • 電池供給についての予測
    • 中古電池の売上高予測

第3章 結論と提言

  • 政策立案者に対する提言
  • 自動車メーカーに対する提言
  • 中古電池の所有者に対する提言

図表

  • 世界市場における中古電池の総容量と売上高:2014〜2035年
  • 世界市場における各種技術タイプ別エネルギー貯蔵技術の価格:2014年
  • 世界市場における各種材料を使用したリチウムイオン電池価格の見通し:2014年、2017年、2020年
  • 世界各地域市場における中古電池の銘板容量:2014〜2035年
  • 世界各地域市場における中古電池の売上高:2014〜2035年
目次
Product Code: RB-SLB-14

The first lithium ion (Li-ion) battery-powered plug-in electric vehicles (PEVs) were launched in 2010 with the emergence of the Chevrolet Volt and Nissan LEAF, soon to be followed by dozens of other car launches. More than 100,000 PEVs have been sold thus far, and sales volumes are rising fast. The battery packs in these vehicles are usually warrantied for 8 to 10 years and, after that period, most will have reduced energy storage capacity. Battery manufacturers expect that those batteries will retain 80% of the original capacity, on average.

At that point, most of the degraded batteries will be taken out of the cars. What will happen to all those used but still capable batteries? The answer lies in reusing them for stationary applications. Reusing salvaged batteries for stationary applications solves a significant problem: new batteries cost too much to allow for their profitable use on the grid. Used but still capable batteries, however, can be sold at a low price and still provide a useful function. Navigant Research forecasts that the global second-life battery business will grow from $16 million in 2014 to $3 billion in 2035.

This Navigant Research report explores the concept of utilizing batteries for second-life applications, such as stationary storage. The study examines the issues related to second-life batteries and suggests moves for stakeholders to help make the concept become a reality. Global forecasts for the availability, capacity, and revenue of these batteries, as well as their future price ceilings, extend through 2035. The report also assesses the market motivators and obstacles for the secondary use of automotive batteries.

Key Questions Addressed:

  • How many batteries will be available for second-life purposes over the next 2 decades?
  • What is the expected monetary value of a used vehicle traction battery?
  • What stationary storage applications will most likely benefit from the influx of second-life batteries?
  • What will the residual value of the battery be worth when the car is salvaged?
  • How will future new battery prices affect used battery prices?

Who needs this report?

  • Energy storage project developers
  • Electric utilities
  • Automotive OEMs
  • Battery manufacturers
  • Government agencies and policymakers
  • Investor community

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Update

  • 2.1 Market Motivators for Secondary Use of Automotive Batteries
    • 2.1.1 Sustainability
    • 2.1.2 Lowest Cost Option
    • 2.1.3 Liability
  • 2.2 Obstacles to Secondary Use of Automotive Batteries
    • 2.2.1 Low Pricing for New Batteries
    • 2.2.2 Institutional Cultural Resistance to Used Products
    • 2.2.3 Excessive Degradation
    • 2.2.4 Physical Refurbishment Obstacles
  • 2.3 Market Forecasts for Second-Life Batteries
    • 2.3.1 Battery Supply Forecast
    • 2.3.2 Revenue Forecast for Second-Life Batteries

3. Conclusions and Recommendations

  • 3.1 Policymaker Recommendations
  • 3.2 Automotive Manufacturer Recommendations
  • 3.3 Second-Life Battery Owner Recommendations

List of Charts

  • Capacity and Revenue of Second-Life Batteries, World Markets: 2014-2035
  • Energy Storage Technology Prices by Technology Type, World Markets: 2014
  • Expected Lithium Ion Cell Prices by Sub-Chemistry, World Markets: 2014, 2017, and 2020
  • Second-Life Battery Supply Nameplate Capacity by Region, World Markets: 2014-2035
  • Second-Life Battery Supply Revenue by Region, World Markets: 2014-2035
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